39 ima čak 4.2 kilometra trase kroz jednu od najtesnijih i najopterećenijih 1+1 ulica u gradu - Kumodrašku. Za koju je veliko pitanje da li će ikad moći da se proširi i za jednu traku, a kamoli dve. Da si naveo neku deonicu tipa Micka Krstića ili Marijane Gregoran pa i ajde nekako. Imamo na svakih 300 do 500 metara par mesta gde ulica može da bude 2+1 ili 2+2. Ali Kumodraška je od Autokomande do raskrsnice ispod Darvinove pošte cela 1+1. I već je preotperećena. Tu čak ne mora da se desi ni nestanak struje. Dovoljno je da neko vozilo capne u svojoj traci, i već nastaje pakao.
Ako me pitate ''pa kako ne capne neki autobus''... Pa iskreno, ne znam kako ne capnjavaju. : / U zadnjih par godina nekoliko puta nedeljno prolazim kroz Kumodrašku i nisam naletao na slučaj da neki autobus stane od AK do Darvinove pošte. Odmah da stavim disclaimer da ne kažem da to nije moguće. Samo kažem da do sada zaista to nisam video.
Ali, razumem i delim viziju da neki od tih istočnih delova grada dobiju svoje trolejbuske linije.
Ja sam svojevremeno ovde dao predlog i viziju da jednog dana Ulica
Braće Jerković dobije trolejbuse. Taman bi posle mogli da idu na gore, i ka okretnici Medaković i ka Banjici. Ali samo i samo nakon što se uradi nešto da do početka te ulice iz pravca centra ne vode isključivo 1+1 ulice, pa i još gori jednosmerni sokaci.
Deonica Medaković okretnica - pet solitera na Banjici je prvi sledeći korak odnosno krak koji treba da se izgradi. Ja sam najpre za to, a posle možemo o drugim kracima i naseljima. Recimo, Mirijevo, Karaburma i ono što MC pominjao, oblast između Dunavske i Micka Krstića. Pogotovu što će, sa ovim obolelim cenama nekretnina i manijom za kvadratima, verovatno u narednih 5 godina i prostor oko Luke da krene da se preuređuje i gradi, a nakon njega i prostor (čitaj - divlji zapad XD ) istočno od Pančevca. Eto prilike za nove trolejbuske linije, taman da se nadovežu na Dunavsku i Cvijićevu. A i da se počne s tramvajem do Rospi ćuprije, minimum.
Pored Braće Jerković,
umujem i o trolejbusima na potezu od Čubure do Dušanovca, pa onda do samog Jerkovića. Svakako vrlo primamljiva deonica, jer bi trolejbus bolje savladavao sva ta brda nego autobus. Ali nažalost,
ovo,
ovo i
ovo bukvalno sahranjuju i najmanje izglede da se tako nešto ostvari. Nisu čak problem ni Tetovska i Todora Dukina. Isterivanjem automobila sa ulica, napravilo bi se tu prostora i za dve trake ako treba. Ali Kruševačka, Dušanovački nadvožnjak i brlog južno od njega... e to je ono što guši ceo taj deo grada.
Ovo su inače stari Street view snimci, iz 2015. I Kruševačka i Dušanovac su se u međuvremenu još popunili i neće imati gde da se šire. U Kruševačkoj je nikao i onaj hotel, naravno tik uz kolovoz, na manje od 1 m. A ispod njega još dve zgrade prekoputa. Eksproprijatisati i rušiti sve to bi bio pakao i teret čak i za najbogatije gradove, a kamoli za nas. Ta Kruševačka, Dušanovac, i ono što su nam uradili sa autoputem... (od AK do Bubnja samo 3 krštena prelaska preko) to su zaista slepila i bezobrazluci epskih razmera.