Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Михаило":2qnxhgwj je napisao(la):
Скида се оплата са западне ноге пилона!!!

Плави кљун ће вероватно да се размонтира у наредне две недеље пред следеће нагуравање. Нема где даље :)
cekaj to znaci da su sa zapadnom nogom stigli do 94 metra ?! WOW
 
cuh prilog na radiju studijua b.Intervjuisase i nekog nemackog inzenjera,kaze da ce 100% biti gotov most do kraja 2011,nisu ni zucnuli o saobracajnicama.
 
Dovrsice ih do tada.Poosto su vec poceli da ih rade, a kako vidim dobro napreduju.Samo onaj tunel, jel ce ga graditi uopste?
 
boki pristupne jos ne rade a za tunel cemo videti kada zavrse most
 
Uskoro početak izgradnje drugog dela mosta na Adi »
28. Maj. 2010 | (19:18 -> 19:18), Izvor : Studio B, Komentari: 0
Samo nas nekoliko meseci deli od trenutka kada će na najvećem beogradskom gradilištu kompletna hidraulika biti premeštena uz glavni tok Save

Samo nas nekoliko meseci deli od trenutka kada će na najvećem beogradskom gradilištu kompletna hidraulika biti premeštena uz glavni tok Save, što znači početak izgradnje drugog dela mosta na Adi, ka Novom Beogradu

Inženjeri iz Austrije najavljuju skoro podizanje prvog elementa s druge strane pilona, koji je već prešao visinu od 100 metara, a za samo nekoliko nedelja s tom budućom najvišom građevinom u prestonici spojiće se prvi deo mosta.
 
imag0058d.jpg

31.05.10
telefonom sam slikao, pa nema zuma ;)
 
SKUPŠTINA GRADA U PONEDELJAK ODLUČUJE
Novi kredit za most preko Ade

L. Gedošević - G. Svilar | 03. 06. 2010. - 00:02h | Foto: V. Stančević | Komentara: 0
Grad Beograd zadužiće se kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za još 60 miliona evra, koji će biti iskorišćeni za nastavak izgradnje mosta preko Ade Ciganlije. Sa ovom, poslednjom pozajmicom, ukupan iznos za most preko Ade sa pristupnim saobraćajnicama dostićiće oko 200 miliona evra.


Sa ovom, poslednjom pozajmicom, ukupan iznos za most preko Ade sa pristupnim saobraćajnicama dostićiće oko 200 miliona evra
Informacija u vezi sa proširenjem već postojećeg kredita za most preko Ade, naćiće se pred odbornicima gradskog parlamenta u ponedeljak, 7. juna. U njenom obrazloženju navodi se da kredit iz 2006. godine od 69,6 miliona evra, nije dovoljan za finansiranje izgradnje mosta, zbog čega ga je potrebno proširiti i obezbediti dodatnih 60 miliona evra.

- Ovo zaduženje praktično je aneks o proširenju već postojećeg ugovora iz 2006. godine, a novac će se koristiti isključivo za izgradnju mosta. Prema ugovoru, vrednost radova na samom mostu je 118,6 miliona evra i ovim aneksom se obezbeđuju sredstva za njegovu realizaciju - kažu u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, gde ne očekuju da će biti novih zaduženja.
Usvajanje ove informacije praktično će biti poslednja formalnost kako bi se omogućilo potpisivanje ugovora. Novac je već „rezervisan“, a detalji oko otplate i visine kamate uskoro će biti usaglašeni.

Cena izgradnje mosta preko Ade Ciganlije u velikoj meri se promenila od 2006. godine, kada je potpisan ugovor o kreditiranju. Tada su procene bile da će ceo projekat, uključujući i pristupne saobraćajnice, koštati oko 161 milion evra (most oko 85 miliona, pristupne saobraćajnice oko 65, ostali troškovi oko 11 miliona evra). Tada je planirano da deo novca, odnosno 69,6 miliona evra, bude obezbeđen iz kredita EBRD. Ova banka dala je i donaciju od 600.000 evra, sa tri miliona pomogla je Evropska agencija za rekonstrukciju, dok bi preostali iznos od 87,9 miliona evra Grad izdvojio iz svog budžeta.

U međuvremenu je održan tender za izvođača radova a kao najbolja izabrana je ponuda od 118, 6 miliona evra, koliko je procenjeno da će koštati samo izgradnja mosta, bez prilaznih puteva. Gradski čelnici tada su govorili da je uzrok poskupljenja u odnosu na prvobitne procene povećanje cene čelika na svetskom tržištu za više od 50 odsto.

Izgradnja mosta konačno počinje u decembru 2008. godine, ali je već tada bilo jasno da, zbog početka svetske ekonomske krize i manjih prihoda, Grad neće moći da učestvuje u finasiranju ovog projekta. To se pokazalo već 2009. godine kada je Grad, zbog loše ekonomske situacije i slabijeg „punjenja“ budžeta, 70 miliona evra za izgradnju pristupnih saobraćajnica obezbedio iz kredita Evropske investicione banke (EIB). Njime će se finansirati izgradnja nove saobraćajnice od oko tri kilometra u Novom Beogradu, od Tošinog bunara do mosta preko Ade Ciganlije, u okviru koje će biti izgrađeno i šest raskrsnica. Na Čukaričkoj strani mosta gradiće se petlja „Radnička“, na koju će se nadovezivati most i postojeća saobraćajna mreža u Radničkoj ulici.

Petlja „Hipodrom“ takođe je bitan deo kompletne saobraćajnice koja uključuje i most, a njena izgradnja finansira se iz gradskog budžeta sa dve milijarde dinara.

Biće potrebno još novca?
U stručnim krugovima spekulise se da će za finansiranje kompletnog projekta koji uključuje i pristupne saobraćajnice i most preko Ade verovatno biti potrebno još jedno zaduživanje, jer novca u budžetu nema. Sve što je Grad inicijalno trebalo da finasira, sada se mora obezbediti iz kredita.
- Sa oko 200 miliona evra, koliko će biti ako se uzme novi zajam, biće novca za gradnju mosta i otprilike polovine pristupnih puteva. Verovatno predstoji novo zaduživanje da bi se njihova izgradnja privela kraju, a ukupna vrednost celog projekta mogla bi da dostigne i 250 miliona evra - procenjuju stručnjaci.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/192234/U-subotu-svi-Beogradjani-ciste-svoj-grad
 
A spic na adi, gde je pilon, jel ce biti nekog sredjivanja, tj nekog naispa, jel po snimku sa sajta se vidi da je jako blizu nivou reke, pa bi podizanjem nivoa dunava prelilo do pilona.
 
BOKI SMOKI":2b7fixm3 je napisao(la):
A spic na adi, gde je pilon, jel ce biti nekog sredjivanja, tj nekog naispa, jel po snimku sa sajta se vidi da je jako blizu nivou reke, pa bi podizanjem nivoa dunava prelilo do pilona.
Hej BOKI, pa tek sad vidim da je savabridge u stvari greška, trebalo je da bude dunavbridge.com.

Znam da si Pančevac, pa ti Dunav više prirasto za srce :cool:
 
Pa, Smoki i jeste, tehnički, u pravu - porast vodostaja Dunava uzrokuje i usporavanje i podizanje vodostaja njene pritoke.
 
- Милице, која река протиче испод Савског моста? - Сава.
- Перице, која река протиче испод Панчевачког моста? - Панчевка.
 
A zar ne bi trebalo posle podizanja ove istocne nozice da se spoje? hocu da kazem da posle ovoga ide jos izlivanje ali ce nozice tada biti spojene u 21 segmentu? Tako sam ja barem razumeo u prethodnim postovima kada je neko to spomenuo.
 
Сад иде изливање, па подизање и изливање и онда ће бити исте висине али и даље раздвојене неколико метара. После тога иде изливање још једног сегмета који ће бити заједнички за обе ноге, и тиме ће бити спојене ;)
 
Wile E. Coyote":tq1qnoel je napisao(la):
- Милице, која река протиче испод Савског моста? - Сава.
- Перице, која река протиче испод Панчевачког моста? - Панчевка.
:laugh:
 
Vrh