Da, i tu je jedna utopijska ideja o tunelskoj vezi kroz Zabučje iz Ljubanja sa autoputa.
Da neko ne pomisli da sadašnje vlasti otkrivaju toplu vodu i nude neke revolucionarne ideje, obilaznica oko Užica početa je da se gradi u vreme kada je ministar u nekoj SPS vladi bio bivši predsednik SO Užice Zoran Vujović. Od tog vremena nama u Užicu su poznati detalji tog projekta na čijim koricama bi mogao da stoji naslov "Skadar na Đetinji".
Tada je prokopana trasa od puta za Kadinjaču do onog groblja, urađene podzide i most preko puta uz Sinjevac za Biosku. Odmah potom, krenula je gradnja nekoliko objekata (kuća i jednog drvnog preduzeća) uz nasuti novi put. Vremenom, sporadično se ideja obnavljala, zavisno od političkog stanja i potreba vlasti (Užice je bio jedan od prvih gradova gde je SPS izgubio vlast 1996.). Za neke kasnije izbore, mislim 2000, ponovo je ideja obnovljena i nastavljeno je čaprkanje, pa je počišćeno zaraslo na prethodno prokopanom i par puta je prošao buldozer od groblja ka početku mosta.
2006. Putevi Užice imali su gradilište deonice autoputa od NS ka Su i vozovima je prevožen kamen sa novootvorenog nalazišta levo od postojećeg kamenoloma iz Užica (kasnije je išao i ka Preševskoj kotlini, gde su takođe radili deonicu). Dok se to radilo, bila su česta i miniranja i višekratni svakodnevni zastoji na putu, pa sam više vremena provodio u zaustavljenim kolonama nego u vožnji. Za nepune 2 godine ušli su u stenu nekoliko desetina metara, dok im je trebao kvalitetni kamen kog nema sa desne strane. Istovremeno, jalovina odatle nasipana je ka početku budućeg mosta i tada su počeli da se naziru obrisi kružne petlje. (I sada se to vidi jer se taj nasip bojom razlikuje od okoline, a tu Putevi parkiraju neke mašine i kamione).
Opet kasnije, kada je pobedila pešterska varijanta autoputa, a Užicu dodeljena utešna do Mačkata, pojavljuje se ideja da se tu kroz, ne baš kratak tunel, dovede pristupna saobraćajnica sa raskrsnice u Ljubanjama. Mislim da se od toga odustala, jer je to preveliki trošak, a da na samo nekoliko km bude još jedna velika raskrsnica u Mačkatu.
Ne kažem da to ne bi bilo lepo, ali previše je daleko od realnosti.
Ako ikada taj novi put dođe do Užica, ne ginu nam petlje u Zlakusi/Krvavcima i Mačkatu, obe na po desetak km od grada.
Da vidimo šta če biti sa obilaznicom, pa ćemo dalje redom.
Inače, nakon ove zime za koju se najavljuje više snega nego prehodnih, bojim se da će put preko Kadinjače postati potpuno neprohodan. U podnožju sa druge strane, od BB, pre 6-7godina urađeno je nekih 200m puta gde je bilo klizište i jedna podzida i od tada tu stoji tabla da EU finansira obnovu tog puta. Toliko su ga obnovili da će njime na proleće moći da se prođe samo nekim traktorom, i to većim.