Šta je novo?

Trotoari

Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.

Ма колико се држава, активисти, научници, предавачи или неки блогери трудили да усаде мишљење и навику људима да иду пешице, бициклом или јавним превозом, обичан свет ипак бира оно што је њему најподесније у датим околностима - ауто. Човек увек гледа да преживи, а не да слепо слуша наређења. Да јавни превоз задовољава потребе људи, не би било толико приватних возила на улицама.

Што се тиче самих тротоара, људи ту паркирају јер немају где, а не да би некоме намерно сметали. Јасно је да увек има бахатих и безобзирних људи, али већина овде не ставља ауто тако зато што жели, већ зато што не може другачије. Друга опција је да паркира ауто на коловозу и да укључи сва четири мигавца. :bg4:
 
Што се тиче самих тротоара, људи ту паркирају јер немају где, а не да би некоме намерно сметали. Јасно је да увек има бахатих и безобзирних људи, али већина овде не ставља ауто тако зато што жели, већ зато што не може другачије. Друга опција је да паркира ауто на коловозу и да укључи сва четири мигавца. :bg4:
Ali čekaj, ove godine sam dobio bebu i svakodnevno se šetamo. Ovo je strašno. Ima milion takvih koji eto samo su na sekund stali i zablokirali ceo trotoar. Ko im je kriv ja??? Ako negde ideš proračunaj gde se može parkirati i traži neke druge načine. JA zbog tebe mora preko drugih automobila i ivičnjaka i drveća da izadjem na neku prometnu ulicu sa kolicima. Tako mu lakše jer će na ulici da mu svi sviraju.
 
Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.
Ljudi su počeli da pale kola i da bi došli do lokalne radnje, gde mogu da dođu pešaka.
 
@overdrive
Prvo, znaj da to što sam napisao nije bilo upućeno striktno tebi, već više kao nadovezivanje na nit koja je započeta iznad. U smislu ''Kupiš auto. Nemaš gde da parkiraš. Prodaš auto.'' I drugo, želim da bude jasno da ja nisam nikakav anti-automobilski džihadista koji smatra automobile zlom i samo ide okolo i gnjavi ljude kako treba da putuju od Konjarnika do Blokova biciklom jer je to ''ekološki'', ''zdravo je'', ''in je'', i šta ti ja znam. Ne, stvarno nisam od tih koji preteruju u tome. Stvar je, problem je samo u tome što ja za mnoge društvene teme imam jasan dijapazon dokle se slažem u nekoj ideji i zamisli, a odakle prosto odbijam da budem deo nje. Isto je i sa pitanjima i problematikom automobila u gradovima. Objasniću dole kroz primere i stavke:
Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.
Ovakav stav sam i ja imao i snažno ga držao preko 10 godina. Negde od kraja 2000ih pa sve do kraja 2010ih. Nagoveštavam godine jer se Beograd od 2010. do 2020. strašno promenio, u svemu. Elem, i ja sam nekada kao i ti mislio da nema šta da se dovodi u pitanje nečije pravo na automobil, da bez automobila nema napretka, da vozači u Beogradu dobijaju previše kritika, da se traži od njih da se odriču previše stvari... Zaista sam mislio to i ubeđivao sebe u to, o čemu svedoče i moji postovi ovde na forumu iz tog perioda. Radio sam to jer sam mislio da, pošto se BG vozačima i automobilistima dovoljno izađe u susret, da će i oni promeniti neke svoje odlike i prakse i da ćemo svi zajedno (pešaci, biciklisti, vozači, JGP, Grad) početi da sarađujemo i da idemo ka rešavanju problema. To se nije desilo. Beogradski vozači su - kao kolektiv, dakle kad se izvuče prosek i gleda generalno - pokazali da koliko god im se nešto da, oni će uvek hteti još ili neće poštovati to što im je dato i nikad neće naučiti da izađu iz svoje zone komfora, a od drugih će to očekivati.

1) Neke garaže stoje prazne dok su ulice oko njih zakrčene jer zašto bi Gradski seljak platio XXX dinara za garažu kad može da posadi svoju šklopociju posred travnjaka ili trotoara.
2) Dok niču zgrade širom Beograda, svaka dolazi sa određenim brojem parking mesta. U svakoj toj zgradi se UVEK nađe par njih koja ostanu prazna. Zašto? Zato što su i tu Srbende provalile da je glupo da budu magarci i daju par hiljada evra za garažno mesto, kad mogu prosto da ostave automobilčinu - ispred zgrade i boli ih tookie.
3) Beogradski/srpski vozači su neopisivo nestrpljivi, agresivni i uobraženi ljudi, koji očekuju od svakog vozača, svakog bicikliste i svakog pešaka da savršeno znaju i pridržavaju se svih propisa, dok oni sami ne vide svoje svinjarije kada u kolonama zastoja ulaze u raskrsnice na kojima lepo piše NE BLOKIRAJ FAKING RASKRSNICU. Koliko će prosečan Srpski vozač da porpusti pešaka na pešačkom prelazu (što se toga tiče, zaista je 99% ljudi na mestu i cenim to), toliko će da se napije krvi bilo kom Srbinu - pešaku, biciklisti ili drugom vozaču - čim ovaj: skrene previše naglo; ulazi previše sporo u Slaviju; ne krene iste stotinke kad se upali zeleno; ne ume da se snađe na raskrsnici i tako dalje.
4) I opet, koliko god oni bili nestrpljivi i prgavi, kada se nađu u situacijama gde treba nešto konkretno da se URADI (ili da se prećuti i nastavi dalje), većina ne ume da uradi ništa drugo osim da legne na sirenu.
- Naređaju se beogradski vozači debili - svojom krivicom - na početku Tiršove u kolone tako da prepreče Bulevar Oslobođenja. Šta rade? LEGNI NA SIRENU.
roto.jpg

- Neko svojim parkiranim kolima zablokira drugog i ovaj ne može da izađe. Rešenje - LEGNI NA SIRENU.
roto.jpg
Nebitno što je jasno da lika nema nigde unaokolo. Logika je: što više i jače sviram, to će se više čuti kroz ceo Beograd, i to će pre vlasnik dotrčati i odblokirati me. Aha, hoće to.
- Zablokira semafor na uglu Micka i Višnjičke. Posle 10 minuta opšteg stajanja, vozač mog autobusa, i drugi vozači kola oko njega shvate da je semafor pokvaren. Međutim, prva dva automobila na zaustavnoj traci se boje da krenu jer nisu svesni kvara ili se prosto boje sudara ili kazne. Šta rade svi ovi vozači iza njih? Jel misliš da je iko izašao iz svog auta, došao do ovih napred i rekao im ''ljudi, u redu je, krenite, zablokirao je semafor''? Ne. Svi rade isto - LEGNIMO SVI NA SIRENE I J***MO CELU ULICU U ZDRAV MOZAK.
roto.jpg

5) O neopisivom srozavanju bilo kakvog osećaja odgovornosti, zrelosti, obzira prema drugima i poštovanja propisa kod Beogradskih vozača da i ne govorim. Toga bar ima na tone i tone na ovoj temi, temi Bahato parkiranje, temi Ko im ovo dozvoli i Zašto je saobraćaj ovakav u Srbiji?

Da ne nabrajam sad dalje, ali mislim da je i ovo više nego dovoljno. Elem, zamisli 10 godina primećuješ to kod ljudi svaki dan i 10 godina ubeđuješ sebe i druge da ''biće bolje'', očekujući da će dotična populaciona grupa pre ili kasnije početi da se menja na bolje, a onda vidiš da su postali sve gori i gori. Reci mi, koliko ljudi koje znaš bi im dalo i tih 10 godina fore i kredita? Koliko bi ih generalizovalo i kolektivno oteralo u k... već posle godinu dana opservacije takvih ponašanja? I, šta drugo preostaje čoveku da radi sa takvim masama (čast izuzecima) koji 10 godina ponašaju, rezonuju i rade takve stvari?

Al ajde što rade to jedni drugima. Nego kada dođeš u situaciju da obavljaš stvari po raznim delovima urbanog Beograda i shvatiš da 70% svojih kretanja obavljaš po kolovozu, zato što su trotoari postali parkinzi? Reci mi, kako bi ti odreagovao na to? Pogotovu, kako bi odregaovao kada ti se do desi u kraju za koji znaš da sve zgrade imaju garaže, i da uvek 30% do 50% tih garaža stoji prazno, jer sebična tvrda tikva Srbendaška neće da plati i smesti auto kako treba, nego se ponaša kao da je javna površina njegova dedovina? Kako čovek da odreaguje u tim situacijama i šta da misli? Evo pitam, jer me zanima, da ne bude posle da neću da čujem alternative i da nisam za dogovor i kompromis.
 
Poslednja izmena:
Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.

Ма колико се држава, активисти, научници, предавачи или неки блогери трудили да усаде мишљење и навику људима да иду пешице, бициклом или јавним превозом, обичан свет ипак бира оно што је њему најподесније у датим околностима - ауто. Човек увек гледа да преживи, а не да слепо слуша наређења. Да јавни превоз задовољава потребе људи, не би било толико приватних возила на улицама.

Што се тиче самих тротоара, људи ту паркирају јер немају где, а не да би некоме намерно сметали. Јасно је да увек има бахатих и безобзирних људи, али већина овде не ставља ауто тако зато што жели, већ зато што не може другачије. Друга опција је да паркира ауто на коловозу и да укључи сва четири мигавца. :bg4:
Да се не фолирамо већина људи користи кола јер су лењи и стављају удобност изнад буквално свега осталог. Сваки иоле функционалан велики град се првенствено ослања на јавни превоз а аутомобили су луксуз који јако мали број људи користи или може да приушти. Аутомобили и урбанизам подређен њима су дословно уништили Београд, направивши већину проблема за које се људи жале у овом граду; од гужви преко прљавштине до неподобности старих градских матрица аутомобилској култури због чега испаштају пешаци
 
@overdrive Nastavak...

Što se potrebe za automobilima tiče, o tome sam pisao već nekoliko puta na raznim temama ali evo napisaću još jednom ukratko i ovde - niko ne spori i ne kritikuje kada neko ko živi u St Pazovi a radi na Medaku koristi kola jer bi se inače otelio i poludeo da svakog dana to prelazi prevozom. Ali varaš se ako misliš da svi koji vozaju kola, rade to jer žive ili rade u takvim uslovima i poslovima. Ne. Imaš masu Srba koji mogu sve na dnevnom nivou (uključujući i posao) da obave prevozom ali prosto neće. Znam iz prve ruke, jer sam gledao devojku koja živi na Čuburi kako izlazi, hoda tri bloka do auta, pali auto, vrti se u krug po onim gudurama Vračarskim, vucara se autom po kolonama od Čuburskog parka pa sve do Stadiona, odlazi do Jerkovića, tamo traži parking mesto pola sata, onda hoda još 5 blokova do destinacije... umesto da je samo jbno sela u 26 koji je vozi skoro pa direktno od kuće do destinacije. To je samo jedan od par primera koje sam navodio, i koji pobijaju priče da ''ljudi voze zato što moraju'', da ''nisu oni krivi'' i da ''je sve to zato što nemaju direktnu liniju''. Ne, ništa od toga nije tačno. Ali su ljudi ovde 2000ih odrasli nadojeni Holivudom i idejom da se sve obavlja kolima, a uz to su imali pristu brojnim jeftinim povoljnim krntijama koje su pokupovali za 500 do 2000 evra, i svi sedoše u njih, i tako mic po mic po mic, za 10 godina Beograd se od grada sa vrlo solidnim saobraćajem pretvorio u ovo:
23-11-jpg.149492

A njihov odnos prema ostatku zajednice i društva oko njih u ovo:
_img_000000_000000-jpg.149388

I sad, reci mi, posle više godina gledanja, i još gore - življenja takve prakse i takvih uslova, kakvu reakciju i kakav dijalog ti očekuješ od strane pešačke, biciklističke i putničke populacije u Beogradu? Šta te tačno iznenađuje u tome da kada neko godinama i godinama korača kroz ovakav automobilski brlog od grada, do te mere da ne može više da priđe svojoj zgradi a da se ne uprlja o nečiji branik, ili da uvede nekog ili da unese nešto veliko a da ne mora da se izvija i dovija... šta ti drugo očekuješ u toj situaciji osim da nekome prekipi i postavi jednostavno i očigledno pitanje - a kako bi bilo da malo sjašete sa tim kupovanjem i gomilanjem automobila? I dokle mislite da terate tako, dok se sve od Gardoša do Ruda ne pretvori u veliki statični sajam automobila? Ja zaista ne znam šta drugo da kažem, uradim i pitam osim toga. Pogotovu što kod druge ''strane'' ne vidim ni trunku samosvesti, ni trunku odgovornosti a pogotovu ni trunku želje i volje da se nešto promeni. I, šta onda čovek da radi i misli?
 
Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.
Pa i nije baš tako. Ovde u okolini ima jedan parkić, a leti roditelji doslovno dovoze decu do istog, umesto da prepešače 10 minuta peške. Ima nečega i u idiotizmu.
Ljudi su počeli da pale kola i da bi došli do lokalne radnje, gde mogu da dođu pešaka.
Upravo.

Fora je u tome što stvarno ogroma grupa ljudi koristi automobil jer im se može. je*******i ga, gužva je i meni koji idem svaki dan nekud, pa se klackam. Ali realno gledano, to koliko se ja vozim prevozom (sa sve gužvom) mi ispada vremenski kraće nego da siđem do auta, krenem, vozim se i na svom odredištu nađem parking (a i šansa da ga ne nađem je pogolema).
Hvala nebesima pa ne moram da budem nigde u 8 ujutru osim jednom nedeljno, ali je taj period, pogotovo Ulica Dragoslava Srejovića kada se od Omladinskog stadiona do Astronomske ulice napravi gužva, nikako ne bih da provedem u autu, jer bi to bio neopisivo veliki stres.
Realno gledano u svakom od tih automobila bude od 1 do 2 osobe. Znači ispred mene je 40 automobila, iz kojih bi svi vozači seli u 1 autobus. Znači seli. Ne da se autobus napuni do kraja kao što je to trenutno slučaj. Ne, svi bi seli. I zajedno bismo prošli tu deonicu za 5 minuta. Ovako je prolazimo 25.

A i ljudi odatle, sa tog poteza. Imaju 16, 23 i 25 na 5 minuta da siđu na okretnicu i 27 i 27E. Znači bukvalno bilo gde u gradu mogu da stignu tim prevozom. A barem su 16 i 23 česte linije.
 
Pa i nije baš tako. Ovde u okolini ima jedan parkić, a leti roditelji doslovno dovoze decu do istog, umesto da prepešače 10 minuta peške. Ima nečega i u idiotizmu.

Upravo.

Fora je u tome što stvarno ogroma grupa ljudi koristi automobil jer im se može. je*******i ga, gužva je i meni koji idem svaki dan nekud, pa se klackam. Ali realno gledano, to koliko se ja vozim prevozom (sa sve gužvom) mi ispada vremenski kraće nego da siđem do auta, krenem, vozim se i na svom odredištu nađem parking (a i šansa da ga ne nađem je pogolema).
Hvala nebesima pa ne moram da budem nigde u 8 ujutru osim jednom nedeljno, ali je taj period, pogotovo Ulica Dragoslava Srejovića kada se od Omladinskog stadiona do Astronomske ulice napravi gužva, nikako ne bih da provedem u autu, jer bi to bio neopisivo veliki stres.
Realno gledano u svakom od tih automobila bude od 1 do 2 osobe. Znači ispred mene je 40 automobila, iz kojih bi svi vozači seli u 1 autobus. Znači seli. Ne da se autobus napuni do kraja kao što je to trenutno slučaj. Ne, svi bi seli. I zajedno bismo prošli tu deonicu za 5 minuta. Ovako je prolazimo 25.

A i ljudi odatle, sa tog poteza. Imaju 16, 23 i 25 na 5 minuta da siđu na okretnicu i 27 i 27E. Znači bukvalno bilo gde u gradu mogu da stignu tim prevozom. A barem su 16 i 23 česte linije.
Ja sam verovatno medju retkima koji vozim samo u slucaju da moram da menjam 3 prevoza, ili gde je povezanost nikakva. Inace volim voznju, vozim dugi niz godina, uzivam u njoj, ali voziti u Beogradu mi odavno predstavlja napor i besmisao. Muka mi pripadne kada moram da zamislim situaciju gde moram da upalim kola, saltujem 1 i 2 brzinu 90% vremena, gledam gde mogu da stanem (bonus kada moram da se vrtim par ulica da nadjem parking mesto), te briga da nekom idiotu ne stanes na "njegovo" parking mesto, i slicne dogodovstine u nasem gradu. Radije bih GSP ili taksi uvek. Ali ja sam u teskoj manjini.
 
Да се не фолирамо већина људи користи кола јер су лењи и стављају удобност изнад буквално свега осталог. Сваки иоле функционалан велики град се првенствено ослања на јавни превоз а аутомобили су луксуз који јако мали број људи користи или може да приушти. Аутомобили и урбанизам подређен њима су дословно уништили Београд, направивши већину проблема за које се људи жале у овом граду; од гужви преко прљавштине до неподобности старих градских матрица аутомобилској култури због чега испаштају пешаци
Ово је кључна реч: функционалан.

Београд није функционалан град. Нема подземну железницу, трамвај је престао скоро да се развија, а и постојећи капацитети се не користе довољно. Аутобуске линије често знају да буду дугачке, заморне, да иду изокола (нпр. линија 74, која уместо да настави право кроз Рузвелтову, иде около да би поново дошла до Богословије). Осим Новог Београд, Земуна, малог дела од Дорћола до Аде, нема бициклистичке инфраструктуре, а једини мост који је прилагођен за употребу бицикала је мост преко Аде, јер једини има обележену стазу. Граде се објекти без икаквог плана и реда.

Дакле, човек не може да се ослони на градски превоз, јер град није функционалан. Неко ко живи у Сремчици, Вишњици, Јакову, Земун пољу или Болечу, нема чиме да иде него колима. Људи из Младеновца долазе аутом, људи из Врчина иду аутом, људи из Сурчина иду аутом, људи из Борче иду аутом. Зашто? Зато што јавни превоз не може да реши њихов проблем.

Урбанизам није подређен аутомобилима, јер да је тако, Београд би личио на неки град у Невади или Тексасу. Град који је подређен аутомобилима, подразумева велике размаке између блокова, широке булеваре, огромне паркинге и не трпи пренасељеност. Амерички градови, где је аутомобил основни вид саобраћаја, немају оволики број солитера, зграда, пословних центара, неких киоска, ресторана и др. објеката уз улицу. Већина људи живи у кућама или малим зградама, док се евентуално у центру налази нека већа зграда или пословна четврт.

У Београду се руши кућа са окућницом и на њеном месту ниче зграда од 8 спратова, без паркинга, без дворишта, без ичега. Ту аутобус не може да прође, нема метроа, нема ничега. То није ни за аутомобиле.

Људи купују кола јер им једино она остају као средство превоза до неке удаљене тачке града, без претераног малтретирања.
 
Ali čekaj, ove godine sam dobio bebu i svakodnevno se šetamo. Ovo je strašno. Ima milion takvih koji eto samo su na sekund stali i zablokirali ceo trotoar. Ko im je kriv ja??? Ako negde ideš proračunaj gde se može parkirati i traži neke druge načine. JA zbog tebe mora preko drugih automobila i ivičnjaka i drveća da izadjem na neku prometnu ulicu sa kolicima. Tako mu lakše jer će na ulici da mu svi sviraju.
Јесте страшно, али је исто тако страшно возити се у аутобусу који не може да отвори или затвори врата од путника који су у њему или на стајалишту. Е сад, седи у то возило и крени на путовање дуже од 3-4 стајалишта.
 
Pa i nije baš tako. Ovde u okolini ima jedan parkić, a leti roditelji doslovno dovoze decu do istog, umesto da prepešače 10 minuta peške. Ima nečega i u idiotizmu.

Upravo.

Fora je u tome što stvarno ogroma grupa ljudi koristi automobil jer im se može. je*******i ga, gužva je i meni koji idem svaki dan nekud, pa se klackam. Ali realno gledano, to koliko se ja vozim prevozom (sa sve gužvom) mi ispada vremenski kraće nego da siđem do auta, krenem, vozim se i na svom odredištu nađem parking (a i šansa da ga ne nađem je pogolema).
Hvala nebesima pa ne moram da budem nigde u 8 ujutru osim jednom nedeljno, ali je taj period, pogotovo Ulica Dragoslava Srejovića kada se od Omladinskog stadiona do Astronomske ulice napravi gužva, nikako ne bih da provedem u autu, jer bi to bio neopisivo veliki stres.
Realno gledano u svakom od tih automobila bude od 1 do 2 osobe. Znači ispred mene je 40 automobila, iz kojih bi svi vozači seli u 1 autobus. Znači seli. Ne da se autobus napuni do kraja kao što je to trenutno slučaj. Ne, svi bi seli. I zajedno bismo prošli tu deonicu za 5 minuta. Ovako je prolazimo 25.

A i ljudi odatle, sa tog poteza. Imaju 16, 23 i 25 na 5 minuta da siđu na okretnicu i 27 i 27E. Znači bukvalno bilo gde u gradu mogu da stignu tim prevozom. A barem su 16 i 23 česte linije.
Можда оће да иде негде даље са дететом после тога? Можда су дошли однекуд?
 
@overdrive
Prvo, znaj da to što sam napisao nije bilo upućeno striktno tebi, već više kao nadovezivanje na nit koja je započeta iznad. U smislu ''Kupiš auto. Nemaš gde da parkiraš. Prodaš auto.'' I drugo, želim da bude jasno da ja nisam nikakav anti-automobilski džihadista koji smatra automobile zlom i samo ide okolo i gnjavi ljude kako treba da putuju od Konjarnika do Blokova biciklom jer je to ''ekološki'', ''zdravo je'', ''in je'', i šta ti ja znam. Ne, stvarno nisam od tih koji preteruju u tome. Stvar je, problem je samo u tome što ja za mnoge društvene teme imam jasan dijapazon dokle se slažem u nekoj ideji i zamisli, a odakle prosto odbijam da budem deo nje. Isto je i sa pitanjima i problematikom automobila u gradovima. Objasniću dole kroz primere i stavke:

Ovakav stav sam i ja imao i snažno ga držao preko 10 godina. Negde od kraja 2000ih pa sve do kraja 2010ih. Nagoveštavam godine jer se Beograd od 2010. do 2020. strašno promenio, u svemu. Elem, i ja sam nekada kao i ti mislio da nema šta da se dovodi u pitanje nečije pravo na automobil, da bez automobila nema napretka, da vozači u Beogradu dobijaju previše kritika, da se traži od njih da se odriču previše stvari... Zaista sam mislio to i ubeđivao sebe u to, o čemu svedoče i moji postovi ovde na forumu iz tog perioda. Radio sam to jer sam mislio da, pošto se BG vozačima i automobilistima dovoljno izađe u susret, da će i oni promeniti neke svoje odlike i prakse i da ćemo svi zajedno (pešaci, biciklisti, vozači, JGP, Grad) početi da sarađujemo i da idemo ka rešavanju problema. To se nije desilo. Beogradski vozači su - kao kolektiv, dakle kad se izvuče prosek i gleda generalno - pokazali da koliko god im se nešto da, oni će uvek hteti još ili neće poštovati to što im je dato i nikad neće naučiti da izađu iz svoje zone komfora, a od drugih će to očekivati.

1) Neke garaže stoje prazne dok su ulice oko njih zakrčene jer zašto bi Gradski seljak platio XXX dinara za garažu kad može da posadi svoju šklopociju posred travnjaka ili trotoara.
2) Dok niču zgrade širom Beograda, svaka dolazi sa određenim brojem parking mesta. U svakoj toj zgradi se UVEK nađe par njih koja ostanu prazna. Zašto? Zato što su i tu Srbende provalile da je glupo da budu magarci i daju par hiljada evra za garažno mesto, kad mogu prosto da ostave automobilčinu - ispred zgrade i boli ih tookie.
3) Beogradski/srpski vozači su neopisivo nestrpljivi, agresivni i uobraženi ljudi, koji očekuju od svakog vozača, svakog bicikliste i svakog pešaka da savršeno znaju i pridržavaju se svih propisa, dok oni sami ne vide svoje svinjarije kada u kolonama zastoja ulaze u raskrsnice na kojima lepo piše NE BLOKIRAJ FAKING RASKRSNICU. Koliko će prosečan Srpski vozač da porpusti pešaka na pešačkom prelazu (što se toga tiče, zaista je 99% ljudi na mestu i cenim to), toliko će da se napije krvi bilo kom Srbinu - pešaku, biciklisti ili drugom vozaču - čim ovaj: skrene previše naglo; ulazi previše sporo u Slaviju; ne krene iste stotinke kad se upali zeleno; ne ume da se snađe na raskrsnici i tako dalje.
4) I opet, koliko god oni bili nestrpljivi i prgavi, kada se nađu u situacijama gde treba nešto konkretno da se URADI (ili da se prećuti i nastavi dalje), većina ne ume da uradi ništa drugo osim da legne na sirenu.
- Naređaju se beogradski vozači debili - svojom krivicom - na početku Tiršove u kolone tako da prepreče Bulevar Oslobođenja. Šta rade? LEGNI NA SIRENU.
roto.jpg

- Neko svojim parkiranim kolima zablokira drugog i ovaj ne može da izađe. Rešenje - LEGNI NA SIRENU.
roto.jpg
Nebitno što je jasno da lika nema nigde unaokolo. Logika je: što više i jače sviram, to će se više čuti kroz ceo Beograd, i to će pre vlasnik dotrčati i odblokirati me. Aha, hoće to.
- Zablokira semafor na uglu Micka i Višnjičke. Posle 10 minuta opšteg stajanja, vozač mog autobusa, i drugi vozači kola oko njega shvate da je semafor pokvaren. Međutim, prva dva automobila na zaustavnoj traci se boje da krenu jer nisu svesni kvara ili se prosto boje sudara ili kazne. Šta rade svi ovi vozači iza njih? Jel misliš da je iko izašao iz svog auta, došao do ovih napred i rekao im ''ljudi, u redu je, krenite, zablokirao je semafor''? Ne. Svi rade isto - LEGNIMO SVI NA SIRENE I J***MO CELU ULICU U ZDRAV MOZAK.
roto.jpg

5) O neopisivom srozavanju bilo kakvog osećaja odgovornosti, zrelosti, obzira prema drugima i poštovanja propisa kod Beogradskih vozača da i ne govorim. Toga bar ima na tone i tone na ovoj temi, temi Bahato parkiranje, temi Ko im ovo dozvoli i Zašto je saobraćaj ovakav u Srbiji?

Da ne nabrajam sad dalje, ali mislim da je i ovo više nego dovoljno. Elem, zamisli 10 godina primećuješ to kod ljudi svaki dan i 10 godina ubeđuješ sebe i druge da ''biće bolje'', očekujući da će dotična populaciona grupa pre ili kasnije početi da se menja na bolje, a onda vidiš da su postali sve gori i gori. Reci mi, koliko ljudi koje znaš bi im dalo i tih 10 godina fore i kredita? Koliko bi ih generalizovalo i kolektivno oteralo u k... već posle godinu dana opservacije takvih ponašanja? I, šta drugo preostaje čoveku da radi sa takvim masama (čast izuzecima) koji 10 godina ponašaju, rezonuju i rade takve stvari?

Al ajde što rade to jedni drugima. Nego kada dođeš u situaciju da obavljaš stvari po raznim delovima urbanog Beograda i shvatiš da 70% svojih kretanja obavljaš po kolovozu, zato što su trotoari postali parkinzi? Reci mi, kako bi ti odreagovao na to? Pogotovu, kako bi odregaovao kada ti se do desi u kraju za koji znaš da sve zgrade imaju garaže, i da uvek 30% do 50% tih garaža stoji prazno, jer sebična tvrda tikva Srbendaška neće da plati i smesti auto kako treba, nego se ponaša kao da je javna površina njegova dedovina? Kako čovek da odreaguje u tim situacijama i šta da misli? Evo pitam, jer me zanima, da ne bude posle da neću da čujem alternative i da nisam za dogovor i kompromis.
Купи поново аутомобил. Не мораш да га возиш сваки дан, ал га имај. Зашто? Сећаш се короне? Је л се сећаш кад у једном тренутку људи нису могли да уђу у возила јавног превоза? Када је аутобус саобраћао само за одређене, а у једном тренутку га није уопште ни било? Сећаш се санкција и несташице и свега? Нема аутобуса.

Наивни мисле "зваћу такси". Више пута сам га звао током тешког пљуска, ради одласка на неко место, ноћу када сам се враћао, дању када сам журио негде и добијао сам одговор "жао нам је, тренутно немамо слободних возила".
 
Још једна ствар:

Постоје места до којих нема јавног превоза, ни градског, ни међуградског нити икаквог.
 
Дакле, човек не може да се ослони на градски превоз, јер град није функционалан. Неко ко живи у Сремчици, Вишњици, Јакову, Земун пољу или Болечу, нема чиме да иде него колима. Људи из Младеновца долазе аутом, људи из Врчина иду аутом, људи из Сурчина иду аутом, људи из Борче иду аутом. Зашто? Зато што јавни превоз не може да реши њихов проблем.
Već je rečeno gore, a verujem da i ostali članovi isto to misle kada govore, da se kritika o gomilanju i preteranoj upotrebi automobila ne odnosi na ljude koji žive ili rade daleko. Već na ljude koji žive u urbanim delovima Beograda, sa dostupnim javnim prevozom, a opet pale kola za svako kretanje dalje od trafike na ćošku.
Људи купују кола јер им једино она остају као средство превоза до неке удаљене тачке града, без претераног малтретирања.
I upravo to vodi Beograd u još gore stanje, i biće tako sve dok jednom ne kolabira i onda će na TV da izlaze doktor Nambija, Gremlin iz Šahta i Nelečeni id*** (možda i Konsternirana Pantela) i da se isčuđavaju i da drobe kako je svih 6,3 miliona Srba krivo što njih 500.000 (od 700.000 automobila ukupno u Beogradu) ne izbija iz automobila. I kako ovo niko živ nije očekivao, jer ko bi pomislio da tovarenje grada kome jedna polovina površine i infrastrukture počiva na 19. veku, ne može da izdrži 700.000 vozila, koliko se procenjuje da svakog dana cirkulišu Beogradom.

Razumi, to što je prevoz loš, nije izgovor da se zavaljuje dupe u auto i da svi jurnemo na ulice u svojim vozilima. To nije održivo. Nigde i nikad nije bilo, pa neće biti ni ovde. Pući će sve.
Јесте страшно, али је исто тако страшно возити се у аутобусу који не може да отвори или затвори врата од путника који су у њему или на стајалишту. Е сад, седи у то возило и крени на путовање дуже од 3-4 стајалишта.
Uf uf uf... Evo ja to radim već preko 30 godina i guram još uvek. A pritom sam dobrano nabrekao u zadnje vreme (jbg, ko mi kriv kad od svih droga ja odabrah onu koja se najviše vidi i najviše teži) i uopšte mi nije svejedno kada dugo stojim ili kada održavam ravnotežu na jednoj nozi. O znojenju, zamaranju i stresiranju da ne govorim. Pod stresom i barom znoja sam od aprila pa sve do novembra, po ovoj novoj syebanoj klimi. U zadnje vreme sve češće napušavam ljude po prevozu, jer nemam više strpljenja za idiote bilo koje vrste, i inače mi je vožnja prevozom postala jako stresna i zamorna otkako je isti pod SNS kadrovima otišao u majčinu. Pa ništa, guram tako. I uspevam da završim sve. I ne bih se još uvek menjao za automobil. Možda zato što sam lično gledao nesrećnike koji po širem centru svaki put kruže pola sata da nađu parking mesto ili zovu familiju da dođe i nelegalno im ''rezerviše'' parking mesto kada ga ugledaju, pa se posle svađaju i džapaju jer, očekivano, ovaj drugi neće da im prepusti mesto tek tako.

Čuj, teško u javnom prevozu... Pa ljudi su generacije i radne vekove provodili u njemu pa su trpeli. A danas masa razmaženih sebičnjaka, pozera i princezica ne može da ode od Čubure do Stadiona a da se ne zavali u auto. Mislim o čemu da pričamo...
 
Već je rečeno gore, a verujem da i ostali članovi isto to misle kada govore, da se kritika o gomilanju i preteranoj upotrebi automobila ne odnosi na ljude koji žive ili rade daleko. Već na ljude koji žive u urbanim delovima Beograda, sa dostupnim javnim prevozom, a opet pale kola za svako kretanje dalje od trafike na ćošku.

I upravo to vodi Beograd u još gore stanje, i biće tako sve dok jednom ne kolabira i onda će na TV da izlaze doktor Nambija, Gremlin iz Šahta i Nelečeni id*** da se isčuđavaju i da drobe kako je svih 6,3 miliona Srba krivo što njih 500.000 (od 700.000 automobila ukupno u Beogradu) ne izbija iz automobila.

Razumi, to što je prevoz loš, nije izgovor da se zavaljuje dupe u auto i da svi jurnemo na ulice u svojim vozilima. To nije održivo. Nigde i nikad nije bilo, pa neće biti ni ovde.

Uf uf uf... Evo ja to radim već preko 30 godina i guram još uvek. A pritom sam dobrano nabrekao u zadnje vreme (jbg, ko mi kriv kad od svih droga ja odabrah onu koja se najviše vidi) i uopšte mi nije svejedno kada dugo stojim ili kada održavam ravnotežu na jednoj nozi. O znojenju, zamaranju i stresiranju da ne govorim. Pod stresom i barom znoja sam od aprila pa sve do novembra, po ovoj novoj syebanoj klimi. Pa ništa, guram tako. I uspevam da završim sve. I ne bih se još uvek menjao za automobil. Možda zato što sam lično gledao nesrećnike koji po širem centru svaki put kruže pola sata da nađu parking mesto ili zovu familiju da dođe i nelegalno im ''rezerviše'' parking mesto kada ga ugledaju, pa se posle svađaju i džapaju jer, očekivano, ovaj drugi neće da im prepusti mesto tek tako.

Čuj, teško u javnom prevozu... Pa ljudi su generacije i radne vekove provodili u njemu pa su trpeli. A danas masa razmaženih sebičnjaka ne može da ode od Čubure do Stadiona a da se ne zavali u auto. Mislim o čemu da pričamo...
Ти који пале кола до трафике на ћошку су један микрон власника аутомобила. Највећи број возила чине она која се користе од стране људи који заправо МОРАЈУ ДА ИДУ КОЛИМА јер би јавним превозом то трајало или дуго или би било исувише напорно. Што се тиче само паљења кола до трафике, могу да кажем две ствари:

1) ауто троши превише горива, прво на само покретање, друго на рад мотора, јер није загрејан до радне температуре;
2) троше се делови аута јер опет није загрејан до радне температуре.

Већина ово не ради, већ један део мањине, који то не ради целог живота, већ само одређени период, док не схвати да то нема претераног смисла. Тај период и треба проћи у свом животу.

И ја се гурам више деценија и редовно користим услуге ГСП-а, те зато и знам о чему говорим, али ја не осуђујем ове које возе, јер знам шта је јавни превоз у Србији и колико је лош.
 
Купи поново аутомобил. Не мораш да га возиш сваки дан, ал га имај. Зашто? Сећаш се короне? Је л се сећаш кад у једном тренутку људи нису могли да уђу у возила јавног превоза? Када је аутобус саобраћао само за одређене, а у једном тренутку га није уопште ни било? Сећаш се санкција и несташице и свега? Нема аутобуса.

Наивни мисле "зваћу такси". Више пута сам га звао током тешког пљуска, ради одласка на неко место, ноћу када сам се враћао, дању када сам журио негде и добијао сам одговор "жао нам је, тренутно немамо слободних возила".
Још једна ствар:

Постоје места до којих нема јавног превоза, ни градског, ни међуградског нити икаквог.
Još jedanput, da preformulišem:

Jedno je živeti u urbanoj celini Beograda, posedovati automobil i koristiti ga za nedeljne kupovine, selidbe, izlete, hitne slučajeve, vanredne obaveze, itd... a u međuvremenu ga držati u garaži, ili na parkiralištu, ili u dvorištu kuće.
Drugo je živeti u udaljenom mestu, ili raditi u udaljenom mestu, posedovati automobil, te ga koristiti svakodnevno jer alternative nema ili je previše zamorna i skupa.

A treća stvar je živeti u urbanom delu Beograda, i raditi u nekom drugom delu urbanog Beograda dostupnim javnim preovozom, i ipak posedovati automobil, i koristiti ga svaki dan za najmanju sitnicu jer ''ko će se cima u prevozu''. Svo vreme, i ja, a verujem i drugi ovde, govorimo o slučaju broj 3. A takvih je pun brod u Beogradu.
Ти који пале кола до трафике на ћошку су један микрон власника аутомобила. Највећи број возила чине она која се користе од стране људи који заправо МОРАЈУ ДА ИДУ КОЛИМА јер би јавним превозом то трајало или дуго или би било исувише напорно.
To sam i ja nekada sebe ubeđivao, a onda sam video ne samo mnoštvo primera nepoznatih ljudi, nego i primere nekih ljudi iz moje okoline. Ljudi kupuju kola koja ne samo što ne mogu da održavaju i rukuju njima kako treba, nego nemaju bre gde da ih ostave preko noći. Ali eto, čuo Pera da Mika i Žika imaju auto i da im je fantastično kada njime odu do Ikee, i rešio Pera da i njemu treba jer ne može da preživi bez njih. A i žena mu kuka, jer kakva će ona dama biti ako se ne vozi okolo u automobilu, jer svi znamo da automobil čini čoveka danas. Ovo poslednje pišem iz ličnog iskustva, pošto sam baš nedavno u svojoj bližoj okolini imao plasiranja tih priča ''jao, samo kad bih imao/imala auto, sve bi bilo mnogo lakše i bolje''. I ne vredi, džaba ja objašnjavam rečima, dok dotični nisu seli za volan, osetili šta znači imati i voziti auto u Beogradu, i koliko to glavobolja i troškova donosi, nisu mogli da shvate. I tako imaš još stotine hiljada istih takvih koji misle da ne mogu bez kola i da će im putovanja po gradu izgledati kao scene iz Američkih filmova - izađeš iz doma, auto ti ispred, uđeš, odvezeš se, staneš uz ivičnjak, izađeš iz auta, uđeš u odredište. Aha, hoće prc. A o drugim glavoboljama da i ne govorimo.

A to da jedno 2/3 vozača koje ja znam, po meni nisu za volan, to je tek priča za sebe. Masa njih nije za volan, nije za upravljanje motornom mašinom. Neki jer su matori, drugi jer su anksiozni i paničari, treći jer su granični fanatici, četvrti jer nemaju pojma o propisima. Dakle jasno i glasno kažem, masa ljudi koje viđam oko sebe nisu za volan.
И ја се гурам више деценија и редовно користим услуге ГСП-а, те зато и знам о чему говорим, али ја не осуђујем ове које возе, јер знам шта је јавни превоз у Србији и колико је лош.
Biće još lošiji kako bude rastao broj vozila na ulicama i ljudi nesposobnih za život za njihovim volanima (čast izuzecima). Živi bili pa videli. Ovaj grad će kolabirati pod automobilima.

I još jednom - ne osuđujem svakoga ko vozi. Osuđujem one koji su postali toliko lenji da ih mrzi da odu u kupovinu peške, i one koji u svom uobičajenom danu misle samo na sebe i svoje dupe uvaljeno u automobil, a ostale ko šljivi. Ti ostali neka hodaju po kolovozu, neka preskaču do ulaza, neka čekaju u autobusu, neka slušaju trubnjavu. Ko ih šiša. Bitno je da je ovaj kupio auto i da je sad sam sebi faca i na ravnoj nozi sa drugima oko sebe. A to što će dnevno da izgubi istu količinu vremena kao da sve obavlja prevozom ili peške + još mnogo para na razne troškove + živce... to nema veze. Bitno je da se vozimo.
 
Poslednja izmena:
Град не може да колабира под аутомобилима, већ под непланском и незаконитом изградњом. Не може да опстане, ако се буде наставило са зидањем без икакве контроле.

Ја разумем да немаш где да га паркираш и да је трошак, али ово је све теже и теже.
 
Град не може да колабира под аутомобилима
Već jeste:
већ под непланском и незаконитом изградњом.
To je samo jedan faktor. Gomilanje automobila i gajenje te kulture ''kad kupim auto, uspeo sam u životu'' odnosno ''ne može neko da uspe u životu ako nije kupio auto'' je drugi deo faktora. Ne može u gradu od 1,8 miliona ljudi dnevno da cirkuliše 700.000 + vozila (i ta cifra se povećava iz dana u dan). Ne može, prosto to nije održivo stanje.

I može neko da se vadi na neplansku gradnju do mile volje. Nije neplanska gradnja ta koja na primer, ovu kravetinu ovde sprečava da utera svoju Škodu u svoje dvorište koje ima mesta za čak 3 automobila. Nego krava navikla da živi u Srbistanu gde sve prolazi, pa što bi se ona mučila da manevriše Škodilakom unutra kad može prosto da ostavi svoju imovinu nasred javnog prostora i zabole je.

I tako po sto hiljada takvih bolida širom grada, i dobije se ovo:
11798-20220111-105148.jpg

I svako ima izgovor i opravdanje. I svakome su svi drugi krivi. I ovoj što je mrzi da utera Škodu u dvorište je sigurno neko drugi kriv. Ona nije nikako. Krivi su društvo i država što joj nisu obezbedili dvorište sa 4. mestom (pošto već ima 3, ovo desno sa 2 i ovo levo na slici sa još jednim). Svi su krivi sem nje i njoj sličnih.
 
Poslednja izmena:
Није одрживо стање да аутобус дође на стајалиште и да не може да прими ниједног путника. Није одрживо стање да неко устаје у 04:30 да би стигао на посао у 07:30 или 08:00. Није одрживо ни да не постоји расположиво такси возило (јер и такси је део јавног превоза). Није одрживо да не постоји подземна железница у граду који има 2.000.000 људи (мора да га има кад пређе цифру о једног милиона). Није одрживо ни то да градска железница не спаја Београд са Панчевом. Није одрживо ни то да не постоји нека боља веза са аеродромом.

Има бахатих, има слабих, има неразумних, али не тера људе бес или инат да возе кола, већ мука.
 
I može neko da se vadi na neplansku gradnju do mile volje. Nije neplanska gradnja ta koja na primer, ovu kravetinu ovde sprečava da utera svoju Škodu u svoje dvorište koje ima mesta za čak 3 automobila. Nego krava navikla da živi u Srbistanu gde sve prolazi, pa što bi se ona mučila da manevriše Škodilakom unutra kad može prosto da ostavi svoju imovinu nasred javnog prostora i zabole je.
Сутра ће да сруше ту кућу и на њеном месту ће да никне зграда од 8 спратова и имаћеш три џипа, два аудија и један смарт испред. Тада ће шкода бити пролећна песма и давно нестала успомена, које ћеш се радо сећати.

I tako po sto hiljada takvih bolida širom grada, i dobije se ovo:
Да ли постоји аутобуско стајалиште у близини и која линија вози? Има ли метро? Има ли трамвај? Колика је попуњеност возила ГСП-а која пролазе у "близини" тог места? Колико им треба од окретнице у вршном сату до тамо?
 
Ne razumeš. Što više ljudi bude razmišljalo i pravdalo tako kao ti, to će i taj prevoz biti gori, i to će više automobila biti na ulicama, i to će grad postati disfunkcionalniji.

Pored unapređenja javnog prevoza, i pored suzbijanja nelegalne ili divljačke investitorsko-grabljivačke gradnje, jedan od osnovnih neibežnih preduslova da se Beograd otkrči jeste da ljudi sjašu sa loženjem na kola i da prestanu da ih gomilaju i koriste za sve i svašta. Problemi sa zakrčenošću ulica se javljaju i u delovima grada gde ima sasvim dovoljno parking mesta i prostora. Ali džaba. Zato što se uvek nađe neki procenat srpskih tikvi koje prosto neće, još jedanput - NEĆE da se ponašaju civilizovano i odgovorno, nego bi uvek da izvrdaju sistem. Jer zašto on da plaća parkiranje ili garažu kad može da ostavi krntiju negde pored za džabe, i šanse su da verovatno neće snositi nikakvu posledicu za to.
Сутра ће да сруше ту кућу и на њеном месту ће да никне зграда од 8 спратова и имаћеш три џипа, два аудија и један смарт испред. Тада ће шкода бити пролећна песма и давно нестала успомена, које ћеш се радо сећати.
I napraviće dole garažu za 10 parking mesta i ispred ulaza parking (na mesto ukinutog trotoara) sa još 5 mesta i biće zauzeto ukupno 8-9 tih plaćenih mesta, a ostali će biti razbacani po ostatku raskrsnice jer zašto bi oni plaćali i kupovali garažna i parking mesta kad mogu da ostave svoju šklopociju na mestu stajališta 26ice ili na trotoaru ili na kolovoznom ostrvu.
Да ли постоји аутобуско стајалиште у близини и која линија вози? Има ли метро? Има ли трамвај? Колика је попуњеност возила ГСП-а која пролазе у "близини" тог места? Колико им треба од окретнице у вршном сату до тамо?
Jel si ta pitanja postavljao i 2016? Pitam pošto je tada prevoz funkcionisao duplo bolje nego danas (ne odlično, ali prihvatljivo) pa je i tada grad bio prepun debilčina i razbacanih automobilčina koje blokiraju pešake, autobuse, i druge automobile u saobraćaju. Zaključak? Nema to veze sa tim tvojim tumačenjima i doživljajima prevoza i popunjenosti. Ima veze sa time da ovde jedan solidan deo ljudi prosto nije za volan, a velika većina njih nisu ni za život u zajednici, jer nisu sposobni da razmišljaju o bilo čemu osim o svom dupetu, svojim željama i svojim potrebama. Zvuči surovo, ali tako je. Ovo je nacija sa velikim brojem degenerika i pacijenata. Ili bar nevaspitanih priglupih sebičnih bitangi.

I možemo mi da izgradimo još 30 bulevara, nabavimo još 1000 vozila JGPa, napravimo 5 linija metroa i raširimo postojeće stanovništvo Beograda na triput veću površinu. Opet bi imao sve ovo. Kao što kroz vekove uvek imamo vrlo slične uslove života i kvalitet društva, nebitno koje uređenje, koje opredeljenje i koje prakse usvajali, jer sve je to samo deo faktora, a ključan faktor u svemu jeste sam mentalitet i navike naroda. A ovde je vazda bilo i ostalo brdo debila, sebičnjaka i pacijenata. I može neko njih da smesti u najbolji grad sveta, oni će ga opet pretvoriti u brlog i favelu. I ne, ne govorim samo o gradnji. Govorim o svakom aspektu ponašanja, življenja i rezonovanja.
 
Poslednja izmena:
Ne razumeš. Što više ljudi bude razmišljalo i pravdalo tako kao ti, to će i taj prevoz biti gori, i to će više automobila biti na ulicama, i to će grad postati disfunkcionalniji.
Људи ће да возе, све док им неко не буде понудио поштену замену у виду метроа, градске железнице, зглобног аутобуса у ком има мање од 100 путника, трамваја који је денивелисан и који не иде 10 или 20 км/ч, већ 50-60 итд. Осим тога, треба омогућити људима и да током лета, а и дела ноћи, имају добар превоз, а не да се ред вожње дели на летњи и зимски, као и на дневни и ноћни. Тада ће људи више користити превоз.
Pored unapređenja javnog prevoza, i pored suzbijanja nelegalne ili divljačke investitorsko-grabljivačke gradnje, jedan od osnovnih neibežnih preduslova da se Beograd otkrči jeste da ljudi sjašu sa loženjem na kola i da prestanu da ih gomilaju i koriste za sve i svašta. Problemi sa zakrčenošću ulica se javljaju i u delovima grada gde ima sasvim dovoljno parking mesta i prostora.
Сјахаће када буду имали друго решење. До тада ће да возе са пуним правом. Они возе о свом трошку. Сами плаћају своје гориво, паркинг, гуме, уље, ремонт и поправке. Јесте, заузимају површине, али свако се сналази како уме и како може. Не може неко да стави дете на тротинет и да га вози. Не може неко да иде у Икеју и да купује велике ствари, возећи се линијом 70. Када би 1/10 људи који иду у Икеју, одустала од кола и кренула линијом 70, тај аутобус не би могао да прими све заинтересоване купце. Тако је и са осталим линијама ГСП-а.
Zato što se uvek nađe neki procenat srpskih tikvi koje prosto neće, još jedanput - NEĆE da se ponašaju civilizovano i odgovorno, nego bi uvek da izvrdaju sistem.
Неће да чекају Метроа.
I napraviće dole garažu za 10 parking mesta i ispred ulaza parking (na mesto ukinutog trotoara) sa još 5 mesta i biće zauzeto ukupno 8-9 tih plaćenih mesta, a ostali će biti razbacani po ostatku raskrsnice jer zašto bi oni plaćali i kupovali garažna i parking mesta kad mogu da ostave svoju šklopociju na mestu stajališta 26ice ili na trotoaru ili na kolovoznom ostrvu.
Свака гаража је пуна. Гаражно место се сада плаћа као мањи стан, а издаје се по високим ценама. Потражња огромна.
el si ta pitanja postavljao i 2016? Pitam pošto je tada prevoz funkcionisao duplo bolje nego danas (ne odlično, ali prihvatljivo) pa je i tada grad bio prepun debilčina i razbacanih automobilčina. Zaključak? Nema to veze sa tim tvojim tumačenjima i doživljajima prevoza i popunjenosti. Ima veze sa time da ovde jedan solidan deo ljudi prosto nije za volan, a velika većina njih nisu ni za život u zajednici, jer nisu sposobni da razmišljaju o bilo čemu osim o svom dupetu, svojim željama i svojim potrebama.
Јесам, постављао сам таква питања увек, јер сам се цео живот возио ГСП-ом.
 
Људи ће да возе, све док
се цео град не паралише у месту једног дана.
Не може неко да стави дете на тротинет и да га вози.
Mene veselih 90ih u vreme najgorih kriza i redukcija prevoza stavljali u krcate Zijače i Ikaruse i tako vodali i ''isporučivali'' na odredišta. Nego masa današnjih mama i tata videli na TVu kako mama Džejn iz saburbije vozi malog Timija u školu ili vrtić, pa rešili da i oni moraju tako jer veliki je Beograd, pa ne može to bez automobila.
Свака гаража је пуна.
Jeste malo sutra. U novoizgrađenim zgradama koje okolo nemaju parking zone, trećina (privatnih) mesta im stoji prazno. A zato ispred po trotoarima i kolovozima mora limarije.
Јесам, постављао сам таква питања увек, јер сам се цео живот возио ГСП-ом.
I nisi do sad zaključio da su mnogi Srbi uvek prepuni izgovora i opravdanja za sve, i da koliko god im se nešto da, uvek će im biti malo?
 
Poslednja izmena:
Vrh