Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Градски буџет није презадужен, кредити у функцији развоја Београда

Одборници Скупштине града усвојили су на данашњој седници Одлуку о измени и допуни Одлуке о задужењу града Београда за реализацију пројекта изградње моста преко Саве, Чукарица – Нови Београд. По овој одлуци, град Београд ће закључити анекс уговора са Европском банком за обнову и развој, којим ће се задужити за додатних 60.000.000 евра, чиме ће укупно задужење износити 129.600.000 евра.

Обраћајући се одборницима Драган Ђилас, градоначелник Београда, рекао је да су се у току данашње расправе могле чути различите неистине које могу дезинформисати јавност у главном граду.

– Мост на Ади Циганлији кошта онолико колико је потписано уговором пре отприлике две године, односно 120 милиона евра. Стандарди дозвољавају померања и одступања којих за сада нема и цена се још увек креће у том распону. Приступне саобраћајнице нису део моста, већ улице и булевари који треба да омогуће пењање и силазак с моста и нормално је да када градите мост тамо где га раније није било, нема ничега ни на обалама река. Као и за сваки мост, приступне саобраћајнице су велике и компликоване. Са новобеоградске стране то је петља Јурија Гагарина, наставак и прављење булевара све до Тошиног бунара, са још једном или две петље до самог Тошиног бунара. Са стране старог дела Београда то је петља у Радничкој улици, петља на Царевој ћуприји, која ће бити завршена у новембру ове године и финансира се из градског буџета. Приступне саобраћајнице ће се градити и даље, јер кад направите мост са оваквим капацитетом тада се мења слика целог једног дела града. Мора се направити излаз у Пожешку улицу, Булевар патријарха Павла, бивши Раковички пут, мора бити модеран булевар са по две траке на свакој страни и са трамвајем у средини. У наредном периоду градиће се и булевар испод Сењака, који ће изаћи на Аутокоманду. Дакле, тај мост даће потпуно нову слику једног дела Београда.

Говорећи о кредитима које град узима, Ђилас је подсетио да се данашње усвајање одлуке односи на завршетак моста, а остали за приступне саобраћајнице.

– Сви су кредити Европске инвестиционе банке и Европске банке за обнову и развој. Сви тендери се раде по правилима ове две банке, сви извођачи који раде на овим пројектима су велике светске фирме и код свих инсистирамо да што више радова изводе наше, домаће фирме, у складу с њиховим могућностима. Не желим више да говорим о томе да ли је овај мост скуп, јер ако реконструкција „Газеле” кошта 60 милиона евра, питање је да ли је мост од 120 милиона скуп или не. Овај мост је много већи од „Газеле”, имаће три траке са сваке стране, могућност метроа у средини, то је мост са бициклистичким и пешачким стазама и његова цена по квадрату апсолутно није висока. Поштујући Градску скупштину, инсистирао сам на седници Градског већа да сваки одборник добије план задужења и враћања пара у наредних 20 и нешто година у коме имате табелу за сваку годину, колика је главница, колике су камате. Када то видите, схватате да ни у једном делу данашњи буџет, који је око 600 милиона евра, није задужен више од једноцифреног броја, док закон даје могућност од 15 одсто. Овај град је далеко од тога да буде задужен и док сам ја градоначелник, да не буде неспоразума, и даље ћемо узимати кредите и даље ћемо градити Београд, један и други мост, улице и булеваре, улагати у изградњу метроа – рекао је градоначелник Ђилас.

Драган Ђилас је апеловао на све градске одборнике да пројекте града Београда прихвате као своје, јер ће то бити објекти којима ће се град у будућности поносити.

– После 35 година, Београд ће добити нови мост и волео бих да сви у овој скупштини можемо да се похвалимо и како смо ми ти који смо почели да градимо метро после 50 година приче. Да ми будемо ти који ће моћи да се похвале како смо седели у овим клупама када је почео да се гради мост Земун – Борча, направили 16 обданишта за годину и по дана, а претходних 20 година само једно. Желим да се хвалимо да смо били сви заједно у томе. Ја ћу, са својим коалиционим партнерима који носе исту заслугу за развој града као и моја странка, наставити да се борим за бољи Београд. Желим уједно с вама да се у будућности договоримо око метроа, да дамо стручњацима да га развију, нађемо кредите, јер сами не можемо да га финансирамо и обезбедимо што боље услове за његово враћање. Град Београд, понављам, није презадужен и нећемо остављати иза нас ништа што неко неће моћи да врати. Данашњи буџет није презадужен, за пет година он ће сигурно бити већи, Београд ће се развијати и треба да

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1396362
 
Gradonačelniku Đilasu moram da priznam jednu stvar: fenomenalni je majstor spinovanja.
 
Како год, ако заиста крене метро да се гради, још ћу променити мишљење о њему. Боље пљувати неког на почетку па се уверити да је много бољи. И даље мислим да од метроа нема ништа, али 'ајде да видимо. Што се тиче мостова, ту скидам капу. Видећемо. Не верујем више ни самом себи.
 
E i Beovoz vraća u život i to je veliki +,nabacio nam nove trole,delom tramvaje,šine 70% nove,Bulevar,zgrada uprave Inex,parkovi, igrališta,vtrići,mostovi ,najavljena Gazela i jučer obilaznica( EIB će odobriti kredit,poslednja vest),raseljavanje najvećeg nehigijenskog naselja,još samo da održi obećenje za Metro (mislim da hoće) bilo bi fer da kažemo da Đilas dobro vodi grad (za sada)Beograd zaista nije zastao u razvoju od početka krize :kafa:
 
bog-na-nebu-11492.jpg
 
Ne mogu da podelim vashu, makar i rezervisanu odusevljenost likom i delom gradonacelnika Djilasa. Zivim u Batajnici, svaki dan prolazim kroz Zemun i ne mogu, da nemam utisak da, za dotichnog, ne postoji Beograd van kruga 16-ce. Sve te akcije koje pominjete, da je odradio u Beogradu ili najavio su apsolutno zaobishle Zemun. Zivim u Batajnici, naselju od barem 38 000 stanovnika, koje nema uredjeno osvetljenje u glavnoj ulici pa svake godine pogine neki nesrecnik prelazeci je. Postoji samo jedan vrtic na tih, skoro 40 000 stanovnika, vec 25 godina. Jedino sto se vidi da je uradjeno jeste da je podeljeno zemljiste za laku industrijsku zonu na povrshini bivshih pKB oranica, gde se sada nalaze razni magacini, stovarista,duz magistralnog puta BG-NS. Problem sa ovim je sto je gradjevinska linija retardirano postavljena, na nekim mestima, na samo tri metra od postojeceg puta. Mozete da zamislite kako izgleda automobilska guzva kada ujutro 20 000 ljudi krene na posao ili skolu, autobusima i kolima koristeci put sa po jednom trakom u svakom pravcu. Kao da niko nije razmisljao da jednog dana bi bilo ok prosiriti put, pogotovo jer nam je autoput shiri samo za po jednu traku. Da bi jedna osnovna skola dobila fiskuluturnu salu, 20 i nesto godina nakon otvaranja, morao je da pare da Miralem Sulejmani, kada je osvojio nagradu za najboljeg mladog igracha holandske lige. Lista problema i njihovih zanemarivanja je kilometarska.

Nemar dotichnog prema Zemunu vidljiv je i u centralnom delu te opstine. Pogledajte na sta lichi SC Pinki i trg ispred njegaa. Zemunski kej izgleda cesto kao deponija...Postoji ogroman broj stvari koje je trebalo u Zemunu i drugim prigradskim opstinama reshiti pre nego sto su se upustili u ovu melodramatichnu farsu sa platanima u Bulevaru, da ne pominjem ostala lickanja centra grada. Arhitekta sam, volim kada je centar grada uredjen po svetskim standardima, ali josh vishe volim da ne moram da se znojim misleci da mi dete mora preci nevetljenu ulicu kada ide u skolu ili da cu imati mesta za njega u vrticu

Vec dugo citam ovaj forum i kada god vidim da neko pohvali Djilasa, zapitam se da li je ta osoba svesna da Beograd nije samo centar
 
Slazem se,a razlog ne uredjenja zemuna je to sto vlast na opstini nije ista i ona iz koje je Djilas,a i setimo se da u vezi Zemunskog mosta da je opstina trazila denivelisanu petlju a umesto toga je izglasana na nivou grada obicna raskrsnica,ista glupost kao za ono semaforizovano cudo sto nazivamo Wileovom petljom(radnicka).

Oko metroa moze biti pohvale samo ako se izabere nezavinski sinski ako ne upropastice sve sto je uradio.
 
vucko":3tzf3poo je napisao(la):
Slazem se,a razlog ne uredjenja zemuna je to sto vlast na opstini nije ista i ona iz koje je Djilas,a i setimo se da u vezi Zemunskog mosta da je opstina trazila denivelisanu petlju a umesto toga je izglasana na nivou grada obicna raskrsnica,ista glupost kao za ono semaforizovano cudo sto nazivamo Wileovom petljom(radnicka).

Oko metroa moze biti pohvale samo ako se izabere nezavinski sinski ako ne upropastice sve sto je uradio.
to je mozda razlog ali nikako ne i opravdanje jer on treba da bude gradonacelnik celog Beograda i svih Beogradjana a ne samo centra grada i njegovih simpatizera. Moji porezi, moje takse i moje pare pune i gradski budzet a ne samo opstine Zemun. I onda o kakvom to mi gradonacelniku pricamo ?!? Pominjete metro koji je samo u najavi i to prilichno naivnoj znajuci o kojim se tu parama govori i u kakvoj se situaciji nalazimo. Ako ne mozemo da organizujemo jedno popravljanje mosta, vec godinama, sta mozemo da ocekujemo po pitanju kvaliteta projekta metroa?

Zahtev opstine za denivelisanom petljom je krajnje objektivan i logichan. Mi trenutno imamo dve trake ukupno na magistralnom putu ka NS-u a sam put nije u zavidnom stanju (par meseci je deo kod Nove Galenike delovao kao panorama Meseca), a u poslednje tri cetiri godine dobili smo tri semafora izmedju Galenike i 13-tog maja, koja dodatno usporavaju vec i onako spor saobracaj. I sad cemo tu da stavimo josh jednu raskrsnicu u nivou...krajnje suludo. Znam da je gradonacelnik mashinac po struci, ali valjda ima nekog arhitektu urbanistu ili saobracjnog inzinjera da mu sapne kako se takvi projekti rade.
 
Ja bih se slozio s'tobom da Djile mora da bude gradonacelnik svih gradjana, ali prijatelju koliko ovom gradu nedostaje, ni deset njegovih mandata ga ne bi pokrilo, a bogami ni svi novci MMF-a i drugih banaka. A najgore sto i njemu svi pametuju, sta treba, a sta ne treba i gde novac ulagati (koji i tako nemamo). Za primer, Verano pokusava da digne zgradu u Vojvode Stepe vec tri godine i ne uspeva, jer gradjani ne dozvoljavaju, eto obecano im obdaniste pre dvadeset godina, a i parking ili stali ti vec, nisam toliko pratio, ali kolko vidim, Stanarski savet postaje jaci od Gradonacelnika, a koliko cujem i od suda.

Jedno po jedno - tako bi bar trebalo. Most na Adi, pa onaj kineski u Zemunu, pa metro, pa raznorazna prosirenja i suzenja, a naravno i gluposti koje idu uz to. A taman kad sve to naprave, procice toliko vremena da ce morati da popravljaju to isto. ITD ITD. Ne, naravno ne zelim da ga branim ali ni da ga kudim ali najvaznije da se za sada radi i da se radi intenzitetom na koji nismo navikli. Da li to sto smo toliko platili ili se to nasa svest promenila, a i mladja generacija videla kako ljudi u svetu zive. U svakom slucaju, ja bih se na ovom forumu koncentrisao na UMP i sve sto ide pride. :grand:
 
Bilo bi ok kada bi se radilo samo o izboru gde prvo podici most, ali to ovde nije slucaj. Ovde se menjaju drvoredi, sredjuju fontane, lampe i poplocavanje po centralnim ulicama (koje se cesto, asfaltiraju na svakih 6 meseci ili barem jednom godisnje ) umesto da se naseljima od po nekoliko desetina hiljada stanovnika uradi posteno ulichno svetlo ili podigne vrtic, sredi skola? Jel park vazniji od tih stvari? Krajnje je uvredljivo zanemarivanje "nefotogenichnih" delova grada i bilo kakva racionalizacija takvog ophodjenja prema ljudima i njihovim potrebama...

necu vishe o politici, smorio cu sebe i druge. Ali stojim iza svega sto sam rekao
 
Da, samo ima jedna stvar. Nije to bas tako prosto kao sto vecina misli. Eto imamo pare, a sredjujemo parkove, a ne vrtice. Ja nisam politicar i ne radim za vladu, ali jedna je cinjenica, da su svi ti poslovi i svi projekti dosta skrutinizovani. Naravno jer su to javna mesta, javne licnosti i javni projekti, ali pre nekoliko dana na nekom drugom forumu, neko rece da nisu pitali narod da izabere lokaciju novog mosta na Adi????!!!! Pa ako je tako, pitam se da li uopste i treba vlada i gradonacelnik ili da se narod vodi onako kako hoce? Opozicija je neophodna, uostalom svet ne bi bio interesantan bez nje, ali neko mora da presece i da kaze ovo cemo prvo, ovde cemo da ulozimo itd. Da lin fale vrtici, skole, bolje saobracajnice i raskrsnice? Svakako! Ali gori nam pod nogama kad su u pitanju mostovi, kako ovaj preko Ade tako i ovaj buduci u Zemunu sa denivelisanom raskrsnicom ili ne. Jer Gazela svakim danom sve vise i vise trune. :grand:
 
niko ne poredi skole sa mostovima, nego sa nepotrebnim lickanjem saobracajnica i centra grada dok imamo preche, egzistencijalne probleme.niti neko hoce da uvede neku socrealistichnu samoupravu sa sovjetima umesto gradske vlade. naravno da nam gori pod nogama sa mostovima, ali oni nisu jedini izdatak ovog grada. Nemar gradske vlasti prema periferiji se ogleda i kroz UMP i saobracajnice, barem kroz primer urbanisticke regulacije okoline Magistralnog puta ka Novom Sadu (on nije deo samog prstena ali jeste radijalna saobracajnica koju ce taj UMP preseci kod NGalenike), koji se tretira kao najobicnija seoska "dzada" a tuda idu cetiri linije prevoza (84,704, 73, 706) plus lichni automobili
 
Nisu jedini, ali u ovom momentu najveci izdaci grada Beograda. A slazem se da je periferija zapustena uostalom kao i sve u Srbiji. Ako se ja pitam, a ne pitam se, prvo je trebala zaobilaznica da se uradi, pa Gazela da se kompletno remontira, a usput da se radi Ada i Zemun te da se sa tim olaksa tranzit kroz grad. Ali ima ima jako puno projekata, potrebnih ili ne. Ako odes na sajt BEOLAND-a jos uvek stoji slika radova neophodne kanalizacije u naselju mali zbeg. ITD, ali ajde da ne smaramo.

Nego dugo nije bilo novih fotki! Mora da je Archangel na godisnjem odmoru!
:vops:
 
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/192915/Most-ce-kostati-oko-182-miliona-evra

Most će koštati oko 182 miliona evra
L. Gedošević | 08. 06. 2010. - 00:02h | Komentara: 1

Kompletan projekat izgradnje mosta preko Ade Ciganlije, bez pristupnih saobraćajnica, koštaće 182,7 miliona evra. U taj iznos ulazi kredit od 69,6 miliona evra uzet 2006. godine, kao i novi kredit od 60 miliona evra čije je uzimanje juče odobrila Skupština grada. Uz ova dva zajma, iz gradskog budžeta izdvojen je još 50,1 milion evra koji su namenjeni za plaćanje svih poreza i ostalih troškova koje za sobom povlači izgradnja mosta.
Skupština grada odobrila uzimanje novog kredita za most

Ukupno zaduženje Grada kada je u pitanju izgradnja mosta preko Ade iznosi 129,6 miliona evra, i obe pozajmice uzete su od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Prvi zajam otplaćuje se u 22 polugodišnje rate, a u julu ove godine na naplatu stiže prva otplata glavnice kredita u iznosu od 3,1 milion evra. Za dugi zajam od 60 miliona evra grejs period je do 2012. godine, a kredit se uzima na sedam godina što znači da poslednja rata stiže na naplatu 2019. godine. Novcem iz gradskog budžeta u iznosu od 50,1 milion evra plaćaju se svi troškovi u vezi sa ovim projektom. Najveći deo tog novca otići će na PDV od 18 odsto od ugovorene cene mosta koja iznosi 118, 6 miliona evra (21,3 miliona evra), zatim na konsultantske usluge (druga najveća stavka u troškovima, oko 10 miliona evra) koje su delom plaćene, manji deo početnih radova...


Odluka o novom zaduženju za most bila je povod za burnu raspravu juče u gradskom parlamentu.


- Prva projektovana cena za taj most bila je 80 miliona evra, pa 119, a sada se predviđa da će za njega, sa pristupnim saobraćajnicama, biti izdvojeno više od 300 miliona evra - rekao je šef Odborničke grupe SRS Nemanja Šarović.
Odbornici koalicije DSS-NS govorili su o tome da je Grad prezadužen i da u perspektivi neće moći da otplaćuje kredite.


Gradonačelnik Dragan Đilas rekao je da most preko Ade košta onoliko koliko je potpisano ugovorom pre dve godine, odnosno 120 miliona evra.


- Standardi dozvoljavaju manja odstupanja kojih za sada nema, i cena se još uvek kreće u tom rasponu. Pristupne saobraćajnice nisu deo mosta, već ulice i bulevari koji treba da omoguće penjanje i silazak s mosta - rekao je Đilas istakavši da se odluka o zajmu odnosi na završetak mosta.


Đilas je rekao i da ne želi više da govori o tome da li je most skup jer, "ako rekonstrukcija Gazele košta 60 miliona evra, pitanje je da li je most od 120 miliona skup ili ne".


Odbornici su juče dobili i plan zaduženja i vraćanja kredita do 2035. godine iz koga se, kaže Đilas, vidi da su zaduženja grada ispod 10 odsto od bužeta grada, iako je dozvoljeno 15 odsto.


- Dok sam ja gradonačelnik i dalje ćemo uzimati kredite i dalje ćemo graditi Beograd - rekao je Đilas istakavši da želi dogovor i saradnju sa svim strankama oko metroa, kako bi se našli što povoljniji krediti, jer Beograd ovako veliki projekat ne može sam da isfinansira.


Juče je odlučeno i da iznos zakupnine za poslovni prostor za objekte čiji je nosilac prava korišćenja Grad Beograd može da bude umanjen do 30 odsto kada se u njihovoj neposrednoj blizini gradi, zbog kojih je zakupcu znatno otežano poslovanje.
Gradonačelnik je zaista majstor spina:

Odbornici su juče dobili i plan zaduženja i vraćanja kredita do 2035. godine iz koga se, kaže Đilas, vidi da su zaduženja grada ispod 10 odsto od bužeta grada, iako je dozvoljeno 15 odsto.
Poredi sadašnji bužet grada sa potrebama u narednih 25 godina, ne uzimajući u obzir:
da i sadašnji budžet nije dovoljan (to vidimo svakog dana)
buduća zaduženja u tom periodu (metro, i sve ostalo)
kilavu privredu koja treba da puni taj budžet

Majstor marketinga priprema teren za svečano otvarane mosta, presecanje vrpce i "pobedničko" slikanje.
 
Boli ga uvo,oticice na mesto na nivou drzave posle sledecih izbora pa to vise nije njegova briga.

A posle mene potop.
 
Treba biti realan i reći da ovakvih kapitalnih ulaganja u BG nije bilo preko 20 god. i to ne može bez kredita. Neću da branim Djilasa ali razlika izmedju njega i prethodnih gradonačelnika je velika. Što se tiče vrtića to je stvarno sramota da pored ovako malog broja dece nema mesta. Gazela i obilaznica nisu u nadležnosti grada. UMP se radi za razliku od obilaznice (mada je sje*******ao petlju kod Hipodroma i raskrsnice u Zemunu) U svakom slučaju gradski projekti se rade za razliku od republičkih koji stoje u mestu.
 
shumar":3py0d1um je napisao(la):
Treba biti realan i reći da ovakvih kapitalnih ulaganja u BG nije bilo preko 20 god. i to ne može bez kredita. Neću da branim Djilasa ali razlika izmedju njega i prethodnih gradonačelnika je velika. Što se tiče vrtića to je stvarno sramota da pored ovako malog broja dece nema mesta. Gazela i obilaznica nisu u nadležnosti grada. UMP se radi za razliku od obilaznice (mada je sje*******ao petlju kod Hipodroma i raskrsnice u Zemunu) U svakom slučaju gradski projekti se rade za razliku od republičkih koji stoje u mestu.
Bas tako!:kk:
 
Vrh