Šta je novo?

Trolejbusi

Pogledajte video Admirala, po meni idealan za grad Beograd! Vozio sam se u Peterburgu 2021 godine prvi put sa njim i bio sam odusevljen.
 
#2032 takodje remontovan
_IMG_000000_000000.jpg
 
Paa, korektno rade taj remont ali je problem sto jako dugo traje. Remont je poceo tipa proslog leta a svega 6 vozila je proslo kroz njega.

Takodje, ne drzi me za rec (jer u zadnje vreme se ne vozim toliko trolejbusima) ali mislim da taj remont ne resava neke od gorucih problema sa vesanjem ili mehanikom.

Ali da, jesu lepi, pogotovu ovako kad se srede i dorade im se i soferke i displej. :)
 
Paa, korektno rade taj remont ali je problem sto jako dugo traje. Remont je poceo tipa proslog leta a svega 6 vozila je proslo kroz njega.

Takodje, ne drzi me za rec (jer u zadnje vreme se ne vozim toliko trolejbusima) ali mislim da taj remont ne resava neke od gorucih problema sa vesanjem ili mehanikom.

Ali da, jesu lepi, pogotovu ovako kad se srede i dorade im se i soferke i displej. :)
Mda drzava koja je imala par fabrika autobusa, tolike inzenjere i td, nije u stanju da nadje nekog ko bi resio te probleme... Jel ima neko sliku tog pogona ( fabrike ) gde se radi ta modernizacija?
Ako tako nastave da rade taman za 10 godina mozda i odrade sve... Inace odlicna fotografija, odradite jos koju kad uhvatite 👍🏻
 
Nama su, i pored remonta, potrebni novi trolejbusi, za razliku od tramvaja, gde su nam potrebni novi pravci / koridori, kako bi smo uposlili postojeće kapacitete, a ne da imamo višak koji nam stoji u depoima. Ovo se odnosi i na situaciju, sve da se umanji ukupan broj zabroj rashodovanih.

U poslednjih mesec - dva, sigurno jedno 15 - ak puta sam video po jedan - dva parkirana trolejbusa, sa sve spustenim motkama. Dvaput sam video i ekipe koje su nešto popravljale na mestu prednje maske.
 
Nama su, i pored remonta, potrebni novi trolejbusi, za razliku od tramvaja, gde su nam potrebni novi pravci / koridori, kako bi smo uposlili postojeće kapacitete, a ne da imamo višak koji nam stoji u depoima. Ovo se odnosi i na situaciju, sve da se umanji ukupan broj zabroj rashodovanih.

U poslednjih mesec - dva, sigurno jedno 15 - ak puta sam video po jedan - dva parkirana trolejbusa, sa sve spustenim motkama. Dvaput sam video i ekipe koje su nešto popravljale na mestu prednje maske.
Mislite da treba kupovati nove trolejbuse dok ceo svet gleda da ih zameni el autobusima? Ja sam iskreno bio veliki fan trolejbusa dok ih nisu izbacili, sad nebi bio nikad za vracanje istih. Grad zasija bez tih zica i nosaca gore, mnogo bude lepse...
 
Жице тролејбуса су најмањи проблем поред жица електро мреже за јавну расвету, жица кабловске разапетих између зграда, жица струје за разне трафике, киоске, фрижидере са сладоледима, сплавове и сл.

А није ни да се цео свет претргао да мења троле са електробусима који нису баш најсрећније решење.

Код нас тај систем није најсрећнији због лошег одржавања и мреже и возила - генерално недомаћински однос ГСП према имовини, као и негативна селекција за сам погон Дорћол у целокупном ГСП.
 
Novi trolejbusi su nam sad najpotrebniji u poslednjih 30 godina. Remont kako god da se uradi nema šanse da im produži rad za još deset godina. Dobro one ovako izgledaju, al suštinski problemi generalno nekvalitetnih vozila ostaju. Nema tu šta posebno da se rešava. I što reče Bender remont ide sporo, prosto proces je to.

I moram da razvejem zablude pojedinih forumaša o višku tramvaja u depou. Mada, pisao sam o tome već. Situacija sa tramvajima je sve samo ne dobra, a još manje obećavajuća. Za 30 godina je kupljeno koliko tramvaja, možda 40 do 45, ako gledamo čoperaše iz 1997 godine. Jesu stizale donacije, al predviđene za rad ne duži od deset godina. Gomila je dolazila da bude ništa drugo do donator delova. Pod hitno nam trebaju nova vozila, ili barem kompletan remont Katica, ako se još može naći značajniji broj onih koje vredi remontovati. Sve i uz remont tipa dvadesetak Katica, nema ih više, po meni, vrednih troška od jedno pola miliona evra, novi tramvaji su i te kako potrebni, a sve da se i sad poruče čekali bi do isporuke prvog kontigenta minimum dve godine.

Inače, ne može tramvaje remontovati bilo ko, GSP nikako. Ovo što se ima od Čeha, iako guraju one, trulo je realno. Bezbedne su one ovako za vožnju svakako. Ipak se nešto ozbiljne tramvaji moraju održavati, al problema je previše kad dođe zima sa niskim temperaturama i snegom. Švajcarce je teško održavati. Nekih delova prosto nema. Sve je to na oko dobro, al kao i kod železničkih kompozicija, zna se šta i kad se mora generalno remontovati. U svakom slučaju ne mogu se kupovati tramvaji jednom u 25 godina, tipa 30 komada i onda tvrditi da ih ima dovoljno. Moraju se i oni nekada zameniti.
 
Peoblem kod remonta BKM-ova je što je uglavnom estetski i skupi je pokušaj pravljenja devojke od babe. BKM-ovi su se odlično pokazali s obzirom da ih GSP održava nedomaćinski. Hitno nam trebaju novi trolejbusi.
 
Bkm su žrtve prethodnog iskustva Dorćola kad su Ziu išli na licnu. Rasklaćeni trapovi im nisu smetali, trule karoserije takođe, samo da idu. Ovi očito ne mogu tako, pa evo na početku druge decenije izdišu. Mada, nisu to ni male godine koje su izdržali bez ozbiljnijih zahvata
 
Peoblem kod remonta BKM-ova je što je uglavnom estetski i skupi je pokušaj pravljenja devojke od babe. BKM-ovi su se odlično pokazali s obzirom da ih GSP održava nedomaćinski. Hitno nam trebaju novi trolejbusi.
Гледам ову фрку код судентког па се мислим шта је био проблем да се искључи напон, апнда схватим да кад се искључи, то се деашва на подстаници да је читава линија без. Мислим да би мрежа морала да се реконструшие да је искључивање могуће радити по секцијама, и то баш око окретница и места где су ова упетљавања најшешћа
 
Mislite da treba kupovati nove trolejbuse dok ceo svet gleda da ih zameni el autobusima? Ja sam iskreno bio veliki fan trolejbusa dok ih nisu izbacili, sad nebi bio nikad za vracanje istih. Grad zasija bez tih zica i nosaca gore, mnogo bude lepse...
Ne treba zuriti sa isterivanjem trolejbusa i prelaskom na elektrobuseve, bar ne u Beogradu. Prvo sto i elektrobusevi imaju svoje decije bolesti i ogranicenja, a drugo sto nisu GSP i Grad jos uvek spremni kako za nove tehnologije, tako i za nove velike transformacije i troskove. U ovom momentu, odnosno u narednih 5 godina, prioritet treba da bude da se javni prevoz vrati na noge, i da to postane odrzivo. Da se resi problem vozaca, odrzavanja i manjka vozila u svim podsistemima. Sto rece @Kesha cak i tramvajskom podsistemu fale vozila, iako spolja, vizuelno, deluje kao da je sve ok.

Najpre treba da se srede ti goruci problemi a nece nam nista faliti ako se budemo vozili pod zicama jos nekoliko godina. Ne treba se odricati necega sto radi da bi se u vreme velikih kriza i neizvesnosti oslanjali na nesto za sta jos nismo spremni a i puno je nedostataka i ogranicenja.
 
Pritom kontaktna mreža uopšte ne mora da izgleda loše i da ''ruži'' grad. U Beogradu je uglavnom okej što se toga tiče, ne znam kome i zašto smeta ovo:
1655457685240.jpeg


Mreža se bukvalno ne vidi osim ako ne zagledaš, kvalitetna je i nova (zamenjena komplet ove godine) i trolejbusi mogu da idu jako brzo njom.

Tako da, nije problem mreža nego loša, nekvalitetna, stara, ružna mreža sovjetskog obrasca.

Centar grada je druga priča, ali opet trolejbusi sa baterijama su rešenje i za to.
 
Što se tiče remontovanih trolejbusa, kao i kod neremontovanih, kada malo ubrza kreće da struže, drnda i kao da se guši. Ne sećam se da je tako bilo sa starim trolama, iako mi je ostalo u sećanju da su umeli kao ludaci da voze na potezu Dedinje-Topčider, brže nego što bi kola išla. A ove BKM sad kad pređu 50 na sat hoće da se raspadnu. Da li neko može da razjasni šta se to tačno u njima istrošilo? Pretpostavljam da je nešto na/u motoru?
 
Samo da dodam - i vesanje im je jako lose, uvek bilo. Treska non stop, uvek imam osecaj da ce onaj metalni poklopac iza zadnjih tockova da poleti i prosvira nekome glavu ili krov (znam da nece, valjda... samo kazem kako je neprijatno)

Ne samo njima nego mislim da sam uocio i kod MAZ autobusa istu falinku sa vesanjem. Sto ima logike, jer MAZ i BKM dele dosta komponenti.
 
Mislite da treba kupovati nove trolejbuse dok ceo svet gleda da ih zameni el autobusima? Ja sam iskreno bio veliki fan trolejbusa dok ih nisu izbacili, sad nebi bio nikad za vracanje istih. Grad zasija bez tih zica i nosaca gore, mnogo bude lepse...​
Da mislim. Ako ništa drugo, barem su šanse da će da ih menjaju dizel i CNG autobusi nakon kraće eksploatacije, za razliku od elektrobusa. Plus što mi nije poznato da trole toliko često bukte kao elektrobusi i sl. Takođe, i ona priča kako su elektrobusi ekološkiji od trolejbusa, baš i ne stoji.

Što se tiče žica kontaktne mreže, zanimljivo kako svim zagovornicima ukidanja troli, eto baš one smetaju i eto baš one ruže grad, za razliku od svih onih ostalih visećih čuda koja je spomenuo @Дошљак , koja izgleda po mišljenju pomenutih, ulepšavaju grad (doprinose isticanju lepote fasada zgrada, između ostalog), pošto nikad nijednog nisam čuo da je rekao da treba da se ukidaju te žice (kablovi), nego samo ove za trole.​
 
Trolejbus je sa već postojećom infrastukturom bog i batina u poređenju sa elektrobusima. Mi samo malom dogradnjom mreže i kupovinom trolejbusa sa baterijama možemo da angažujemo trolejbuse na 31, 77, linijama ka opštini Rakovica itd (znači instant možemo da zamenimo 50 autobusa trolejbusima).

O faktorima kao što su smanjeno zagađenje vazduha ne bih ni da pričam, ali smanjili bismo potrošnju i zavisnost od goriva.

A mana elektrobusa je to što je jako nepraktično eksploatisati ih na linijama koje idu često i gde radi mnogo vozila. Oni gube vreme dok se pune, znači potrebno ih je više, znači i više vozača (kojih svakako nema dovoljno).
Naravno, postoje gradovi u kojima elektrobusi rade okej i na popularnim linijama (tipa na osam važnih linija koje idu kroz varšavski stari grad rade skoro samo zglobni električni autobusi), ali mislim da ako već imamo trolejbusku infrastrukturu i dugogodišnje iskustvo u ekspolatisanju njega, održavanja vozila itd, nema smisla da to menjamo/ukidamo nečim novim, skupim, što možda i ne bude dobro.
 
O faktorima kao što su smanjeno zagađenje vazduha ne bih ni da pričam
Ja bih. Jer me jako frustrira da stalno slušam ljude kako ponavljaju ono što im kažu reklamatori električnih vozila.

Da li znaš koliko procenata aerozagađenja u Beogradu dolazi od saobraćaja?
Drugo, da li znaš koliko ima vozila u Beogradu a koliko njih čine autobusi JGP na dizel?


Da ne budem pogrešno shvaćen, slobodno neka se promoviše širenje trolejbuskih mreža i linija. Samo molim vas, nemojte da zvučite kao elektro-lobisti.
 
Poslednja izmena:
Ja sam pre svega javni prevoz-lobista, i slažem se sa tobom, samo što ne vidim ništa loše u tome da javni prevoz bude što čistiji i što električniji. To mu je dodatan plus i dobar marketing.
 
Don't fix it if it ain't broke. Zašto popravljati nešto što nije pokvareno. S druge strane, svakako treba popravljati ono što NE funkcioniše i što je u najgorem stanju.

Saobraćaj u Beogradu čini manje od 20% aerozagađenja. Grejanje i industrija su ti koji nas truju najviše, sa preko 80%. U tom saobraćaju Beograda - koji inače broji između 700 i 800 hiljada vozila u Beogradu dnevno, JGP čini manje od 1%. A od tog 1% JGPa, tek pola odlazi na dizel autobuse. JGP u Beogradu trenutno nije u problemu zbog manjka eko-frendlinesa ili viška auspuha, već zbog manjka vozača, manjka vozila, manjka održavanja i manjka organizacije, reda i stručnosti onih koji odlučuju.


Imajući sve to u vidu, usiljeni prelazak na elektrobuse u ovoj deceniji bi značilo skretanje sa rešavanja gorućih problema i crnih rupa. Samo da bismo se hvalili po regionu kako smo odjednom zeleni i čisti, a sebe zavaravali da ako u gradu sa 800.000 vozila dnevno, u gradu u kome grejanje i industrija truju sa preko 80%, zamenimo 700 auspuha autobusa - elektrobusima sa nereciklabilnim toksičnim baterijama (to se možda neće deponovati u Srbiji, ali negde hoće, i tamo negde će trovati zemljište, jer se reciklirati ne mogu) da smo time rešili najveće i najbitnije probleme. I postali bog zna kako ekološki odgovorni. A gorka realnost je da bi svi gorući problemi opet ostali.

Nestašica vozača, nestašica delova, nestašica održavanja i osoblja, nestašica vozila i užasna, srozana organizacija i kriterijumi - sve je to urgentnije. Štaviše, na sve to bi se samo stvorilo još novih problema. Jer treba prebaciti postojeće depoe na održavanje elektrobuseva. Treba obučiti nove i dodatno obučiti postojeće vozače. Treba naći mehaničare i više elektrčara. Treba uspostaviti lanac snabdevanja i održavanja za ono što bi bilo izvan GSPovih mogućnosti. Treba uspostaviti snabdevanje delovima. Treba nabaviti i postaviti nove punjače.

Javni prevoz u Beogradu je trenutno u fazi teške bolesti i iznemoglosti. Pre nego što se krene u bilo kakve inovacije i ulepšavanja, najpre treba poraditi na tome da se taj JGP oporavi i stane na noge, i da se stvore uslovi da on bude održiv i stabilan narednih 5 godina. Što znači prvenstveno krpljenje postojećih problema i oslanjanje na postojeće kapacitete i načine funkcionisanja (naravno, uz izbacivanje onoga što koči i košta). A posle tamo negde krajem decenije, ako se to stabilizuje (kahm, i ako išta ostane od svetske i ovdašnje ekonomije i civilizacije, kako nas belosvetski hohštapleri sve gurnuše u krize... :rolleyes: ) onda možemo da razmišljamo i o elektrobusevima, i o tramvozima i o čemu god.
 
Poslednja izmena:
Prostije i kraće rečeno - JGP u Beogradu je trenutno poput starog broda na dizel koji još pluta, ali je u sve gorem stanju. A dolazi oluja. Teška i duga oluja. A mi imamo skromnu sumu para i skromne mogućnosti. Hajde da se mi za sada posvetimo održavanju postojećeg broda i tehnologija na njemu, da ne bismo svi kolektivno završili kao Titanik. A posle par godina, kada em prođe oluja, em se uštedi malo para, em se pojave nove opcije i tehnologije, onda možemo da razmatramo i prelazak na Starship Enterprise ako narod to želi. Mada već znam da ne želi. Jer narod, odnosno putnici, od JGPa žele: 1) dovoljnu količinu vozila 2) tačnost 3) dobru organizaciju 4) bezbednost i 5) osnovni nivo komfora, što znači da makar svako drugo vozilo ima klimu ili da ih vozači ne tretiraju kao vreće krompira. To su zahtevi i potrebe većine putnika u Beogradu. Ništa više od toga, ništa manje.

A da li će taj JGP imati auspuh ili bateriju, to gotovo nikoga ne zanima. Pogotovu ne otkako je porasla svest da su grejanje i industrija ti koji najviše truju. Jer vide ljudi zimi šta im se nakupi na simsu prozora u poređenju na leto. A i vide po nosevima kada i gde teže dišu. Vide razliku da li im je teže leti u Despota Stefana zbog prolaska 2 Solarisa (naspram 200 automobila) ili im je teže i gore od oktobra pa sve do aprila bilo gde u gradu zbog purnjanja raznih Černobilja. Što kućnih Černobilja (Smederavac FTW, neki samo još blato nisu uzeli da lože) , što energetskih (TENT, optimizovao ga Grčić samo tako, j' mu sve po svisku), što toplanskih, što industrijskih/privrednih objekata.
 
Pritom kontaktna mreža uopšte ne mora da izgleda loše i da ''ruži'' grad. U Beogradu je uglavnom okej što se toga tiče, ne znam kome i zašto smeta ovo:
Pogledajte prilog 139234

Mreža se bukvalno ne vidi osim ako ne zagledaš, kvalitetna je i nova (zamenjena komplet ove godine) i trolejbusi mogu da idu jako brzo njom.

Tako da, nije problem mreža nego loša, nekvalitetna, stara, ružna mreža sovjetskog obrasca.

Centar grada je druga priča, ali opet trolejbusi sa baterijama su rešenje i za to.
Da da uzeta fotografija pored zelenila totalno u "nebitnoj ulici" bitnoj ali gde je zelenilo prvi plan.. Ta ista fotografija pored neceg gde dolaze turisti bi bila totalno drugacija da je uslikana sa Trga Republike gde se vidi mreza dok gledas na narodno pozoriste koje je vrh arhitekture!
Kazem bio sam isto kao i svi sto piskarate za trole, dok ih nisu ukinuli! Kod nas u naciji je valjda problem sto se sporije privikavamo, ili ne zelimo da menjamo, i idemo napred stvari koje realno treba menjati... Nemam nista protiv da ostanu trole u Kneza Milosa, prebaciti na Vidikovac, Nbgd gde nije toliko bitno.. ALI u strogom STROGOM CENTRU GRADA treba izbaciti to sto pre!
 
Mogli su nasi da odrade dizajnerski nesto slicno kao sto su BKM-ovi u Peterburku i Minsku, vise bi psihicki narod video " promene " i oraspolozio se izmenama... Ali dobro je i ovo sto su odradili... Opet kazem u trenutnoj situaciji svaki dinar je bitan, i najgore moguce ulaganje bi bilo kupovina novih troli! Kupovina moze da saceka, i nebi trebala da bude prioritet toliki za grad! Mnogi gradovi sa Trolejbusima starijim i plus 15g trpe i cekaju, nije Beograd toliko bogat da se o trosku gradjana obnavlja u tom sektoru svakih 12 13g kad je nepotrebno! Imamo moderne trole koje trebaju nasi zavodi i umovi da dovedu do uma! Slike BKM-ova sa Ruskih i Beloruskih foruma da vidimo kako bi nasi mogli da ih osveze! 👇
1280px-AKSM-32100D_trolleybus_in_Minsk_-_03.jpg1031563.jpg1591455669171136908.jpg1591455496148534573.jpg
 
Vrh