Šta je novo?

Tunel Kamenička - Bulevar despota Stefana

Pa kako onda znas koliko stanovnika ima ako ne uzimas u obzir popis? Cim je neko upisan znaci da postoji (ziv je).

Da te podsetim da po nasem zakonu svako je duzan da se prijavi na svoje mesto prebivalistaa, samim tim je i popisan. Sistem "brojanja stanovnika" ocigledno ne funkcionise.
 
U popisu ima i preminulih i odseljenih, a nema tih neprijavljenih studenata i radnika.

Zato sa i pitao na koju se zonu misli, jer možemo da uzmemo u obzir i širu zonu, nap.
100km od Terazija ili na sat vremena vožnje, pa uvrstimo NS, ZR, RU, SM, ŠA, . . . itd.
 
Retko ko se prijavljuje u beogradu posebno oni koji su iz kruga do 150km od beograda. Svi se oni vode na svoja mesta, a u beogradu najcesce iznajmljuju neprijavljene stanove. Zato se beograd puni a da nemamo pojma koliko, mada kazu da je ispravna kalkulacija da malo manje ode iz beograda u inostranstvo u odnosu na broj koji u beograd dodje iz unutrasnjosti, tako da tacnu brojku tesko da mozemo da procenimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686566#p686566:xf3l56cu je napisao(la):
dragan » Sat Dec 07, 2019 1:01 pm[/url]":xf3l56cu]U popisu ima i preminulih i odseljenih, a nema tih neprijavljenih studenata i radnika.

Zato sa i pitao na koju se zonu misli, jer možemo da uzmemo u obzir i širu zonu, nap.
100km od Terazija ili na sat vremena vožnje, pa uvrstimo NS, ZR, RU, SM, ŠA, . . . itd.
Ovde izgleda da postoji terminološko neslaganje. Popis je ono kad jednom u 10 godina država organizuje da popisivači idu od stana do stana i uzimaju podatke o svim stanovnicima. Evidencija o prebivalištu koju vodi MUP je druga stvar. I popis i evidencija MUP-a imaju svoje razloge zašto su netačni. Podaci o demografiji koje vidite po enciklopedijama i bilo čemu relevantnom za nauku i život se baziraju na podacima sa popisa. Popis bi trebalo da broji i studente i one koji su doseljeni ali su neprijavljeni u MUP-u.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686498#p686498:27k95qdc je napisao(la):
vradovic » Sat Dec 07, 2019 9:49 am[/url]":27k95qdc]Ne znam koje gradove si posetio ali veruj mi Beograd je da pozelis za putovanje na posao!
Evo ti jedan prilicno slican nekom buducem Beogradu.
https://www.nbcbayarea.com/news/local/S ... 23503.html

San Francisco: 883.000 stanovnika
Dva metroa (gradski (Muni) i regionalni (Bart))
Trolebusi, tramvaji, autobusi, bicikli, motori i na sve to 8 mostova i nema pomoci.

San Francisco kao i Beograd isto ima brda i to mislim da ih je 40tak.
Ima tunele ispod grada jos davno izgradjene. Da dodam jos siroki bulevari i na sve strane parking ali zato saobracaj uzas.

Ne uzas nego horor.

Mislim da je otprilike kao kada bi neko iz Novog Sada svaki dan putovao za Beograd na posao eto tako izgleda prosecnom gradjaninu.
A da ne pricam sto je mnogo realnije 2-3 sata da putujes na posao.

U sustini tuneli pomazu ali tipa samo mozda par %. nista posebno. Jednostavno pomoci nema. Saobracaj je horor pa je horor.
Meni posle San Franciska guzva u Beogradu deluje kao da sam u ruralnim podrucijma :) Odmoris se al bukvalno.

Inace kad smo vec kod tunela evo ga prvi komercijalni tunel firme boring.
https://www.foxnews.com/tech/elon-musk- ... gas-tunnel
Mozda stvarno treba gledati u ovako neka buduca resenja.
The $53 million twin-tunnel "Loop" system is expected to take visitors to three stops spread across the length of less than a mile
Pe gde bas nadje SF drugi grad u US po gustini naseljenosti sa tri strane okruzen sirokom vodom,a to je jedini grad na zapadnoj obali koji nisam posetio :). Znam da je tamo uzasna guzva i da je mozda jedino gore u NY i LA,ali zaista mislim da nije za poredjenje sa Beogradom. U predhodnih par postova su pomenuti najbitniji razlozi , ja bih jos dodao da samo grad SF godisnje poseti preko 25 miliona turista godisnje....
Ovo sto radi Elon Mask je interesantno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686136#p686136:3sgxfum3 je napisao(la):
stf » Pet Dec 06, 2019 10:37 am[/url]":3sgxfum3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686096#p686096:3sgxfum3 je napisao(la):
Gringo » 05 Дец 2019 11:13 pm[/url]":3sgxfum3]Да не бежимо много од теме, али пренасељеност централних делова града који наши урбанисти и планери нису заштитили јесте главни проблем. И то се стање неможе поправити, али се може зауставити даља пропаст увођењем мораторијума на повећање броја стамбених и пословних јединица на свим централним градским општинама, јер су достигнути инфраструктурни лимити.
На основу чега си закључио да су у централним зонама достигнути лимити? Још је по првом урбанистичком плану Емилијена Јосимовића предвиђено да се у "вароши у шанцу" граде вишеспратнице. Горњи Дорћол је изграђен према тим параметрима можда 90% а доњи Дорћол можда нема ни 60% изграђености према тим првобитним параметрима. Савска падина је далеко изграђенија, можда и преко 95% али нигде нису достигнути урбанистички лимити.

Здраво, жао ми је што због обавеза на послу нисам стигао раније да одговорим.

Лимити су достигнути чим ни игла не може да се "муне" у ценгралне градске општине; чим ни 1м2 није остављен за потребе становника као што су нови вртићи, школе, продавнице, пијаце, паркови, игралишта, станице јавног превоза и такси станице, итд. Нити једно ново паркинг место није направљено осим што су постојећа исцртана. Обавезан број паркинг места по стану / пословном простору се драстично смањује кроз изигравање система од стране оних који издају дозволе и сагласности. Наиме, сведоци смо да у великом броју новоизграђених зградама се налазе нефункционалне гараже па становници праве додатан притисак на постојећа “стара” паркинг места. Уз то број обележених паркинг места у граду се драстично смањује закупљивањем тих места од стране "ВИП" закупаца ткз. важних фирми, хотела, јавних установа, која уместо да граде места за себе или да смањују возни парк, отимају јавни простор.

Садашњи Градски урбанисти и планери уместо да чувају простор за саобраћај они бојим се због неке ситне користи трајно уништавају потенцијалне саобраћајне коридоре (зградурине као што су Ушће 2, нова Делта, БНВ мастодонти, итд.) и максимално искоришћавају одлуку да више нема ограничења у висини зграде, усклађености са осталим објектима и сл.

Да подсетим да сада нема простора да се ни једна улица у центру може у лако проширити, нити једна искористити за нову трасу јавног превоза. Ионако уски тротоари се не могу проширити, а да се не изгубе драгоцена паркинг места. Саобраћај се нечињењем и погрешним мерама само успорава, што се манифестује гужвама и током нерадних дана.

И за крај ове моје елаборације, пар питања за развијање вијуга: У којој улици у граду Вас такси може сачекати, а да не направи хаос? Где паркирате кад водите дете у школу? Да неко сутра поклони школи Вашег детета школски аутобус, где би га паркирали? Колико би трајало путовање тог аутобуса од укрцаја првог детета до школе? Колике су могућности пријема нове количине отпадних вода на до сада неизграђену канализацију? Како изградити захтевну инфраструктуру као што је канализација, водовод, трафостанице у деловима централних градских општина где до пре експлозије новоградње није постајала или је била недовољног капацитета?

Да ли треба још очигледних чињеница или очекујете званичан документ надлежних за који знате да неспособна бирократија у јавним службама никад неће саставити?
 
Немам шта да додам, слика и прилика тренутног урбанизма у граду.
 
Враћам се на тему. Сматрам да овако озбиљан тунел, са оваквом не-припремом каква је сада и која не предупређује опасности, ће усисати огромне паре, изградња ће пробити све рокове, паралисаће се град на неколико година, а кроз изградњу семафорисаних раскрсница посебно са стране Карађорђеве ће се проток возила додатно успорити.

Зато је много боље, дати довољно времена за детаљна испитивања, пројектовање и припрему за изградњу овог тунела и паралелно радити оно што доноси резултате одмах. А то је проширење свих загушених главних градских артерија. Навешћу неке које ми прво падају на памет, као што је проширења аутопута на 4+4 од Аеродрома до Икеее, као и од Сајма до Орловаче или треба чекати да се све около изгради па се вадити на техничке немогућности и претходне власти?

Зашто се под хитно не проширују следеће улице да буду мин. 2+2 са ограничењем брзине на бар 60км/х: Макензијева и Жичка, веза Јужног Булевара са дунавском падином, Булевар Краља Александра/Смедеревски пут до бар Винче ако не и до Гроцке? Булевар Мира, Незнаног Јунака, Црногравска до Кружног пута, Авалски пут до Кружног пута, Крушевачка и ко зна колико још њих треба проширити да испресецају град и олакшају улазак и излазак. Пошто видите да је то огроман посао, онда је лакше увести мораторијум на градњу у центру, па развијати Ресник, Сремчицу, Галовицу, Батајницу, Стару Пазову,...
 
Meni nazalost ovo vise lici na neki Skadar na Bojani, ala izgradnja metroa u Beogradu. Zeleo bih da gresim, ali sve nekako bice, bice, a nikako da se nesto konkretno desi.
 
Питање саобраћаја у најужем језгру може да се решава на више начина, али да се решава, а не чека у недоглед. Једно од решења је забрана уласка свима сем становницима, преко линије Немањина, К. Милоша, Таковска. Често су постојеће јавне гараже у близини те линије полупразне током дана, то свако може да провери на таблама које показују број слободних места. Нове гараже могу да се праве у разним видовима, као монтажне или испод тла, у зградама ... Али зар се неколико нових јавних не најављује подавно, али нема их још увек у видном пољу...

Битно је и решавање питања уласка јавног превоза у то најуже језгро, којим правцима и у којим средствима превоза, што је такође тренутно без решења...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686730#p686730:1bfql1cf je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Ned Dec 08, 2019 4:52 am[/url]":1bfql1cf]Питање саобраћаја у најужем језгру може да се решава на више начина, али да се решава, а не чека у недоглед. Једно од решења је забрана уласка свима сем становницима, преко линије Немањина, К. Милоша, Таковска. Често су постојеће јавне гараже у близини те линије полупразне током дана, то свако може да провери на таблама које показују број слободних места. Нове гараже могу да се праве у разним видовима, као монтажне или испод тла, у зградама ... Али зар се неколико нових јавних не најављује подавно, али нема их још увек у видном пољу...

Битно је и решавање питања уласка јавног превоза у то најуже језгро, којим правцима и у којим средствима превоза, што је такође тренутно без решења...

Није решење у ограничавању кретања и мислим да је то недопустиво. Треба решавати, а не гурати под тепих.
 
Blokiranjem saobraćaja u centru za vozila se ne postiže ama baš ništa, zato što je ovde problem u tome što veliki broj tih vozila samo prolazi kroz centar, bilo da iz starog dela grada ide ka NBG i Zemun, bilo obrnuto. Tu je problem svih problema.
 
А допустиво је да су пешаци згурани на пола метра тротоара, негде у многим улицама чак могу да иду само коловозом јер су уски тротоари заузети колима, док коловози и паркинзи заузимају три четвртине простора ! Допустиво је и да један човек у возилу најчешће, користи много већи простор од оних који кола не користе, а разне видове нарушавања здравља не вреди и помињати онима који то упорно не желе да знају.

Сем тога језгро Београда није и средиште градског ткива као у Паризу, Милану, Лондону... Наше историјско језгро је у суштини један врх полуострва, физички - периферија, који је постао значајан због пословних, трговинских, просветних и других услуга, самим тим и саобраћајно битан. Али у 21. веку измениће се многе делатности и потребе, самим тим и правци кретања и изглед самог града. То се већ и сада види и код нас. Питање је и да ли ће број становника расти или падати ?

Ако није допустиво да свако и увек улази у најуже градско језгро, а број возила како видимо расте, да ли је решење да се шире коловози, руше зграде или праве коловози на два, три спрата ?
 
Ovde zaista ima nekih fenomena od ljudi koji bi svaki problem da reše Staljinističkim metodama.

Eno na temi o kvalitetu vazduha nas par ponovo podseti i priloži podatke da je najveće zagađenje vazduha u Srbiji tokom zime, kada rade razni Černobilji, što državni što kućni. I da saobraćaj u aerozagađenju ima udeo tek 1/3. I opet, uprkos svemu tome, javi se lik koji kaže ''ne treba posedovati i koristiti automobile''.

Ovde se sada priča o izgradnji tunela sa ciljem da se rastereti saobraćaj kroz centar, i Glas Prirode konstatuje da, pazi ovo, pošto javne garaže stoje poluprazne, rešenje je da se zabrani ulazak automobilima u centar!!!???

Da ne pričam da je sama ta konstatacija da ''javne garaže stoje poluprazne'' takođe odvala samo takva. Verovatno bazirana na jednom iskustvu kad je neko prošao pored jedne od njih nedeljom uveče pa misli da je to iskustvo indikator realnog stanja.

Znači, da sumiramo:
Saobraćaj pravi tek 1/3 svog aerozagađenja u Srbiji. Rešenje, po nekima je: ukinuti privatne automobile. TENT, Kolubara, Černobilji po predgrađima, Vinča, večni plameni Čukariške padine, hemijska industrija... to nikom ništa...
Garaže (navodno) stoje poluprazne. Rešenje je: da se zabrani ulazak u centar.
lol.gif

S takvim stavovima i shvatanjima, uzaludno je dalje ulaziti u bilo kakvu polemiku sa takvim osobama jer šta god da im se kaže, oni će nastaviti da slepo veruju u zadrte isključive teorije koje su im nametnuli moderni mediji i razni kvazi-ekolozi.


Jeste, gospodo, auto je kriv za sve. Auto je kriv što su nam ulice usled niza slepčina koje su ovde vladale, ostale nepromenjene od Kneza Miloša do danas. Auto je kriv što vam kafići otimaju trotoar da stave svoje PVC ambare. Auto je kriv što svaka bu******** sa lokalom ima po tri table koje izbaci na trotoar i j**e mu se za vas koji tuda prolazite. Auto je kriv što vam komšijina peć dimi kao ruski tenk. Auto je kriv što Beograd ima tri rečna pravca a šest mostova. Auto je kriv što smradine od vlasti već tri decenije puštaju da se centar opterećuje i nadograđuje više nego što njegove slepačke ulice iz 19. veka mogu da podnesu. Auto je kriv što prostrani Novi Beograd ima tek jedan krak tramvaja, a gudure i sokaci starog dela imaju 20. Auto je kriv što se ovde od vajkada instalacije postavljaju tačno ispod sredine kolovoza pa kad treba nešto da se radi, cela ulica se otpisuje. Auto je kriv što u Parking servisu i Sekretarijatu za saobraćaj rade hohštapleri i somovi koji donose više zla nego koristi. Ma, kad bolje razmislim, nek ide život - auto je kriv i što ljudi kače klime na fasade i što huligani ispisuju grafite po njima! Auto je kriv za sve.

U međuvremenu, evo teme za razmišljanje za sledeću Sednicu Kvazi-ekologa: Uticaj privatnih elektronskih uređaja na životnu okolinu, predložene metode za njihovo potpuno eliminisanje i projektovane blagodeti života bez struje.
 
Mogu da kopanje ovog tunela iskoriste kao edukaciju za mnogo ozbiljnije kopanje metrotunela. Ono sto nije dobro je da ocigledno jos uvek nemaju globalno resenje povezivanja tunela sa ostalim saobracajnicama kako bi tunel funkcionalno opravdao tu investiciju, pa se pocetak radova odlaze u nedogled. Problem saobracajnog kolapsa u centru se nece resiti sam od sebe.
 
Тунел је у старту осуђен на колапс са две Х семафоризоване раскрснице и кружним током на 500 метара од његовог портала на Савској сттани.
 
P.S.
Zaboravih da dodam:
Auto je kriv i za to što Vesić i Megatrend brigada pootvaraju 30 gradilišta a završe dva godišnje.
Auto je kriv i za to što GSPu fale vozači ali zato lopurdi ima na pretek pa nestaju i čitavi autobusi iz depoa.
Auto je kriv i što ku**eva kaldrma V 2.0 na Trgu opet ne može da izdrži saobraćaj.
Auto je kriv što su ukinute 19 i 28, a osakaćene linije 21, 22, 43 i 96 i što je sad Slavija punija nego ikad.

Kažem ja, auto je kriv za sve.

Prvo auto, a onda onaj freon iz frižidera i sprejeva. Uh nanu mu njegovu... >:L
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686776#p686776:2lhoi3i3 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Нед Дец 08, 2019 2:34 pm[/url]":2lhoi3i3] Питање је и да ли ће број становника расти или падати ?

Занимљиво је да ја мислим да ће с развојем туризма, ако се он настави оваквим темпом, број сталних становника најужег центра града - падати. Тако је свуда у центрима градова с јаким туризмом - живот у гужви, буци, скупоћи и неприступачним улицама са слабом хигијеном (практично свуда где има масовног туризма иду и отпаци, повраћање, разноразни чудаци, бескућници, просјаци, џепароши, вршење нужде по буџацима) није много удобан, а понајмање за породице с децом.

Људи ће се исељавати из таквих улица, а станови и зграде стављати у функцију туризма, агенцијског и представничког простора.
Отуда, број власничких аутомобила неће бити већи, али ће промет за туристичке потребе порасти. Зато је већ требало мислити - последњи пример је Топличин венац - на остављање ниша за кратко стајање и задржавање таксиста, туристичких аутобуса и возила за снабдевање хотела, трговина и угоститељских радњи. За таксисте није потребно много сталних места у центру - они треба све време да су на услузи у покрету, као што је случај другде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686795#p686795:1w4z52tn je napisao(la):
tzoran1 » Ned Dec 08, 2019 2:10 pm[/url]":1w4z52tn]Mogu da kopanje ovog tunela iskoriste kao edukaciju za mnogo ozbiljnije kopanje metrotunela. Ono sto nije dobro je da ocigledno jos uvek nemaju globalno resenje povezivanja tunela sa ostalim saobracajnicama kako bi tunel funkcionalno opravdao tu investiciju, pa se pocetak radova odlaze u nedogled. Problem saobracajnog kolapsa u centru se nece resiti sam od sebe.

Kopali su oni tunele ispod grada i imaju iskustva. Kao što su kopali tunele za Beo čvor , nailazili na razne probleme i koliko vidimo niti jedna zgrada nije potonula. Bilo je stajanja projekta i nalaženje rešenja ali se završilo , tako ovo kopanje će samo unaprediti znanje i iskustvo. Sve podzemne vode a nisu reke se uspešno kanališu i odvode.
 
Samo da se ne zaboravi da su ili u penziji ili na Zapadu svi ti koji su radili na tim tunelima. Možda ima po koji da je ostao.
 
Жико, ти Инжењери и ВКВ Радници (намерно великим словом) више не постоје. Прочитај оно изнад од Солецара. Ови што сад раде, а њихови послови су познати само по лошем и још горем, ... ма нису ни за мала слова, а посебно не за тај посао који сада мрљаве. Нити имају знања, нити воље, а кредибилитет и дигнитет су за њих непознате речи.
 
Ako to bude radila neka domaca firma tipa bauwesen ili milenijum tim onda smo ga ugasili... ni strabag nije nista bolji.. a ovi su omiljeni kada se dele poslovi u BG :kafa:
 
Занимљиво је колико се форум изменио током једне деценије. Некада иако скромно, не много њих, али је било људи који су уочавали права питања и како тако могли да воде разумну расправу о њима. Данас имамо форум у коме се месецима врте приче о жврљотинама и разним трицама, а да се праве теме и не помињу или се занемарују ... Добили смо стручњаке за ријалитизацију форума који су одрастали на тој врсти забаве, веште у жонглирању речима ради самог обртања и извртања речи и реченица у недоглед. Има довољно и оних којима је то забавно и који знају да то награде похвалама. Али да ли нам то треба и да ли је форум место размене добронамерних мишљења и сазнања или све више постаје нешто сасвим друго што није и не би требало да буде...
 
Jeste jeste, zli jezici ti izvrcu reci, nije nego...
Nisam ja presao u ironiju i sarkazam prvi put kad sam naisao na stav s kojim se ne slazem. Nego posto sam 100. put cuo besmislene analize pracene jos besmislenijim predlozima resenja. Prvo na jednoj temi tvrdnju kako je saobracaj najveci krivac za zagadjenje (a dva posta iznad podsetimo da NIJE TAKO) i da zato treba izbaciti automobile kao prevozno sredstvo. A onda na drugoj temi citam tvrdnju kako su garaze poluprazne i kako je jedno od resenja za saobracaj u centru to da se isti lepo desetkuje i karantira.

A sve to posto sam se za dve godine nacitao 1000 postova i tvrdnji koji pokusavaju da okrive automobile za sve probleme i da ih rese sakacenjem grada tako sto bi da ga lise automobilskog saobracaja.

Posle 1000 takvih fenomena, stvarno ne znam sta drugo da kazem sem da je svaka dalja rasprava u tom smeru uzaludna i - da, da je auto krivac za sve.
 
Vrh