Šta je novo?

Užice - Bajina Bašta sa tunelom "Kadinjača"

Ti radovi u Surduku bili su 2006. kada je zasečeno brdo prekoputa i nasut prilaz mestu gde će biti prilaz mostu i njegov početak.
A više nego jasno je da je Neđov komentar sarkastičan.
 
A više nego jasno je da je Neđov komentar sarkastičan.
Da, video kada sam pročitao još jednom njegov post. Nije čudno što su ljudi skeptični posle 50 god obećanja raznih vlasti. Evo još jedno obećanje kako će se petlja u Surduku uklopiti u ostale saobraćajnice.

IMG_20231204_203846.png
 
Da, i tu je jedna utopijska ideja o tunelskoj vezi kroz Zabučje iz Ljubanja sa autoputa.
Da neko ne pomisli da sadašnje vlasti otkrivaju toplu vodu i nude neke revolucionarne ideje, obilaznica oko Užica početa je da se gradi u vreme kada je ministar u nekoj SPS vladi bio bivši predsednik SO Užice Zoran Vujović. Od tog vremena nama u Užicu su poznati detalji tog projekta na čijim koricama bi mogao da stoji naslov "Skadar na Đetinji".
Tada je prokopana trasa od puta za Kadinjaču do onog groblja, urađene podzide i most preko puta uz Sinjevac za Biosku. Odmah potom, krenula je gradnja nekoliko objekata (kuća i jednog drvnog preduzeća) uz nasuti novi put. Vremenom, sporadično se ideja obnavljala, zavisno od političkog stanja i potreba vlasti (Užice je bio jedan od prvih gradova gde je SPS izgubio vlast 1996.). Za neke kasnije izbore, mislim 2000, ponovo je ideja obnovljena i nastavljeno je čaprkanje, pa je počišćeno zaraslo na prethodno prokopanom i par puta je prošao buldozer od groblja ka početku mosta.
2006. Putevi Užice imali su gradilište deonice autoputa od NS ka Su i vozovima je prevožen kamen sa novootvorenog nalazišta levo od postojećeg kamenoloma iz Užica (kasnije je išao i ka Preševskoj kotlini, gde su takođe radili deonicu). Dok se to radilo, bila su česta i miniranja i višekratni svakodnevni zastoji na putu, pa sam više vremena provodio u zaustavljenim kolonama nego u vožnji. Za nepune 2 godine ušli su u stenu nekoliko desetina metara, dok im je trebao kvalitetni kamen kog nema sa desne strane. Istovremeno, jalovina odatle nasipana je ka početku budućeg mosta i tada su počeli da se naziru obrisi kružne petlje. (I sada se to vidi jer se taj nasip bojom razlikuje od okoline, a tu Putevi parkiraju neke mašine i kamione).
Opet kasnije, kada je pobedila pešterska varijanta autoputa, a Užicu dodeljena utešna do Mačkata, pojavljuje se ideja da se tu kroz, ne baš kratak tunel, dovede pristupna saobraćajnica sa raskrsnice u Ljubanjama. Mislim da se od toga odustala, jer je to preveliki trošak, a da na samo nekoliko km bude još jedna velika raskrsnica u Mačkatu.
Ne kažem da to ne bi bilo lepo, ali previše je daleko od realnosti.
Ako ikada taj novi put dođe do Užica, ne ginu nam petlje u Zlakusi/Krvavcima i Mačkatu, obe na po desetak km od grada.
Da vidimo šta če biti sa obilaznicom, pa ćemo dalje redom.
Inače, nakon ove zime za koju se najavljuje više snega nego prehodnih, bojim se da će put preko Kadinjače postati potpuno neprohodan. U podnožju sa druge strane, od BB, pre 6-7godina urađeno je nekih 200m puta gde je bilo klizište i jedna podzida i od tada tu stoji tabla da EU finansira obnovu tog puta. Toliko su ga obnovili da će njime na proleće moći da se prođe samo nekim traktorom, i to većim.
 
Не би ме чудило да се пут затвори, ова зима се очигледно не шали. Јутрос је било -10, сада око -7 попуцаће сав преостали асфалт од леда. Пут је један од најгорих у целој земљи а има приличан број шлепера на њему! Шта ће све бити до пролећа видећемо, ништа добро свакако! На доста делова се вози 10-20 км/ч. Још кад прођу избори, тек тада ништа неће бити...
 
Peošao sam pre nekoliko dana, pred sam sneg. Mnogo je ukegnuća, ispucalog asfalta, prsnuće sve. Jedino je podnošljivo ono ravno parče pored muzeja, od raskrsnice za Ponikve do krivine kod Tri bora. A one 2-3 serpentine sa užičke strane više nisu put. Njihov poluprečnik je manji nego što savremene prikolice mogu da podnesu, pa ljudi lome osovine i cepaju gume na ugaženoj ogradi i betonskim zidićima.
 
Istorijat smo videli, a za dve nedjelje imamo izbore, pa formiranje skupštine i vlade koje će valda da se završi do početka proleća. Onda će da bude i rebalas budžeta za 2024., pa ako bude zavejan i neprohodan put preko Kadinjače to će potpomogne da se ovaj projekat opet nadje u budžetu. :)
 
Vladu nećemo imati do leta.
Bilo je i prethodnih vlada pa ih nije interesovao put preko Kadinjače koji povezuje zapadnu Srbiju i Podrinje.
Taj put, kao i krajevi koji od njega zavise su za vladt nevidljivi. Sve se maskira šarenom lažom o tunelu.
Zanimljivo se ponela bajinobaštanska grupa na mitingu užičkoj hali prošle nedelje, skandiranjem o tunelu, jer je bilo očigledno da neće biti pomenut što navuče predsednika da kaže da razmišlja o njemu.
Razmišljam i ja o Moniki Beluči...
 
Voleo bih da mi neko kaže da li je u našem kraju (Zlatiborskom okrugu) urađena bilo kakva investicija u proteklom periodu, onako nova, lepa koju vlasti ponosno otvaraju, pa makar i za montažu kablova. Nešto ne mogu da se setim.
A ovaj put za Baštu. Ajde da se nadamo, ali....ostaću pristojan neću nastavljati.
 
Ništa nije drugačije ni u bilo kom drugom mestu celog Zlatiborskog okruga.
Ništa!
U se i u svoje kljuse. U nekim mestima, poput Bašte, Varoši, Priboju, Prijepolju...ne radi ništa od nekadašnjih velikih fabrika koje su upošljavale veliki broj ljudi, a na drugoj strani, nema ni mnogo novca koji bi bio uložen u privatne firme. I ljudi žive kako žive, snalaze se, ponajviše od malina.
Dok ne dođe neki ozbiljan put do tog kraja, dok se železnica ne osbosobi i ne vrati na nivo brzine i sposobnosti od pre skoro 50 godina kad je otvorena, biće tako.
Do tada, posmatraćemo kako ljudi iz tog kraja odlaze, kako se mladi posle školovanja ne vraćaju. Posle neće ni imati otrebe da se tamo otvaraju nove firme, da se ulaže u bilo šta, jer neće imati kome. Osim možda staračkih domova.
Zato, hitno dajte put jugozapadnoj Srbiji, učinite je vidljivom i dostupnom ostatku Srbije i Evropi!
 
A ovaj put za Baštu. Ajde da se nadamo, ali....
Nadamo se, ali . . realizacija ide sporo i traljavo iako to više nije medjuopštinski projekat, jer je sada u nadležnosti države koja ga je proglasila "od posebnog značaja". A više puta je rečeno da su obezbedjene pare u budžetu. Uostalom uvek može da se uzme " kineski kredit".

Potpisana su sa "Power China" ugovori za izgradnju tunela i obilaznice, a "Putevi Srbije" su nadležni za objedinjeni projekat "Užice -Kadinjača - B.Bašta". Završen je i otkup parcela na celoj trasi, a "Institut za puteve" je uradio projekate.

Izgradjen je i "kineski kamp" u Volujcu, a počeli su i neki radovi na pobijanju šipova za most br."5". Obećano je da će "N.Pazar put" dobiti posao na ovom projektu, pa ostaje da se nadamo da će na proleće početi intenzivni radovi.
 
Opa! Pomerismo početak za proleće, a priznadosmo da je ovo sad tek onako - da se zove da se radi.
Na proleće če biti do jeseni.
To je sad ono kao kad Bili Piton traži dug od Topalovića: u januaru ste rekli pare u aprilu. Od tog obećanja proplo je godinu dana!
 
Promenio si, što bi političari rekli, retoriku. Od radi se, na počeće na proleće.
A te šipove radi jedna mašina i nekoliko ljudi. Smešno, tužno, lažno, bem li ga. Jadno, svakako
 
Sada se rade šipovi po ovakvom vremenu, a na proleće očekujem "intenzivne radove".
Kao što rekoh, u maju dolazim u inspekciju da pregledam i slikam napredak radova. :)
Poštovani Dragane,
Ja bih stvarno želeo da znam odakle Vi crpite taj neograničeni optimizam. Odrastao sam ovde i živim ovde, od rodjenja.
Taj projekat se uvek izvlači iz džepa pred izbore, a posle toga, ne lipši magarče do zelene trave.
 
Taj projekat se uvek izvlači iz džepa pred izbore, . .
Nema to veze sa izborima.
Ja "vidim" ovaj projekat, a optimizam je i iz ovih razloga koje sam već naveo.
Potpisana su sa "Power China" ugovori za izgradnju tunela i obilaznice, a "Putevi Srbije" su nadležni za objedinjeni projekat "Užice -Kadinjača - B.Bašta". Završen je i otkup parcela na celoj trasi, a "Institut za puteve" je uradio projekate.

Izgradjen je i "kineski kamp" u Volujcu, a počeli su i neki radovi na pobijanju šipova za most br."5". Obećano je da će "N.Pazar put" dobiti posao na ovom projektu, pa ostaje da se nadamo da će na proleće početi intenzivni radovi.
 
Poslednja izmena:
Ja "vidim" ovaj projekat, a optimizam je i iz ovih razloga koje sam već naveo. Nema to veze sa izborima.
Ja nisam rekao da Vi imate veze sa izborima, ali projekat ima sigurno.
Novopazarski putevi je moguće da dobije posao. Nekada su bili deo Puteva Užice, zatim MMP Jedinstva.
 
A, tako, ja imam veze sa izborima?! . . ovu temu sam otvorio pre 4god.
Ustvari ti imaš veze sa izborima, jer nećeš da vidiš šta je već uradjeno.

Lepo si rekao da si temu otvorio pre 4 godine.
Ništa, ama baš ništa nije uradjeno u zadnje 4 godine.
Nemoj računati ovo čaprkanje po Sinjevcu.
Svaki dan prolazim tuda. E sada kakve informacije imaš da je uradjeno, voleo bih da mi prezentuješ.
 
Korigovao sam taj moj post, jer sam pogrešno protumačio tvoj.
Ti govoriš o radovima na terenu, a ja o radovima na dokumentaciji, planovima i ugovorima, jer bez toga nema ni radova na terenu. Pogledaj gore da ne bih stalno to citirao.
 
Meni uopšte nije bitno šta je nekad bilo, već šta može da bude, a izgleda da ipak moram da ponovim šta je uradjeno za 4 godine :

Potpisana su sa "Power China" ugovori za izgradnju tunela i obilaznice, a "Putevi Srbije" su nadležni za objedinjeni projekat "Užice -Kadinjača - B.Bašta". Završen je i otkup parcela na celoj trasi, a "Institut za puteve" je uradio projekate. Izgradjen je i "kineski kamp" u Volujcu, a počeli su i neki radovi na pobijanju šipova za most br."5".
To više nije medjuopštinski projekat, već je državni "od velikog značaja", pa je u budžetu Srbije.
 
Ja ne znam da li si pročitao, dva, gore navedena linka.
Ralizlike su da je tada koštalo 16,5, sada 29.8 milina eura,
Razlika je da je to bilo 2006, a sada 2023,
Eksproprijacija je bila završena za celu dužinu trase od UE-Zl do puta UE-BB.
Cela ta deonica je bila trasirana još 2006, sada je samo očišćena.
E sada evo još malo podsećanja od pre godinu ipo.

 
Lepo si rekao da si temu otvorio pre 4 godine.
Ništa, ama baš ništa nije uradjeno u zadnje 4 godine.
Nemoj računati ovo čaprkanje po Sinjevcu.
Svaki dan prolazim tuda. E sada kakve informacije imaš da je uradjeno, voleo bih da mi prezentuješ.
Dobro je da se još nekosa lokala uključi u ovo u besmisleno preganjanje da se ne osećam kao da se jurim sa vetrenjačama.
Kako se bliže koji izbori, tako se i Draganova aktivnost ovde povećava, šta god da su mu motivi.
Nas isključivo zanima napredak na terenu, jer se svaki put priča o građenju, da su počeli radovi ... Nikad ne kažu da se projektuje, potpisuje... Svima je jasno da je u pitanju manipulacija, jedino Dragan to neće da prizna, iako i on to vidi, što se da pročitati iz transformacije njegovih postova u poslednje vreme. Srećom, internet sve pamti.
A još da imamo na internetu šta je sve pisano devedesetih o ovom skadru, baš bismo se zabavili.
Te 2006. skoro cela trasa je do groblja bila završena. Bilo je tu podzida, mostova... Koliko puta je do sada raskresivana, to niko ne zna.
Dovoljno je samo prelistati koju stranu unazad, do prošlih izbora, pa će se videti ko je šta pisao.
Bio sam tada, mesec dana posle izbora na trasi. Već je uveliko bila počela da obuzima trava i šiblje. I opet će.
 
Vrh