Petljom od jeseni
E. B. R, 09.02.2010 21:20:44 Ocena: 5.00 (Glasova: 1) Komentara: 0
RADOVI na izgradnji Unutrašnjeg magistralnog poluprstena ovih dana odvijaju se na dve lokacije - most preko "špica" Ade ciganlije i nadvožnjak kod Careve ćuprije. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda u planu za ovu godinu ima i početak izgradnje oko četiri kilometra saobraćajnica koje će služiti za prilaz mostu, ali i za povezivanje sa postojećim saobraćajnicama na levoj i desnoj obali reke Save. U zavisnosti od sredstava, trebalo bi da bude izgrađeno i više novih raskrsnica i petlji, a većinu od njih vozači će moći da koriste i bez prelaska preko novog mosta.
Radnici na gradilištu kod Careve ćuprije u utorak su imali posla na stubovima koji će nositi budući nadvožnjak. Do sada je završena izgradnja stubova i prednaprezanje prve betonske konstrukcije u dužini od 90 metara. Ovuda će vozila iz Paštrovićeve ulice ići prema raskrsnici nad železničkim šinama. Majstori već rade na pravljenju konstrukcije iznad same Topčiderske reke. Jedna od deonica na nadvožnjaku priprema se za izlivanje podloge. Gradnja se izvodi predviđenim tokom, uprkos snegu i hladnom vremenu, pa bi železnička pruga trebalo da bude premošćena već na jesen.
- U toku je javni poziv za izradu glavnog projekta za petlju "Radnička" - kaže Nenad Bajić iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. - Radnici već uveliko grade nadvožnjak kod Careve ćuprije i most preko Ade.
Do sada je postavljeno bezmalo 200 šipova i izliveno više od 500 kubnih metara potpornih zidova. Postavljen je i najveći deo dugačke vodovodne i kanalizacione mreže, a radnici posipaju i nasipe za saobraćajnice i postavljaju drenažni sistem.
Izgradnjom nadvožnjaka kod Careve ćuprije ukinuće se ukrštanje drumskog i železničkog saobraćaja na poziciji Paštrovićeve ulice, što će povećati bezbednost i ubrzati saobraćaj prema Banovom brdu, kao i prema centralnim delovima grada. Po završetku svih radova, vozila sa Novog Beograda moći će preko mosta iznad Ade, i petlje "Radnička" do Paštrovićeve ulice. Ovom trasom, prolaziće pored Beogradskog hipodroma, te kroz tunel koji će biti prokopan ispod Dedinja. Predviđeno je da ovaj prolaz pod Topčiderskim brdom poveže Čukaricu sa kružnim tokom na Autokomandi, nad kojom će se nadviti nova petlja. Odatle će vozila moći da nastave ka Šumicama.
PLANOVI
PROGRAMOM Direkcije za ovu godinu predviđeno je da nešto više od 12 milijardi dinara, od čega je 9,5 milijardi dinara iz kreditnih sredstava, bude uloženo u izgradnju kapitalnih saobraćajnica od posebnog interesa za grad. U Direkciji objašnjavaju da vrstu i obim programskih zadataka opredeljuju planirani prihodi i primanja u 2010. godini. Osim toga, početak novih poslova uslovljava realizacija investicija i izgradnja objekata komunalne infrastrukture koja traje više godina, investiranje u kapitalne saobraćajnice od posebnog interesa za grad, kao i stanje izrade započete planske i tehničke dokumentacije.
http://www.novosti.rs/code/navigate...d jeseni&kword_add=careva cuprija, nadvoznjak