[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687052#p687052:399me7pp je napisao(la):
Bender Rodriguez » 09 Dec 2019 03:17 am[/url]":399me7pp]Ali fora i jeste u tome što krug dvojke (izraz koji čak ni ja ne volim da koristim jer su ga zajedljivi ljudi načinili sinoninom za sve najgore i najomraženije) ne čine samo zaposleni u kancelarijama i gosti/vlasnici kafića.
To je deo grada u kome prvo živi više desetina hiljada ljudi. I dalje. Uprkos naporima gradske vlasti da ih isteraju odatle. I ti napori rade, jer se ljudi zaista polako iseljavaju. Ali i dalje ih ima itekako puno. Zatim, to je deo grada sa mnogo zaposlenih. Od prodavaca kokica u Knezu preko radnika u prodavnicama pa sve do zaposlenih u firmama. Treće, to je deo grada gde leži trećina fakulteta Beogradskog univerziteta, nekoliko privatnih fakulteta, nekoliko škola i gimnazija. Četvrto, u tom delu grada se nalazi nekoliko kulturnih ustanova, koncertnih dvorana, muzeja, sportskih sadržaja, parkova. Peto, dosta poslovnih sadržaja, poput banaka, EDB (navodim jer dosta ljudi ide u Masarikovu da plati struju), pošti, gradskih institucija, itd... I šesto, to je deo grada sa najvećim brojem znamenitosti i sadržaja za turiste. Od onog trivijalnog znaka ''Belgrade'' na Slaviji pa sve do Narodnog muzeja ili Kalemegdana.
Dakle govorimo o delu grada koji ima itekave veze i interakcije sa preko stotinu hiljada građana, i oko par hiljada turista. Ideja da do takvih sadržaja treba da se stiže pešaka, ili Vrapcem, je prosto neostvariva i nerealna. O svemu tome možemo kao društvo da počnemo da diskutujemo onog momenta kada na Trgu osvane prava metro stanica sa bar tri različite linije ka tri (to jest šest) različitih delova grada. Do tad, iluzorno je uopšte razmišljati o tako nečemu. Sve i da SNS uspe da istera i poslednjeg stanovnika na potezu od 25. maja do Autokomande, ono što ne kapira je će opet morati da održi taj deo grada aktivnim i prohodnim zbog svih drugih kategorija koje sam gore nabrojao. Osim ako ne misli da sve to seli na neka druga mesta. E to bih baš voleo da vidim. :kafa:
Naravno,to neće sprečiti Vesića i Megatrend brigadu da ipak pokušaju da skarabudže tako nešto. Jer to su goveđe glave, to dok ne udari lobanjom u kamen, to ne može da shvati. Ali kažem, ne samo da se time ništa neće/ne bi postiglo, nego bi se stanje samo pogoršalo. Uopšteno govoreći, svi stavovi i ideje koji se svode na suzbijanje i degradiranje automobilskog saobraćaja radi rešavanja nekog problema su kao kad bismo hteli da lečimo leukemiju isisavanjem sve krvi iz tela. Ne, to ništa neće rešiti. Samo će dovesti do potpunog urušavanja. Nego lečiš one komponente problema koji prave problem. Ako ne valja krv, lečiš ono što je čini lošom. Ne izbacuješ je celu napolje.
A kako početi sa tim lečenjem? Pa, evo par koraka za početak:
1) Rasčistiti trotoare od raznoraznih hohštaplerskih uzurpatora koji se ponašaju kao da im je to ostavio đedo sa Cetinja u amanet.
2) Izbiti iz glave ideju, kako gradskim ocima, tako i pojedinim Srbima, da je prazan trotoar širi od 3 metra nešto ružno i neprijatno. Eliminisati tu kompulsivnu ideju da svi moramo da sedimo jedni drugima na glavama, i da će mrak ili vukovi da nas pojedu ako počnemo malo da gradimo grad i u širinu,a ne tako da nas podseća na ono istorijsko vreme koga se kobajagi svi gnušamo, a opet mu se kao narod rado istorijski vraćamo kad god možemo.
3) Počistiti i kaznama drati svu krmad što se parkira gde ne treba i pali migavce nasred kolovoza dok idu da se nažderu bureka ili dok ženče sa ''D'' i ''CH'' tablicama u Tuaregu pazari nove krpice u Rajićevoj jer mužić neće da plati garažu.
4) Obustaviti slepačku licemernu politiku po kojoj se selektivno ''čuvaju'' spomenici kulture tako da kada treba da se sruše tri straćare da bi se proširila jedna od glavnih gradskih arterija, udara se veto ili odlaže u nedogled jer su ''spomenici kulture''. A kada treba investitor u Takovskoj da gradi hotelčinu, uzurpira ceo trotoar, dogradi sprat više i povrh svega - izazove ozbiljan incident sa kranom i zatvaranje bitne gradske arterije... onda nigde nema Zavoda da ga spreči u tome ni inspekcija da ga oderu od kazni po više stavki. :kafa:
5) Dovesti u red celokupan javni prevoz, od GSPa, preko privatnika, pa sve do ''institucija'' i ''stručnjaka'' koje bi trebalo da ga nadziru i regulišu. Ovo je tek tema za sebe. Jer količina svinjarija koja je urađena po tom polju u zadnjih par godina je dovoljna da se napravi doktorska disertacija na neku temu urbicida ili sistematskog urušavanja jednog grada. Kao i dr. disertacija na temu ''Uticaj politike i interesa na srozavanje struke u Srbiji''.
6) Početi izgradnju faking metroa (psujem zbog vlasti, ne zbog tebe). Bez čekanja da se poklope Merkur i Venera, da nam prebodobni MMF da blagoslov, da se zna tekstura pločice iznad pisoara na poslednjoj stanici, da se skupe svih 435.024.634 evra...
7) Privesti kraju sva Ladilišta koja je Megatrend brigada pootvarala a koja i dalje stoje nedovršeno i paralizuju grad već godinama
8 ) Početi s izgradnjom, ili makar pripremnim radovima za neke od drugih kapitalnih projekata koje čekamo već faking decenijama, kao što su ovaj tunel EF-DS, Novi savski most, više garaža, premeštanje nekih fakulteta u novi kampus, itd itd...
Jel možemo makar da probamo prvo da sprovedemo nešto od toga u delo? Pa tek onda da razmišljamo o odsecanju površine cele jedne opštine od pristupa kolskom saobraćaju? Mislim da stvarno ne tražim mnogo niti bilo šta iracionalno. Ako ništa drugo, bar je racionalnije od grupe panjeva koji su - i dalje ne mogu da se načudim tom kretenizmu - ubeđeni da 18 tona raspoređeno na 3 osovine više šteti kaldrmu nego 12 tona raspoređeno na 2 osovine pa zato ukidaju i sakate linije a s druge strane se šire kako im je ona stvar, ovaj mislim... budžet najveći ikada. :kafa: