Možemo sad ići i u izvorni uzrok problema, odnosno rešenje problema - indikator za status vrata i stanična kočnica. Ako je vozilo opremljeno sa barem jednim od tih sistema, onda ne bi ni putnici morali da se brinu i da viču.
Nekako me sad i ova situacija povela na razmišljanje. Imao sam utisak da stanje u gradskom prevozu poboljšava već neko vreme, najviše gledajući ovde pisanja ljudi, ili bolje reći činjenicu da baš dugo vremena nije bilo nekih velikih žalbi. A onda, već neko vreme izviru slike i snimci i komentari kako je stanje užasno - te ne rade klime, pa cure, pa ne obavljaju se polasci, pa tuku se vozači, pa ova vrata. I onda dođe onaj stari osećaj kako je prevoz blago rečeno katastrofa.
Iako ima tih velikih problema u prevozu, nekako sve sitnice koje nedostaju ili ne rade daju mnogo jači utisak da je prevoz u lošem stanju. Možda zato što je te sitnice mnogo lakše popraviti ili ih izbeći, što onda govori mnogo više o tome kako preduzeće funkcioniše (ili bolje reći ne funkcioniše). Za neobavljen polazak i može biti razumno opravdanje - pokvarilo se vozilo, gužva, nema vozača. Ali za ovo ovako, da su otvorena vrata u toku vožnje i da vozač nema načina to da primeti, to je na kraju daleko veći problem, jer pokazuje stanje. Kao i komentar u temi za autobuse, snimak gde curi klima "pa kao to je lako da se reši". Okej, lako je, zašto onda nije rešeno, nego se vozilo nalazi u saobraćaju?
Osećam da će ovo naići na nečije neodobravanje, jer eto tako je. Ali ću napisati kako god, pa ko kako želi da se oseća povodom toga. U Beču koristim prevoz skoro svakodnevno. Tu sam već treću godinu i za sve ovo vreme nema šanse da se setim bilo kakvog iritirajućeg nedostatka u prevozu. Prošle nedelje mi se desilo da sam hteo na S-Bahn, došao na stanicu, ne radi jedan displej, okej pogledam drugi, vidim kada mi dolazi odgovarajući voz. Međutim, u tom trenutku se menja status za taj voz, u istom trenutku se uključuje razglas i automatski generisano glasovno obaveštenje javlja da taj voz ne saobraća zbog nekog tehničkog defekta i da će umesto njega doći zamenski voz koji saobraća do X stanice, uz izvinjenje.
Jednom mi se desilo da, vraćajući se posle podne sa kafice sa prijateljicom, da se baš u to vreme dešava neki protest, što nisam ni video. Tramvaj koji meni odgovara naravno ne saobraća, ali na info displeju na stanici, koji inače izgleda primitivno, odmah se vrtelo obaveštenje da se "tu i tu održava protest i da linija ne saobraća do daljnjeg, izvinjenje".
Nebrojano puta sam čuo na stanici da je trenutno kašnjenje u planiranim intervalima na toj i toj liniji toliko, i da se trude da vrate interval u normalu, uz izvinjenje opet.
Dalje, u vozilima uvek ima stanicna kočnica, svi Stop dugmići na šipkama funkcionišu i daju signal vozaču da neko želi da izađe i ta vrata se automatski otvaraju na stanici. Vozač obavezno izlazi da spusti rampu i da pomogne osobi u kolicima da uđe u vozilo. Na svakom displeju na stanici je označeno da li je vozilo niskopodno. Klima uvek radi na vreme.
Svi ti sitni detalji neverovatno podižu ugled prevozniku i pozitivno mišljenje o javnom prevozu. Ne, nećemo pričati o budžetu, koji je sigurno različit. Sve ove sitnice ne koštaju ništa ili koštaju minimalno. Svi ti delovi vozila ionako dolaze uz vozilo, samo iz nekog razloga u Beogradu mehaničari moraju to da sklanjaju.