Šta je novo?

Trolejbusi

Вероватно би некоме са здравом рачуницом пословања то био примамљив посао.
 
Naprotiv, mislim da bi svaka ozbiljna kompanija sa zdravom poslovnom praksom prethodno doooobro i temeljno ispitala sve pa tek onda donela odluku.
 
Nije neki rizik, zaštite se oni dobrim ugovorom. Koliko znam, Keolis ima u portfoliju i trolejbuse, znači i tehnološku bazu. Tramvaje ima više njih.
 
U razgovoru sa ljudima gspa čujem komentare da oni smatraju depo na Dorćolu štalom. Itekako je potreban Kosmaj 2 za sofisticirana vozila.
 
Gde nije rizik, pa samo dok se izgrade novi depoi, ili preurede stari, pa dok se nadju i obuce dobri mehanicari, pa nabave vozila, uspostave lanci snabdevanja i odrzavanja... Takodje, za razliku od drzavnih levijatana, privatniku uopste ne bi bilo svejedno da li bi isplatio sve troskove za 5 ili za 10 godina.

Takodje bih voleo da vidim na delu sta biva kad trolejbus privatnika pokida mrezu ili se uplete u nju a mora da ceka GSPov kamion i majstore da je oprave i izvuku ga. A znamo svi koliko sluzbe i preduzeca u Beogradu (ne) saradjuju i ne koordinisu se.

Ja licno ne verujem da ce tako nesto biti u Beogradu. A privatnici ili grad uvek mogu da angazuju istrazivace i urade studiju pa da dokazu suprotno. Ali naravno, da bude ozbiljna studija ozbiljnih ljudi. Ne ljudi za sve rezime koji pricaju sta im sponzor naredi.
 
Pa trolejbuski depo na Dorćolu je najmlađi objekat GSP-a.

Potrebni su ljudi: znanje i organizacija. Organizovano znanje. GSP je nešto od toga imao osamdesetih (mada nije umeo da napravi kvalitetnu tramvajsku prugu ni tad), sad nema ništa, niti će imati. Zato ne treba ni da ga bude.
 
U razgovoru sa ljudima gspa čujem komentare da oni smatraju depo na Dorćolu štalom. Itekako je potreban Kosmaj 2 za sofisticirana vozila.
Pa neka ociste i srede tu stalu... 🙄 Neka uloze nesto u nju.

A da... Vesicu i investitorima kaubojima treba jos hektara skoro pa besplatnog zemljista...

Ceo Beograd se izgradio i popunio, Luka izgradjena, Ada Huja izgradjena, blokovi oko Gazele izgradjeni, sve izgradjeno, nema vise jedne slobodne parcele, a Srbija u natalitetskoj eksploziji, pa nam jos jedino preostaje da rusimo Dorcol i tu gradimo stancuge. Naravno, precenjene kao i sve ostalo...
 
Ali dobro, to na stranu, mislim ako radnici GSPa ne mare gde ce raditi, kako ce raditi, da li ce uopste raditi... voleo bih makar da pouzdano i definitivno saznamo hoce li se taj Dorcol iseljavati ili ne.

Da znam da planiram sta dalje. I sta da ocekujemo svi. A ovo ovako hoce, nece, mozda, videcemo... samo ometa druge ljude da iznesu dugorocne predloge i saznaju sta gde da ocekuju. Ne samo za trolejbuse nego i za ostale stvari vezane za pogon Dorcol.

Neka se odluce vec jednom.
 
ОК, онда да смо озбиљна држава, треба се имати дугорочна стратегија развоја јавног саобраћаја (10 - 20 година), што независнијег од фосилних горива, изградња нуклеарке, изградња инфре за прелазак на тролејбусе, трамваје, електричне аутобусе и метро на територији града и електричне аутобусе и приградску железницу за приград и међуград, па и привлачење фирми за производњу и сервисирање свега тога овде..
 
Pa trolejbuski depo na Dorćolu je najmlađi objekat GSP-a.

Potrebni su ljudi: znanje i organizacija. Organizovano znanje. GSP je nešto od toga imao osamdesetih (mada nije umeo da napravi kvalitetnu tramvajsku prugu ni tad), sad nema ništa, niti će imati. Zato ne treba ni da ga bude.
To su najstariji objekti, a jedna radionica je samo napravljena posle požara, i to sa korišćenjem dosta ostataka stare
 
Šta se dešava sa Unutrašnjim magistralnim prstenom i ima li to nade da ikada postane realnost ili da ne računamo više na to? Pitam jer hoću da napravim par mapa i predloga za trolejbuske linije ali neću da traćim vreme na varijante sa UMPom ako se on nikad neće napraviti.
 
Da na brzu gradsku saobraćajnicu pustiš trolu?
 
Da na brzu gradsku saobraćajnicu pustiš trolu?
Ne.

Nego da znam hoce li biti nekih novih radova, novih prelaza preko autoputa i novih raskrsnica u istocnom delu grada. Uopsteno, da znam kako ce izgledati (jugo)istocni deo grada.

Jer zadnjih par puta kada sam pricao da treba da se sire Zicka, Makenzijeva, Maksima Gorkog, da se ostavi na miru okretnica na Crvenon krstu i jos neke druge, da se prosiri Grcica Milenka i uvedu nove trolejbuske linije... pola foruma mi je religijski recitovalo kako nema potrebe za time i kako ce sve to biti reseno kad se izgradi cuveni UMP. I da je "sve predvidjeno i sredjeno GUPom". U medjuvremenu prosle dve godine a ja ne videh nikakav pomak ka tome. Pa reko mislim da je vreme da znamo i da se odlucimo, jel ima nesto od tog UMPa i tog prateceg GUPa pa da ih cekamo jos neko vreme ili da otkacimo vise taj Skadar na Bojani i bavimo se onim sto se moze uraditi ovde i sada (takoreci).
 
Poslednja izmena:
УМП дебело касни и тапка у месту, а тек предстоје радови тежи од самог моста преко Саве и трасе на НБГ. Нажалост чини ми се да ту неће бити помака пре 2025. а завршетак целе трасе отприлике 2029.
 
To me otprilike zanimalo, hvala. Znaci do daljnjeg racunam da nema UMPa pre 2030. Najranije.
 
То је нека моја лаичка процена. Град има брдо инфраструктурних пројеката у најави. Ето нпр. играмо се премештања старог моста на суво, уместо да се распетља чвор у БГ јужно и источно од Аутокоманде.
 
Ne.

Nego da znam hoce li biti nekih novih radova, novih prelaza preko autoputa i novih raskrsnica u istocnom delu grada. Uopsteno, da znam kako ce izgledati (jugo)istocni deo grada.

Jer zadnjih par puta kada sam pricao da treba da se sire Zicka, Makenzijeva, Maksima Gorkog, da se ostavi na miru okretnica na Crvenon krstu i jos neke druge, da se prosiri Grcica Milenka i uvedu nove trolejbuske linije... pola foruma mi je religijski recitovalo kako nema potrebe za time i kako ce sve to biti reseno kad se izgradi cuveni UMP. I da je "sve predvidjeno i sredjeno GUPom". U medjuvremenu prosle dve godine a ja ne videh nikakav pomak ka tome. Pa reko mislim da je vreme da znamo i da se odlucimo, jel ima nesto od tog UMPa i tog prateceg GUPa pa da ih cekamo jos neko vreme ili da otkacimo vise taj Skadar na Bojani i bavimo se onim sto se moze uraditi ovde i sada (takoreci).
Radi mapu onako kako sam i ja radio moju. Ja sam se tamo, kao što si i sam mogao da vidiš, bazirao na postojećem stanju ulica, uz dodavanje kraka koji su predvideli od okretnice u Čingrijinoj, pa do Cvetka, i modifikovani saobraćaj sa tramvajima i trolejbusima kroz Kralja Milana i trasom linije 48 od Slavije do Kraljice Marije.

То је нека моја лаичка процена. Град има брдо инфраструктурних пројеката у најави. Ето нпр. играмо се премештања старог моста на суво, уместо да се распетља чвор у БГ јужно и источно од Аутокоманде.
Dok ne nabiju dodatne zgrade između postojećih u BNV, ne izgrade BNV 2 na mestu Sajma, a BNV 3 na mestu fabrika od Mosta na Adi ka Banovom brdu i Hipodroma, gotovo čitav grad će biti podređen tome.
 
ja sam se tamo, kao što si i sam mogao da vidiš, bazirao na postojećem stanju ulica,
chow-yun-fat-a-better-tomorrow2.gif
 
Možemo sad ići i u izvorni uzrok problema, odnosno rešenje problema - indikator za status vrata i stanična kočnica. Ako je vozilo opremljeno sa barem jednim od tih sistema, onda ne bi ni putnici morali da se brinu i da viču.

Nekako me sad i ova situacija povela na razmišljanje. Imao sam utisak da stanje u gradskom prevozu poboljšava već neko vreme, najviše gledajući ovde pisanja ljudi, ili bolje reći činjenicu da baš dugo vremena nije bilo nekih velikih žalbi. A onda, već neko vreme izviru slike i snimci i komentari kako je stanje užasno - te ne rade klime, pa cure, pa ne obavljaju se polasci, pa tuku se vozači, pa ova vrata. I onda dođe onaj stari osećaj kako je prevoz blago rečeno katastrofa.

Iako ima tih velikih problema u prevozu, nekako sve sitnice koje nedostaju ili ne rade daju mnogo jači utisak da je prevoz u lošem stanju. Možda zato što je te sitnice mnogo lakše popraviti ili ih izbeći, što onda govori mnogo više o tome kako preduzeće funkcioniše (ili bolje reći ne funkcioniše). Za neobavljen polazak i može biti razumno opravdanje - pokvarilo se vozilo, gužva, nema vozača. Ali za ovo ovako, da su otvorena vrata u toku vožnje i da vozač nema načina to da primeti, to je na kraju daleko veći problem, jer pokazuje stanje. Kao i komentar u temi za autobuse, snimak gde curi klima "pa kao to je lako da se reši". Okej, lako je, zašto onda nije rešeno, nego se vozilo nalazi u saobraćaju?

Osećam da će ovo naići na nečije neodobravanje, jer eto tako je. Ali ću napisati kako god, pa ko kako želi da se oseća povodom toga. U Beču koristim prevoz skoro svakodnevno. Tu sam već treću godinu i za sve ovo vreme nema šanse da se setim bilo kakvog iritirajućeg nedostatka u prevozu. Prošle nedelje mi se desilo da sam hteo na S-Bahn, došao na stanicu, ne radi jedan displej, okej pogledam drugi, vidim kada mi dolazi odgovarajući voz. Međutim, u tom trenutku se menja status za taj voz, u istom trenutku se uključuje razglas i automatski generisano glasovno obaveštenje javlja da taj voz ne saobraća zbog nekog tehničkog defekta i da će umesto njega doći zamenski voz koji saobraća do X stanice, uz izvinjenje.
Jednom mi se desilo da, vraćajući se posle podne sa kafice sa prijateljicom, da se baš u to vreme dešava neki protest, što nisam ni video. Tramvaj koji meni odgovara naravno ne saobraća, ali na info displeju na stanici, koji inače izgleda primitivno, odmah se vrtelo obaveštenje da se "tu i tu održava protest i da linija ne saobraća do daljnjeg, izvinjenje".
Nebrojano puta sam čuo na stanici da je trenutno kašnjenje u planiranim intervalima na toj i toj liniji toliko, i da se trude da vrate interval u normalu, uz izvinjenje opet.
Dalje, u vozilima uvek ima stanicna kočnica, svi Stop dugmići na šipkama funkcionišu i daju signal vozaču da neko želi da izađe i ta vrata se automatski otvaraju na stanici. Vozač obavezno izlazi da spusti rampu i da pomogne osobi u kolicima da uđe u vozilo. Na svakom displeju na stanici je označeno da li je vozilo niskopodno. Klima uvek radi na vreme.

Svi ti sitni detalji neverovatno podižu ugled prevozniku i pozitivno mišljenje o javnom prevozu. Ne, nećemo pričati o budžetu, koji je sigurno različit. Sve ove sitnice ne koštaju ništa ili koštaju minimalno. Svi ti delovi vozila ionako dolaze uz vozilo, samo iz nekog razloga u Beogradu mehaničari moraju to da sklanjaju.
 
Vrh