Šta je novo?

Trolejbusi

Неопходна је жута трака целим потезом од Славије до Медака, као и од Главне поште до Цвијићеве. Камо лепе среће да тролејбус иде 10km/h кроз Макензијеву и Таковску у шпицу.
 
Неопходна је жута трака целим потезом од Славије до Медака, као и од Главне поште до Цвијићеве. Камо лепе среће да тролејбус иде 10km/h кроз Макензијеву и Таковску у шпицу.
Žuta traka ne može kroz Makenzijevu jer je ulica sa jednom trakom po smeru.
 
За оно што је неопходно потребно је много булдожерисања, а сваки пут када се то спомене, неком ситнијем политиканту у градској управи заштуца чука. Ја бих лупио 2+2+жута трака, али то би испало јако скупо ем због експропријација, ем због трпања хиљада резултујућих демонстраната у затвор због брањења урбанистичке одвратности, што је закон који се тек мора увести, па ти види колико би пара на то отишло. И то само за једну улицу.
 
Svakako mora da se pretvori u 2+2. Sa svakom godinim kojom se to odloži, problem postaje gori a buduća cena sve veća.

Glavne ulice na Vračaru je trebalo proširiti još pre 20 godina. Ako ne i 50, kad se kompletirao autoput i samim tim jugoistočni deo grada podelio njime.
 
Тужни булевар се неоправдано одлаже, веза Крушевачке и истог преко парчета Ђердапске није исправљена, и свакако највећи промашај јесте одустајање од Светосавског булевара.
 
Zato se kvadrati ne odlažu, znači svaki put kad prođem nekom novom ulicom na Vračaru i okolnim krajevima, mogu da vidim kako se nekadašnja ulica sa kućama i drvoredima pretvara u gole betonske kanjončine. Koje pritom više ni trotoar nemaju, jer su neuki naprdnjaci uveli novi tip ulica gde se pešaci isteruju na kolovoz pa se onda na njemu kao nažvrlja štrafta da kao deli kolovoz na automobislki deo i improvizovani trotoar. Pisao sam već o tome na nekoj od tema. Glupost neopevana. Bukvalno smanjuju jedno po jedno drvo u gradu a prostore ispred zgrada pretvaraju u sajmove automobila, a pešake dr**ju da se pentraju i silaze sa ivičnjaka svakih 20 metara.

Slikaću ovih dana pa ću da pokažem lakše slikom. Ukidaju ti ne samo drvorede nego ti ukinu i trotoar. Očekuju od pešaka da se pentraju i silaze sa ivičnjaka 10 puta duž jednog bloka. A Vračarske i brdske ulice inače poznate po kvalitetnim i ravnim ivičnjacima, ubilo se...
 
Uh da, jbt... Dobar primer. I ulice oko nje, isto. Kada se automobili naređaju pa prekriju pogled na ivičnjak, sve deluje kao pakistanska sela gde ni nema trotoara nego ti je kolovoz do kućnog praga/lokala pa veli stanari i posetioci nek se sami snađu i organizuju ko će gde i kako.

Naprednjački kadrovi u Beogradu i jesu tu negde na nivou upravnika pakistanskih sela...
 
Мислим да је то стање и од пре напредњака. Врачар има континуитет лошег урбанизма од ширења ка потоку и назови данашњем булевару негде 20 их. Феномен по том лавиринту једносмерних паралелних улица од храма до булевара јесте да су паркинг места исцртана на једној страни на коловозу, али да сви паркирају са обе стране заузимајући и оно мизерно мало тротоара што има.
 
Nije, veruj mi, znam po jednoj ulici na Lekinom Brdu gde idem par puta godišnje već dugi niz dogina. Zgrada koja je napravljena 2000ih ima ispred sebe i mesta da stane ceo jedan Golf i pored još ima žardinjere za poveća drva.

Evo dva primera koji se vide na Street View iz 2013. Za ove dve sive zgrade znam pouzdano da su pravljene krajem 2000ih, tj. svakako su bile uveliko gotove leta 2009.
Lekino brdo 1.jpg
Lekino brdo 2.jpg

A par metara dalje od ovih, zgrade izgrađene u poslednjih nekoliko godina, nabijene na oko 1.5 metara od ivičnjaka, bez žardinjera i zelenila, a na tih 1.5m iscrtane linije da se posade automobilčine i to tako da im njuške vire preko kolovoza, odnosno da prepreče ceo trotoar i još izbiju i na kolovoz kojim prolaze druga vozila. Ko je to odobrio i kako, ne znam, ali znam da bih ukrasio Terazije njima zbog toga. Zbog takvih mentolčina, kao i lenjih mentolčina pre njih u zadnjih 50 godina, svako dalje širenje JGPa po i kroz Vračar postaje poduhvat i trošak veka.
 
Vračar kad je trebalo da se sređuje, nije se sređivao. Ostavljeno za "neka bolja vremena kada se skupe pare za kompletan projekat na gomilu". U međuvremenu došla vremena gde se na postojeću infrastrukturu gde su mahom bile kuće (prizemuše i na sprat), kao i zgrade do 3 sprata (manji broj), počelo graditi po 4 -5 spratova minimum, i eto tako nama totalnog haosa, u svakom smislu. A čak i ono što može da se proširi, uključujući potez kojim idu trole, izgleda čeka početak radova na proširenju nakon podizanja višespratnica koje prate trenutne linije kolovoza i / ili trotoara.​
 
Poslednja izmena:
"Решићемо то. Решићемо то за сва времена." 👹

хештег "милиони морају постати бескућници на пар година"
 
Svakako mora da se pretvori u 2+2. Sa svakom godinim kojom se to odloži, problem postaje gori a buduća cena sve veća.

Glavne ulice na Vračaru je trebalo proširiti još pre 20 godina. Ako ne i 50, kad se kompletirao autoput i samim tim jugoistočni deo grada podelio njime.
Slažem se apsolutno!
Trebalo je naravno još 60ih to uraditi. Danas se kuka kao se uništava duh Vračara itd. Koji duh Vračara? Moja ulica je miks svega: stara dvorišta, predratne kuće, predratne zgrade, socijalističke zgrade, nove zgrade.
Da se jeste doselilo puno bahatih jeste, ali pojedni starosedeoci su u fazonu ako ti čukundeda nije rečen na Vrčaru, onda nisi pravi Vračarac, manje vrediš i nemaš pravogla da pričaš o Vračaru.
Makenzijeva/Cara Nikolaja/ Žička bi morale podhitno da se pretvore 2+2, urditi nastavak tunog bulevara....
 
Mi infrastrukturu već imamo, skoro svi problemi koji postoje kod beogradskih trolejbusa rešivi su vozilima sa baterijama.
Infrastruktura za ekonomičan i efikasan trolejbus u zonama čestih zagušenja je žuta traka, makar i samo u špicu. I to misliš da rešiš tako što će taj trolejbus koji mili sa automobilima 5km/h imati skupu i tešku bateriju? Osim niske produkticnosti vozila i osoblja, povećanog srednjeg vremena putovanja sa svim ekonomskim posledicama, takav trolejbus (i tramvaj) ima preopterećenje podstanica u zoni nakupljanja. Autonomija za par kilometara je u redu, a sve ostalo je preveliko povećanje troškova.
Ne projektujemo od nule - ne biramo tramvaj vs trolejbus, niti govorimo o tome da bi jedno moglo da se zameni drugim, tako da ne razumem čemu poređenje tramvaja i trolejbusa.
Ako nakon rasplamsavanja hladnog rata 2022 zaista ne možemo da nabavljamo zglobne trolejbuse po ceni maksimalno 400.000 evra po komadu, zrelo je razmatranje sukcesivne zamene autobusima ili tramvajima, osim za 21, 22 i 29. Ako je moguće nabaviti po takvoj ceni, možemo da širimo krug preko Trošarine, Mirijevo preko Dragoslava Srejovića, Kanarevo brdo i slično.

Не исплати нам се уопште улагати у електрична друмска возила, то је сигурно, јер је ресорна министарка управо изјавила да ће се електроенергетски систем у Србији довести у ред кад се изграде РХЕ Бистрица и РХЕ Ђердап 3. Пошто су то улагања од укупно 5-6 милијарди евра, значи да ће бити "скоро", па да ми дотад купујемо аутобусе на фосилна горива.

(СНС били пророци кад су хтели да укидају троле - знали су, изгледа, шта раде од земље.)
Kada sam istraživao vezano za pruge Beograd-Obrenovac-(Valjevo) utvrdio sam da se mora zaobići Radljevo, gde kopanje uglja još nije ni započeto do približno trase autoputa. Ali, taj krak rudne žile zahteva novu infrastrukturu (rudarsku, železničku), ali nije napredno investirati u nešto korisno i smisleno. Bolje je uvoziti ugalj sada kada mu je razbuktali hladni rat digao cenu. Plan je bio da pruga Beograd - Obaloutvrda Umka - Obrenovac - Valjevo omogući ekspresnim vozovima vožnju od centra Beograda do istoka Valjeva za 40 minuta.

No tema su trolejbusi, elektroprevoz. Ako vlast ne, ovde se barem zalažemo za smislen sistem rešenja.
 
Дух Врачара је мит, тако су спречили попречни Светосавски булевар да би сачували баште од бучне саобраћајнице, а онда су баште заменила здања П+5+Пк у Будванском стилу.
 
Apropo ovih promena na liniji 40, jedno zapažanje. Imao sam priliku da u prethodna 4 dana, svakodnevno koristim trolu 40, što nije inače slučaj. Prva dva dana, koja su ujedno i radni dani, video sam svega jedan trolejbus na 40, a sve ostalo su bili autobusi, uglavnom Higer. Tokom vikenda, ne videh nijedan autobus na liniji.​
 
@solecar
Vikendom nisi video autobuse pošto oni tada ne rade, a radnim danima viđaš više autobusa pošto su skoro sve trole koje rade tada šihtaši
 
Umešani trolejbusi i autobusi?
Slika stanja.
Tako znam da je bilo prvih dana posle požara u garaži devedeset i neke, kad je išlo šta je imalo, a i glave bilo previše zbunjene da bi se razmišljalo racionalno. Dešavalo se da jedan krug vozim trolu, drugi autobus.
 
Nešto se desilo pa su stale trole na liniji 29 i sve trole sa 29 su prekomandovane na 19, ima ih bukvalno 10 kod Konjarnika, dok na 29 idu autobusi, prošao je Solaris sa Nbgd-a
 
Nema veze sa trolama ali sedišta u ovom Higeru su nešto najneudobnije na svetu...
Ona neka sedišta beše iz Priboja su za ovo anatomsko čudo...
 
Nešto se desilo pa su stale trole na liniji 29 i sve trole sa 29 su prekomandovane na 19, ima ih bukvalno 10 kod Konjarnika, dok na 29 idu autobusi, prošao je Solaris sa Nbgd-a
Neko je izvalio stub kontaktne mreže, ali danas već rade normalno...
 
Vrh