Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

istočnu i zapadnu, Ukupno će ih biti 39 i dostići će visinu od 175 metara, dok će poslednjih 25 metara pilona biti izrađeno od nerđajućeg čelika.
 
Moje glupo pitanje za veceras je zasto se vrh pravi od celika?Ima li konstruktivnih razloga ili je cisto sminka?

P.S.Reljo nemoj se usuditi da pomenes mehaniku 1 :p
 
ja mislim da je cista ekonomija i mozda kao sto arhangel kaze da se spusti centar ravnoteze nize , da bude sto laksa konstrucija jer ne nosi nikakav teret,
 
Taj vrh ima isključivo estetsku funkciju pa se pravi tako da bude što jednostavnije/jeftinije/lakše i da što manje utiče na ostatak konstrukcije. Dakle, šuplji fišek od nerđajućeg čelika da vizuelno završi "iglu" :cool:
 
KOLIKO SADA IMA METARA PILON? bas me interesuje kako ce stranu sa NBeogradom odraditi posto nema privremene stubove.Verovatno ce spajati tim debelim zicama konstrrukciju mosta. edit, izvinite zbog mog loseg poimanja i formulisanja pitanja.
 
Preko rukavca na nbg strani se grade pomoćni stubovi. Preko Save će da se delovi konstrukcije podižu sa barži i kače na kablove.

Zapitao sam se par puta zašto je zadnji raspon betonski, a prednji metalni... Jedino logično rešenje mi je da je beton teži i da se na taj način usklađuje sila zatezanja kablova sa jedne i druge strane pilona, pošto je zadnji raspon dosta kraći, a kablovi gušći...

EDIT: u galeriji zvaničnog sajta sada mogu da se nađu i slike od februara...
 
bg259":125gmmo6 je napisao(la):
ja mislim da je cista ekonomija i mozda kao sto arhangel kaze da se spusti centar ravnoteze nize , da bude sto laksa konstrucija jer ne nosi nikakav teret,
U prvoj varijanti je ukrasni špic trebao da bude os staklenih vlakana. U Srbiji ne postoji firma koja ima tehnologiju da može da napravi kalup za deo od 25 m, nema čak ni za manje segmente.
EDIT - lupam, može da se napravi i kod nas u radioničkim uslovima, ali bi mnoooogo koštalo jer bi se krenulo bukvalno od nule, a proizveo bi se samo 1 komad
Limare imamo, tako da će proizvodna cena špica biti manja.

Limena konstrukcija od 25 m ne mora da bude lakša od kompozita - limu treba i unutrašnji "skelet" koji bi sprečio deformisanje zbog velike vitkosti, dakle nije tu samo "fišek", već i neka prosta konstrukcija u njegovoj unutrašnjosti koja će mu obezbediti potrebnu krutost.

Šta je da je, to je potpuno "mrtav teret" i to mnogo kabast, element mosta koji nema ama nikakvu funkciju - đinđuva za domorodce.
 
Metalni šiljak. na vrhu, 25 m ...mmmm....

Neka se most zove "Gromobran" :laugh:
 
Postavili su nekakav lift uz pilon ili sam ga ja tek sad primetio... deluje interesantno resenje.
 
I podigoše kran, kraj pilona baš kako ste rekli :) nego mali offtopic kakva kucica u kadru kod kamere 5 ... divota..
 
Slike iz marta su na sajtu mosta! Osim što su lepe pokazuju da se i na NBG strani kod Brodoremonta pobijaju šipovi za još jedan Stounhendž tj. lansirnu platformu za naguravanje! Na nekom od postova je stajalo da će i taj NBG deo mosta biti od prednapregnutog betona. Dakle ima tu još puno posla, tek je počelo!
 
Evo donekle povezane vesti ima i video na linku
http://www.b92.net/video/video.php?nav_category=905&nav_id=421912

Zelene vesti: Mali vranac sa Ade
17:30 | 01. APRIL 2010.



Pre dve godine, na špicu Ade Ciganlije otpočela je gradnja mosta, upravo na mestu vrbaka u kome je znatan deo malih vranaca provodio zimske noći. Na SPEC spisku vrsta zavisnih od zaštite na nivou Evrope, ova ptica svrstava se u prvu grupu. U Srbiji je zaštićena kao prirodna retkost. Liga za ornitološku akciju Srbije, uz pomoć USAID-a, uspela je da se izbori za to da mali vranac i pored izgradnje mosta, ne napusti svoje stanište. Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda je zahvaljujući uticaju ove organizacije predložila mere za prevenciju i smanjenje gubitaka, kao i eventualno nestajanje malih vranaca.
 
Ja sam uradio sistem prstenastih saobracanica oko beograda koristeci ono sto valja od SMT-a i UMP-a i menjao sam ono sto ne valja da bi se uradile saobracanice koje koliko toliko imaju ravnotezu.
Recimo ono sto mi se ne dopada kod one nove trase SMT na trecem beogradu je previse siroki luk koja ona pravi i sto uopste ne zaokrozuje dovolno te bezi previse ka severu i ide za pancevo, izgleda da u Urbanistimckom zavodu ne znaju da prave saobracajnice koje kruze, te i sve nekako krivudavo provlace i beze na jednu stranu bez logike.
Ono sto mi se ne cidja kod UMP-a je sto sve lepo ide dok se ne stigne do mosta (ocrtava krug oko centralne zone) a posle bezi u levu stranu ka saobracajnici T6 sto mi je totalno besmisleno, trebalo bi da kruzi i da se vrati na desnu stranu a ne da ode u taj pravac bez ikakve veze.

Evo ga moj predlog za 2050 :)))
Naravno delovi koji prolaze preko Ade su tunelske deonice :)))

imagik.fr

Ne znam kako da stavim u pravu velicinu sorry, ako moze to neko da uradi umesto mene bio bi mu zahvalan. :)
 
Valjda je ovako bolje: :) hvala na objasnjenju Vucko:)))

2n20hz6.jpg
 
Svidja mi se ideja sa kruznim saobracajnicama,to bas fali beogradu,ne svidja mi se most od usca do donjeg grada,tu uopste ne treba da se povecava saobracaj vec da se smanjuje i treba ostane sto je vise moguce netaknuto usce Save u Dunav.

Takodje zemunski most po tvojoj zamisli jedino ako je tunel bi bio ok.

Inace sve ostalo je superiska,ja sam bas napravio temu za spajanje ulice dr ivana ribara tunelom sa SMT-om
 
Da secam se tvog posta za spajanje ulice dr Ivana Ribara sa SMTom i potpuno se slazem sa tobom te sam je ubacio u moj plan.

Sto se tice mosta kod usca on je deo jos jednog manjeg prstena, mislim da postoji mogucnost da se uradi jedan kruzni bulevar oko samog centra kao sto je to slucaj u Becu sa njihovim Ringom, ili Budimpesti, Parizu itd koji imaju te centralne kruzne bulevare.

Ideja je bila da se koristi trasa kruzne pruge oko kalisa koja ocrtava krug oko centra i da se produzi prema novom beogradu sa jedne strane gde bi se spojilo sa autoputem i da se produzi sa druge strane po istocnim obodima centra.

Zato mora na jednom mestu da prodje preko Save, nisam imao gde drugde da provucem trasu, eventualno preko ratnog ostrva pa na Novi Beograd ali bi onda zahtevalo 2 mosta. problem je sto Beograd nema tangentu u centralnoj zoni.

Ako se doda jos i Obilaznica, Beograd bi na taj nacin dobio 4 prstena i bio bi saobracajno odlicno povezan sa svih strana i imao bi odlicnu ravnotezu grada koji se zrakasto radio koncentrisanim saobracanjicama razvija.
 
Spatiotecte ,Ako se razvija Beograd sa Metro sistemom takve saobraćajnice nisu potrebne,već za njihovu cenu treba graditi još novih Metro linija..sam si dao primer dovlačiti automobile sa Dorćola na Ušće.. :o
 
Cekajte bre ljudi da zavrsimo ovaj jedan, "Adadzijski" koji gradimo! Ja bih rekao da ce do 2050. biti zavrsen samo UMP. Jerbo, kol'ko sam pratio, osim cene koja je kazu visoka, most ce biti zavrsen na vreme, a sve ono do mosta i od mosta, pa tunel pa do pancevackog mosta, pa kojekakvi imovinsko-pravni odnosi.... Auuuuh! To ce da bidne problem i to veliCki. Nemogu da sruse jednu kucicu u Vojvodjanskoj vec dve godine. Sve to lepo izgleda lepo na papiru, ali mislim da su omanuli sa prioritetima. Poceli da grade kucu od prvog sprata, a prizemlje i temelj zaboravili. Ali ja sam i dalje optimista. ZZZZZiveli :vops: :grand:
 
Vrh