Šta je novo?

Trolejbusi

Ažurnost (čitaj: princip) im je takav da se red vožnje za novu liniju ili promenu reda postojeće linije, ubacuje na dan stupanja na snagu.
 
Da li se meni čini ili po novom redu vožnje 40 ide ređe? Ne mogu da se setim reda vožnje od pre, ali mi deluje da sad, makar van špica, ima manje polazaka.
 
Dame i gospodo od jutros trola 19 ponovo ide beogradskim ulicama!
 

Prilozi

  • FIPoqGaXoAAtMAu.jpg
    FIPoqGaXoAAtMAu.jpg
    535,4 KB · Pregleda: 1.570
И наравно ажурни СЈП није стигао да врати ознаке на стајалишта.
 
Дошљак":u5kc049r je napisao(la):
И наравно ажурни СЈП није стигао да врати ознаке на стајалишта.
Tačnije, da odlepi plave nalepnice preko broja 19.
 
Čekaj dok popiju prvu kafu u novoj, pa dok se odštampa radni nalog. Možda su i spojii praznike pa će dugo biti plava nalepnica.

Zanimljivo da stoji 19L, a kao trajno do slavije ili vozač samo našao 19L u bazi i pustio na displej da ne prepravlja 19. Ili za ljude da ne gnjave dokle ide, ovako vide L i znaju da je skraćena verzija.
 
Beogradskim ulicama od danas ponovo saobraća trolejbuska linija 19, ali na skraćenoj trasi od Konjarnika do Slavije. Nakon povratka linije 28 u julu 2020., aktom povratka i linije 19 su poništene sve odluke o ukidanju trolejbuskih linija iz novembra 2019.

Pre dve godine grad je bio u situaciji u kojoj su se ukidale linije i kada se planiralo potpuno ukidanje trolejbuskog sistema. Iz gradske uprave su tada kao probleme navodili to što su trolejbusi nefleksibilni po pitanju izmena trase i što njihova kontaktna mreža narušava estetiku ulica u centru grada. Kasnije se pokazalo da se ti problemi mogu vrlo lako prevazići nabavkom trolejbusa sa autonomijom.

Građani su u međuvremenu pokazali da se ne slažu sa ukidanjem jednog ekološkog vida prevoza, i izborili se za njegov opstanak u ovom kritičnom periodu po trolejbuse u Beogradu. Rezultat toga je i doprinos promeni stava gradske uprave po ovom pitanju.

Danas smo u situaciji gde je usvojena nova strategija razvoja trolejbuskog sistema, koja uključuje širenje mreže, uvođenje novih linija i povećanje broja vozila. Ove nedelje se očekuje i raspisivanje tendera za kupovinu novih trolejbusa prvi put posle 12 godina. Naizgled deluje da su ekologija i struka pobedili.

Uprkos tome, građanima ostaje nejasno zašto linije 19, 21 i 22 idu samo do Slavije, a ne kao nekada do Studentskog trga. Takođe ih brinu najave budućih skraćivanja drugih linija, poput 29, isto do Slavije.
Građani su u strahu da se takve izmene ne dogode pre nego št
o grad ponudi bolje alternative, odnosno pre završetka izgradnje metroa. Iz tih razloga smatramo da će ovo biti interesantna tema za ispratiti u budućim godinama.

U Beogradu, 04.01.2022.
Udruženje građana „Vratimo trolu 28”
 

Prilozi

  • Trolejbus 19 januar 2022.jpg
    Trolejbus 19 januar 2022.jpg
    228,5 KB · Pregleda: 715
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912947#p912947:24l774so je napisao(la):
vucko » Sre Dec 29, 2021 9:18 pm[/url]":24l774so]Dok čekamo da se jave sa komentarima neki forumaši koji su me isprozivali da sam karijerista evo i zvanične vesti na sajtu Sekretarijata za javni prevoz o vraćanju 19:

29/12/2021
Информација о поновном успостављању тролејбуске линије бр. 19
На захтев грађана градске општине Звездара Секретаријат за јавни превоз од 04.01.2022. године поново успоставља тролејбуску линију бр. 19 (Трг Славија – Коњарник) како би се омогућила захтевана веза становника горњих делова Коњарника са садржајима у зони улица Војислава Илића, Цара Николаја II и Макензијеве улице.
Траса линије бр. 19:
У смеру ка Коњарнику:

ТРГ СЛАВИЈА - Макензијева - Цара Николаја другог - Милешевска - Жичка - Војислава Илића - Устаничка - КОЊАРНИК;
У смеру ка Тргу Славија:

КОЊАРНИК - Устаничка - Војислава Илића - Жичка - Милешевска - Цара Николаја другог - Макензијева – ТРГ СЛАВИЈА.

https://www.bgprevoz.rs/vest/2021-12-29 ... nije-br-19
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913885#p913885:24l774so je napisao(la):
vucko » Pon Jan 03, 2022 9:08 am[/url]":24l774so]OD SUTRA PONOVO NA ULICAMA TROLEJBUS 19 Linija posle dve godine uključena u saobraćaj sa malo izmenjenom trasom
Trolejbuska linija 19, koja je posle rekonstrukcije Trga republike u novembru 2019. godine preko noći nestala sa mape javnog prevoza, ponovo će gradom saobraćati od sutra! Početna stanica "devetnaestice" ostaće na Konjarniku, dok će umesto Studentskog trga, krajnja destinacija biti na Slaviji.

Kao objašnjenje za ukidanje trolejbuskih linija 19 i 28 nadležni su naveli kako će ostale postojeće linije pokriti trasu "izbrisanih". Ipak, to je odmah naišlo na otpor Zvezdaraca koji žive duž ovog pravca, pa su, sa razlogom, pored protesta sakupljene i peticije. Njihova upornost prvo je primorala gradske oce da na staru trasu vrate "dvadesetosmicu", a od 4. januara i trolu 19, čija će poslednja stanica umesto na Studentskom trgu biti na Slaviji. Ipak, to će znatno rasteretiti postojeće trolejbuske linije, posebno 40 i 29, koje su prethodne dve godine bile preopterećene.

Protesti udruženja građana "Vratimo trolu 28", koji su počeli još 2019. godine blokiranjem Vasine ulice na simboličnih 28 minuta, primorali su čelne ljude prestonice da sazovu sastanak, posle kog su se mogle čuti i prve vesti o povratku trolejbusa 28 i 19 na staru trasu. Ukidanjem te dve linije, najveće muke imali su žitelji Profesorske kolonije i Hadžipopovca, pošto su ostali bez linija koje su ih povezivale sa centrom grada, pa je zato u trolu 40 nekada nemoguće bilo ući. Takođe i žitelji Voždovca, koji putuju linijama 21 i 22, koje su skraćene do Slavije, bili su prinuđeni da se do Trga republike naguraju u solo autobuse na liniji 22A.

Tako će posle dve godine velike borbe i mnogobrojnih protesta, ali i "guranja" u javnom prevozu, građani konačno moći rasterećenije da dolaze do centra prestonice.

Kako bi se unapredio javni saobraćaj, Grad će u januaru raspisati tender za nabavku 80 novih trolejbusa, a očekuje se da u narednih šest godina svi budu obnovljeni. Takođe, uz potpisani ugovor vredan 34,2 miliona dinara za kupovinu sto zglobnih autobusa na gas, plan je da do 2030. godine nijedno vozilo u GSP ne ide na fosilna goriva.



https://www.blic.rs/vesti/beograd/od-su ... aj/ks023ll
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914154#p914154:24l774so je napisao(la):
vucko » Uto Jan 04, 2022 9:36 am[/url]":24l774so]Dame i gospodo od jutros trola 19 ponovo ide beogradskim ulicama!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914248#p914248:24l774so je napisao(la):
vucko » Uto Jan 04, 2022 2:51 pm[/url]":24l774so]
Beogradskim ulicama od danas ponovo saobraća trolejbuska linija 19, ali na skraćenoj trasi od Konjarnika do Slavije. Nakon povratka linije 28 u julu 2020., aktom povratka i linije 19 su poništene sve odluke o ukidanju trolejbuskih linija iz novembra 2019.

Pre dve godine grad je bio u situaciji u kojoj su se ukidale linije i kada se planiralo potpuno ukidanje trolejbuskog sistema. Iz gradske uprave su tada kao probleme navodili to što su trolejbusi nefleksibilni po pitanju izmena trase i što njihova kontaktna mreža narušava estetiku ulica u centru grada. Kasnije se pokazalo da se ti problemi mogu vrlo lako prevazići nabavkom trolejbusa sa autonomijom.

Građani su u međuvremenu pokazali da se ne slažu sa ukidanjem jednog ekološkog vida prevoza, i izborili se za njegov opstanak u ovom kritičnom periodu po trolejbuse u Beogradu. Rezultat toga je i doprinos promeni stava gradske uprave po ovom pitanju.

Danas smo u situaciji gde je usvojena nova strategija razvoja trolejbuskog sistema, koja uključuje širenje mreže, uvođenje novih linija i povećanje broja vozila. Ove nedelje se očekuje i raspisivanje tendera za kupovinu novih trolejbusa prvi put posle 12 godina. Naizgled deluje da su ekologija i struka pobedili.

Uprkos tome, građanima ostaje nejasno zašto linije 19, 21 i 22 idu samo do Slavije, a ne kao nekada do Studentskog trga. Takođe ih brinu najave budućih skraćivanja drugih linija, poput 29, isto do Slavije.
Građani su u strahu da se takve izmene ne dogode pre nego št
o grad ponudi bolje alternative, odnosno pre završetka izgradnje metroa. Iz tih razloga smatramo da će ovo biti interesantna tema za ispratiti u budućim godinama.

U Beogradu, 04.01.2022.
Udruženje građana „Vratimo trolu 28”

Dobro je brate, shvatili smo. :kk:
 
Neće valjda i 29-ku da skraćuju do Slavije ? Njihovo štetočinstvo ne zna za granice. Pa i kada se završe prve 2 linije, Medaković neće imati metro, a zamišljena treća linija (koja možda bude i u narednom veku) pokriva samo naselje Braće Jerković. Bez normalne 29-ke, Medaković i Šumice ostaju bez ikakve veze sa centrom grada !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914319#p914319:1m41pyuu je napisao(la):
Užice » Уто Јан 04, 2022 5:20 pm[/url]":1m41pyuu]Neće valjda i 29-ku da skraćuju do Slavije ? Njihovo štetočinstvo ne zna za granice. Pa i kada se završe prve 2 linije, Medaković neće imati metro, a zamišljena treća linija (koja možda bude i u narednom veku) pokriva samo naselje Braće Jerković. Bez normalne 29-ke, Medaković i Šumice ostaju bez ikakve veze sa centrom grada !
СМАРТ планом је предвиђено да се све скрати до Славије, и 29 и 31.
 
Bolesnici...i sada 19,22,21 voze i troše struju za <5 putnika po polasku otkako su skraćene do Slavije, za njima se vuku prepune 29-ke, a još kada i njih upropaste, svako ko sa jugoistoka BGD hoće u centar će morati da preseda na autobus 22A kod Slavije i da prevoz u jednom pravcu plaća 180 dinara umesto 90 (i ta cena je preterana sa ovakvim (ne)kvalitetom prevoza).

Sve vesti spominju da 19-tica sada vozi do Slavije, a niko ne postavlja pitanje: zašto? Koji je smisao svesnog uništavanja javnog prevoza od strane vlasti ? Taj "SMART" plan kao da su pravili psihički poremećeni ljudi, a ne pametni, kako mu govori naziv. CRAZY plan, bolje da su ga tako nazvali.

Pričaju nam bajke kako planiraju da trolejbus prošire od Pančevačkog Mosta pa sve do Miljakovca, a nisu sposobni ni da održe zatečeno stanje trolejbuskog saobraćaja kakvo je pre njih postojalo decenijama. Još nisam čuo obrazloženje zašto je neophodno da linije 19,21,22, uskoro verovatno i 29, budu skraćene na polovini svoje trase? Gledam i ovaj red vožnje 19-tice, ona će radnim danom ići na po pola sata, vikendom i ređe, pa 90% Konjarnika nju neće ni koristiti, nego će se pešice spuštati do Plavog Mosta i tu čekati 29-ku, sve dok im beogradski Neron i nju ne bude oteo :bash: deo će verovatno ići i tramvajem sa okretnice u Ustaničkoj, jer ih čak i 7-ica vozi češće i bliže centru od 19-tice, a istočni Konjarnik oko solitera Rudo više i gravitira tramvaju u Ustaničkoj nego troli u Vojislava Ilića. Ali najveće žrtve ovog CRAZY plana će biti stanovnici Medakovića, njima bukvalno planiraju da oduzmu prevoz koji imaju već 40 godina.
 
Da, zato sto je mali Gorance kao klinac hteo tramvaj igracku ali nije dobio pa sad kao veliki zeli da protera sine kroz Kralja Milana da mu zuje pod prozorom.

Nadam se samo da ce biti isteran iz Gradske uprave pre nego sto realizuje to i sve podredi svojim kretenskim fantazijama.

P.S.
A i ako bi se sve vratilo kako je bilo 30 godina, nova EKO Vegan Green linija 2 bi vozila prazna duz Kralja Milana.
Ovako kad posakate sve duz nje, naravno da ce ljudi da se guraju u tramvaj i Vegan 2. I onda ce ovi reci "Eto vidite kako je uspesna i popularna linija".
 
Trolejbusi već zuje u Kralja Milana, pa neka zamišlja da je to tramvaj. Gde on misli da smesti tramvajsku bašticu u toj ulici koja jedva ima prostora i za drumski saobraćaj? Njome su tramvaji bez baštice mogli da saobraćaju pre 100 godina kada je u celom Beogradu bilo možda 50 automobila i 0 autobusa, oni su uvedeni tek 1927. Danas u Beogradu ima 700.000 automobila i 4.000 autobusa. Saobraćajnicama koje su preuske za denivelisani tramvaj treba da idu autobusi i trolejbusi, tramvajske šine na kolovozu samo povećavaju gužvu umesto da je smanjuju.
 
Nigde ne misli da protera tramvajsku bašticu, već da poploča Terazije i mKralja Milana, i da to postane pešačka zona sa tramvajima, kao u inostranstvu, uz naš domaći "brend" , bašte kafića. Predlagao sam ranije, ali ne samo ja, da u Kralja Milana ostane trolejbus, i to onaj što može bez kontaktne mreže, zajedno sa tramvajima, kao rešenje.
 
Pa to je tek suludo, onda ni autobus 22A neće moći da ostane u Kralja Milana, ako to celom dužinom bude pešačka zona. Gde će uopšte ići taj tramvaj koji kao treba da puste budućom pešačkom zonom? Do Medakovića neće sigurno, a stanovnici tog kraja žele da putuju do Trga Republike,a ne do Slavije. Znači da neće imati na šta ni da presedaju sa ovog osakaćenog trolejbusa, jedino ako planiraju da liniju 22A pretvore u tramvaj.
 
Још увек је то ребус. За сад је сигурно само да су планирали да трамвај од Славије до Калемегдана буде без жице. На јавном увиду плана регулације шинских система сам упитао човека из урбанистичког завода да ли би могао тај трамвај да иде и до Бањице или би морао да буде само до Славије на шта ми је он одговорио да може да иде до Бањице али и да се сам план не бави линијама већ инфраструктуром.
Још увек није јасно како тачно планирају да прекрајајау линије након изградње све планиране инфраструктуре.

Мислим да ће 22А да буде укинут чим крене Еко 2.
 
Kakva je to sad nebuloza o tramvajskoj trasi bez žice? OK, to se u ponekim gradovima praktikovalo, ali na kratkim deonicama (što Slavija - Kalemegdan baš i nije), ali su to gradovi koji su u tom momentu iznova uvodili ceo tramvajski sistem, pa su i sva vozila sposobna da rade u takvom režimu (da kraće deonice prelaze bez napojnog voda).
Ovo je besmisleno, graditi novi deo mreže u koji postojeći vozni park neće moći da uđe??? S obzirom kakvo je održavanje, kad se pokvare ti novi pretpostavljeni tramvaji, ta linija bi automatski ostala u potpunosti bez vozila, ili bi vozni red bio desetkovan.
Ulica kralja Milana niti je nešto posebno uska, niti ima neke tako vredne vizure koje bi vozna žica baš toliko nagrdila da je treba ukloniti. A ni dalje do Kalemegdana osim par zgrada nije baš da će žice strašno unakaziti vizure. A drugi razlog zaista ne vidim da se uklanjaju. Ovo postaje umobolno - španci ne mogu preko nekih skretnica, ne mogu kroz neke krivine,strujna mreža preslaba, linija trojke raskopana godinama, i na sve to sad bi još i deo mreže koji sva sadašnja vozila ne bi mogla ni da koriste - sve ovo je jedna gomila gluposti nabacana na kamaru u kratkom vremenu. A da neko dobro "povuče ručnu" i da se uzme mali "period hlađenja", da se isplaniraju radovi kako treba i infrastruktura isplanira adekvatno (uključujući i pojačanje kapaciteta mreže). Staviti žice i omogućiti GSP-u da može da stavlja na raspolaganje na tim linijama bilo koje tramvajsko vozilo.
 
План је и да купе трамваје са аутономијом. Такође имају у плану и куповину двосмерних трамваја пошто неке новопланиране трасе неће имати класичне окретнице. Слажем се да жице контактне мреже нису нешто претерано деградирајуће, али ето тако су СМАРТ планери одлучили. Опет, верујем да и те планиране нове трасе неће скоро почети да граде.
 
Дирљиво
Бизарно
Смешно
Весело
Сумануто
Логично
Иронично

Све у једном
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914415#p914415:1ngzyfoh je napisao(la):
miki_ns » Uto Jan 04, 2022 11:34 pm[/url]":1ngzyfoh]Kakva je to sad nebuloza o tramvajskoj trasi bez žice? OK, to se u ponekim gradovima praktikovalo, ali na kratkim deonicama (što Slavija - Kalemegdan baš i nije), ali su to gradovi koji su u tom momentu iznova uvodili ceo tramvajski sistem, pa su i sva vozila sposobna da rade u takvom režimu (da kraće deonice prelaze bez napojnog voda).
Ovo je besmisleno, graditi novi deo mreže u koji postojeći vozni park neće moći da uđe??? S obzirom kakvo je održavanje, kad se pokvare ti novi pretpostavljeni tramvaji, ta linija bi automatski ostala u potpunosti bez vozila, ili bi vozni red bio desetkovan.
Ulica kralja Milana niti je nešto posebno uska, niti ima neke tako vredne vizure koje bi vozna žica baš toliko nagrdila da je treba ukloniti. A ni dalje do Kalemegdana osim par zgrada nije baš da će žice strašno unakaziti vizure. A drugi razlog zaista ne vidim da se uklanjaju. Ovo postaje umobolno - španci ne mogu preko nekih skretnica, ne mogu kroz neke krivine,strujna mreža preslaba, linija trojke raskopana godinama, i na sve to sad bi još i deo mreže koji sva sadašnja vozila ne bi mogla ni da koriste - sve ovo je jedna gomila gluposti nabacana na kamaru u kratkom vremenu. A da neko dobro "povuče ručnu" i da se uzme mali "period hlađenja", da se isplaniraju radovi kako treba i infrastruktura isplanira adekvatno (uključujući i pojačanje kapaciteta mreže). Staviti žice i omogućiti GSP-u da može da stavlja na raspolaganje na tim linijama bilo koje tramvajsko vozilo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914416#p914416:1ngzyfoh je napisao(la):
Дошљак » Uto Jan 04, 2022 11:44 pm[/url]":1ngzyfoh]План је и да купе трамваје са аутономијом. Такође имају у плану и куповину двосмерних трамваја пошто неке новопланиране трасе неће имати класичне окретнице. Слажем се да жице контактне мреже нису нешто претерано деградирајуће, али ето тако су СМАРТ планери одлучили. Опет, верујем да и те планиране нове трасе неће скоро почети да граде.
Šta GSP, SM(A)RT klaneri i njihovi fanovi ovde obećavaju:
FC.jpg

Šta ćemo na kraju da dobijemo:
ZV.jpg

nem.jpg

yapzap.jpg

trg.jpg
 
Vrh