Šta je novo?

Trotoari

Ја немам могућност и средства да возим, као што то раде други људи. Не могу да возим сваки дан и цео дан. Ко има и ко може, свака му част, јер ово није нормално.
 
Ја немам могућност и средства да возим, као што то раде други људи. Не могу да возим сваки дан и цео дан. Ко има и ко може, свака му част, јер ово није нормално.
Nisi svestan koliko ljudi odbija da dodje negde sem ako ne ide kolima. Pričam cak o najobičnijoj kućnoj poseti. Makar znali da će da popiju jednu dve, svaki dogovor će otpasti sem ako nije kolima.
Problem jeste i u tome sto je Beograd grad podredjen automobilima, ne u infrastrukturnom smislu koliko u “to je najbolje prevozno sredstvo” smislu. Nijedna destimulacija za automobile se ne radi, a zajedno sa tim stimulacija (poboljšavanje javnog prevoza pod broj 1).
Kad već hipotetički pricamo, sve i najidealniji scenario da se desi i odjednom procveta gradski prevoz, spreman sam glavu da dam da neće osetno smanjiti korišćene kola.
Svakako kao i svakom prosečnom srbendi mi par puta prodje želja kroz glavu da gorivo za gradjanstvo bude 1000din/l, samo da se smanje gužve, makar i na sopstvenu štetu.
 
Мислите да ће нпр. неко из Гроцке са породицом на рођендан на Вождовац да иде јавним превозом?
 
Наравно да неће. Исто тако неће ићи ни на места на којима треба изгледа уљудно или да буде одморно. Оно што добар део људи овде не разуме, јесте да вожња ГСП-ом исцрпљује. Ако неко мора да устане у 04:30 да би стигао на посао у 07:00 или 07:30, тај човек изгуби огромну количину енергије на долазак и одлазак са тог посла. Вожња савременим колима не умара човека толико јер има серво, климу, грејање, звучну изолацију, амортизацију итд. Човек који се вози ГСП-ом на посао и са посла, долази разбијен кући.

Возачи градских аутобуса нагло коче и убрзавају, не укључују расхладне уређаје лети, не воде рачуна да ли ће аутобус да удари у рупу, што све ствара замор и стрес код путника. Када на све то додате неудобност, гужву, свађу са осталим путницима, смрад, када урачунате то се људи нервирају хоће ли доћи или неће доћи аутобус и да ли ће успети да стигну, онда вам буде јасно зашто неко купи кола и заборави на ГСП.

Имате линије које саобраћају по реду вожње два пута у сат времена. Ако путник закасни 2-3 минута, закаснио је на посао, код лекара, на воз, на авион, на факултет итд. То све ствара стрес код људи. Да трче, да се ужурбано спремају, да јуре,... Кад човек има своја кола, он нема ту врсту стреса. Он може да крене 2-3 минута касније или раније, може чак и 10, сам одређује темпо вожње, трасу којом ће да се креће и све остало. То код ГСП-а не може. Ево, сад имате ситуацију где су укинуте неке трамвајске линије напрасно због радова. Целе године неки радови. То људи неће да чекају да се оконча. Немају више разумевања и стрпљења за те ствари. Не желе тиме више да се баве.

Човек који живи у центру Београда или негде ближе, ово не разуме, јер он пешице може да оде до општине, до лекара, до суда, до факултета итд. Центар Београда и јесте такав да аутобус или аутомобил никоме није потребан јер свуда може да се стигне за 20 минута. То не може неко ко живи у Сурчину, то не може онај из Вишњице, Борче, Сремчице, Видиковца и др. насеља. Аутобус дође пун, споро иде итд.

Ствар је врло проста, само треба гледати из угла некога ко не живи у Његошевој, Ресавској или на Косанчићевом венцу.
 
90% јавног превоза је испод сваког нивоа достојанства. Можда се неко нормално провоза са 24, 44, 31 до Славије и 26 од Дорћола до трга и трамвајем ван шпица, али вожња са 17, 18, 23, 88, 95, 601 и другим оптерећеним линијама је веома деградирајућа. Замислите да хоћете са Коњарника на славу у Сурчин са женом и двоје деце. Како вам изгледа замисао да одете јавним превозом?
 
E a dobro je kada prosecno pesacenje 10 minuta do svog automobila, motanje volana i drndanje menjaca, stajanje u kolonama duz saobracajnica, dolazaku zeljeni kraj grada, zatim 20-minutno trazenje parking mesta, uparkiravanje u isto, 10-minutno pesacenje od tog parking mesta do svog konacnog odredista... ne zamara coveka i dostojnije je nego voznja autobusom.

A o vasem slepilu da razumete da sto vise ljudi odbija da se vozi prevozom (sto nije stvar prakticnosti vec i razmazenosti, jer su ljudi masovno gomilali kola i sredinom 2010ih kad jr prevoz ok radio) da ne govorim. Vi izgleda prosto niste u stanju da razumete sa Beograd sa 700.000 vozila u cirkulaciji svakog dana jedva dise, a tek sa dodatnim povecanjem toga kolabirace u potpunosti.
 
Ствар је врло проста, само треба гледати из угла некога ко не живи у Његошевој, Ресавској или на Косанчићевом венцу.
Zajedljive budalaštine i namerna banalizacija.

Da si ti meni živ i zdrav, meni je fakultet bio bogu i za nogu, i svakog dana sam se vozao 6 km do njega, a nekada i dvaput dnevno jer bi nam stavili imbecilne pauze od po 4 sata s kojima ne možeš ništa da radiš i organizuješ. Pre toga sam isto išao prevozom u srednju, a nakon toga i na posao, što radim i danas.

Isto tako, da si ti meni živ i zdrav, centar Beograda ima sve manje i manje stanara, a njih sve više zamenjuju hostelčine, kancelarije u stanovima, stanovi na izdavanje i slično. Stanara je tu sve manje i manje. Solidan procenat ljudi iz centra koje znam su se odselili izvan njega ili planiraju to u narednom periodu, jer nije održivo. Tako da ne znam o kakvim Njegoševim, Resavskim i Konačićevim vencima pričaš. Možda ako misliš na Crnogorštinu koja se tu doseljava umesto prethodnika, pa njih računaš kao merodavne Beogradske stanare...

Zvučiš kao neko ko je odrastao u Americi na tamošnjoj automobilskoj kulturi i urbanizmu (jedno smeće od koncepta, nehumano, rasipničko i neodrživo) a onda došao ovde i sad vidiš mora i mora automobila koji stoje širom Beograda i počneš da pričaš kako ljudi to rade jer moraju, inače ne bi mogli da žive drugačije. Ne znam samo kako smo živeli i funkcionisali 2000ih i početkom 2010ih? I kako je rešenje za to da se gradi još saobraćajnica i metroa i onda će Srbenda koji pali kola da ode do trafike po cigare (što dakle veze nema sa javnim prevozom i metroom, već sa njegovom lenjošću) da se odrekne svog automobila i da pređe na druge vidove kretanja po gradu. Oće malo sutra.

Koliko odbijaš da prihvatiš činjenice govori i to da si olako prešao preko onih delova postova gde sam pisao zašto su vozači u Srbiji mahom nesposobni za volan (bar ovako, bez dodatne i striktnije obuke i striktnijih kazni) i kako je to - u proseku, kao kolektiv (čast izuzecima) - jedna masa agresivnih, uobraženih, lenjih, licemernih, poremećenih i nesposobnih ljudi koji očekuju da oni voze, parkiraju, ponašaju se i rezonuju kako oni žele, a zato će krvi da se napiju svakom drugom ko bilo kad napravi neku grešku, ili ih ne razume, ili im zamera kada se ponašaju kao divlje životinje bez trunke razuma i osećaja za svoju okolinu, svoje posledice i svoju odgovornost. U stvari ajd da se napijaju krvi samo nekom ko im je nešto kao dužan, nego se napijaju i celokupnoj okolini. Pa se onda čude posle kada padne kamen posred haube na uglu Molerove i Krunske nakon celodnevnog maltretiranja cele okoline neprestanom trubnjavom (istinita priča).

Pisao sam na forumu i o dvoje penzosa koje znam da žive u centru a opet svako ima svoja kola, jer bože moj, treba obavljati hitne dnevne obaveze i sastančenja a nema se vremena za javni prevoz. Pisao sam o devojci koju znam koja za odlazak kod drugarice u Jerkoviću pali automobil na Čuburi umesto da sedne u faking 26. Pisao sam o ljudima koji žive u centralnim opštinama i pola sata traže parking mesto pa se posle još tuku sa drugima kada pokušaju da ''rezervišu'' a druga strana ne da. Pisao sam i o tome da u ulicama gde su nizovi i nizovi novih zgrada sa garažama ispod, 1/3 mesta stoji prazno jer pojedine tikve srpske neće da plaćaju ili kupuju to kada mogu da ostave šklopociju nasred trotoara i kolovoza, i kako onda te šklopocije ometaju autobuse sa putnicima koji tuda prolaze. Pisao sam o kravi koja ima 2 automobila a u svom dvorištu mesta za ukupno 4 i opet radije ostavlja šklopociju napolju jer je zabole za svakog. A da neko sutra primora njena derišta da hodaju po kolovozu pa ih isprska autobus, digla bi dževu do neba.

Ali ne, za tebe su sve to sporadični pojedinačni slučajevi i sve su to napaćene duše koje moraju tako jer nemaju kako drugačije. I nema veze što ova i još druge dve teme svakog dana dokazuju da prvo - ovo ovako nije održivo, drugo - bahatosti i sebičluka ima na svakom koraku grada, svakog dana, treće - da rešenja postoje, ali da ne mogu da rade dokle god se polazi od premise ''kmeeee, pa kako ću ja u prevoz, kmeee''... nema veze sve to. Ti si sebe ubedio da je sve ovo normalno, da je sve ovo neophodno. I opravdanje baziraš na priči ''biće ovako dok se metro ne izgradi'' iako znaš da se on nikada neće izgraditi i da je posle njega, drugo glavno rešenje i logičan korak da se reši ova svinjarija, to da ljudi koji mogu bez automobila (ali neće) prestanu da ih gomilaju i vozaju po gradu za svaki izlazak iz doma. I ti, tvoji istomišljenici, i jedan deo automobilista u Beogradu ćete da terate tako dokle god treba, pa makar ceo grad saobraćajno otišao u majčinu. A onda ćete opet da dođete i kažete ''ovo je zato što nemamo metro''. Jeste, važi. I moderna Srbija je bedna i naopaka zato što nema izlaz na more. Mda. Nikako zato što je uvek imala deo naroda i mentaliteta koji su fundamentalno naopaki, nelogični i neodržvi i zato što smo kao kolektiv uvek radili sebi na štetu i uživali da živimo u brlogu, bezakonju, aljkavosti i sklepanosti.
 
Poslednja izmena:
Мислите да ће нпр. неко из Гроцке са породицом на рођендан на Вождовац да иде јавним превозом?
Ne pravi se toša, minimum dvaput ili triput je u aktuelnoj raspravi rečeno da se kritike ne odnose na one ljude koji žive ili rade u takvim uslovima da su im kola neophodna. Samo što su ulice svakog dana prepune i zakrčene, kako njima, tako i drugim ljudima koji bi mogli bez automobila ali prosto odbijaju. Al aj što odbijaju da putuju bez automobila, nego što odbijaju da plate i načine da se taj automobil adekvatno smesti dok se ne koristi. A u međuvremenu odbijaju i da ne ulaze u raskrsnicu ako nisu sigurni da će kolona proći do paljenja drugih smerova. Odbijaju da se suzdrže od korišćenja sirene. Odbijaju da pomognu jedni drugima, čak i kad je sama njihova guzica u problemu. I, šta, treba sad neko da plače nad takvima? Ma da, evo sve trčimo.
 
Poslednja izmena:
Има разлика између потребе поседовања возила без свакодневног коришћења и свакодневног коришћења возила. Нама је проблем инфраструктура, тј. мањак гаража.
Са друге стране, ко једном седне у кола и то као млађи, ретко се враћа у аутобус. То је ипак статусни симбол.
 
Ne mogu da verujem, znači više puta su ljudi na forumu pisali i slikali stanje oko gradskih garaža, kako neke od njih budu pune do pola a ispred i oko njih more parkiranih automobilčina koje pripadaju određenim Srbendama koje odbijaju da plate parking ako mogu da parkiraju na javnoj imovini.

Na sve to da ti toliko ne shvataš da nije problem samo u manjku garaža, nego u tome da je desna obala Save većinski prosto ukrivo zasađena i da nije mrdnula od 19. veka, te da koliko god ti garaža izgradio, sve će to biti džaba kada Srbende neće parkirati u njima.

Za kraj, neverovatno mi je sa kojom lakoćom i pasijom se zalažeš za to da se jedan GSP tera da prelazi na elektrošporete jer verovatno veliš ''može to, samo da se bude uporan'', a sa druge strane kada pričamo o merama i sistemima gde bi se onemogućilo da jedna gradska porodica sa 4-5 članova ima 2-3 automobila, to je odjednom kao teška priča, jer ko jednom sedne u kola, retko se vraća u autobus. Pogotovu što znam nekoliko ljudi koji su u 20im imali kola (ili bar redovno koristili roditeljska) i danas sa 35 funkcionišu bez njih.

Usmeravaš napore i entuzijazam u pogrešne stvari, i na pogrešne načine. Smetaju ti auspusi 700 dizel autobusa koji tegle u sebi po 100/160 ljudi a ne smeta ti preostalih 700.000 vozila u gradu. Problem ti je što nema više garaža, iako je dokazano i pokazano da neke garaže stoje poluprazne, jer prosečni Srbenda prosto neće platiti tu garažu ako može da ostavi šklopociju na trotoaru ili travnjaku. Više puta u zadnje vreme kod tebe viđam iskrene želje da se neke stvari promene na bolje, ali neretko kroz neke pogrešno usmerene napore i predloge. I ne znam šta tu ima da bude nejasno da ovaj grad ne može, prosto ne može da funkcioniše sa 700.000 vozila dnevno u sebi, a tek neće moći da funkcioniše (odnosno staće skroz) ako se ta brojka poveća na 800.000. A ide se ka tome, pogotovu sa naglim slivanjem nekoliko desetina hiljada rusa i ukrajinaca ovamo, i sa prethodno aktuelnim trendom doseljavanja u Beograd.
 
Evo mog primera.
Živeo sam u Kijevu do dolaska oslobodioca. Kako sam živeo u predgradju normalno je da sam imao auto. Naše zgrade ( 4 zgrade ) imao je svoj parking sa rampom i uvek smo imali slobodnog mesta. Dok su ostale zgrade uvek posle 6,7 uveče teško nalazile mesta da se parkiraju. I uvek je izgovor a gde da se parkiram, pa se parkiraju gde stignu. Kako nisam bio vezan za sam Kijev, kada sam želeo da se prošetam uvek sam seo u auto i vozio se do početne stanice metroa gde bi posle seo u metro i za 20 minuta bio u centru grada dokle bi se ostali ljudi gurali po 1h u gužvama. Vikendom bi išao kolima do grada gde opet postoji problem sa pronalaskom parking mesta.
Zašto sam koristio auto do Kijeva, zato što je prevoz katastrofa. Ide na svakih 5 minuta ali je to uglavnom metalna konzerva (google: маршрутка) u kojoj nije bilo prijatno da se vozi. Metro je vrlo brz i udoban i vrlo mi je bilo prijatno da ga koristim.
Pre nego što sam otišao za Ukrajinu živeo sam u naselju vojvode vlahović. Na posao bih išao autobusom 26 , jer naravno je zona u gradu i nemam gde da parkiram. Nije mi padalo na pamet da govorim, baš me briga zagradiću sve i parkiraću se gde god vidim mesto, jer eto može mi se, jer mi niko nije obezbedio mesto samo za mene. Kada bih se popodne šetao ili hteo do grada da odem uvek sam sedao u kola i vozio se do grada.
Sada, posle povratka živim oko vukovog spomenika u zoni, ali naša zgrada ima privatan parking. Kola koristim samo kada treba da odvezem dete negde, ili eto u neki tržni centar. Sve ostalo obavljam prevozom, jer je prevoz u centru beograda sasvim normalan...
Poenta je da naš narod kao i Ukrajini većinom seda u kola pod izgovorom, ja imam auto mora negde da stanem. Ili nema dovoljno parking mesta... Takodje dosta ljudi bi koristilo javni prevoz ukoliko bi on bio normalan i pristojan.
 
Радови на тротоару у Булевару Михајла Пупина код Старог Меркатора у смеру ка Земуну:
IMG_20221210_134418.jpg
Сређују и оближње руиниране степенице:
IMG_20221210_134333.jpg
IMG_20221210_134254.jpg
IMG_20221210_134232.jpg
IMG_20221210_134209.jpg
IMG_20221210_134156.jpg

Надам се да ће средити и тротоар код Енергопројекта,Архива и Трећег основног суда,пошто је тамо тротоар подједнако очајан као код Старог Меркатора до пре пар дана:
IMG_20221210_134116.jpg
IMG_20221210_134035.jpg
IMG_20221210_133930.jpg
IMG_20221210_133926.jpg
 

Prilozi

  • IMG_20221210_134343.jpg
    IMG_20221210_134343.jpg
    249,5 KB · Pregleda: 92
  • IMG_20221210_134337.jpg
    IMG_20221210_134337.jpg
    412,7 KB · Pregleda: 85
  • IMG_20221210_134058.jpg
    IMG_20221210_134058.jpg
    99,3 KB · Pregleda: 84
Zajedljive budalaštine i namerna banalizacija.
Није тачно. Никада нисам био заједљив нити сам намерно банализовао теме. Ако је неко писао озбиљно, онда сам то радио ја и пре свега гледао да будем објективан.
Da si ti meni živ i zdrav, meni je fakultet bio bogu i za nogu, i svakog dana sam se vozao 6 km do njega, a nekada i dvaput dnevno jer bi nam stavili imbecilne pauze od po 4 sata s kojima ne možeš ništa da radiš i organizuješ. Pre toga sam isto išao prevozom u srednju, a nakon toga i na posao, što radim i danas.
Не знам зашто се хвалиш, када сам и ја прошао исто то, а и сада се возим ГСП-ом. Ја говорим увек из личне перспективе и мени нико не може да замери, јер ја сам тај који користи јавни превоз свакодневно.
Isto tako, da si ti meni živ i zdrav, centar Beograda ima sve manje i manje stanara, a njih sve više zamenjuju hostelčine, kancelarije u stanovima, stanovi na izdavanje i slično. Stanara je tu sve manje i manje. Solidan procenat ljudi iz centra koje znam su se odselili izvan njega ili planiraju to u narednom periodu, jer nije održivo. Tako da ne znam o kakvim Njegoševim, Resavskim i Konačićevim vencima pričaš. Možda ako misliš na Crnogorštinu koja se tu doseljava umesto prethodnika, pa njih računaš kao merodavne Beogradske stanare...
Не мислим на људе из Црне Горе, а они су овде најмањи проблем. Барем су купили легално стан у центру и нису направили неку склепотину без инфраструктуре или асфалтне стазе.
Zvučiš kao neko ko je odrastao u Americi na tamošnjoj automobilskoj kulturi i urbanizmu (jedno smeće od koncepta, nehumano, rasipničko i neodrživo) a onda došao ovde i sad vidiš mora i mora automobila koji stoje širom Beograda i počneš da pričaš kako ljudi to rade jer moraju, inače ne bi mogli da žive drugačije. Ne znam samo kako smo živeli i funkcionisali 2000ih i početkom 2010ih? I kako je rešenje za to da se gradi još saobraćajnica i metroa i onda će Srbenda koji pali kola da ode do trafike po cigare (što dakle veze nema sa javnim prevozom i metroom, već sa njegovom lenjošću) da se odrekne svog automobila i da pređe na druge vidove kretanja po gradu. Oće malo sutra.
Нисам одрастао и Америци, нити сам тамо икада живео. Људи морају да возе јер су видели шта је ГСП и јавни превоз, те колико времена, живаца и здравља губе у томе. Немају сви цео век да чекају да им држава изгради метро, уведе воз до Панчева или да им направи булевар. Схватили су да су препуштени сами себи, јер су сви лагали да ће урадити нешто. Већ читав век се у Београду причао о подземној железници коју никако да направе или да барем почну да раде. Железничку станицу зидају 50 година и крај се не назире, а чак и тамошња метро станица неће бити искоришћена. Зашто би неко стрпљиво седео и чекао на превоз који је ефикасан, када сопственим очима види да од тога нема ништа? Зашто би неко себе доводио у ситуацију да нема чиме да оде са краја на крај града или да му жена и дете тумарају кроз аутобус са још 120 људи?

Ја сваки дан виђам људе ујутру и послеподне како иду колима на посао, у школу, на факултет или да раде нешто треће. Радници, ђаци, људи у оделима, људи у комбинезонима,... Сви. Све категорије запослених и ученика возе кола. Зашто? Па питај их. Ја знам и не морам да им стајем на муку. Нико од њих није бахата "србенда" или "сељак", већ људи неће да губе нерве и здравље и нечему што не може да отвори или затвори врата.
Koliko odbijaš da prihvatiš činjenice govori i to da si olako prešao preko onih delova postova gde sam pisao zašto su vozači u Srbiji mahom nesposobni za volan (bar ovako, bez dodatne i striktnije obuke i striktnijih kazni) i kako je to - u proseku, kao kolektiv (čast izuzecima) - jedna masa agresivnih, uobraženih, lenjih, licemernih, poremećenih i nesposobnih ljudi koji očekuju da oni voze, parkiraju, ponašaju se i rezonuju kako oni žele, a zato će krvi da se napiju svakom drugom ko bilo kad napravi neku grešku, ili ih ne razume, ili im zamera kada se ponašaju kao divlje životinje bez trunke razuma i osećaja za svoju okolinu, svoje posledice i svoju odgovornost. U stvari ajd da se napijaju krvi samo nekom ko im je nešto kao dužan, nego se napijaju i celokupnoj okolini. Pa se onda čude posle kada padne kamen posred haube na uglu Molerove i Krunske nakon celodnevnog maltretiranja cele okoline neprestanom trubnjavom (istinita priča).
Да су неспособни да возе, не би могли да возе кроз овакав град и кроз овакав саобраћај. Маса људи из унутрашњности не сме и не зна да вози кроз Београд. Не могу да прођу Славију, не знају да паркирају попреко,... Ено у Ужицу када је уведен први кружни ток, људи нису знали на коју страну да скрену. Ко вози кроз Београд, тај може да вози кроз Делхи.

Што се камена тиче, нек га баце оном ко 100 година обећава метро, а не тим људима који су ни криви ни дужни остали заробљени у гужви.
Pisao sam na forumu i o dvoje penzosa koje znam da žive u centru a opet svako ima svoja kola, jer bože moj, treba obavljati hitne dnevne obaveze i sastančenja a nema se vremena za javni prevoz. Pisao sam o devojci koju znam koja za odlazak kod drugarice u Jerkoviću pali automobil na Čuburi umesto da sedne u faking 26. Pisao sam o ljudima koji žive u centralnim opštinama i pola sata traže parking mesto pa se posle još tuku sa drugima kada pokušaju da ''rezervišu'' a druga strana ne da. Pisao sam i o tome da u ulicama gde su nizovi i nizovi novih zgrada sa garažama ispod, 1/3 mesta stoji prazno jer pojedine tikve srpske neće da plaćaju ili kupuju to kada mogu da ostave šklopociju nasred trotoara i kolovoza, i kako onda te šklopocije ometaju autobuse sa putnicima koji tuda prolaze. Pisao sam o kravi koja ima 2 automobila a u svom dvorištu mesta za ukupno 4 i opet radije ostavlja šklopociju napolju jer je zabole za svakog. A da neko sutra primora njena derišta da hodaju po kolovozu pa ih isprska autobus, digla bi dževu do neba.
Стар човек, жели да се провоза, а не да га пљачкају и вуку по аутобусу или да падне низ степениште на улазу у возило. Ти си одрао патику на метални праг и хтео си да полудиш, а овамо кунеш људе зашто неће да се возе тиме. Неће јер нису луди.
Ali ne, za tebe su sve to sporadični pojedinačni slučajevi i sve su to napaćene duše koje moraju tako jer nemaju kako drugačije. I nema veze što ova i još druge dve teme svakog dana dokazuju da prvo - ovo ovako nije održivo, drugo - bahatosti i sebičluka ima na svakom koraku grada, svakog dana, treće - da rešenja postoje, ali da ne mogu da rade dokle god se polazi od premise ''kmeeee, pa kako ću ja u prevoz, kmeee''... nema veze sve to. Ti si sebe ubedio da je sve ovo normalno, da je sve ovo neophodno. I opravdanje baziraš na priči ''biće ovako dok se metro ne izgradi'' iako znaš da se on nikada neće izgraditi i da je posle njega, drugo glavno rešenje i logičan korak da se reši ova svinjarija, to da ljudi koji mogu bez automobila (ali neće) prestanu da ih gomilaju i vozaju po gradu za svaki izlazak iz doma. I ti, tvoji istomišljenici, i jedan deo automobilista u Beogradu ćete da terate tako dokle god treba, pa makar ceo grad saobraćajno otišao u majčinu. A onda ćete opet da dođete i kažete ''ovo je zato što nemamo metro''. Jeste, važi. I moderna Srbija je bedna i naopaka zato što nema izlaz na more. Mda. Nikako zato što je uvek imala deo naroda i mentaliteta koji su fundamentalno naopaki, nelogični i neodržvi i zato što smo kao kolektiv uvek radili sebi na štetu i uživali da živimo u brlogu, bezakonju, aljkavosti i sklepanosti.
И ја се питам како ће. Стане аутобус, отвори врата, испадне човек који је био сабијен. Онда устане и опет се набија да уђе и виче "ајмо мало, молим вас".
 
Није тачно. Никада нисам био заједљив нити сам намерно банализовао теме. Ако је неко писао озбиљно, онда сам то радио ја и пре свега гледао да будем објективан.
Ma, znam, video sam ovde:
Ствар је врло проста, само треба гледати из угла некога ко не живи у Његошевој, Ресавској или на Косанчићевом венцу.

Не знам зашто се хвалиш, када сам и ја прошао исто то, а и сада се возим ГСП-ом. Ја говорим увек из личне перспективе и мени нико не може да замери, јер ја сам тај који користи јавни превоз свакодневно.
Zato što ako možemo ja i drugi da funkcionišemo na dnevnom nivou uz pomoć javnog prevoza, može i većina drugih. A ti stalno impliciraš da ne mogu. Što je smešno.
I ne daješ nikakav drugi argument za to osim ''lakše je'', što zapravo i nije tačno, jer ljudi nisu svesni stresova i troškova koje imaju sa svakodnevnom upotrebom kola.
I odbijaš da se suočiš sa gorkom istinom da ne može prevoz u gradu nikada da bude dobar dokle god su mu ulice pretrpane sebičnim, bespotrebnim automobilistima, onim automobilistima koji bi savršeno mogli i bez kola ili bar bez svakodnevne upotrebe istih, ali prosto odbijaju. Kao što se praviš lud i pred time koje sve probleme mora automobila i mora bahatih vozača donose svima drugima oko sebe, a sve su gori iz dana u dan. Tebi je skroz normalno da čitavi delovi Beograda više nemaju trotoar jer ''prevoz je loš''. Niđe veze.
Не мислим на људе из Црне Горе, а они су овде најмањи проблем. Барем су купили легално стан у центру и нису направили неку склепотину без инфраструктуре или асфалтне стазе.
Zapravo, masa investitora u Beogradu trenutno jesu Crnogorčine, a znam jedan buržujski par sastavljen od manekenke i vlasnika kafića-rasturača droge i prostitucije koji su se smestili u Strahinjića Bana i to baš tako što su dozidali potkrovlje na postojeću zgradu. Toliko o tome. Samo izgubljeni slučajevi mogu da se raduju Crnogorštini u svom gradu.
Људи морају да возе јер су видели шта је ГСП и јавни превоз, те колико времена, живаца и здравља губе у томе.
A u kolima ne gube, jel?
Зашто би неко стрпљиво седео и чекао на превоз који је ефикасан, када сопственим очима види да од тога нема ништа?
Zato što masovno uvaljivanje guzica u automobile dovodi do ovoga:
23-11-jpg.149492

Ја сваки дан виђам људе ујутру и послеподне како иду колима на посао, у школу, на факултет или да раде нешто треће. Радници, ђаци, људи у оделима, људи у комбинезонима,... Сви. Све категорије запослених и ученика возе кола. Зашто? Па питај их. Ја знам и не морам да им стајем на муку.
Pa zato što su sebični i lenji, pa su skupili pare i kupili polovne krntije iz Zapadne Evrope i mislili da su time rešili probleme, a zapravo su samo napravili još veći problem sebi i drugima.
Ja njima ne želim da stajem na muku, samo neka ni oni meni ne staju na moju. Na pamet mi ne pada da sedim skrštenih ruku i zatvorenih usta dok reke debila kao sa slike iznad blokiraju moj autobus, dok blokiraju moj ulaz, dok trube u mom prisustvu, ili uništavaju javne površine u mom gradu.
Нико од њих није бахата "србенда" или "сељак"
Да су неспособни да возе, не би могли да возе кроз овакав град и кроз овакав саобраћај. Маса људи из унутрашњности не сме и не зна да вози кроз Београд. Не могу да прођу Славију, не знају да паркирају попреко,... Ено у Ужицу када је уведен први кружни ток, људи нису знали на коју страну да скрену. Ко вози кроз Београд, тај може да вози кроз Делхи.
Napisao sam ti u postu na prošloj strani zašto je oko polovine Srba nesposobno za volan ili su prosto agresivni sebični i pre svega - licemerni debili. Iskulirao si svaku od tih stavki i imaš petlje da mi u jednom Beogradu, sajmu i festivalu debilizma u saobraćaju, pričaš kako ne vidiš ti ništa loše u ovdašnjim vozačima i kako nisu oni krivi nego uvek neko treći.

Kao što rekoh, kada je zablokirao semafor u Višnjičkoj, jedino što je nekoliko desetina debila od srpskih vozača uzelo da uradi je bilo da legnu na sirenu i psuju jedni druge. Čak nisu ni popričali jedni sa drugima, čak niko nije ni izašao iz svog auta, jer su svi kukavice i lenčuge. Samo su svirali tako kao autistični debili 10 minuta i čekali da se desi nešto ili čuveno - da neko nešto uradi. Na kraju sam ja kao putnik autobusa pozvao muriju i rekao im da pošalju patrolu. Svi ostali su bili prezauzeti isčuđavanjem 😳, nevericom, 😱, i međusobnim trubljenjem i psovanjem. 🤬 Tada sam uvideo da je ovo narod sa gomilom nesposobnih debila i nelečenih slučajeva za volanima, a i generalno, među društvom.
Што се камена тиче, нек га баце оном ко 100 година обећава метро, а не тим људима који су ни криви ни дужни остали заробљени у гужви.
Koliko se sećam, kamen je bačen na haubu idiota kome se alarm stalno uključivao a on je to kulirao, jer ga je mrzelo da siđe dole i sredi ga ili ga prosto isključi. Nakon celog dana slušanja te buke, neko je sa krova obližnje zgrade bacio kamenčugu na haubu i tada je auto definitivno zaćutao. Vlasnik, ista sebična mrcina koja 10 sati nije htela da siđe da ga isključi, se sjurila dole u roku od pola minuta i onda u neverici pitao okolne stanare na prozorima ko je bacio i zašto. Svi su ga samo ćutke posmatrali a on je iskipeo u sebi od muke.
Стар човек, жели да се провоза, а не да га пљачкају и вуку по аутобусу или да падне низ степениште на улазу у возило. Ти си одрао патику на метални праг и хтео си да полудиш, а овамо кунеш људе зашто неће да се возе тиме. Неће јер нису луди.
Još jedan dokaz da ti ne čitaš tuđe postove, ili prosto praviš svoje realnosti. Da li si pročitao deo gde sam rekao da svako od tih penzosa ima po svoj auto? Nisi? Pa znam.
И ја се питам како ће. Стане аутобус, отвори врата, испадне човек који је био сабијен. Онда устане и опет се набија да уђе и виче "ајмо мало, молим вас".
Aha. A šta misliš, šta sledi onda, pošto svi uđemo u autobus i vrata se zatvore? Autobus krene svojom trasom punom (dozvoljenom) brzinom i ređa jedno po jedno stajalište i svi smo na svojim odredištima za 5 do 20 minuta? Ili stoji u kolonama zato što se masa debila slila na Autokomandu ili zato što druga masa debila ne ume da pročita znak koji izričito kaže NE BLOKIRAJ RASKRSKNICU pa se naređaju poprečno nekoj drugoj prometnoj ulici i naprave tzv. gridlock?

I šta misliš da biva za to vreme u tim putničkim kolima koje toliko braniš? Da li možda oni stižu na svoje odredište za 5 do 20 minuta? Stižu malo morgen. Oni su do Autokomande već protraćili 10 minuta dolazeći do kola i izvlačeći ih iz lokalnih malih ulica, pa će da potroše još 20 minuta u toku samog tranzita do željenog kraja, pa će posle da potroše još 20 minuta dok nađu parking i dođu do tačne lokacije. I šta, ti ćeš da mi pričaš kako je to bolje i racionalnije?
 
Poslednja izmena:
Ma, znam, video sam ovde:
Гледај поново. Некад мораш више пута да би схватио.
Zato što ako možemo ja i drugi da funkcionišemo na dnevnom nivou uz pomoć javnog prevoza, mogu i drugi. A ti stalno impliciraš da ne mogu. Što je smešno.
Не могу јер не могу физички да уђу у аутобус. Рекао сам ти већ да више пута прочиташ, а сада се правиш неук, као да ниси прочитао онај део где човек на силу покушава да уђе у препун аутобус.
Zapravo, masa investitora u Beogradu trenutno jesu Crnogorčine, a znam jedan buržujski par sastavljen od manekenke i vlasnika kafića-rasturača droge i prostitucije koji su se smestili u Strahinjića Bana i to baš tako što su dozidali potkrovlje na postojeću zgradu. Toliko o tome. Samo izgubljeni slučajevi mogu da se raduju Crnogorštini u svom gradu.
Испаде да је Београд сачињен само од Црногораца, а да других и нема. Дуже време нисам чуо црногорски нагласак (источнохерцеговачки и зетско јужносанџачки) на улицама Београда. То што један или два човека седе у неком кафићу и говоре на мобилни, не значи да они држе цео град.
A u kolima ne gube, jel?
Аутобус свеједно не може да се пробија кроз гужву. Друго, не може да иде ван своје трасе. Треће, у колима их барем нико не пљачка, не гура, не вређа и не малтретира.
Zato što masovno uvaljivanje guzica u automobile dovodi do ovoga:
Не. До тога доводи 100 година лагања о изградњи метроа, 50 година изградње Скадра на Прокопу и неконтролисана изградња објеката свих намена и врста.
Pa zato što su sebični i lenji, pa su skupili pare i kupili polovne krntije iz Zapadne Evrope i mislili da su time rešili probleme, a zapravo su samo napravili još veći problem sebi i drugima.
Ja njima ne želim da stajem na muku, samo neka ni oni meni ne staju na moju. Na pamet mi ne pada da sedim skrštenih ruku i zatvorenih usta dok reke debila kao sa slike iznad blokiraju moj autobus, dok blokiraju moj ulaz, dok trube u mom prisustvu, ili uništavaju javne površine u mom gradu.
Нису они себични, већ неће да се више муче у возилима која не могу да приме путнике после друге станице од окретнице. Неће да им неко сваких месец дана затвара трамвајску линију због радова. Ево, трамваји нису радили цело лето јер је поправљана нека скретница. Сада се поправља опет нешто и не иду кроз Војводе Степе. Је л то постоји или не постоји? Је л ради или не ради? Е видиш, људи су узели ствар у своје руке и не занима их више ничије моралисање и зелена агенда.
Napisao sam ti u postu na prošloj strani zašto je oko polovine Srba nesposobno za volan ili su prosto agresivni sebični i pre svega - licemerni debili. Iskulirao si svaku od tih stavki i imaš petlje da mi u jednom Beogradu, sajmu i festivalu debilizma u saobraćaju, pričaš kako ne vidiš ti ništa loše u ovdašnjim vozačima i kako nisu oni krivi nego uvek neko treći.

Kao što rekoh, kada je zablokirao semafor u Višnjičkoj, jedino što je nekoliko desetina debila od srpskih vozača uzelo da uradi je bilo da legnu na sirenu i psuju jedni druge. Čak nisu ni popričali jedni sa drugima, čak niko nije ni izašao iz svog auta, jer su svi kukavice i lenčuge. Samo su svirali tako kao autistični debili 10 minuta i čekali da se desi nešto ili čuveno - da neko nešto uradi. Na kraju sam ja kao putnik autobusa pozvao muriju i rekao im da pošalju patrolu. Svi ostali su bili prezauzeti isčuđavanjem 😳, nevericom, 😱, i međusobnim trubljenjem i psovanjem. 🤬 Tada sam uvideo da je ovo narod sa gomilom nesposobnih debila i nelečenih slučajeva za volanima, a i generalno, među društvom.
Возе људи три пута боље него у унутрашњости. Знају барем да постоји кружни ток, знају да се престроје, знају где која улица вози. Када човек из Панчева или Новог Сада дође у Београд, не зна где ће.

Што се полиције тиче, више пута сам и ја звао разне службе и у 90% случајева се нису одазвале на мој позив да реше проблем. То укључује и полицију.
Koliko se sećam, kamen je bačen na haubu idiota kome se alarm stalno uključivao a on je to kulirao, jer ga je mrzelo da siđe dole i sredi ga ili ga prosto isključi. Nakon celog dana slušanja te buke, neko je sa krova obližnje zgrade bacio kamenčugu na haubu i tada je auto definitivno zaćutao. Vlasnik, ista sebična mrcina koja 10 sati nije htela da siđe da ga isključi, se sjurila dole u roku od pola minuta i onda u neverici pitao okolne stanare na prozorima ko je bacio i zašto. Svi su ga samo ćutke posmatrali a on je iskipeo u sebi od muke.
То је већ нешто друго. Није блокада саобраћаја, већ ауто који има неисправан аларм. Опет понављам, баците камен на оног који 100 година лаже да ће направити метро.
Još jedan dokaz da ti ne čitaš tuđe postove, ili prosto praviš svoje realnosti. Da li si pročitao deo gde sam rekao da svako od tih penzosa ima po svoj auto? Nisi? Pa znam.
Јесам. Оће људи да се возе. Радили су цео живот, остарили су, слабији су. Оће да се возе, а не да их пљачкају, гурају и туку у аутобусу. Ја их подржавам.
Aha. A šta misliš, šta sledi onda, pošto svi uđemo u autobus i vrata se zatvore? Autobus krene svojom trasom punom (dozvoljenom) brzinom i ređa jedno po jedno stajalište i svi smo na svojim odredištima za 5 do 20 minuta? Ili stoji u kolonama zato što se masa debila slila na Autokomandu ili zato što druga masa debila ne ume da pročita znak koji izričito kaže NE BLOKIRAJ RASKRSKNICU pa se naređaju poprečno nekoj drugoj prometnoj ulici i naprave tzv. gridlock?

I šta misliš da biva za to vreme u tim putničkim kolima koje toliko braniš? Da li možda oni stižu na svoje odredište za 5 do 20 minuta? Stižu malo morgen. Oni su do Autokomande već protraćili 10 minuta dolazeći do kola i izvlačeći ih iz lokalnih malih ulica, pa će da potroše još 20 minuta u toku samog tranzita do željenog kraja, pa će posle da potroše još 20 minuta dok nađu parking i dođu do tačne lokacije. I šta, ti ćeš da mi pričaš kako je to bolje i racionalnije?
Где крене? Кад крене? Прво треба да дође уопште. Треба да стане. Мени се ето десило да аутобус не стане на стајалиште и то више пута на више различитих места. Прође само и не занима га. Што се пуне брзине тиче, то видим када возе преко 60 км/ч кроз конзолу на којој је камера. Када неко други прође туда, добије казну. Ко њих кажњава? Нико.

Не могу сви у аутобус. И ти си прескочио мој пост о линији 70. Када би 10% купаца у Икеји одустало од аута, аутобус не би могао да прими све заинтересоване.

Ћао.
 
Gledam, i iznova nailazim na apologiju brojnih seljačina i debila za volanima na Beogradskim ulicama i indirektne implikacije kako automobil ne treba samo onome ko živi u Resavskoj, Njegoševoj i Kosančićevom vencu. Kao što rekoh - najobičnije budalaštine.
Не могу јер не могу физички да уђу у аутобус. Рекао сам ти већ да више пута прочиташ, а сада се правиш неук, као да ниси прочитао онај део где човек на силу покушава да уђе у препун аутобус.
U autobuse ne može da se uđe u zadnjih nekoliko meseci, pošto je naprednjački talog srozao javni prevoz a uz to se u Beograd slilo nekoliko desetina hiljada Rusa i Ukra, od kojih neki uvaljuju guzice u automobile (jer su tako navikli i kod kuće), a neki koriste javni prevoz. Sa dolaskom novih BMC autobusa, koji jesu krševi ali rade, već se oseća blaga promena na bolje po pitanju popunjenosti vozila u toku špiceva. Ako krenemo putanjom da se dalje nastavi na revitalizaciji javnog prevoza, moći ćemo da imamo grad koji će saobraćajno biti prohodan. Ako svi krenu logikom koju ti zastupaš i braniš, da svako kupuje kola i uvaljuje guzicu u njih te zakrčava saobraćaj jer mu teško da se vozi JGPom, Beograd će postati paralisan. Shvati više to.
Испаде да је Београд сачињен само од Црногораца, а да других и нема. Дуже време нисам чуо црногорски нагласак (источнохерцеговачки и зетско јужносанџачки) на улицама Београда. То што један или два човека седе у неком кафићу и говоре на мобилни, не значи да они држе цео град.
Pa odlično, to mi samo još više potvrđuje koliko znaš i ne znaš o Beogradu. No dobro, kako god, misli šta hoćeš, briga me. Beograđanin koji duže vreme nije čuo Crnogorce u svom gradu. Hah.
Не. До тога доводи 100 година лагања о изградњи метроа, 50 година изградње Скадра на Прокопу и неконтролисана изградња објеката свих намена и врста.
Sve je to čavkin dim u odnosu na situaciju kada preko 700.000 ljudi, od toga pola asocijalnih, autističnih i nesposobnih, sedne u automobile i izađe na ulice grada.
Нису они себични, већ неће да се више муче у возилима која не могу да приме путнике после друге станице од окретнице. Неће да им неко сваких месец дана затвара трамвајску линију због радова. Ево, трамваји нису радили цело лето јер је поправљана нека скретница. Сада се поправља опет нешто и не иду кроз Војводе Степе. Је л то постоји или не постоји? Је л ради или не ради? Е видиш, људи су узели ствар у своје руке и не занима их више ничије моралисање и зелена агенда.
Tako je. Treba nam ovo. I ovo. To će da nam reši probleme.
Возе људи три пута боље него у унутрашњости. Знају барем да постоји кружни ток, знају да се престроје, знају где која улица вози. Када човек из Панчева или Новог Сада дође у Београд, не зна где ће.
Ma znam što dobro voze, vidi se svakog dana. Ne umeju kroz raskrsnicu da prođu a da ne izazovu kolaps. J'u sve živo i mrtvo svakome ko ne uleće kao debil u kružni tok, svakome ko ne krene iste stotinke kada struja uđe u sijaluci zelenog svetla na semaforu. Pršti sve od veštine i umeća. A to što ti smatraš nekom bog zna kakvom vrlinom pa i opravdanjem što neko pamti debilozne Beogradske ulice i režime skretanja, to ništa ne znači. Niko nije ni dužan da to pamti i zna. Sve što čovek treba da radi je da sledi uputstva i znakove. Ali mnogi ni to ne umeju. Znam nekoliko genijalaca koji znaju napamet sve ulice u Beogradu pa opet ne mogu da pređu 50 metara da ne dobiju nervni slom, ili ne dovedu sebe ili drugog u opasnost, ili ne olupaju i ne izgrebu auto. S takvim mozgovima ni ne želim da delim grad, a kamoli kolovoz dok prelazim ulicu.
То је већ нешто друго. Није блокада саобраћаја, већ ауто који има неисправан аларм. Опет понављам, баците камен на оног који 100 година лаже да ће направити метро.
Ne, nego neka ga lenja sebična skotina isključi ili odveze na popravku.
I jeste, naravno, nedostatak metroa je jedini razlog što postoje gužve u Beogradu. Nikako nije 700.000 automobila i besnih vozača za njihovim volanima. Svakako.
Јесам. Оће људи да се возе.
Gde da se voze, do centra? Pa već su u njemu. Do pozorišta? Pa na 5 blokova im je. Do trafike? Do Maksija na ćošku? Gde? I jel mora svako da ide svojim kolima, jel?
Мени се ето десило да аутобус не стане на стајалиште и то више пута на више различитих места. Прође само и не занима га.
Jel si prijavio dispečeru? Ili si samo, poput beogradskih vozača, urlao u prazno i sebi narušio zdravlje dok je vinovnik otišao dalje svojim putem?
Не могу сви у аутобус. И ти си прескочио мој пост о линији 70. Када би 10% купаца у Икеји одустало од аута, аутобус не би могао да прими све заинтересоване.
Babe i žabe. Ne zanima me tvoj post o Ikei. Zanima me da mi objasniš kako će na postojećih 700.000 automobilčina u Beogradu, stavljanje još otprilike toliko ljudi u druge automobilčine rešiti saobraćajni problem u ovom gradu. Pošto ti stalno pravdaš automobiliste i nove, dodatne kupovine automobila i ulaženje u saobraćaj njima. Ja te pitam opet, da mi objasniš, kako ti zamišljaš da Beograd funkcioniše sa 1.5 miliona vozila u njemu? Jel moguće da si toliko u zabludi da bi neki tamo metro to mogao da reši i poništi?

Autobuska linija koja vozi do Ikee je krojena tako da se unapred imalo u vidu da će 50% posetilaca Ikee do nje ići kolima. Ne razumem šta pokušavaš da dokažeš time. Šta, to što pola posetilaca dvaput godišnje ide do Ikee automobilom je argument da se u Beogradu nastavi sa kupovinom i korišćenjem automobila svakog dana? Put do Ikee kolima = put kolima svakog dana od Voždovca do posla nadomak Slavije? Tebi je to isto? Tebi je to normalno?
 
Poslednja izmena:
P.S.
Нису они себични, већ неће да се више муче у возилима која не могу да приме путнике после друге станице од окретнице. Неће да им неко сваких месец дана затвара трамвајску линију због радова. Ево, трамваји нису радили цело лето јер је поправљана нека скретница. Сада се поправља опет нешто и не иду кроз Војводе Степе. Је л то постоји или не постоји? Је л ради или не ради? Е видиш, људи су узели ствар у своје руке и не занима их више ничије моралисање и зелена агенда.
Vidim, baš su se pretrgli da iznesu svoje nezadovoljstvo nadležnima i da ih pritisnu da se saobraćaj što pre dovede u red.
Ista priča kao sa pomenutom blokadom semafora u Višnjičkoj - 90% ljudi jedino što zna je da urlaju i sviraju, ali da neko uzme i uradi nešto povodom toga, to niko (od tih 90% arlaukača i svirača) ne bi ni u ludilu. ''Pusti'', kažu. ''Ima ko će'', kažu. ''Nije na meni da to radim''. ''Ma šta me briga, nemam živaca da zovem'' (al zato ima živaca da trubi i urla).


A zato isti taj narod kad treba da se pošalje prijava za 100 evra:
bh187-braveheart.gif


I da, naravno, siguran sam da će povezanost i mobilnost pomenutih ljudi u i oko VS biti bolja kada/kada bi svako od njih seo u kola i onda svi zajedno izašli u promet duž Vojvode Stepe, na već postojeći promet i saobraćaj. Da, to će sigurno popraviti situaciju. Kao što i urlanje i trubljenje na semafor ga automatski popravlja i rešava saobraćaj...
 
Beograd ima veliki priliv automobila sa strane, a ovi što se voze po centru čine situaciju samo gorom i nepodnošljivom...
Ali nije ova pojava samo u Beogradu prisutna, već u svakom malo većem mestu od sela..
Ovde u Zaječaru se ljudi ne prezaju da parkiraju gde stignu ili da voze debelo preko ograničenja..
Legitimno je da imaš auto, regionalni javni prevoz je katastrofa, medjutim voziti se u njemu u samom mestu je teška lakrdija, a tek o parkiranju ne treba trošiti reči....
Meni se desilo ovde, u Zaječaru, da me je osoba bukvalno pregazila, hodao sam mirno trotoarom, kad najednom skreću kola, da bi se uparkirala, još se likuša dere na mene da sam ja kriv, obično sam živčana osoba, ali ovde sam se iskontrolisao za divno čudo....
Najveća fora što Zaječar ima malo zgrada, a više kuća, koja svaka od njih ima uredjeno parking mesto, ALI NE hajde da parkiramo ispred na trotoaru, jer me mrzi da ubacujem i izbacujem kola iz dvorišta..
Ako putuješ ka Negotinu ili Boru, tebi tih 4-5 minuta neće napraviti razliku....
Kada napišem neku kritiku na tu temu, odmah drvlje i kamenje kako sam SNS BOT, kako dodatno kažnjavam "nikad kriv" narod itd....
Čudan smo mi narod.:vakc:
 
Nisam imao takvu situaciju još fala bogu, ali mislim da jesam, da bih verovatno završio priveden u policijsku stanicu. Pošto mi je to baš onako momentalni okidač i adrenalina i kortizola, da neko nasrće kolima na mene i još meni prebacuje krivicu. Sačuvaj me bože.

Ranije sam se čudio ljudima koji proklinju ovaj narod (kada misle generalno na celinu ne na bukvalno svakog ponaosob) i iako bih razumeo njihove stavove, bio sam pomirljivijeg i mladalačkog stava ''a dobro de, aj nemojmo tako, jedna lasta ne čini proleće''. Međutim, kako vreme odmiče i kako sve češće prisustvujem nekim kolektivnim događajima u kojima vidim mase i mase besnih glista koje su sve jake na rečima i psovkama ali kad treba nešto konkretno da se uradi, svi oni se prave ludi. I sve više razumem ljude koji sa ogorčenošću gledaju na kolektiv ovde, jer količina samoživosti, divljaštva, licemerja, gluposti, povodljivosti, štokholmskog sindroma... kod velikog procenta naroda ovde je prosto neverovatna. To naravno ne znači da su svi takvi i ja ću nastaviti da dajem svako poštovanje i podršku svakome ko je iole normalan. Samo kažem da kako vreme odmiče, sve više uviđam ljude koji postanu rezervisani, oštri i ogorčeni.

Prizor nekoliko desetina vozača koji urlaju i sviraju na mrtvi predmet, na pokvareni semafor, i niko od njih ne uzima telefon u ruke da prijavi ili ne izlazi iz svog vozila da ode napred do zaustavne linije i dogovori se sa tamošnjim vozačima... je zaista slika i prilika ovog naroda. Taman kada to počne da mi isparava iz svakodnevnog sećanja, dođem u situaciju da svakog dana gledam Srbende kako svesno ulaze u raskrsnicu znajući da će 99% ostati na njoj i zablokirati je. I naravno, par sekundi kasnije, kreće...

Samo što je ovo gore na snimku svojevrsna atrakcija i fora (ako sam dobro razumeo komentare) i ovo se dešava na tipa još 10 lokacija u prosečnom velikom Američkom gradu. Dok se ovde dešava na svakoj drugoj raskrsnici. Dok se za to vreme bahato parkiranje i uzurpiranje javnih površina dešava u svakom gradskom bloku, i to po nekoliko puta po bloku.

I onda mi posle kažu ''to je jer nema metroa''. Svakako. Nepostojanje metroa tera čoveka da kolima uđe u raskrsnicu ne gledajući da li će ostati na njoj da je blokira. Nepostojanje metroa tera ljude da umesto da eskiviraju kupovinu ili zakup garaže (ili prosto uvoženje automobila u dvorište) oni moraju da ostave automobil na trotoaru i kolovozu ulice. Nepostojanje metroa ne da čoveku da se parkira u javnoj garaži pa mora jadan da se popne na travu ispred nje. Nepostojanje metroa tera ljude da na svako vanredno dešavanje na kolovozu, čak i zastoj od 3 sekunde, reaguju vičući i svirajući, čak i onda kada znaju da time ništa, ama baš ništa neće promeniti.
 
Poslednja izmena:
Gledam, i iznova nailazim na apologiju brojnih seljačina i debila za volanima na Beogradskim ulicama i indirektne implikacije kako automobil ne treba samo onome ko živi u Resavskoj, Njegoševoj i Kosančićevom vencu. Kao što rekoh - najobičnije budalaštine.
Будалаштина је да се неко иживљава над људима, који су схватили да ГСП није решење њиховог проблема. Будалаштина је да се вређају људи који држе до себе и свог здравља. То су будалаштине.
U autobuse ne može da se uđe u zadnjih nekoliko meseci, pošto je naprednjački talog srozao javni prevoz a uz to se u Beograd slilo nekoliko desetina hiljada Rusa i Ukra, od kojih neki uvaljuju guzice u automobile (jer su tako navikli i kod kuće), a neki koriste javni prevoz. Sa dolaskom novih BMC autobusa, koji jesu krševi ali rade, već se oseća blaga promena na bolje po pitanju popunjenosti vozila u toku špiceva. Ako krenemo putanjom da se dalje nastavi na revitalizaciji javnog prevoza, moći ćemo da imamo grad koji će saobraćajno biti prohodan. Ako svi krenu logikom koju ti zastupaš i braniš, da svako kupuje kola i uvaljuje guzicu u njih te zakrčava saobraćaj jer mu teško da se vozi JGPom, Beograd će postati paralisan. Shvati više to.
Само последњих неколико? Онда ти не живиш овде или ниси одавде уопште. Испаде да је Београд одлично функционисао све време, а да је само у неких последњих пар месеци аутобуски саобраћај постао неподношљив. Зашто су се онда људи и раније возили на вратима и чекали аутобус који не долази?

Моја логика каже да људи имају право на лично достојанство. Све док држава и град не буду решили да:

1) изграде метро;
2) унапреде градску железницу;
3) денивелишу трамвај;
4) поруше неплански и незаконито изграђене објекте

свако, али свако има пуно право да купи и вози аутомобил. И ти пензионери на које су навро имају право.
Pa odlično, to mi samo još više potvrđuje koliko znaš i ne znaš o Beogradu. No dobro, kako god, misli šta hoćeš, briga me. Beograđanin koji duže vreme nije čuo Crnogorce u svom gradu. Hah.
Знам много више од тзв. Београђана, грађана, станара у кругу двојке и осталих, који мрзе кола, али се радо возе истим када их неко повезе (пријатељ, "партнер", комшија) или им плати такси. Знам шта је био, шта јесте и шта ће бити, јер сам у њему доста дуго, а нисам био само на једном месту. Знам како се развијао, пропадао, како се мењао и куда је ишао.
Sve je to čavkin dim u odnosu na situaciju kada preko 700.000 ljudi, od toga pola asocijalnih, autističnih i nesposobnih, sedne u automobile i izađe na ulice grada.
А где треба да се социјализују и стекну вештине? У возилу јавног превоза?
 
U Beogradu sam rodjen, do polaska u osnovnu sam vec znao nekoliko naselja i linija prevoza, a beogradski, i saobracaj uopste, sam izucavao i na faksu, a od tada gledam ga u praksi svakog dana. Tako da sigurno necu tebe bez ikakvih arumenata i znanja da slusam kad se radi o bilo cemu vezanom za ovu temu.
Моја логика каже да људи имају право на лично достојанство.
Super. Kreni od toga da svako ima pravo na nesmetano kretanje trotoarima koje svojim parama izdrzava. To pravo je inace starije od tebi dragog prava da svako kupi automobil. Elem, kada se pozabavis tom problematikom, javi se pa onda mozemo dalje da pricamo.
 
Ma znam što dobro voze, vidi se svakog dana. Ne umeju kroz raskrsnicu da prođu a da ne izazovu kolaps. J'u sve živo i mrtvo svakome ko ne uleće kao debil u kružni tok, svakome ko ne krene iste stotinke kada struja uđe u sijaluci zelenog svetla na semaforu. Pršti sve od veštine i umeća. A to što ti smatraš nekom bog zna kakvom vrlinom pa i opravdanjem što neko pamti debilozne Beogradske ulice i režime skretanja, to ništa ne znači. Niko nije ni dužan da to pamti i zna. Sve što čovek treba da radi je da sledi uputstva i znakove. Ali mnogi ni to ne umeju. Znam nekoliko genijalaca koji znaju napamet sve ulice u Beogradu pa opet ne mogu da pređu 50 metara da ne dobiju nervni slom, ili ne dovedu sebe ili drugog u opasnost, ili ne olupaju i ne izgrebu auto. S takvim mozgovima ni ne želim da delim grad, a kamoli kolovoz dok prelazim ulicu.
Пре неки дан сам доживео да аутобус стоји на зеленом светлу јер жели да се непрописно престроји на самој раскрсници и да скрене у лево. И треба да трубе. То је најмање зло.
Ne, nego neka ga lenja sebična skotina isključi ili odveze na popravku.
I jeste, naravno, nedostatak metroa je jedini razlog što postoje gužve u Beogradu. Nikako nije 700.000 automobila i besnih vozača za njihovim volanima. Svakako.
Што не баце камен на овог што обећава метро 100 година? Што не баце камен на ауди А8 када се паркира на сред улице и укључи сва четири?

700.000 људи не жели да чека Метроа. Желе да живе.
Gde da se voze, do centra? Pa već su u njemu. Do pozorišta? Pa na 5 blokova im je. Do trafike? Do Maksija na ćošku? Gde? I jel mora svako da ide svojim kolima, jel?
Нек вози где хоће. Радио је цео живот и нека вози. Видећемо шта ћеш ти да радиш кад дођеш у њихове године.
Jel si prijavio dispečeru? Ili si samo, poput beogradskih vozača, urlao u prazno i sebi narušio zdravlje dok je vinovnik otišao dalje svojim putem?
Јесам. Рекли су ми да се аутобус прописно зауставио на сваком стајалишту и да о томе имају евиденцију. Тад сам схватио о чему се ради и дигао сам руке од тих "служби" и пријава. Више пута, на више различитих места на територији Београда, аутобус се није зауставио на стајалишту на ком сам чекао. Само је прошао. Није био ван службе, имао је путнике. То се дешавало и дању и ноћу. Дешавало се и по киши, када нисам могао да пешачим због пљуска. Дешавало се ноћу при последњем "дневном" посласку. Е зато... Зато људи купују кола и не занима их ни диспечер, ни БУСПЛУС, ни Весић, ни Гангула ни БМЦ на плин. Ко нема или ко не зна да вози, тај је настрадао.
Babe i žabe. Ne zanima me tvoj post o Ikei. Zanima me da mi objasniš kako će na postojećih 700.000 automobilčina u Beogradu, stavljanje još otprilike toliko ljudi u druge automobilčine rešiti saobraćajni problem u ovom gradu. Pošto ti stalno pravdaš automobiliste i nove, dodatne kupovine automobila i ulaženje u saobraćaj njima. Ja te pitam opet, da mi objasniš, kako ti zamišljaš da Beograd funkcioniše sa 1.5 miliona vozila u njemu? Jel moguće da si toliko u zabludi da bi neki tamo metro to mogao da reši i poništi?

Autobuska linija koja vozi do Ikee je krojena tako da se unapred imalo u vidu da će 50% posetilaca Ikee do nje ići kolima. Ne razumem šta pokušavaš da dokažeš time. Šta, to što pola posetilaca dvaput godišnje ide do Ikee automobilom je argument da se u Beogradu nastavi sa kupovinom i korišćenjem automobila svakog dana? Put do Ikee kolima = put kolima svakog dana od Voždovca do posla nadomak Slavije? Tebi je to isto? Tebi je to normalno?
Сад су бабе и жабе. Наравно, када не можеш да одговориш онда је баба + жаба. Ајде, кажи људима да оставе кола и да сви чекају 70 да дођу до Икеје. Колико пута вози тај аутобус? Је л соло или зглобни? Може ли у њега да стане и путник и оно што је купио и са собом понео. Колико путује до Аутокоманде? Како доћи до Икеје са Бановог брда, из Вишњице, са Остружнице, из Сурчина? Куда, чиме, одакле? Не иду сви на матине у салонски стан у Македонској, па да после тога наруче кар го или такси преко апликације.

Паркинг испред Икеје је увек пун, што значи да маса возила дневно иде тамо. Не само тамо, већ и до сваког тржног центра.
 
Super. Kreni od toga da svako ima pravo na nesmetano kretanje trotoarima koje svojim parama izdrzava. To pravo je inace starije od tebi dragog prava da svako kupi automobil. Elem, kada se pozabavis tom problematikom, javi se pa onda mozemo dalje da pricamo.
И ја имам прво да несметано користим коловоз и што ми не даш да то радим?

А где сам ја све своје паре потрошио? Ја као не плаћам порез?

Сад ћемо да плаћамо БУСПЛУС и порез и да не возимо ни кола нити нешто друго него да чекамо Метроа. Хвала лепо.
 
Vrh