Šta je novo?

Trotoari

Ikea je inace merodavni faktor za ceo saobracaj u Beogradu i masa kola ispred Ikee je izgovor i opravdanje da svako kupi kola, da njima blokira druge u saobracaju, da trubi, da gura pesake i da ostavlja svoju, privatnu imovinu na javnom prostoru.

Ikea = Beograd
Odlazak do Ikee dvaput godisnje = svakodnevno vozikanje kolima.

Vazi. Kako god ti kazes. Nastavi da branis ljude koji ti oduzimaju prostor za kretanje, vreme, zivce, sluh i dostojanstvo.
 
U Beogradu sam rodjen, do polaska u osnovnu sam vec znao nekoliko naselja i linija prevoza, a beogradski, i saobracaj uopste, sam izucavao i na faksu, a od tada gledam ga u praksi svakog dana. Tako da sigurno necu tebe bez ikakvih arumenata i znanja da slusam kad se radi o bilo cemu vezanom za ovu temu.
Свака част. Само напред (или назад)...
 
Ikea je inace merodavni faktor za ceo saobracaj u Beogradu i masa kola ispred Ikee je izgovor i opravdanje da svako kupi kola, da njima blokira druge u saobracaju, da trubi, da gura pesake i da ostavlja svoju, privatnu imovinu na javnom prostoru.

Ikea = Beograd
Odlazak do Ikee dvaput godisnje = svakodnevno vozikanje kolima.

Vazi. Kako god ti kazes. Nastavi da branis ljude koji ti oduzimaju prostor za kretanje, vreme, zivce, sluh i dostojanstvo.
Не, то је само један микрон, али вредан узорак онога што се дешава у граду.

Неће људи више да чекају на "стручњаке" да им омогуће живот вредан живљења. Схватили су да време иде, а да им живот пролази у чекању. Е барем неће да чекају на превоз. То могу себи да приуште.

Генерације су одвајале и плаћале порез да би неко 100 година (али буквално 100 година) причао и само причао како ће направити метро. Ако су деда и отац били људи и веровали у то, онда онај трећи неће, а неће ни његова деца. Људи су видели и осетили шта значи кад нема аутобуса или када нема превоза уопште. Не верују више никоме и не занима их никаква прича. Они живе живот у садашњости, док ти гледаш у будућност, коју нећеш доживети.

Ево, да не буде само да је ГСП лош, даћу пример таксија. Дошо ја на такси станицу и тражим од таксисте да ме вози неких 5-6 километара. Легалан таксиста каже "то ми је кратко, не могу". Зарадио би сигурно неких 700-800 дин јер је била ноћ. И сад ти очекујеш да неко верује у јавни превоз у таквим условима?

Скоро сам чуо од једног таксисте како је његов колега одбио да вози двоје пензионера, јер би вожња износила 500 динара. Е зато, баш зато, оно двоје које си пљувао, треба да имају кола. Свако од њих. Баш зато, што их је одбио неко ко треба да их вози. Људи су му нудили паре - неће!!!
 
Скоро сам чуо од једног таксисте како је његов колега одбио да вози двоје пензионера, јер би вожња износила 500 динара. Е зато, баш зато, оно двоје које си пљувао, треба да имају кола. Свако од њих. Баш зато, што их је одбио неко ко треба да их вози. Људи су му нудили паре - неће!!!
Siguran sam da postoji neki stručni logički termin za ovo, ali prostim narodnim jezikom - ovo je klasično resavanje problema problemom.
Elem, ne znam koliko imas godina, ali me tvoje razmišljanje podseća na moje kada sam imao 18,19 i sa svojom prvom vozackom sam mislio da niko ko ima kola i vozačku više ne treba ikada da se vozi nekim raspalim prevozom i gsp.
Ovo je daleko od toga da branim GSP i pričam bajke da je prevoz u Beogradu dobar. Daleko je od dobrog, i moj utisak je da je još gori. Ali gašenje vatre benzinom ne daje željene efekte, sinko..
 
Да си ти мени жив и здрав, а ово ја знам шта је из личног искуства.
 
И ја имам прво да несметано користим коловоз и што ми не даш да то радим?

А где сам ја све своје паре потрошио? Ја као не плаћам порез?

Сад ћемо да плаћамо БУСПЛУС и порез и да не возимо ни кола нити нешто друго него да чекамо Метроа. Хвала лепо.
Evo kompromislnog rešenja. Pešaci da koriste trotoare, a vozači kolovoz. Samo što bih dodao i da kafići i restorani koriste svoje prostorije, a ne trotoar za bašte kafića.
 
Sta nasa politicka elita, nas aopozicija cini protiv "investitora".
Ocito nista, kad ljudi moraju da protestuju.

Zasto nasa "opozicija" ne izadje iz Skupstine grada u znak protesta?
 
Данас пресвлаче асфалт на истом тротоару.
Ovaj?

stari merkator.jpg


Koliko smo samo puta prijavljivali sve trotoare oko Opštine...

 
Apsolutno to nema veze sa našim prijavama. Asfaltiraju da bi postavili nove tezge

 
Дупло мање него у то да ће ову гомилу вишка асфалта са последње слике оставити да стоји ту још пуно месеци и година.
 
Ja сам данас научио да најелитнији комшилуци у Токију изгледају као наше прћије (посебно у контексту тротоара) и морао сам да поделим то са људима па реко ај овде

Токио

Вождовац подно Војводе Степе

Не кажем ово као императив да и ми треба тако или да је у реду само ми је било много занимљиво да сазнам. Додуше они немају кола паркирана на улици и генерално је чисто што показује колико те две ситнице драстично значе када је естетика простора у питању
 
To je razlika kad imaš kvalitetan i pouzdan javni prevoz, u tim velikim gradovima Japana ih zato koristi dosta manje ljudi nego u Bg. Pritom u Tokiju ekstremno retko imate parkirana kola na trotoarima, pa sve to pojačava utisak urednosti i širine pristora, evo primer iz Voždovca kola na svakih 10 m, pritom stanje od pre 7 godina, sada ih ima jedno duplo više tu.
 
Poslednja izmena:
Uh... zavisi Dule koje sve delove grada racunas kad kazes da nisu previse uski. Dorcol, Senjak, Vracar, Cubura, Vozdovac, Dusanovac, Zvezdara... sve su to delovi grada gde sam jos kao klinja, pre vise od 20 godina, dakle kad je bilo 4 puta manje automobila, nailazio na brojne ulice kojima bi trotoari bili cisti i prohodni (90% duzine) ali bi opet bili toliko uski da ti se i nije hodalo njima nego bi radije uvek po kolovozu.

Los je ovde ceo sistem infrastrukture, u mnogo pogleda i na mnogo lokacija sve se oslanja na zaostavstine iz 19. veka. Samo pogledas delove Cubure, Dorcola i Dusanovca i vidis da su isti bili i ostali, i 2022. i 1922. i 1892. samo sto sad (ako ne racunamo kola kao pokretne i promenljive objekte) neka mesta imaju semafore i asfalt. Inace sve ostalo isto. Dusanovac i Krusevacka su najgrozniji i najjaci primeri toga, jer se bukvalno vide reke vozila koje se tiskaju na 4.5 m kolovoza i nesto malo pesaka nesrecnika koji se mimoilaze na 70 cm trotoara. Sledeci po grozoti su ugao Cara Nikolaja i Maksima Gorkog, te Zicka. I tako dalje... To je samo ovo gde prolazi prevoz, inace sokaka i gudura po Beogradu ima pun kufer.

Skupo cemo placati cene te slepacke politike i mentaliteta koji traju ovde vec decenijama, pa i vekovima kako ja volim da kazem. U stvari vec i placamo. I bice sve gore. Pogotovu sa natrpavanjem jos ljudi u grad koji dozivljava saobracajni infarkt svakog radnog dana u toku spica.
 
Poslednja izmena:
Vrh