Ali čekaj, ove godine sam dobio bebu i svakodnevno se šetamo. Ovo je strašno. Ima milion takvih koji eto samo su na sekund stali i zablokirali ceo trotoar. Ko im je kriv ja??? Ako negde ideš proračunaj gde se može parkirati i traži neke druge načine. JA zbog tebe mora preko drugih automobila i ivičnjaka i drveća da izadjem na neku prometnu ulicu sa kolicima. Tako mu lakše jer će na ulici da mu svi sviraju.Што се тиче самих тротоара, људи ту паркирају јер немају где, а не да би некоме намерно сметали. Јасно је да увек има бахатих и безобзирних људи, али већина овде не ставља ауто тако зато што жели, већ зато што не може другачије. Друга опција је да паркира ауто на коловозу и да укључи сва четири мигавца.
Ljudi su počeli da pale kola i da bi došli do lokalne radnje, gde mogu da dođu pešaka.Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.
Ovakav stav sam i ja imao i snažno ga držao preko 10 godina. Negde od kraja 2000ih pa sve do kraja 2010ih. Nagoveštavam godine jer se Beograd od 2010. do 2020. strašno promenio, u svemu. Elem, i ja sam nekada kao i ti mislio da nema šta da se dovodi u pitanje nečije pravo na automobil, da bez automobila nema napretka, da vozači u Beogradu dobijaju previše kritika, da se traži od njih da se odriču previše stvari... Zaista sam mislio to i ubeđivao sebe u to, o čemu svedoče i moji postovi ovde na forumu iz tog perioda. Radio sam to jer sam mislio da, pošto se BG vozačima i automobilistima dovoljno izađe u susret, da će i oni promeniti neke svoje odlike i prakse i da ćemo svi zajedno (pešaci, biciklisti, vozači, JGP, Grad) početi da sarađujemo i da idemo ka rešavanju problema. To se nije desilo. Beogradski vozači su - kao kolektiv, dakle kad se izvuče prosek i gleda generalno - pokazali da koliko god im se nešto da, oni će uvek hteti još ili neće poštovati to što im je dato i nikad neće naučiti da izađu iz svoje zone komfora, a od drugih će to očekivati.Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.
Да се не фолирамо већина људи користи кола јер су лењи и стављају удобност изнад буквално свега осталог. Сваки иоле функционалан велики град се првенствено ослања на јавни превоз а аутомобили су луксуз који јако мали број људи користи или може да приушти. Аутомобили и урбанизам подређен њима су дословно уништили Београд, направивши већину проблема за које се људи жале у овом граду; од гужви преко прљавштине до неподобности старих градских матрица аутомобилској култури због чега испаштају пешациНису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.
Ма колико се држава, активисти, научници, предавачи или неки блогери трудили да усаде мишљење и навику људима да иду пешице, бициклом или јавним превозом, обичан свет ипак бира оно што је њему најподесније у датим околностима - ауто. Човек увек гледа да преживи, а не да слепо слуша наређења. Да јавни превоз задовољава потребе људи, не би било толико приватних возила на улицама.
Што се тиче самих тротоара, људи ту паркирају јер немају где, а не да би некоме намерно сметали. Јасно је да увек има бахатих и безобзирних људи, али већина овде не ставља ауто тако зато што жели, већ зато што не може другачије. Друга опција је да паркира ауто на коловозу и да укључи сва четири мигавца.
Pa i nije baš tako. Ovde u okolini ima jedan parkić, a leti roditelji doslovno dovoze decu do istog, umesto da prepešače 10 minuta peške. Ima nečega i u idiotizmu.Нису људи купили та кола без разлога. Да тог аутобуса има и да је све близу па да пешаче, не би возили ауто.
Upravo.Ljudi su počeli da pale kola i da bi došli do lokalne radnje, gde mogu da dođu pešaka.
Ja sam verovatno medju retkima koji vozim samo u slucaju da moram da menjam 3 prevoza, ili gde je povezanost nikakva. Inace volim voznju, vozim dugi niz godina, uzivam u njoj, ali voziti u Beogradu mi odavno predstavlja napor i besmisao. Muka mi pripadne kada moram da zamislim situaciju gde moram da upalim kola, saltujem 1 i 2 brzinu 90% vremena, gledam gde mogu da stanem (bonus kada moram da se vrtim par ulica da nadjem parking mesto), te briga da nekom idiotu ne stanes na "njegovo" parking mesto, i slicne dogodovstine u nasem gradu. Radije bih GSP ili taksi uvek. Ali ja sam u teskoj manjini.Pa i nije baš tako. Ovde u okolini ima jedan parkić, a leti roditelji doslovno dovoze decu do istog, umesto da prepešače 10 minuta peške. Ima nečega i u idiotizmu.
Upravo.
Fora je u tome što stvarno ogroma grupa ljudi koristi automobil jer im se može. je*******i ga, gužva je i meni koji idem svaki dan nekud, pa se klackam. Ali realno gledano, to koliko se ja vozim prevozom (sa sve gužvom) mi ispada vremenski kraće nego da siđem do auta, krenem, vozim se i na svom odredištu nađem parking (a i šansa da ga ne nađem je pogolema).
Hvala nebesima pa ne moram da budem nigde u 8 ujutru osim jednom nedeljno, ali je taj period, pogotovo Ulica Dragoslava Srejovića kada se od Omladinskog stadiona do Astronomske ulice napravi gužva, nikako ne bih da provedem u autu, jer bi to bio neopisivo veliki stres.
Realno gledano u svakom od tih automobila bude od 1 do 2 osobe. Znači ispred mene je 40 automobila, iz kojih bi svi vozači seli u 1 autobus. Znači seli. Ne da se autobus napuni do kraja kao što je to trenutno slučaj. Ne, svi bi seli. I zajedno bismo prošli tu deonicu za 5 minuta. Ovako je prolazimo 25.
A i ljudi odatle, sa tog poteza. Imaju 16, 23 i 25 na 5 minuta da siđu na okretnicu i 27 i 27E. Znači bukvalno bilo gde u gradu mogu da stignu tim prevozom. A barem su 16 i 23 česte linije.
Ово је кључна реч: функционалан.Да се не фолирамо већина људи користи кола јер су лењи и стављају удобност изнад буквално свега осталог. Сваки иоле функционалан велики град се првенствено ослања на јавни превоз а аутомобили су луксуз који јако мали број људи користи или може да приушти. Аутомобили и урбанизам подређен њима су дословно уништили Београд, направивши већину проблема за које се људи жале у овом граду; од гужви преко прљавштине до неподобности старих градских матрица аутомобилској култури због чега испаштају пешаци
Јесте страшно, али је исто тако страшно возити се у аутобусу који не може да отвори или затвори врата од путника који су у њему или на стајалишту. Е сад, седи у то возило и крени на путовање дуже од 3-4 стајалишта.Ali čekaj, ove godine sam dobio bebu i svakodnevno se šetamo. Ovo je strašno. Ima milion takvih koji eto samo su na sekund stali i zablokirali ceo trotoar. Ko im je kriv ja??? Ako negde ideš proračunaj gde se može parkirati i traži neke druge načine. JA zbog tebe mora preko drugih automobila i ivičnjaka i drveća da izadjem na neku prometnu ulicu sa kolicima. Tako mu lakše jer će na ulici da mu svi sviraju.
Можда оће да иде негде даље са дететом после тога? Можда су дошли однекуд?Pa i nije baš tako. Ovde u okolini ima jedan parkić, a leti roditelji doslovno dovoze decu do istog, umesto da prepešače 10 minuta peške. Ima nečega i u idiotizmu.
Upravo.
Fora je u tome što stvarno ogroma grupa ljudi koristi automobil jer im se može. je*******i ga, gužva je i meni koji idem svaki dan nekud, pa se klackam. Ali realno gledano, to koliko se ja vozim prevozom (sa sve gužvom) mi ispada vremenski kraće nego da siđem do auta, krenem, vozim se i na svom odredištu nađem parking (a i šansa da ga ne nađem je pogolema).
Hvala nebesima pa ne moram da budem nigde u 8 ujutru osim jednom nedeljno, ali je taj period, pogotovo Ulica Dragoslava Srejovića kada se od Omladinskog stadiona do Astronomske ulice napravi gužva, nikako ne bih da provedem u autu, jer bi to bio neopisivo veliki stres.
Realno gledano u svakom od tih automobila bude od 1 do 2 osobe. Znači ispred mene je 40 automobila, iz kojih bi svi vozači seli u 1 autobus. Znači seli. Ne da se autobus napuni do kraja kao što je to trenutno slučaj. Ne, svi bi seli. I zajedno bismo prošli tu deonicu za 5 minuta. Ovako je prolazimo 25.
A i ljudi odatle, sa tog poteza. Imaju 16, 23 i 25 na 5 minuta da siđu na okretnicu i 27 i 27E. Znači bukvalno bilo gde u gradu mogu da stignu tim prevozom. A barem su 16 i 23 česte linije.
Купи поново аутомобил. Не мораш да га возиш сваки дан, ал га имај. Зашто? Сећаш се короне? Је л се сећаш кад у једном тренутку људи нису могли да уђу у возила јавног превоза? Када је аутобус саобраћао само за одређене, а у једном тренутку га није уопште ни било? Сећаш се санкција и несташице и свега? Нема аутобуса.@overdrive
Prvo, znaj da to što sam napisao nije bilo upućeno striktno tebi, već više kao nadovezivanje na nit koja je započeta iznad. U smislu ''Kupiš auto. Nemaš gde da parkiraš. Prodaš auto.'' I drugo, želim da bude jasno da ja nisam nikakav anti-automobilski džihadista koji smatra automobile zlom i samo ide okolo i gnjavi ljude kako treba da putuju od Konjarnika do Blokova biciklom jer je to ''ekološki'', ''zdravo je'', ''in je'', i šta ti ja znam. Ne, stvarno nisam od tih koji preteruju u tome. Stvar je, problem je samo u tome što ja za mnoge društvene teme imam jasan dijapazon dokle se slažem u nekoj ideji i zamisli, a odakle prosto odbijam da budem deo nje. Isto je i sa pitanjima i problematikom automobila u gradovima. Objasniću dole kroz primere i stavke:
Ovakav stav sam i ja imao i snažno ga držao preko 10 godina. Negde od kraja 2000ih pa sve do kraja 2010ih. Nagoveštavam godine jer se Beograd od 2010. do 2020. strašno promenio, u svemu. Elem, i ja sam nekada kao i ti mislio da nema šta da se dovodi u pitanje nečije pravo na automobil, da bez automobila nema napretka, da vozači u Beogradu dobijaju previše kritika, da se traži od njih da se odriču previše stvari... Zaista sam mislio to i ubeđivao sebe u to, o čemu svedoče i moji postovi ovde na forumu iz tog perioda. Radio sam to jer sam mislio da, pošto se BG vozačima i automobilistima dovoljno izađe u susret, da će i oni promeniti neke svoje odlike i prakse i da ćemo svi zajedno (pešaci, biciklisti, vozači, JGP, Grad) početi da sarađujemo i da idemo ka rešavanju problema. To se nije desilo. Beogradski vozači su - kao kolektiv, dakle kad se izvuče prosek i gleda generalno - pokazali da koliko god im se nešto da, oni će uvek hteti još ili neće poštovati to što im je dato i nikad neće naučiti da izađu iz svoje zone komfora, a od drugih će to očekivati.
1) Neke garaže stoje prazne dok su ulice oko njih zakrčene jer zašto bi Gradski seljak platio XXX dinara za garažu kad može da posadi svoju šklopociju posred travnjaka ili trotoara.
2) Dok niču zgrade širom Beograda, svaka dolazi sa određenim brojem parking mesta. U svakoj toj zgradi se UVEK nađe par njih koja ostanu prazna. Zašto? Zato što su i tu Srbende provalile da je glupo da budu magarci i daju par hiljada evra za garažno mesto, kad mogu prosto da ostave automobilčinu - ispred zgrade i boli ih tookie.
3) Beogradski/srpski vozači su neopisivo nestrpljivi, agresivni i uobraženi ljudi, koji očekuju od svakog vozača, svakog bicikliste i svakog pešaka da savršeno znaju i pridržavaju se svih propisa, dok oni sami ne vide svoje svinjarije kada u kolonama zastoja ulaze u raskrsnice na kojima lepo piše NE BLOKIRAJ FAKING RASKRSNICU. Koliko će prosečan Srpski vozač da porpusti pešaka na pešačkom prelazu (što se toga tiče, zaista je 99% ljudi na mestu i cenim to), toliko će da se napije krvi bilo kom Srbinu - pešaku, biciklisti ili drugom vozaču - čim ovaj: skrene previše naglo; ulazi previše sporo u Slaviju; ne krene iste stotinke kad se upali zeleno; ne ume da se snađe na raskrsnici i tako dalje.
4) I opet, koliko god oni bili nestrpljivi i prgavi, kada se nađu u situacijama gde treba nešto konkretno da se URADI (ili da se prećuti i nastavi dalje), većina ne ume da uradi ništa drugo osim da legne na sirenu.
- Naređaju se beogradski vozači debili - svojom krivicom - na početku Tiršove u kolone tako da prepreče Bulevar Oslobođenja. Šta rade? LEGNI NA SIRENU.
- Neko svojim parkiranim kolima zablokira drugog i ovaj ne može da izađe. Rešenje - LEGNI NA SIRENU.Nebitno što je jasno da lika nema nigde unaokolo. Logika je: što više i jače sviram, to će se više čuti kroz ceo Beograd, i to će pre vlasnik dotrčati i odblokirati me. Aha, hoće to.
- Zablokira semafor na uglu Micka i Višnjičke. Posle 10 minuta opšteg stajanja, vozač mog autobusa, i drugi vozači kola oko njega shvate da je semafor pokvaren. Međutim, prva dva automobila na zaustavnoj traci se boje da krenu jer nisu svesni kvara ili se prosto boje sudara ili kazne. Šta rade svi ovi vozači iza njih? Jel misliš da je iko izašao iz svog auta, došao do ovih napred i rekao im ''ljudi, u redu je, krenite, zablokirao je semafor''? Ne. Svi rade isto - LEGNIMO SVI NA SIRENE I J***MO CELU ULICU U ZDRAV MOZAK.
5) O neopisivom srozavanju bilo kakvog osećaja odgovornosti, zrelosti, obzira prema drugima i poštovanja propisa kod Beogradskih vozača da i ne govorim. Toga bar ima na tone i tone na ovoj temi, temi Bahato parkiranje, temi Ko im ovo dozvoli i Zašto je saobraćaj ovakav u Srbiji?
Da ne nabrajam sad dalje, ali mislim da je i ovo više nego dovoljno. Elem, zamisli 10 godina primećuješ to kod ljudi svaki dan i 10 godina ubeđuješ sebe i druge da ''biće bolje'', očekujući da će dotična populaciona grupa pre ili kasnije početi da se menja na bolje, a onda vidiš da su postali sve gori i gori. Reci mi, koliko ljudi koje znaš bi im dalo i tih 10 godina fore i kredita? Koliko bi ih generalizovalo i kolektivno oteralo u k... već posle godinu dana opservacije takvih ponašanja? I, šta drugo preostaje čoveku da radi sa takvim masama (čast izuzecima) koji 10 godina ponašaju, rezonuju i rade takve stvari?
Al ajde što rade to jedni drugima. Nego kada dođeš u situaciju da obavljaš stvari po raznim delovima urbanog Beograda i shvatiš da 70% svojih kretanja obavljaš po kolovozu, zato što su trotoari postali parkinzi? Reci mi, kako bi ti odreagovao na to? Pogotovu, kako bi odregaovao kada ti se do desi u kraju za koji znaš da sve zgrade imaju garaže, i da uvek 30% do 50% tih garaža stoji prazno, jer sebična tvrda tikva Srbendaška neće da plati i smesti auto kako treba, nego se ponaša kao da je javna površina njegova dedovina? Kako čovek da odreaguje u tim situacijama i šta da misli? Evo pitam, jer me zanima, da ne bude posle da neću da čujem alternative i da nisam za dogovor i kompromis.
Već je rečeno gore, a verujem da i ostali članovi isto to misle kada govore, da se kritika o gomilanju i preteranoj upotrebi automobila ne odnosi na ljude koji žive ili rade daleko. Već na ljude koji žive u urbanim delovima Beograda, sa dostupnim javnim prevozom, a opet pale kola za svako kretanje dalje od trafike na ćošku.Дакле, човек не може да се ослони на градски превоз, јер град није функционалан. Неко ко живи у Сремчици, Вишњици, Јакову, Земун пољу или Болечу, нема чиме да иде него колима. Људи из Младеновца долазе аутом, људи из Врчина иду аутом, људи из Сурчина иду аутом, људи из Борче иду аутом. Зашто? Зато што јавни превоз не може да реши њихов проблем.
I upravo to vodi Beograd u još gore stanje, i biće tako sve dok jednom ne kolabira i onda će na TV da izlaze doktor Nambija, Gremlin iz Šahta i Nelečeni id*** (možda i Konsternirana Pantela) i da se isčuđavaju i da drobe kako je svih 6,3 miliona Srba krivo što njih 500.000 (od 700.000 automobila ukupno u Beogradu) ne izbija iz automobila. I kako ovo niko živ nije očekivao, jer ko bi pomislio da tovarenje grada kome jedna polovina površine i infrastrukture počiva na 19. veku, ne može da izdrži 700.000 vozila, koliko se procenjuje da svakog dana cirkulišu Beogradom.Људи купују кола јер им једино она остају као средство превоза до неке удаљене тачке града, без претераног малтретирања.
Uf uf uf... Evo ja to radim već preko 30 godina i guram još uvek. A pritom sam dobrano nabrekao u zadnje vreme (jbg, ko mi kriv kad od svih droga ja odabrah onu koja se najviše vidi i najviše teži) i uopšte mi nije svejedno kada dugo stojim ili kada održavam ravnotežu na jednoj nozi. O znojenju, zamaranju i stresiranju da ne govorim. Pod stresom i barom znoja sam od aprila pa sve do novembra, po ovoj novoj syebanoj klimi. U zadnje vreme sve češće napušavam ljude po prevozu, jer nemam više strpljenja za idiote bilo koje vrste, i inače mi je vožnja prevozom postala jako stresna i zamorna otkako je isti pod SNS kadrovima otišao u majčinu. Pa ništa, guram tako. I uspevam da završim sve. I ne bih se još uvek menjao za automobil. Možda zato što sam lično gledao nesrećnike koji po širem centru svaki put kruže pola sata da nađu parking mesto ili zovu familiju da dođe i nelegalno im ''rezerviše'' parking mesto kada ga ugledaju, pa se posle svađaju i džapaju jer, očekivano, ovaj drugi neće da im prepusti mesto tek tako.Јесте страшно, али је исто тако страшно возити се у аутобусу који не може да отвори или затвори врата од путника који су у њему или на стајалишту. Е сад, седи у то возило и крени на путовање дуже од 3-4 стајалишта.
Ти који пале кола до трафике на ћошку су један микрон власника аутомобила. Највећи број возила чине она која се користе од стране људи који заправо МОРАЈУ ДА ИДУ КОЛИМА јер би јавним превозом то трајало или дуго или би било исувише напорно. Што се тиче само паљења кола до трафике, могу да кажем две ствари:Već je rečeno gore, a verujem da i ostali članovi isto to misle kada govore, da se kritika o gomilanju i preteranoj upotrebi automobila ne odnosi na ljude koji žive ili rade daleko. Već na ljude koji žive u urbanim delovima Beograda, sa dostupnim javnim prevozom, a opet pale kola za svako kretanje dalje od trafike na ćošku.
I upravo to vodi Beograd u još gore stanje, i biće tako sve dok jednom ne kolabira i onda će na TV da izlaze doktor Nambija, Gremlin iz Šahta i Nelečeni id*** da se isčuđavaju i da drobe kako je svih 6,3 miliona Srba krivo što njih 500.000 (od 700.000 automobila ukupno u Beogradu) ne izbija iz automobila.
Razumi, to što je prevoz loš, nije izgovor da se zavaljuje dupe u auto i da svi jurnemo na ulice u svojim vozilima. To nije održivo. Nigde i nikad nije bilo, pa neće biti ni ovde.
Uf uf uf... Evo ja to radim već preko 30 godina i guram još uvek. A pritom sam dobrano nabrekao u zadnje vreme (jbg, ko mi kriv kad od svih droga ja odabrah onu koja se najviše vidi) i uopšte mi nije svejedno kada dugo stojim ili kada održavam ravnotežu na jednoj nozi. O znojenju, zamaranju i stresiranju da ne govorim. Pod stresom i barom znoja sam od aprila pa sve do novembra, po ovoj novoj syebanoj klimi. Pa ništa, guram tako. I uspevam da završim sve. I ne bih se još uvek menjao za automobil. Možda zato što sam lično gledao nesrećnike koji po širem centru svaki put kruže pola sata da nađu parking mesto ili zovu familiju da dođe i nelegalno im ''rezerviše'' parking mesto kada ga ugledaju, pa se posle svađaju i džapaju jer, očekivano, ovaj drugi neće da im prepusti mesto tek tako.
Čuj, teško u javnom prevozu... Pa ljudi su generacije i radne vekove provodili u njemu pa su trpeli. A danas masa razmaženih sebičnjaka ne može da ode od Čubure do Stadiona a da se ne zavali u auto. Mislim o čemu da pričamo...
Купи поново аутомобил. Не мораш да га возиш сваки дан, ал га имај. Зашто? Сећаш се короне? Је л се сећаш кад у једном тренутку људи нису могли да уђу у возила јавног превоза? Када је аутобус саобраћао само за одређене, а у једном тренутку га није уопште ни било? Сећаш се санкција и несташице и свега? Нема аутобуса.
Наивни мисле "зваћу такси". Више пута сам га звао током тешког пљуска, ради одласка на неко место, ноћу када сам се враћао, дању када сам журио негде и добијао сам одговор "жао нам је, тренутно немамо слободних возила".
Još jedanput, da preformulišem:Још једна ствар:
Постоје места до којих нема јавног превоза, ни градског, ни међуградског нити икаквог.
To sam i ja nekada sebe ubeđivao, a onda sam video ne samo mnoštvo primera nepoznatih ljudi, nego i primere nekih ljudi iz moje okoline. Ljudi kupuju kola koja ne samo što ne mogu da održavaju i rukuju njima kako treba, nego nemaju bre gde da ih ostave preko noći. Ali eto, čuo Pera da Mika i Žika imaju auto i da im je fantastično kada njime odu do Ikee, i rešio Pera da i njemu treba jer ne može da preživi bez njih. A i žena mu kuka, jer kakva će ona dama biti ako se ne vozi okolo u automobilu, jer svi znamo da automobil čini čoveka danas. Ovo poslednje pišem iz ličnog iskustva, pošto sam baš nedavno u svojoj bližoj okolini imao plasiranja tih priča ''jao, samo kad bih imao/imala auto, sve bi bilo mnogo lakše i bolje''. I ne vredi, džaba ja objašnjavam rečima, dok dotični nisu seli za volan, osetili šta znači imati i voziti auto u Beogradu, i koliko to glavobolja i troškova donosi, nisu mogli da shvate. I tako imaš još stotine hiljada istih takvih koji misle da ne mogu bez kola i da će im putovanja po gradu izgledati kao scene iz Američkih filmova - izađeš iz doma, auto ti ispred, uđeš, odvezeš se, staneš uz ivičnjak, izađeš iz auta, uđeš u odredište. Aha, hoće prc. A o drugim glavoboljama da i ne govorimo.Ти који пале кола до трафике на ћошку су један микрон власника аутомобила. Највећи број возила чине она која се користе од стране људи који заправо МОРАЈУ ДА ИДУ КОЛИМА јер би јавним превозом то трајало или дуго или би било исувише напорно.
Biće još lošiji kako bude rastao broj vozila na ulicama i ljudi nesposobnih za život za njihovim volanima (čast izuzecima). Živi bili pa videli. Ovaj grad će kolabirati pod automobilima.И ја се гурам више деценија и редовно користим услуге ГСП-а, те зато и знам о чему говорим, али ја не осуђујем ове које возе, јер знам шта је јавни превоз у Србији и колико је лош.
Već jeste:Град не може да колабира под аутомобилима
To je samo jedan faktor. Gomilanje automobila i gajenje te kulture ''kad kupim auto, uspeo sam u životu'' odnosno ''ne može neko da uspe u životu ako nije kupio auto'' je drugi deo faktora. Ne može u gradu od 1,8 miliona ljudi dnevno da cirkuliše 700.000 + vozila (i ta cifra se povećava iz dana u dan). Ne može, prosto to nije održivo stanje.већ под непланском и незаконитом изградњом.
Сутра ће да сруше ту кућу и на њеном месту ће да никне зграда од 8 спратова и имаћеш три џипа, два аудија и један смарт испред. Тада ће шкода бити пролећна песма и давно нестала успомена, које ћеш се радо сећати.I može neko da se vadi na neplansku gradnju do mile volje. Nije neplanska gradnja ta koja na primer, ovu kravetinu ovde sprečava da utera svoju Škodu u svoje dvorište koje ima mesta za čak 3 automobila. Nego krava navikla da živi u Srbistanu gde sve prolazi, pa što bi se ona mučila da manevriše Škodilakom unutra kad može prosto da ostavi svoju imovinu nasred javnog prostora i zabole je.
Да ли постоји аутобуско стајалиште у близини и која линија вози? Има ли метро? Има ли трамвај? Колика је попуњеност возила ГСП-а која пролазе у "близини" тог места? Колико им треба од окретнице у вршном сату до тамо?I tako po sto hiljada takvih bolida širom grada, i dobije se ovo:
I napraviće dole garažu za 10 parking mesta i ispred ulaza parking (na mesto ukinutog trotoara) sa još 5 mesta i biće zauzeto ukupno 8-9 tih plaćenih mesta, a ostali će biti razbacani po ostatku raskrsnice jer zašto bi oni plaćali i kupovali garažna i parking mesta kad mogu da ostave svoju šklopociju na mestu stajališta 26ice ili na trotoaru ili na kolovoznom ostrvu.Сутра ће да сруше ту кућу и на њеном месту ће да никне зграда од 8 спратова и имаћеш три џипа, два аудија и један смарт испред. Тада ће шкода бити пролећна песма и давно нестала успомена, које ћеш се радо сећати.
Jel si ta pitanja postavljao i 2016? Pitam pošto je tada prevoz funkcionisao duplo bolje nego danas (ne odlično, ali prihvatljivo) pa je i tada grad bio prepun debilčina i razbacanih automobilčina koje blokiraju pešake, autobuse, i druge automobile u saobraćaju. Zaključak? Nema to veze sa tim tvojim tumačenjima i doživljajima prevoza i popunjenosti. Ima veze sa time da ovde jedan solidan deo ljudi prosto nije za volan, a velika većina njih nisu ni za život u zajednici, jer nisu sposobni da razmišljaju o bilo čemu osim o svom dupetu, svojim željama i svojim potrebama. Zvuči surovo, ali tako je. Ovo je nacija sa velikim brojem degenerika i pacijenata. Ili bar nevaspitanih priglupih sebičnih bitangi.Да ли постоји аутобуско стајалиште у близини и која линија вози? Има ли метро? Има ли трамвај? Колика је попуњеност возила ГСП-а која пролазе у "близини" тог места? Колико им треба од окретнице у вршном сату до тамо?
Људи ће да возе, све док им неко не буде понудио поштену замену у виду метроа, градске железнице, зглобног аутобуса у ком има мање од 100 путника, трамваја који је денивелисан и који не иде 10 или 20 км/ч, већ 50-60 итд. Осим тога, треба омогућити људима и да током лета, а и дела ноћи, имају добар превоз, а не да се ред вожње дели на летњи и зимски, као и на дневни и ноћни. Тада ће људи више користити превоз.Ne razumeš. Što više ljudi bude razmišljalo i pravdalo tako kao ti, to će i taj prevoz biti gori, i to će više automobila biti na ulicama, i to će grad postati disfunkcionalniji.
Сјахаће када буду имали друго решење. До тада ће да возе са пуним правом. Они возе о свом трошку. Сами плаћају своје гориво, паркинг, гуме, уље, ремонт и поправке. Јесте, заузимају површине, али свако се сналази како уме и како може. Не може неко да стави дете на тротинет и да га вози. Не може неко да иде у Икеју и да купује велике ствари, возећи се линијом 70. Када би 1/10 људи који иду у Икеју, одустала од кола и кренула линијом 70, тај аутобус не би могао да прими све заинтересоване купце. Тако је и са осталим линијама ГСП-а.Pored unapređenja javnog prevoza, i pored suzbijanja nelegalne ili divljačke investitorsko-grabljivačke gradnje, jedan od osnovnih neibežnih preduslova da se Beograd otkrči jeste da ljudi sjašu sa loženjem na kola i da prestanu da ih gomilaju i koriste za sve i svašta. Problemi sa zakrčenošću ulica se javljaju i u delovima grada gde ima sasvim dovoljno parking mesta i prostora.
Неће да чекају Метроа.Zato što se uvek nađe neki procenat srpskih tikvi koje prosto neće, još jedanput - NEĆE da se ponašaju civilizovano i odgovorno, nego bi uvek da izvrdaju sistem.
Свака гаража је пуна. Гаражно место се сада плаћа као мањи стан, а издаје се по високим ценама. Потражња огромна.I napraviće dole garažu za 10 parking mesta i ispred ulaza parking (na mesto ukinutog trotoara) sa još 5 mesta i biće zauzeto ukupno 8-9 tih plaćenih mesta, a ostali će biti razbacani po ostatku raskrsnice jer zašto bi oni plaćali i kupovali garažna i parking mesta kad mogu da ostave svoju šklopociju na mestu stajališta 26ice ili na trotoaru ili na kolovoznom ostrvu.
Јесам, постављао сам таква питања увек, јер сам се цео живот возио ГСП-ом.el si ta pitanja postavljao i 2016? Pitam pošto je tada prevoz funkcionisao duplo bolje nego danas (ne odlično, ali prihvatljivo) pa je i tada grad bio prepun debilčina i razbacanih automobilčina. Zaključak? Nema to veze sa tim tvojim tumačenjima i doživljajima prevoza i popunjenosti. Ima veze sa time da ovde jedan solidan deo ljudi prosto nije za volan, a velika većina njih nisu ni za život u zajednici, jer nisu sposobni da razmišljaju o bilo čemu osim o svom dupetu, svojim željama i svojim potrebama.
се цео град не паралише у месту једног дана.Људи ће да возе, све док
Mene veselih 90ih u vreme najgorih kriza i redukcija prevoza stavljali u krcate Zijače i Ikaruse i tako vodali i ''isporučivali'' na odredišta. Nego masa današnjih mama i tata videli na TVu kako mama Džejn iz saburbije vozi malog Timija u školu ili vrtić, pa rešili da i oni moraju tako jer veliki je Beograd, pa ne može to bez automobila.Не може неко да стави дете на тротинет и да га вози.
Jeste malo sutra. U novoizgrađenim zgradama koje okolo nemaju parking zone, trećina (privatnih) mesta im stoji prazno. A zato ispred po trotoarima i kolovozima mora limarije.Свака гаража је пуна.
I nisi do sad zaključio da su mnogi Srbi uvek prepuni izgovora i opravdanja za sve, i da koliko god im se nešto da, uvek će im biti malo?Јесам, постављао сам таква питања увек, јер сам се цео живот возио ГСП-ом.