Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Posto ista kineska firma radi i tunel kamenicka-29ti novembar i metro, da li je ovo kod dunav stanice kamp za oba projekta ili samo za taj jedan, opet sa druge strane mosta postoji novi kamp, mnogo veceg obima na karaburmi, ako neko moze da razjasni sta je sta i za sta sluzi svaki taj kamp. Dodacu jos i da postoji treci projekat produzenja BG Voza sa krakom i stanicom na Karaburmi koja ima presedanje na metro, mozda i sa tim ima neke veze? Meni ovde nista nije jasno.
 
Јбг, ја кад сам имао прилике да питам малога Ша Лунга, остад'о нем.

1760012414630.png


Иначе придев "нем" је и корен речи Немац, у смислу странац, неразумљив, па онда ни не прича.
 
Gostovao u Bg Hronici Divac iz Instituta Jaroslav Černi, kaže pripremni radovi kod Bul. Despota Stefana počinju u narednih mesec dana, trajaće oko godinu i po dana, za to vreme će Kinezi da naprave i pošalju krticu, takodje imaju posla i na rešavanju planske i tehničke dokumentacije sa gradom (“komplikovan deo”), potom kad krene mašina njoj treba 10 meseci da prokopa jednu stranu, potom 3 meseca da izvuku mašinu i vrate brodovima Savom i Dunavom nazad na početak pa opet 10 meseci za drugu cev. Potom oko godinu dana da se opreme instalacijama cevi pa je total 4-5 godina, ako sve bude po planu. Po njemu 2030. je najranije puštanje u rad.
 
Gostovao u Bg Hronici Divac iz Instituta Jaroslav Černi, kaže pripremni radovi kod Bul. Despota Stefana počinju u narednih mesec dana, trajaće oko godinu i po dana, za to vreme će Kinezi da naprave i pošalju krticu, takodje imaju posla i na rešavanju planske i tehničke dokumentacije sa gradom (“komplikovan deo”), potom kad krene mašina njoj treba 10 meseci da prokopa jednu stranu, potom 3 meseca da izvuku mašinu i vrate brodovima Savom i Dunavom nazad na početak pa opet 10 meseci za drugu cev. Potom oko godinu dana da se opreme instalacijama cevi pa je total 4-5 godina, ako sve bude po planu. Po njemu 2030. je najranije puštanje u rad.
Зато се те ствари више не граде по центрима европских градова, посебно оних у којима је јавни превоз испод нивоа почетка прошлог века. Време и новац једнаки инвестицији у круцијалну јавну инфграструктуру за нешто што је у сушитни поинт-ту-поинт градски колски тунел уз који не можеш да имаш локале, пешаке, станице, паркове, погледе, тргове...Ништа.

Аргумент о растерећењу центра града просто није валидан. Испада, да васколика сиротиња целог Београда плаћа за додатни комфор инфраструктуром и јавним садржајима најопремљнијег и најкомфорнијег дела града. и то све да би се та иста гужва распоредила на периферију а количина аутомобила увећала.

Једино где се интереси свих неспорно сустичу, укључучујући и возаче јесте јавни превоз, посебно је у Београду то изражено и очигледно.
 
Na Savskom vencu. Problem, rekao je, mogu biti podzemne instalacije, naročiti na izlazu u BDS.

Zapravo na Paliluli, vratio sam nazad da vidim da li sam dobro razumeo jer lik priča vrlo nemušto i definitivno kod BDS. Dodao je i da će gledati da što manje ometaju saobraćaj koji je tu dosta intenzivan u 4 trake, tako da se to poklapa. A i ovaj kamp je na Dunavskoj strani.
 
I dalje ne mogu da zamislim kako će se odvijati saobracaj za vreme radova. Hoće li BDS od ,,Pandura" da se zatvori, pa da se skreće u Jovana Avakumovica, pa dalje u Poenkareovu, pa u Cvijićevu kod ,,Lidla" da se opet nastavlja kroz Bulevar Despota Stefana. Da tako bude obilaznica oko radova? Ili kako?
 
Pa reče ovaj Divac da će gledati da minimum 2 do 3 trake u bulevaru budu prohodne tokom radova. Ali to je svakako agonija narednih par godina pošto će radovi da potraju. Imperativ je da što pre prošire Dunavsku ulicu u bulevar i produže ka Huji ne bi li rasteretili kud i kamo Despota Stefana.

Inače ako dobro tumačim tekst ispod iz juna, ulaz/izlaz u tunel će biti baš u Bulevaru DS (pretpostavljam po sredini bulevara pa se ljudi prestroje ko će gore ko dole), za potrebe proširenja bulevara uzimaju i deo MUP-ove parcele koja im sada služi kao parking:

Ulaz/izlaz u tunel na Savskoj padini je planiran u produžetku starog Savskog mosta (koji će biti zamenjen novim mostom većeg kapaciteta), dok se izlaz/ulaz na strani Dunavske padine planira u Bulevaru Despota Stefana, kod zgrade MUP-a, odnosno u blizini raskrsnice sa Ulicom Jovana Avakumovića.

Površine za objekte i komplekse javnih službi nalaze se u zoni Dunavske padine (MUP RS, Policijska uprava za grad Beograd). Zbog potreba proširenja saobraćajnog profila Bulevara despota Stefana, za po dve trake po smeru neposredno u delu portala pri poniranju u tunelsku deonicu gde se zadržavaju dve trake po smeru, deo katastarske parcele MUP-a planiraće se u površinama javne namene – mreža saobraćajnica.

 
Dobro je da su na vreme krenuli sa tim pa ćemo radove dočekati spremni sa alternativom... Mogu da zamislim haos u BDS narednih 5 godina koliko ovaj pominje, prelepo, a da su izlaz tunela stavili na Dunavsku (koju upravo ubrzano grade...) sve ovo su mogli da izbegnu a i bilo bi daleko logičnije da tranzitni saobraćaj izmestiš van već preopterećenog BDS.
Imperativ je da što pre prošire Dunavsku ulicu u bulevar i produže ka Huji ne bi li rasteretili kud i kamo Despota Stefana.
 
Mislim da jeste sad kasno ako krecu sa radovima uskoro, mozda je bilo vremena ranije tokom godine. Divac kaže da odavno već rade na identifikovanju mreže podzemnih instalacija na ruti tako da su ti predpripremni radovi već u toku.
 
Ništa nije kasno jer radovi još uvek nisu krenuli. Druga stvar je da li žele da urade promenu ili ne.​
 
Vrh