Šta je novo?

Trolejbusi

Malopre se vratih kući sa Banjice, i to sa 34, jer trole uopšte ne rade. Sistem ih uopšte ne vidi. Tako je najmanje 2 sata, rekao bih. Da li zna neko o čemu se sad radi?
 
Čuo sam da je nestalo struje u Lole Ribara, ne znam da li je tačno.
 
Pretpostavio sam i ja kada sam video trolu da stoji da je nestala struja, ali u tom trenutku je prosla jedna ka skupstini. Moguce je i da nestaje struja i da se kvare.
 
Nema nego sam dosao peske iz Svetogorske gde nisam video ni jednu trolu na mapi, pa sam video da jedna stoji u Takovskoj, sto me je dovelo do zakljucka da je nestala struja, a kad sam video 40 shvatio sam da se ova samo pokvarila. Nadam se da je sada jasan tok misli. :sesir:
 
Ja sam napisao da nisu radile celo veče ni 40 ni 41. Zato sam i pitao vezano za Svetogorsku, jer mi nije logično da u njoj nestane struje, a da ne radi 40. Bio sam večeras na Banjici, kod pijace, oko 21:30 i dok sam došao kući, nekih 1h i 10min, nijedna trola nije prošla, ni iz grada, ni ka gradu. A ni posle nisam čuo da trole saobraćaju. Otvoren mi prozor, pa mogu lepo da čujem kada trole staju na stanicu ili na semafor. Na kraju sam išao pešaka do stare okretnice i tamo hvatao 34.
 
Jel ima jedan dan ne sretnem jednu pokvarenu trolu kad odem do grada, evo sad kod šumica stoji 2055
 
AKSM-333, prekjuče na Trgu Republike. Jedini model zglobnog trolejbusa koji poseduje GSP, ali ujedno najstariji i najmalobrojniji u odnosu na novije solo trolejbuse, kojih ima tušta i tma.
P7070627.JPG
P7070628.JPG
 
Žali Bože bačenih para na ove remonte...😕
Belkommunmash BKM-321 by Conecto NS, on Flickr
Браник укрив, оне решетке горе код трола исто нешто врљаве. Контрола квалитета 0. Да се доведу неки Јапанци с катанама тамо изгледа да мора.
 
Nemoj njih molim te. Tada bi nam se obistinala ona kletva "ne bi nam sva groblja bila dovoljna". Oni su bre za minut kašnjenja vozova na godišnjem nivou, spremni da sebi oduzmu život.
 
Зашто се барем последњи злгобни БКМ не стави на најоптерећенију линију 29? Мени и даље није јасно да од минимум двадесет злгобних возила (Тролзе и БКМ) остаде само једно технички исправно возило. Да су барем све оне у каквом-таквом стању па да их врате на улице јер од новог тендера нема ништа, џабе се надамо.
Постоји ли опција да ремонтују зглобне троле као соло БКМ-ове? Тролејбуски саобраћај би се вратио у нормалу, врачарске линије би вратили до Студентског, реорганизовао би се идиотски ред вожње, повећали поласци итд.

Не знам како гледате на ово, али буквално смо сведоци комплетне пропасти тролејбуског система, чак ни трамваји ни аутобуси нису оволико угрожени колико је град последњу деценију уништио овај вид превоза. Не прође ни један дан да се не поквари барем једно возило, док дођу нове троле ми ћемо морати да расходујемо готово сва возила и опет ће бити премало трола на улицама....
 
Зглобни БКМ повремено саобраћа на 28, зато ми није јасно зашто не може на 29 а прелазе преко истих коцки?? Изгледа да више није у томе проблем већ једноставно немамо више зглобних трола услед неодржавања.

До тада, овакав призор ћемо убудуће моћи да видимо само на сликама
serbien--stadtbus-belgrad--134793.jpg

а некада су уместо Хигера возиле Тролзе и на 21.
157.jpg
 
Mislim da je problem bio u radijusu okretanja oko novonastalog platoa trga. To jest, u onom sada ostrijem skretanju iz Vasine u Kolarcevu.

Trolze su inace bile pulleri i imale upravljivu zadnju osovinu. BKMovi su pusheri i zadnje im nisu upravljive. Moguce je da su nakon rekonstrukcije uvideli da su tu nesto zeznuli ili izostavili. Ko zna, mozda je uoceno da prilikom tog skretanja, BKM mora da zadje u suprotnu traku. I onda su prvo cutke povukli zglobnjake sa pravca ka Slaviji a potom prosuli bajku za medije i raju o prevelikoj tezini.
 
Poslednja izmena:
I ja ne vidim neki tehnički problem za 29-tku. Inače, trebalo bi da i te zglobne BKM trole imaju pogon na drugoj osovini. Treća svakako nije upravljiva. I nema tu više toliko održavanja. Prosto 2004. su godište. Raspada se to odavno. Trolce su uglavnom povučene iz saobraćaja, sem one jedne, koja je sređena za takozvani muzej.
 
Nije to izuzetak, trolejbusi ne mogu trajati nešto duže od autobusa pošto koriste istu šasiju. Posebno u našim uslovima sa rupama na putevima i putarima koji postavljaju šahte direktno pod točkove. Jeste da elektro motor traje duže od dizel motora, ali obično se prvo raspadne šasija/karoserija. Druga je priča za šinska vozila pošto ona nisu izložena tolikim udarima u vožnji.
 
Stoji što kaže i Dart, mada da su kvalitativno na nivou Japanaca, trajale bi 30 godina. Kad se uradi sve kako treba što se tiče pogona, plus sve što ga prati, trolejbus može stvarno dugo da traje, al sa beloruskim kvalitetom konstrukcija, limova, i uopšte cele karoserije, 15 godina je maksimum. Plus vešanje, koje još više, tj pre uništi karoseriju silnim potresima. Previše često moraju da se krpe. Svedoci smo otvaranja čitavih rupa na spoljnoj oplati. Mogu da zamislim šta je ispod nje na nosećoj konstrukciji. Ustvari, video sam jednu oguljene oplate na Dorćolu iz te serije, samo solo. Nije izgledala nimalo zdravo, a neki delovi su bukvalno bili u prekidu koliko se sećam. U ne tako malom broju evropskih gradova, one ružnjikave, možda bolje rečeno, pomalo neugledne Škode gaze verovatno i treću deceniju, a drže se samo tako. Dobro, i održavaju se verovatno, al i ne propadaju brzinom kojom propada BKM sigurno.
 
Vrh