Šta je novo?

Trolejbusi

Veliki problem trolejbuskog podsistema u BG je nedostatak zglobnih vozila na opterećenim linijama, koliko je meni poznato trenutno vozi samo 3 zglobnih AKSM-333 na liniji 40, svih ostalih 77 trola u voznom parku čine solo modeli.

U Sofiji su skoro svi trolejbusi koje sam video na ulici bili zglobni, i to najnoviji Škoda 27Tr Solaris, koji su proizvedeni pre nekoliko godina.
 
Veliki problem trolejbuskog podsistema u BG je nedostatak zglobnih vozila na opterećenim linijama, koliko je meni poznato trenutno vozi samo 3 zglobnih AKSM-333 na liniji 40, svih ostalih 77 trola u voznom parku čine solo modeli.

U Sofiji su skoro svi trolejbusi koje sam video na ulici bili zglobni, i to najnoviji Škoda 27Tr Solaris, koji su proizvedeni pre nekoliko godina.
Proizvedeni su krajem 2020 i pušteni u rad u zimi 2021. godine.
 
U utorak je bio zastoj trola u smeru ka Slaviji. Bio je gadan sudar dva automobila kod Hiltona pa su delovi automobila i ulje iscureli na žutu traku ka Slaviji. Nagomilale su se 3 29ke i još ko zna koliko na okretnici.

Da su trole autonomne ne bi bilo takvih problema jer bi mogle da privremenim prolaskom kroz suprotan smer izbegnu taj karambol. 31 i Eko 2 su bez problema mimoišli te probleme.
 
281198879_2761276644017371_6221288670603570955_n.jpg

Autor fotografije: D. Zamurović
 
GB 113 u sudaru sa GSP huliganima 2010 godine :D

PS ovo nije isti trolejbus. Originalni 113 nije preživeo 90-e, pa je ovaj Grk dobio njegov garažni broj...
 
Poslednja izmena:
Ovo liči na 5. oktobar.
Ne, 9. mart 1991. Vidi se po uniformi i kapi pandura. Takođe, grb grada je na trolejbusu umesto GSP logoa.
Evo sa ovog snimka. Na tom delu ima još materijala gde se vide trolejbusi, koji su tada iskorišćeni kao barikade protiv Slobine murije.
Ova Zijača iza, što stoji usmerena ka Francuskoj ulici (što ''skreće'' ka Vasinoj), to je ova što se vidi u Zamurovićevoj fotografiji
9 mart.jpg
 
Želeo bih ovim putem da javno pohvalim vozača na liniji 21A, nedelja pre podne, autobus Higer KLQ6129GQ2 (znam da nije trolejbus, hvala) , GB 3507 koji je tako pažljivo zaobilazio šahte, rupe, ulegnuće, slivnike, kočio pred svaku neravninu da ja to nisam video za preko 40 godina korišćenja GSP Beograd! Kamo lepe sreće da su nam svi vozači tako pažljivi.

20220626_104002.jpg


P.S. Igore, ako je ovo post za drugu temu, molim te da ga prebaciš.
 
Do sad nekako nisam asocirao BKMove sa toplotom, odnosno vise leti zazirem od vreline dizel motora nego od elektromotora. Medjutim sad udjem u #2009 i osetim vrelinu u zadnjem delu kao da sam u rerni. 😳

Naravno, klima stoji samo za ukras, kao i sa svim ostalim BKMovima u zadnje vreme.

Zadnja osovina zvuci kao blender koji melje orahe.
 
Motor mora da se ugreje i da se oseti na podu. Nekoliko stotina kila ugrejanog metala na ovim temperaturama i te kako se oseti.
Diferencijal i planetarci su na trolejbusu potrošna roba zbog naglog i silovitog starta i zaustavljanja. Na autobusu to ide mbogo mekše, mada posle desetak godina nije čudno da se i njihovw osovinw čuju. A i ako se ne čuju, buka motora i menjača maskira zvuk pogonskog mosta
 
Ma svakako, pa mislim gde ima struje ima i toplote. Pogotovu još ako je tu i neka mehanika, pa otpornici, pa kompresor pa svašta nešto. Samo kažem da nekako nisam do sad očekivao da BKMovi budu furune.

Mada ima i toga da se u zadnje vreme ređe vozim njima. Doduše, kad ih ređe i ima...

Ovo danas je bilo strašno, znači prvi put u životu da izađem na 40 stepeni i da se osetim prijatno, kao da sam ušao u hlad.
 
Mislim da je veci problem sto je to metalna kanta na suncu, na 40 stepeni bez klime i napravi se staklena basta.
 
I mnogo više od 40 stepeni vazduha, jer na asfaltu može da bude i svih 70.
Onda prestaje odavanje toplote i motora i elektrike i kočnica i guma okolini, već se greje vozilo.
 
Vrh