Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

relja":34apts41 je napisao(la):
Svodjenje na cenu kvm i jeste relativizovanje, ali u traženju opravdanja.

S tim što sam duboko uveren da ovo nije bilo i poslednje povećanje cene mosta na Adi, a ni poslednji izgovor.
Opravdanje za šta?
Ja nisam primetio povećanje cene, ona je i dalje ona sa tendera 120 milki, a PDV bi se plaćao bez obzira na tip mosta.
Francuski vijadukt je takođe konstrukcija sa kosim kablovima pa ako ga napraviše za građevinsku cenu od 400 mil. to samo govori da je ovaj tip mostova potpuno ekonomski opravdan a ne neka preskupa egzibicija.
 
Moguće je da most košta koliko košta, ali mislim da je reljina poenta to da je taj (i takav) most potpuno nepotreban na tom mestu. Drugi tip mosta bi bio primereniji i realniji...

Ja mislim da je most prelep, i dugo sam ga podržavao, ali moram da se složim sa reljom. Apsolutno (neko bi rekao i kriminalno) je neodgovorno graditi ga sada i ovde. Da im je palo na pamet da ovo rade preko Dunava, pa i hajde...
 
Dobro si rekao to oko plovidbe,sigurno je veci intenzitet brodova na Dunavu jer je to glavni recni koridor nego u Savi,verujem da ce ovaj novi most zemun borca zbog svojih stubova ce samo da uspori prolazak recnog saobracaja dok ovaj ovde nema prakticno sta da uspori pa ironicno taj argument pada u vodu.
 
Veliki Vracar":sc1v4w5j je napisao(la):
Evo i jedno poređenje oko cene izgradnje mosta:

Most na Adi - cena 120 mil. eura, dužina 964m, širina 45m.
Most na Dunavu u NS na mestu Žeželjevog - cena 60 mil. eura, dužina 470m, širina 25m.
Hm ja bi dodao i

Most slobode


Vrsta viseći most
Dužina 1.382 m
Broj traka: 3+3+2 pešačke
Materijal beton-čelik
Izgradnja

Troškovi rekonstrukcije 40. mil evra

Nije baš dobro poređenje ipak u pitanju je rekonstrukcija, ali pomalo ukazuje i na to koliko košta most

Mislim da je bilo moguće napraviti i jeftinije rešenje za most preko ade.
Sad kada su ga započeli, šta je tu je ali bi trebalo jednog dana preispitati kako je donešena odluka da se baš takav most gradi.

Možda zvučim cinično, ali nisam siguran da su tu bila sasvim čista posla
 
Veliki Vracar":1zjt5hpj je napisao(la):
relja":1zjt5hpj je napisao(la):
Svodjenje na cenu kvm i jeste relativizovanje, ali u traženju opravdanja.

S tim što sam duboko uveren da ovo nije bilo i poslednje povećanje cene mosta na Adi, a ni poslednji izgovor.
Opravdanje za šta?
Ja nisam primetio povećanje cene, ona je i dalje ona sa tendera 120 milki, a PDV bi se plaćao bez obzira na tip mosta.
Francuski vijadukt je takođe konstrukcija sa kosim kablovima pa ako ga napraviše za građevinsku cenu od 400 mil. to samo govori da je ovaj tip mostova potpuno ekonomski opravdan a ne neka preskupa egzibicija.
Izgovor za sledeće objavljivane povećanja cene.
Jeste, lepo si rekao - "i dalje". Samo, ja imam u vidu i ovo: cena našeg mosta se za javnost usitnjava na sve moguće načine - prikazuje se bez pristupnih saobraćajnica, prikazuje se bez PDV-a (a ja čuo Đilasa na STB još u kampanji da se neće plaćati PDV, a sad je to budžetska stavka), svodi se na kvadratni metar, poredi se sa rekonstrukcijom Gazele koja je 30 godina - zapuštena.

Nemam ja ništa protiv visećih mostova (stvarno, svašta) ali ne mogu da prihvatim da je za reku koja prolazi kroz grad, od 300 m širine i desetak metara dubine optimalno rešenje jedan stub od 200 m.
 
Po generalnom planu Beograda koji vazi do 2021, most za laki sinski metro, koga je tadasnja gradska vlast preferirala je trebao da bude sa nizvodne strane Brankovog mosta, uz Brankov most.

Sto se tice pilona, skoro sam slusao predavanje jednog arhitekte, koji je isprojektovao Slaviju, inace mog bivseg profesora, na kome je pricao da simbolicki znacaj pilona nema cenu, jer ce Beograd po tome biti poznat, pilon ce biti na svim razglednicama i ocekuju da ce zameniti pobednika kao simbol Beograda.

I ja mislim da je most skup, ali ajde i mi nesto skupo da napravimo i onako su se svi nakrali od ove drzave i napravili sebi skupe vile, nek ima i narod skup most :)
 
prostorni planer":10iynyaa je napisao(la):
Po generalnom planu Beograda koji vazi do 2021, most za laki sinski metro, koga je tadasnja gradska vlast preferirala je trebao da bude sa nizvodne strane Brankovog mosta, uz Brankov most.

Sto se tice pilona, skoro sam slusao predavanje jednog arhitekte, koji je isprojektovao Slaviju, inace mog bivseg profesora, na kome je pricao da simbolicki znacaj pilona nema cenu, jer ce Beograd po tome biti poznat, pilon ce biti na svim razglednicama i ocekuju da ce zameniti pobednika kao simbol Beograda.

I ja mislim da je most skup, ali ajde i mi nesto skupo da napravimo i onako su se svi nakrali od ove drzave i napravili sebi skupe vile, nek ima i narod skup most :)
Ja i dalje mislim da je to imitacija savladavanja neke opasne prirodne prepreke ogromnom građevinom :D Kao, 'ajde da se foliramo.
Pa to je Sava, ne može i pošteno da poplavi :)
Smejaće nam se.

Shvatam šta neko može da dobije skupom vilom, ali ne svhatam ovo za most :)
 
Cisto da ne ispade od svih novaca koji su dobili noge da bar jedan kapitalni projekat nije napravljen ;)
 
Jeste Sava, ali crnogorci pravili pilon na Moraci u Podgorici, a Moraca moze i da se preskoci :lol:
 
Slike su od pre dva dana, ali nikako da stignem da ih nakacim. Bilo je oko 20h kada sam bio na gradilistu i bar je jedno 15 radnika i dalje nalivalo beton. Cini mi se da su poceli i da spremaju betonske osnove na koje se stavljaju tramvajske sine (sigurno je los izraz, ali bolji ne znam :)) Ako se uporedi sa slikama od pre 2 meseca, rekao bih da odlicno napreduju... :kk:

 
120 milona za toliki most nije mnogo, ali sta je jos bitnije, Beograd dobija novi simbol, za to ne moze da se postavi cena...
 
А кад чујем те приче о симболу, дигне ми се коса на глави. :rolleyes: Нажалост, један од симбола су оне рушевине у Кнеза Милоша. Није симбол оно што неко прогласи за симбол, него оно што се разним околностима као симбол наметне.
 
Građani traže, da novi simbol Beograda postane Metro! Jer se zlopate na 60 c*u krševima GSP-a :kafa:
 
Simbol ili ne, da li se isplatila gradnja ovakvog mosta reci ce nam nasa deca i unuci :kafa:
 
Tesko da ce se isplatiti, vec sam pisao da izgradnja novih saobracajnica indukuje veci saobracaj, ima na predhodnim stranama, siguran sam da cemo za 10 godina biti na istom sto se tice guzve. Zivi bili pa videli. Ne moze jedan most i jedna obilaznica da pomognu kada se povecava broj automobila svake godine za 20000, jedino da se ogranici ulaz u centralnu zonu, plati pa idi kolima u grad. :kk:
 
Слажем се. Али не можеш ограничити кретање аутомобила са оваквим јавним превозом.

А обилазница ће итекако да помогне, али само кад буде комплетна.
 
Sve ce to pomoci, ne moze se ostati na ovome, ali da bi bilo odlicno stanje mora se ulagati u sve vrste saobracaja, a ne samo u drumski...
 
Pilon se vidi sa vrha Zvezdare,postavicu slike kasnije,superiska je :kk:
 
Vladica-86":1g21hj9k je napisao(la):
120 milona za toliki most nije mnogo, ali sta je jos bitnije, Beograd dobija novi simbol, za to ne moze da se postavi cena...
E bas tako! Mozda po prvi put u zivotu cu iskoristiti srpski mentalitet. Nek kosta kol'ko kosta, samo nek ga zavrse sa svim sto su obecali!!! Lep, ruzan, grdosija, nekaga, treba nam i to mnogo. :vops:
 
A kada te predpristupne saobracajnice dodju do spajanja sa mostom, jel ce onda zatvoriti taj autoput sto ide pored ADE?
 
Vrh