Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Temu pustanja tramvaja preko mosta smo uglavnom sporadicno spominjali ali me zanima kakav je vas stav po tom pitanju.


Moj stav je negde izmedju velikih zelja i surove realnosti. Posto sam aposlutno protiv LRT-a a naravno za pravi metro treba biti realan i reci da metro a ni nedaj boze lrt ne moze biti relizovan za 10god minimum pogotovo ne linija koja bi spajala pravac cukaricke strane sa novim beogradom.
U situaciji gde imamo "rekonsruisanu" pozesku ulicu i tramvajsku mrezu i izvesno je i nove tramvaje mislim da ima opravdanja da se tramvaj pusti preko mosta. Tramvajska infrastruktura se sa obe strane nalazi prakticno tik uz buduce pristupne saobracajnice tako da se to po meni namece kao logicno resenje. Mislim da bi bila prava steta ostaviti prazan sinski deo na mostu tolike godine pogotovo cekajuci jos jednom ponavljam ne daj boze LRT.
 
Slazem se sa tobom Igore,tramvaj da se pusti,da ne bude prazno mesto i licitiranje sa LRT-om i metroom.
 
alexandernbg":2algjfg6 je napisao(la):
Sta mislite, je l bi mogli tramvaji odmah posle mosta [ na NBG strani] da se spuste, i sredinom Jurija Gagarina da se spoje sa starom trasom?
Prati malo temu, u prvom postu na 100. strani sam već napisao gde će se tramvaj spuštati na nivo tla, a odatle postoje više varijanti kako on može da se ulije u Jurija Gagarina. Prva i verovatnija je kroz novu ulicu između Belvila i prazne poljane, a druga je da se puste šine duž Đorđa Stanojevića i da se onda nadoveže na već postojeće šine u Agostina Neta (koje su doduše u katastrofalnom stanju).

BOKI SMOKI":2algjfg6 je napisao(la):
bas me intersuje sta bi Djilas imao da kaze za zakaznjenje saobracajnica?
zna i on vrlo dobro da pristupni putevi kasne, ali sve dok većina glasača to ne sazna (jer ipak ljudi na ovom forumu čine mali promil informisane mase) on se neće oglašavati. No, već mogu da vidim kako će se naći drugi krivci za ovo kašnjenje, a to će biti razna preduzeća, nehigijenska naselja, itd. koja neće hteti tako lako da se sklone sa puta, a postavlja se pitanje šta se do sada čekalo da se to sredi.

Što se tiče tramvaja, svakako podržavam njihov prelazak preko ovog mosta dok se ne dođe do realizacije metro veze Čukarica - Novi Beograd, no moje dvoumljenje se javlja u vidu dinamike izgradnje. Već sam nekoliko puta pričao o povezanosti ovog mosta i rekonstrukcije Gazele. Ukoliko se dogodi sledeći scenario: obilaznica nije završena, most i pristupne saobraćajnice ump-a su izgrađene i kreće rekonstrukcija Gazele, ja bih dozvolio privremen saobraćaj automobilima preko središnjeg dela, kako bi gužve u gradu bile što manje. Odmah po okončanju završetka rekonstrukcije Gazele bih krenuo u izgradnju tramvajske mreže, a sledeći krajnji stadijum tog srednjeg dela bi bila izgradnja metro trase.
 
a čukaričkoj strani gradilišta mosta na Savi kompletiran je drugi betonski segment zadnjeg raspona mosta i vrši se njegovo pomeranje u pravcu pilona za 18 metara.


Hidrauličnim cilindrima podiže se i gura do sada izgrađena konstrukcija teška 3.525 tona, dok će ukupna težina 376 metara dugačkog zadnjeg raspona biti oko 20.000 tona.

- Gotove elemente konstrukcije naguravamo prema pilonu koji će biti visok 200 metara. Sama širina i veličina mosta je impozantna. Jedan dužni metar mosta težak je oko 80 tona, a ovaj segment koji danas uguravamo teži više od 3,5 hiljade tona i to je naravno jedan od izazova koji treba savladati. Ovo je međunarodni projekat, radi ga međunarodni tim eksperata i ovo je trenutno jedan od većih mostova koji se grade. Sama veličina mosta je i izazov za sebe i priča za sebe - rekao je Mario Perisuti, predstavnik izvođača radova POR-a.

Zadnji raspon mosta proteže se od stuba broj 7 na desnoj obali Save do špica Ade Ciganlije i ima ukupno dvanaest segmenata. Prvi i najkraći segment od 5,75 metara pomeren je u decembru prošle godine, a u pripremi za naguravanje su još tri segmenta od po 18 metara. Zadnji raspon mosta gradiće se do jeseni, tako što će svake tri nedelje biti kompletiran po jedan betonski segment dužine 18 i širine 45 metara, i zatim će se preko privremenih stubova u čukaričkom rukavcu naguravati prema pilonu. Istovremeno, i pilon nastavlja da raste iz zemlje, oslanjajući se na dve nožice - istočnu i zapadnu, a u toku je izgradnja petog i šestog betonskog segmenta. Ukupno će ih biti 39 i dostići će visinu od 175 metara, dok će poslednjih 25 metara pilona biti izrađeno od nerđajućeg čelika. Na gradilište su stigle i dve od devet isporuka čeličnog dela mosta. Ovi čelični elementi čine konstrukciju glavnog raspona, od pilona do stuba broj 5 na Maloj Adi. Ovi elementi će se predmontirati na samom gradilištu i potom će se podizanjem sa reke ugrađivati tzv. slobodno-konzolnom montažom u konstrukciju mosta. Ovaj deo posla premošćavanja glavnog rečnog toka počeće kada pilon dostigne 130 metara visine, jer je to visina potrebna za sidrenje čeličnih užadi koja drže konstrukciju glavnog raspona.

Most na Adi Ciganliji povećaće kapacitet mreže, kako lokalnog tako i tranzitnog saobraćaja. Sa pilonom od 200 metra, i glavnim rasponom od 376 metara, postaće najvažnije obeležje grada i gradske saobraćajne mreže u budućnosti. Most će biti dugačak 969 metara, širok 45 metara i imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za šinski saobraćaj i dve pešačko-biciklističke staze. Maksimalna propusna moć mosta biće oko 12.000 vozila na sat, a glavni projekat predviđa i provlačenje svih neophodnih vodova gradske komunalne i javne infrastrukture kroz konstrukciju mosta.


http://studiob.rs/info/vest.php?id=47607

Đilas: Očekujemo odobrenje kredita za Gazelu do 15. marta »

http://studiob.rs/info/vest.php?id=47606
 
Једина мана идеје да трамвај иде преко моста код Аде јесте што би то решење могло остати и трајно.

Ако би само мало доградили мрежу (преко улица Пере Велимировића и Борске повезали са Бањицом, мање од 3км) линија број 9 би могла постати кружна, слично као сада двојка, и то решење би могло бити и одлично...
 
Nurko 7000 moze li prikaz neka skica karta A pro po petlje zasto neiskopiraju mostarsku petlju samo uglave sine kad vec nemaju inspiracije ili da daju nekom projektantu sa iskustvom a ne nekim pocetnicima :kafa:
 
Видиш то ти и није лоша идеја, обавезно да ископираш Мостар, бациш на папир, мало прошириш (додаш и трамвај ако негде треба) и јавиш се на следећи јавни конкурс (не битно за коју петљу), можда чак и да контактираш и неког искусног пројктанта да ти попуни тим (само да вам референце изгледају богатије).



Него, нико не говори о решењу раскрснице код Милошевог конака. По мени то је кључно место, а представља велики изазов за струку...
 
Ta raskrsnica jeste problem. Denivelacija ne dolazi u obzir iz estetskih i ekoloških razloga. Moguće je proširenje ali cena je i te kako velika. Moralo bi se poseći neko drveće i to ne bilo kakvo već izuzetno kvalitetno,zdravo, održavano i lepo. Već sad je problem što je zadnja strana zgrade konaka uz samu prometnu ulicu pa je česti prolasci kamiona tresu iz temelja.
 
Nurko7000":1qhkhgr2 je napisao(la):
Сад кад размислим и не касне са том петљом. Важно је да се изгради петља код Хиподрома кад и мост. Онда ће затворити Радничку а саобраћај пребацити на Хиподром, тако да има времена...
Упорно називаш најобичнију семафоризовану раскрсницу петљом. :kafa: Баш пре неки да сам се расправљао са једном познаницом са Б. Брда, која ме пита: "знаш ли шта се гради код Хиподрома?" "Знам", кажем ја, "гради се срање." "Какво срање", пита она мене, "па зар не знаш да се тамо гради петља?" "Која црна петља", покушах ја да јој објасним, "то је најобичнија раскрсница са семафорима, која је само издигнута на стубове." "Ма немој", на то ће она, "а откуд онда онолики стубови и надвожњаци?" На то дигнем руке и пустим је да схвати шта је то кад пусте у саобраћај и кад се покаже шта је...
Igor":1qhkhgr2 je napisao(la):
Moj stav je negde izmedju velikih zelja i surove realnosti. Posto sam aposlutno protiv LRT-a a naravno za pravi metro treba biti realan i reci da metro a ni nedaj boze lrt ne moze biti relizovan za 10god minimum pogotovo ne linija koja bi spajala pravac cukaricke strane sa novim beogradom.
U situaciji gde imamo "rekonsruisanu" pozesku ulicu i tramvajsku mrezu i izvesno je i nove tramvaje mislim da ima opravdanja da se tramvaj pusti preko mosta. Tramvajska infrastruktura se sa obe strane nalazi prakticno tik uz buduce pristupne saobracajnice tako da se to po meni namece kao logicno resenje. Mislim da bi bila prava steta ostaviti prazan sinski deo na mostu tolike godine pogotovo cekajuci jos jednom ponavljam ne daj boze LRT.
Апсолутно се слажем са тобом, само још да додам да ће бити изграђен ЛРТ а метро никад (стоји у ГУП-у :blah:). Проблем је што вероватно неће пустити трамвај тамо (да простор не зврји празан док нас не "обрадују" са ЛРТ-ом), јер нема никог ко има мозга за то.
Nurko7000":1qhkhgr2 je napisao(la):
Једина мана идеје да трамвај иде преко моста код Аде јесте што би то решење могло остати и трајно.
Врло могуће. Али у том случају је боље него ЛРТ. Уосталом, како је предвиђено у Булевару (да трамвај и ЛРТ деле пругу), што би то било овде неизводљиво?

Мени лично је најбоља идеја да тамо прође трамвај и да то остане трајно решење. Нажалост, то има и негативне конотације, од којих је најзначајнија даље ширење трамвајске мреже, што значи још чвршћу немогућност изградње метроа.
Nurko7000":1qhkhgr2 je napisao(la):
Видиш то ти и није лоша идеја, обавезно да ископираш Мостар, бациш на папир, мало прошириш (додаш и трамвај ако негде треба) и јавиш се на следећи јавни конкурс (не битно за коју петљу), можда чак и да контактираш и неког искусног пројктанта да ти попуни тим (само да вам референце изгледају богатије).
Ја чекам да понове конкурс. Имам идеју за тотално денивелисано решење, које се добија лаганом модификацијом "гитаре". Нажалост, убеђен сам да то нема шанси да прође, управо због тога што је тотално денивелисано. :rolleyes:
 
Шта да ти кажем и мостарска петља има семафоре, а очигледно пројектанти на улазу у тунел Дедиње очекују далеко већи саобраћај из Пожешке ка центру, него што ће туда доћи из правца Новог Београда.

Свеједно, тај тунел се неће још дуго почети градити, тако да бар још десет година нећеш приметити семафоре...
 
Mesto na kojem bi "UMP" trebalo da prođe pored Inex-ukusa kada se spusti sa Bežanijske kose i preseče Tošin bunar

Slika0149.jpg


Tošn bunar zaobilazi bežanijsko naselje "Duško Dugouško" (nastavak ove ulice sa tri trake je ona jedna traka koju zaklanja stub semafora)

Slika0150.jpg


i onda se upalilo zeleno....

Slika0151.jpg
 
Nurko7000":25ezart6 je napisao(la):
Шта да ти кажем и мостарска петља има семафоре, а очигледно пројектанти на улазу у тунел Дедиње очекују далеко већи саобраћај из Пожешке ка центру, него што ће туда доћи из правца Новог Београда.
С тим што главни пут (Газела) нема укрштање у нивоу. Не свиђа се ни мени што Мостар има семафоре, с тим што се то да средити једним малим надвожњаком, а ова глупост код Хиподрома се може средити једино рушењем свега и изградњом из почетка. Што се тиче пројектаната, не верујем ни да они сами знају шта да очекују. Ово је толико лоше одрађено да не може бити случајно.
Nurko7000":25ezart6 je napisao(la):
Свеједно, тај тунел се неће још дуго почети градити, тако да бар још десет година нећеш приметити семафоре...
Тај тунел вероватно никад неће ни бити изграђен. Боље што је тако, јер са тунелом на тој раскрсници ће бити хаос. Без тунела си можда у праву да се неће осетити семафори.
relja":25ezart6 je napisao(la):
Mesto na kojem bi "UMP" trebalo da prođe pored Inex-ukusa kada se spusti sa Bežanijske kose i preseče Tošin bunar
Сад се лепо види колико ту нема места. Уз то, колико сам скапирао оне планове, само паркинг смета траси УМП.
 
relja":120qmrp9 je napisao(la):
Mesto na kojem bi "UMP" trebalo da prođe pored Inex-ukusa kada se spusti sa Bežanijske kose i preseče Tošin bunar

http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika0149.jpg

Tošn bunar zaobilazi bežanijsko naselje "Duško Dugouško" (nastavak ove ulice sa tri trake je ona jedna traka koju zaklanja stub semafora)

http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika0150.jpg

i onda se upalilo zeleno....

http://i127.photobucket.com/albums/p152/reljabgd/Slika0151.jpg
Pa pocese da ruse prekoputa, bar je tako rekose na Blic-u, a sajt Novog Beograda potvrdio! Mada gledam na Google-u, al ne mogu da provalim sta srusise i niko nista ne prica kad ce da nastave. A ta rskrsnica je mislim najvece ruglo Novog Beograda kao i onaj "zavrsetak" Vojvodjanske. Gledam pa neverujem, put stade ispred jedne kuce uVojvodjanskoj i sta sad? Ko je jaci, Grad ili Coveculjlak iz kuce?
 
LUCAS":dh0ybmcv je napisao(la):
Pa pocese da ruse prekoputa, bar je tako rekose na Blic-u, a sajt Novog Beograda potvrdio!
Ako piše u novinama i na internetu, onda mora da je tačno :p

Ma, srušili su neku napuštenu prastaru drvenu radničku baraku za koju niko nije ni znao da uopšte postoji. Bilo taj dan u medijima, samo rušenje trajalo ni 5 minuta i posle toga - ništa više.
 
Wile E. Coyote":3s6bfzb8 je napisao(la):
relja":3s6bfzb8 je napisao(la):
Mesto na kojem bi "UMP" trebalo da prođe pored Inex-ukusa kada se spusti sa Bežanijske kose i preseče Tošin bunar
Сад се лепо види колико ту нема места. Уз то, колико сам скапирао оне планове, само паркинг смета траси УМП.
Pa, za neku normalnu ulicu ima mesta, a za nešto širine "magistrale" .... teško.

Pošto mi je ceo koncept pomalo stan i ne vidim logiku, teško mi je da zamislim kako bi sve to trebalo da izgleda na ovom mestu.
Mislim da će na kraju biti neka obična raskrsnica u nivou i sa semaforima.

PS - čak i "bušenje" još jednog tunela u B. kosi neće biti moguće - u brdu se nalaze skloništa sagrađena još u vreme kraljevine dok je Zemun bio središte Vojnog vazduhoplovstva KJ, a Zemunski aerodrom ujedno bio i vojna baza.
Ulazi u skloništa se nalaze u N. Dobrovića (opisana su knjizi "Beograd pod Beogradom", a spominju se i u knjizi "Plamen nad Beogradom").
 
Ово су историјски снимци. Било би лепо кад мост буде готов видети исти пејзаж са мостом. :cool:
 
Prekrstio sam se levom jer ti je ovo prvi post u kome si uspeo da ne siris pesimizam i depresiju :p

P.S>nisam znao da lete ovako nisko avioni,sad mi je jasno sto se ono gubise oko sletanja aviona i izgradnje mosta
 
Vrh