Šta je novo?

Trolejbusi

Pritom kontaktna mreža uopšte ne mora da izgleda loše i da ''ruži'' grad. U Beogradu je uglavnom okej što se toga tiče, ne znam kome i zašto smeta ovo:
1655457685240-jpeg.139234
Da da uzeta fotografija pored zelenila totalno u "nebitnoj ulici" bitnoj ali gde je zelenilo prvi plan.. Ta ista fotografija pored neceg gde dolaze turisti bi bila totalno drugacija da je uslikana sa Trga Republike gde se vidi mreza dok gledas na narodno pozoriste koje je vrh arhitekture!
Kazem bio sam isto kao i svi sto piskarate za trole, dok ih nisu ukinuli! Kod nas u naciji je valjda problem sto se sporije privikavamo, ili ne zelimo da menjamo, i idemo napred stvari koje realno treba menjati... Nemam nista protiv da ostanu trole u Kneza Milosa, prebaciti na Vidikovac, Nbgd gde nije toliko bitno.. ALI u strogom STROGOM CENTRU GRADA treba izbaciti to sto pre!
Na dobro se čovek brzo navikne. E sad, to što imamo različite poglede na to šta je dobro, to je druga stvar. Kako mogu da (i oni koji misle kao i ja) budem naviknut na nešto što je sklono samozapaljivanju, podložno brzom kvarenju (pa ga menjaju dizel i CNG autobusi), gde je potreban veći broj vozila nego na trolejbuskim ili autobuskim linijama, zato što je potrebno duže vreme da provede na okretnici radi punjenja, što može da se koristi samo na određenim linijama (tamo gde takt nije na par minuta), što ima problem "ekoloških baterija" koje su nereciklive...

Sa nabavkom novih elektrobuseva, nabavili smo i punjače koji mogu brže da pune vozila. I umesto da smo ih iskoritili (mislim na punjače) , za neku smislenu liniju, mi ih postavismo na EKO 2 liniji, u cilju promocije Galerije. Pre neki dan sam se vozio sa njim od Tadeuša Košćuškog do Narodne banke, jer mi je tako odgovaralo za presedanje na 36. Autobus je bio prepun na Slaviji, gde su izašli maltene svi, da bi prešli na trole. Ostali samo ja i još jedna devojka. I oboje sišli na sledećoj stanici, a niko nije ušao u isti. I to u vreme popodnevnog špica.

To su ti "sjajni" rezultati uklanjanja trola u centru.​
 
To da odjednom smetaju zice i trole i autobusi na okretnici je najobicnija malogradjanstina i/ili neciji pokusaj da proda autobuse na baterije koji su (trenutno) smece najobicnije. Najvece prevozno sredstvo u koje ima smisla stavljati bateriju je bicikl.
 
Upravo to, baterije staviti na bajs je vrh i to je odlično prevozno sredstvo za grad, sve ostalo je čista glupost i izgovor da Evropa bude manje zavisna od gasa i ostalih sirovina
 
Mogli su nasi da odrade dizajnerski nesto slicno kao sto su BKM-ovi u Peterburku i Minsku, vise bi psihicki narod video " promene " i oraspolozio se izmenama... Ali dobro je i ovo sto su odradili... Opet kazem u trenutnoj situaciji svaki dinar je bitan, i najgore moguce ulaganje bi bilo kupovina novih troli! Kupovina moze da saceka, i nebi trebala da bude prioritet toliki za grad! Mnogi gradovi sa Trolejbusima starijim i plus 15g trpe i cekaju, nije Beograd toliko bogat da se o trosku gradjana obnavlja u tom sektoru svakih 12 13g kad je nepotrebno! Imamo moderne trole koje trebaju nasi zavodi i umovi da dovedu do uma! Slike BKM-ova sa Ruskih i Beloruskih foruma da vidimo kako bi nasi mogli da ih osveze! 👇
Pogledajte prilog 139283Pogledajte prilog 139284Pogledajte prilog 139285Pogledajte prilog 139286

Pišeš pomalo napamet, jer očigledno nisi svestan u kakvom su stanju te trole stare "svega" 12 godina, i da potrebna je hitna obnova voznog parka. Više puta pisao i ponoviću opet da Beograd ne zna šta je pravi trolejbus. Nije ni Ziu bio oličenje sofisticiranosti i udobnosti. Služio je solidno i to je to, a realno je kontejner na točkovima. Ove naše "moderne" trole se nikako nisu pokazale dobrim, i nema tu održavanja koje će od njih napraviti bolja vozilima nego što jesu. Pogonske osovine su Raba-ine na primer. Vešanje katastrofa, pucale su kao blesave, i sad se na nekim primercima, za one koji to umeju sa vide, može primetiti da je karoserija dodatno učvršćivana raznim trikovima. Pogledaj kakvi su Japanci karoserijski sa svojih 19 godina, mada ajde nije isti tip vozila. Solarisi i posle devet godina većinom kao praćke. I Ikarbus se u mnogome bolje drži od bilo kog BKM-a.

A što se tiče kontaktne mreže u centru, jako lako rešivo sa trolejbusima koji mogu autonomno preći nekoliko kilometara, tipa desetak. Mada meni ta mreža ne smeta iskreno. Trolejbusi i posle toliko godina imaju velike prednosti u odnosu na dizelom pogonjen autobus. Još samo da smiliju i da konačno dovezu krštena vozila u Beograd. Još pamtim one Graf-ove trole. Koliko su ono bila utegnuta i tiha vozila, iako možda malo spora. Ziu, a pogotovo BKM baš pravi kontejneri u poređenu sa njima.
 
Ovi ruski elektro busevi baš i nisu ekološko rešenje, jer troše poprilične količine dizela za grejanje, a nemaju DPF ad blue i slične sisteme kao klasičan dizel bus. Tek su skoro prdestavili model sa električnim grejanjem, ali je u tim uslovima domet prepolovljen.
Higeri (imaju elektro grejanje) na EKO 1 kada je gužva u smeru ka Vuku moraju isključiti grejanje ili klimu da bi stigli na odredište... U smeru ka Novom Beogradu nema tih problema jer je taj deo grada niži, a ka Vuku ima uspon...
 
Poslednja izmena:
ГСП је увек селективно неговао возила, сећам се када је данашњи председник био кандидат за градоначелника своје бивше партије, критиковао је власт што се пази на Јапанске аутобусе а не и на Икарбусе.
 
Pre ce biti da je Man kvaliteniji proizvođač od Ikarbusa, nego što ima neke razlike u (ne)održavanju. Osoblje na održavanju jednostavno nije dovoljno kompetentno, a ni voljno da radi. Realno nije ni moguće zaposliti prave majstore, kada svaki iole dobar mehaničar privatno zarađuje bar 5 puta više.
 
Upravo, to je ono što sam i ja skoro pričao. Vozač van GSP-a teško da će igde dobiti priliku da zaradi značajno više, sem, možda, ako bi vozio za nekog od prevoznika koji drži međunarodne linije. To je onda i jedan potpuno drugačiji posao. Majstore je sve teže naći, a i zadržati sa realno osetno manjim platama u odnosu na vozače. Traženi su i majstori svih profila, a ne samo vozači. A većina po privatnim servisima lagano mnogo više može da zaradi. Ok, imaju skoro svi 30 dana odmora, vozači od 31 do 33, plus plaćena odsustva po raznim osnovama, a koriste se i te kako. Plus, GSP ipak plaća doprinose na cele zarade. No, opet te zarade bi morale biti veće, ne sad nešto nerealno, al povećanje bi trebalo da obezbede u neko dogledno vreme.
 
Pre ce biti da je Man kvaliteniji proizvođač od Ikarbusa, nego što ima neke razlike u (ne)održavanju. Osoblje na održavanju jednostavno nije dovoljno kompetentno, a ni voljno da radi. Realno nije ni moguće zaposliti prave majstore, kada svaki iole dobar mehaničar privatno zarađuje bar 5 puta više.
Али ипак када су стигли, Манови су били под посебним режимом - боље су одржавани, редовно су чишћени и слати су на пробране линије, плус су имали контролу из амбасаде.
 
Sedam osam godina u posebnom režimu, mada su solaći bili isključivo na nimalo naivnoj 26-ici. Sad već imaju 19 godina. Dosta ih nije više među živima. No, iako su bili povlašćeni, činjenica je da se radi jako kvalitetnim, robusnim i jednostavnim vozilima. Skoro da nisu imali značajnijih nedostataka. Conecti su, bar prva serija, imali poneku veću manu, a Japanci problem sa curenjem nafte iz rezervoara, SG313. S obzirom da ima dva tanka, pod pritiskom kad prelazi iz jednog u drugi, nafta je izbijala čepove i završavala na ulicama. Solo SL283 pak ne pogoni D2866, već malolitražni D0836, pa samim tim je imao više kvarova vezanih za motor, odnosno i otkazi istih su bili češći. 26-ica je baš surova linija, pa je bilo i više kuvanja posle godina i godina rada. Sve u svemu, bila i ostala verovatno najznačajnija donacija GSP-u i gradu Beogradu. Možda su već tad bili pomalo old school, jer niskopodni autobusi gaze evropskim gradovima još od kraja 80-tih, al opet te 2003 za nas su svakako bili pojam.
 
Plus su radili do 8 uveče i svi su imali tretman svaki dan
Radili su i posle 8 uveče. Verovatno misliš na dvosmence, ali nisu svi japanci bili dvosmenci niti su bili jedini.
Još specijalniji tretman su imale npr Trolze, pošto su sve bile dvosmenci i nisu radile vikendom. Inače sva vozila se pregledaju na kanalu i čiste svaki dan.
 
Poslednja izmena:
To što su ti MAN - ovi bolje održavani, je zato što je to bila donacija od strane Japana i ugovorom su bili obavezni da ih održavaju odreženi broj godina i da imaju uredno izlepljene oznake o donaciji. Po tom ugovoru, ukoliko bi se prilikom inspekcije od strane Japanaca utvrdilo da nešto nije kako treba, isti bi bili oduzeti. Po isteku ugovora su krenuli da dobijaju isti tretman kao i druga vozila.
 
И то је био добар пример да се може кад се хоће (мора).
 
Zasto de ne iskoristi trolejbuska mreza postavljena od garaze do Cvijiceve?
MOgla bi da se produzi Dunavskom do Beka i Ruzveltovom do Karaburme.
 
Добар предлог, само што би ваљало прво проширити Дунавску целом дужином.
 
Videh pre nekih sat vremena u Kralja Milana remontovanu trolu sa sve spuštenim šipkama i upaljenim žmigavcima. Bio sam daleko, pa nisam uspeo da vidim GB.
 
Poslednja izmena:
Još jedna stvar. Kada sam se vraćao trolom danas, u pitanju je bila ona stara na 40, solo, u Takovskoj i u Kneza Miloša je toliko tresao da samo što nisam skliznuo sa sedišta, a dok smo išli Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića, kao da je drugo vozilo bilo u pitanju. Nikakvo poskakivanje se nije osetilo i moglo je normalno da se sedi.
 
Danas je u centru na nekoliko sati došlo i do obustavljanja trolejbuskog saobraćaja usled kidanja mreže na Terazijama i paralelno sa time, ali nevezano za to, i do nestanka struje na pola opštine Stari grad usled kvara na trafo stanici kod Kalemegdana.

Što se mreže tiče:
3069069_str1_ls.jpg

 
Vrh