Šta je novo?

Trolejbusi

Pa poklapaju se svakako, a nisu mnogo korisne kada idu samo do Slavije. Takva poklapanja imas svuda po gradu.

Istina je da ih skretnice i ukrstanja usporavaju ali je to realno zanemarljivo u odnosu na vreme koje gube na semaforima npr.
Mrezu svakako ne treba ukidati nigde, vec siriti gde je moguce.
 
Ne bih rekao da su beskorisne. Skoro sve 19, 21 i 22 imaju solidan broj putnika za solo trolejbuse, osim eventualno kasno uveče.

Jedna jaka frekventna 29 sa zglobnim trolejbusima je dovoljna. Ostale joj dođu kao “ispomoć” na najopterećenijem delu, plus za lokalni prevoz Vračar - Učiteljsko/Konjarnik/Lekino brdo.

Sa Konjarnika do centra svakako ide 31 (i 29 naravno koji je u pešačkoj dostupnosti polovini naselja), iz Kruševačke je brže ići na 26 ka centru. Jedino gubi Učiteljsko, al opet presedanje sa redovne 21 na frekventnu 29 je okej.
 
Nisu potpuno beskorisne ali dobrom delu njihovih putnika su cilj Terazije i centar, pa se guraju u vec pune 31 i 29. Godinama sam ujutru prelazio Kralja Milana na putu do srednje i bas svaki put prolaze busevi i trole u kojima se jedva stoji.
Palo mi je na pamet da ako bas zele da teraju ljude da presedaju, da se spoje 22 i 21 u jednu liniju koja ide od Uciteljskog do Krusevacke, a ljudi da presedaju na 29 u Vojislava Ilica, ali stvarno nema potrebe za tim.
Samo treba da vrate na staro stanje kada je zapravo funkcionisalo kako treba. Dzaba su se pravili pametni.
 
Нажалост цене возила и услуге добављача су подивљале, тако да нових 80 возила озбиљно премашује првобитну понуду тендера. Мада толико је хитна обнова возног парка да би нам добро дошло и 50 возила уместо 80, само да систем стане на ноге и да се врате нормалне трасе и нормални редови вожње. Императив мора да буде на зглобним возилима, јер се највећа загушења управо осећају на линијама где нема зглобних возила.

Мени је рецимо овај модел Икарус+Шкода из Сегедина одличан и сјајно би се уклопио у нашу колор шему, мислим да њега нисмо спомињали уопште. Можда би га добили и за нешто мању цену од Шкоде Солариса, под условом да га и даље производе и да су заинтересовани за сарадњу.
Pogledajte prilog 143794
Пази ово трола и трамвај деле исту трасу, па како је то могуће! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Ако ће овако да се држи, а не би требало, пошто је разлог имбецилизам, што природа зна се на дужи рок како кажњава, онда 29 и 31 не дуплирати него утростручити са поласцима.

Почињем да стварно верујем да су ментално оболели (неки тип аутизма или такав неки фелер) да морају везивати руке кад виде жице у центру да си очи не би ишчупали, па се зато систематски уништава и понижава тролејбус као врховна света дужност града.
 
Najbolje odrzavano vozilo u GSPu :D
_IMG_000000_000000.jpg
 
Нова кула, мислим да нема више од годину и по :D
 
Idu brojevi redom. Jednom izdati, ne izdaju se ponovo čak i kad se ponište. Meni pomalo čudno, al ajde. Sad idu preko 2400 za BG, a ovo je 2200+. Možda tu oko godinu dana, ili malo više kad je vozilo registrovano🙂
 
Aiiiii. Jel to vazi za sva vozila u Srbiji? Nemam kola (jos) pa zato ne obracam paznju.
 
Da da, važi za sva vozila. Po brojevima se, koji mesec gore dole, da naslutiti kad je vozilo kupljeno, tj registrovano. Ovo važi za Beograd naravno. Mislim isto je na svim opštinama, al za druge gradove nisam obraćao pažnju🙂 Što manje registrovanih vozila za neku opštinu, to i manji brojevi.
 
Ako će da se nabavljaju zglobni trolejbusi, linije 41 i 29 su najveći prioritet u odnosu na broj putnika, samo pod uslovom da sokaci od ulica kojima se danas probija 29-ka nisu preuski za zglob, pogotovo na delu trase između Čuburskog Parka i Arhitektonske Škole.
 
Ako će da se nabavljaju zglobni trolejbusi, linije 41 i 29 su najveći prioritet u odnosu na broj putnika, samo pod uslovom da sokaci od ulica kojima se danas probija 29-ka nisu preuski za zglob, pogotovo na delu trase između Čuburskog Parka i Arhitektonske Škole.
Nisu. Na 29 su išli zglobni trolejbusi, a i sad će da na 83 vrate zglobove tako da može zglobni trolejbus tu.
 
Danas trolejbus GB 2040 trokirao na raskrsnici Kneza Miloša i Nemanjine. Kako smo se približavali stajalištu Birčaninova, tako je krenuo da se trese. Izašao sam na stajalištu i prešao u 74, koji mi je odgovarao za dalje putovanje. Na samom ulasku u raskrsnicu se načisto ugasio, da bi se nakon minut ponovo uključili displeji i pokrenuo se. Dokle je dogurao i koliko će još da bude u voznom stanju, pitanje je.​
 
Од сутра поприличан бриј полазака на 40 узима Космај тако да ће на тој линији радити и троле и аутобуси.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
@don1120
Jeste sve poskupelo, međutim, cena za zglobno vozilo koje je Škoda ponudila Beogradu je bila otprilike ista kao prethodnih meseci/godina za druge gradove, dok se za solo razlikovala.
Cifra od 47 miliona evra koju je grad planirao da potroši je dovoljna za ŠEZDESET zglobnih trolejbusa - dovoljno za 28, 29, 40, 41.
Samo treba promeniti zahtev i to je
Za takvu cenu vozila nam se ne isplati ulagati u trolejbuse kao podsistem. Eventualno da se održi tu gde već imamo. Cena amortizacija-kilometra takvog po vozilu dostiže skoro evro po kilometru isto kao tramvaj za 300 putnika, a za dva puta manji kapacitet i dva puta veću potrošnju struje. Slično kao i elektrobus. Troškovi javnog prevoza su već izmakli svakoj kontroli, a da 10 godina grad nije kupio ni jedno električno vozilo. Nešto drugo bi bilo da imamo po 60-80% bespovratna sredstva EU za električni gradski prevoz za manje razvijene regione EU.

Drugi razlog je što je trolejbus uglavnom u automobilskim zastojima, što povlači za sobom sporost i nepouzdanost. Odnosno ulaganje u preskupa sredstva da bi se kretala 10km/h. I recimo, setimo se da kupimo gomilu novih trolejbusa, a onda zatvorimo Kneza Miloša za proširenje. Logičan redosled bi bilo obrnuto. Ulažeš u ulice pa tek nakon toga u vozila. Čak i tada, optimalno je tražiti rešenja sa jeftinijim trolejbusima.
 
Не исплати нам се уопште улагати у електрична друмска возила, то је сигурно, јер је ресорна министарка управо изјавила да ће се електроенергетски систем у Србији довести у ред кад се изграде РХЕ Бистрица и РХЕ Ђердап 3. Пошто су то улагања од укупно 5-6 милијарди евра, значи да ће бити "скоро", па да ми дотад купујемо аутобусе на фосилна горива.

(СНС били пророци кад су хтели да укидају троле - знали су, изгледа, шта раде од земље.)
 
Za takvu cenu vozila nam se ne isplati ulagati u trolejbuse kao podsistem. Eventualno da se održi tu gde već imamo. Cena amortizacija-kilometra takvog po vozilu dostiže skoro evro po kilometru isto kao tramvaj za 300 putnika, a za dva puta manji kapacitet i dva puta veću potrošnju struje.
Mi infrastrukturu već imamo, skoro svi problemi koji postoje kod beogradskih trolejbusa rešivi su vozilima sa baterijama.
Ne projektujemo od nule - ne biramo tramvaj vs trolejbus, niti govorimo o tome da bi jedno moglo da se zameni drugim, tako da ne razumem čemu poređenje tramvaja i trolejbusa.

Znači - ako ne nov normalan trolejbus - predlažeš varijante tramvaj (???, što je svakako neuporedivo skuplje, jer nije dovoljno samo kupiti vozila) ili električni autobus, koji košta isto kao trolejbus samo ih je potrebno više da bi se postigao isti kapacitet. Svakako mislim da je trolejbus najbolja opcija.
 
Vrh