Šta je novo?

Trolejbusi

Ne radi mi postavljanje fotografija sa telefona, fotkao sam "terminus" Učiteljsko naselje kao i stari terminus 20tice u Pljevaljskoj. Nije mi jasno zašto tu ne prebace okretnicu 21. Takođe bi poterao 21da ide gore do Aviva pa negde kod istočne kapije da okretne jer se 19 nekako završava bez neke preterane prednosti u Uiteljskom naselju.
 
Pa pitaj ove tvoje, siguran sam da će ti dati neko logično objašnjenje.


Ali pažljivo i postepeno s tim produžavanjem linija, nemojte da preterujete, molim vas. Samo SM(A)RT-ljivo.
 
Анализирали смо већ детаљно улице по Учитељском насељу, нажалост, ту је толики урбанистички хаос.
 
Da odgovorim na par postova sa prethodne strane.

Pored peripetija sa Kralja Milana, gde je zamišljeno da saobraća linija 1, trasom od Zoo vrta do Slavije, koju će pokrivati EKO 2, zamišljeno je da i 29 i 31 budu skraćeni do Slavije, a da kontaktna mreža za trolejbuse u Nemanjinoj služi za odlazak i dolazak iz depoa na Dorćolu. Prema tom istom planu, bilo je zamišljeno da se ukloni kontaktna mreža iz Svetogorske i Makedonske, a da 28 i 41 idu novoizgrađenom trasom preko Takovske, Cvijićeve, Venizelosove i Žorža Klemensoa, do okretnice koja bila u Gundulićevom vencu, na uštrb parking mesta i drvoreda. Nakon završetka radova na slaganju i preslaganju kocki na Trgu, vraćeni su 29 i 41 da saobraćaju tuda, pošto je jedan deo građana jasno stavio do znanja da se ne slaže sa time. Nakon toga su usledili protesti Zvezdaraca i Dorćolaca, što je rezultiralo vraćanjem trolejbusa 28 i odustajanjem od preusmerenja 41 na Dunavsku. Da nije bilo tih akcija, danas bi trolejbuski sistem bio nešto što bi jezdilo ka istoriji gradskog prevoza u Beogradu. To je rezultiralo neodustajanjem od plana za Vračarske linije, i tramvajsku liniju 1, kao i Solomonskim rešenjem u vidu produžene linije 28, koja bi nosila oznaku 22, i tako ostavila Vračarcima vezu sa centrom. Sa druge strane, koska je bačena korisnicima linija duž Borske ulice, kao i korisnicima linije 41. Naime, pozivajući se na vezu metro linije 3 sa Trgom republike, zamislilu su da liniju 41 preusmere na Dunavsku, već pomenutom trasom, da 47 i 48 skrate do Milhakovca I i II, i da ih preusmere trasom 41, na Dunavsku i Dunav stanicu, a da liniju 50 pretvore u trolejbus na relaciji Konjarnik - Miljakovac I. Kada sam uložio žalbu na to, pošto su nas ljudi iz DJP - a pozvali da damo svoje mişljenje, dobio sam odgovor kako je to u stvari samo predlog, i da neće biti realizovano baš tako kako je prikazano na mapi.Tada je usledio ovde i onaj moj predlog realizacije proširenja trolejbuske mreže, koji bi pokrivao i Petlovo brdo i Žarkovo i Čukaričku padinu, kao i Vidikovac.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914536#p914536:3l0zqjs9 je napisao(la):
Дошљак » 05 Jan 2022 14:26[/url]":3l0zqjs9]Анализирали смо већ детаљно улице по Учитељском насељу, нажалост, ту је толики урбанистички хаос.
Ovde je reč o pistojećim trasama kuda saobrača linija 20. Jedino što ista ne pokriva je okretnica u Pljevaljskoj, a dolazak do nje na delu od Dr Velizara Kosanovića, nije problem, jer tamo ne vlada urbanistički haos. Čak bi mogla i sama linija 20 da se produži da svraća do okretnice, kao što je slučaj sa 34 i 36 u Dragana Mancea.
 
Аха, тај део, мислио сам да се прича о Живка Давидовића пошто је споменут Авив. Колико би било корисно да се онда продужи тролејбус Пљеваљском до Мирка Сандића, и онда доле Устаничком до окретнице Коњарник?
 
Пљеваљска може да се добро искористи, поготово јер је врло близу окретници у Шумицама, само треба средити крштен прилаз између њих 2.

Ширењем Мис Ирбијеве негде у будућности као и Паје Јовановића, Крижанићеве и продужетка Велизара Косановића даће се доста простора за тумбање, али то кад буде биће.

Свакако са градњом терминуса у Дунавској требају се троле продужити и даље од Славије али изгледа сама помисао на то је кажњива смрћу јер је харам, или тако нешто
 
Mислим да би сада скраћеним линијама (19, 21, 22) било и корисније да се продуже до Звездаре чак па да имају нормално преседање на Славији код НБС уместо садашње накарадне варијанте. Нисам сигуран да ли су урадили скретнице за контактну мрежу у смеру Бањица-Славија, онда би неке могле да иду и до Бањице.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914578#p914578:l3xx8uo1 je napisao(la):
Дошљак » 05 Jan 2022 16:00[/url]":l3xx8uo1]Аха, тај део, мислио сам да се прича о Живка Давидовића пошто је споменут Авив. Колико би било корисно да се онда продужи тролејбус Пљеваљском до Мирка Сандића, и онда доле Устаничком до окретнице Коњарник?
Aviv park se prostire između Živka Davidovića i Mirka Sandića.
Da bi se bilo koja trola produžila do okretnice u Ustaničkoj, neophodno je izmestiti neke od postojećih linija sa poteza 300. Kao što i sam znaš, davani su predlozi, što s moje s trane, što od drugih, o reorganizaciji poteza 300. Pošto će se nabavljati trole sa većom utonomijom, moguće je produžavati 19 i 21 do okretnice u Ustaničkoj, odnosno 21 preusmeriti na okretnicu kod Konjarnika, trasom linije 20, a 19 do Ustaničke, eventualno u budućnosti negde malo dalje.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914588#p914588:l3xx8uo1 je napisao(la):
Дошљак » 05 Jan 2022 16:37[/url]":l3xx8uo1]Mислим да би сада скраћеним линијама (19, 21, 22) било и корисније да се продуже до Звездаре чак па да имају нормално преседање на Славији код НБС уместо садашње накарадне варијанте. Нисам сигуран да ли су урадили скретнице за контактну мрежу у смеру Бањица-Славија, онда би неке могле да иду и до Бањице.
Nisu urađene skretnice ka Banjici, a bile bi od koristi. Tada bi mogla da se uvede neka linija koja bi od banjice išla do Crvenog krsta, odnosno da se neka linija sa Crvenog krsta produži do Prokopa. Ovo mi je prvo palo na pamet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914584#p914584:28s7ef03 je napisao(la):
SRBO » Sre Jan 05, 2022 4:23 pm[/url]":28s7ef03]
Свакако са градњом терминуса у Дунавској требају се троле продужити и даље од Славије али изгледа сама помисао на то је кажњива смрћу јер је харам, или тако нешто
Ugrozavale bi Eko Vegan 2, zato ih kasape do Slavije.
 
Bio je večeras prilog u Beogradskoj hronici na RTS-u o povratku 19ice. Takođe je bio prilog i na Prvoj ali u njemu nismo ništa saznali osim da novinarka nije otkucala kartu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914589#p914589:3rfyiqpp je napisao(la):
solecar » Сре Јан 05, 2022 4:37 pm[/url]":3rfyiqpp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914578#p914578:3rfyiqpp je napisao(la):
Дошљак » 05 Jan 2022 16:00[/url]":3rfyiqpp]Аха, тај део, мислио сам да се прича о Живка Давидовића пошто је споменут Авив. Колико би било корисно да се онда продужи тролејбус Пљеваљском до Мирка Сандића, и онда доле Устаничком до окретнице Коњарник?
Aviv park se prostire između Živka Davidovića i Mirka Sandića.
Da bi se bilo koja trola produžila do okretnice u Ustaničkoj, neophodno je izmestiti neke od postojećih linija sa poteza 300. Kao što i sam znaš, davani su predlozi, što s moje s trane, što od drugih, o reorganizaciji poteza 300. Pošto će se nabavljati trole sa većom utonomijom, moguće je produžavati 19 i 21 do okretnice u Ustaničkoj, odnosno 21 preusmeriti na okretnicu kod Konjarnika, trasom linije 20, a 19 do Ustaničke, eventualno u budućnosti negde malo dalje.
Нисам имао на уму окретницу Устаничка где окрећу трамваји и потез 300, већ Коњарник, где окрећу 17, 19 и 31. Знам да би се дуплирали почетак и крај линијама 19 и 21, али чисто зарад боље покривености овог насеља јавним превозом.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914588#p914588:3rfyiqpp je napisao(la):
Дошљак » 05 Jan 2022 16:37[/url]":3rfyiqpp]Mислим да би сада скраћеним линијама (19, 21, 22) било и корисније да се продуже до Звездаре чак па да имају нормално преседање на Славији код НБС уместо садашње накарадне варијанте. Нисам сигуран да ли су урадили скретнице за контактну мрежу у смеру Бањица-Славија, онда би неке могле да иду и до Бањице.
Nisu urađene skretnice ka Banjici, a bile bi od koristi. Tada bi mogla da se uvede neka linija koja bi od banjice išla do Crvenog krsta, odnosno da se neka linija sa Crvenog krsta produži do Prokopa. Ovo mi je prvo palo na pamet.
То је велика грешка, мени су и такве линије падале на памет. А и фали генерално веза Мостар-Славија.
 
Folirant i čovek za sve režime koji uvek priča ono što raja voli da čuje, a radi ono što gazde kažu. Željko Mitrović saobraćajne struke.

U ovom slučaju, da bi sebe oprao i poštedeo kritika, okreće priču ka ukidanju trolejbusa do Zemuna pre pola faking veka u vreme nekog sasvim drugog Beograda, a prećutkuje sakaćenje mreže linija koja je skoro 40 godina lepo radila i opsluživala desnu obalu Save sve dok je on i njemu slični nisu pod nalogom Uništitelja svakog zaveštanja i poretka dovatili i ''optimizovali''.

Baš smo ga pominjali za praznike kad sam se između ostalog video i sa dvoje ljudi koji imaju redovnog kontakta sa njim. Jedan je bio suzdržan a drugi je bez pardona rekao šta misli o njemu (slično što i ja). Taman sam saopštio ostatku porodice kako namerava da iskasapi i 29 i 31 do Slavije, pa im je već ''lepo'' mišljenje o njemu preraslo u još lepše.
 
Danas sam se vozio sa 19. Samnom je na stanici bila baka koja nije ni znala da je linija vraćena, oduševila se pa smo se zajedno provozali. Njoj posebno odgovara jer živi u onom delu MML-a iza okretnice Konjarnik.
19l sneg.jpg
 
Jutros kolaps na 40 41 valjda će se vratiti u stroj tokom dana ako već nisu...
 
Autor misli da 28 i 41 smetaju pešačkoj zoni dok zapravo problem predstavljaju 31 i 29 koji su u Kralja Milana.
 
Предлог за преспајање тролејбуса из Коларчеве ка Македонској је добар, али мислим да пешачка зона у Васиној није потребна.
 
Potpuna pešačka zona u Vasinoj je nemoguća i neodrživa.

Usput,
Problem je lako rešiv, samo treba imati na umu zlatno pravilo: da javni prevoz treba da bude što bliže pešačkoj zoni, ali ne sme da ulazi u nju, inače to više nije pešačka zona.
Ako se tako autistično gleda, onda ni Knez Mihailova, Čika Ljubina, Obilićeve venac i što šta više nisu pešačke zone zato što kroz njih prolazi Vrabac.
Od stanice na Trgu republike do fakulteta ima samo 200–300 metara, a do pešačke zone samo 100, te se mora smatrati da je rešenje s tog aspekta idealno.
Idealno za svakog ko ne mora da živi, radi, studira, posećuje ili obavlja bilo šta u tom delu grada. Stara dobro poznata pojava u Srbalja, pogotovu sa pojavom interneta - svi sve najbolje znaju o krajevima grada u koje kroče jednom godišnje.
Nema devastacije ulica ni seče drveća jer vozila idu već ustaljenim trasama, a nema ni organizovanja novih stanica. Sve ovo može da se ostvari za jednu noć, a može da posluži i kao privremeno rešenje i kao trajno u kontekstu buduće izgradnje podzemne železnice.
Ne znam o kakvoj seči stabala priča, pošto u Vasinoj stabala ni nema. Opet, samo još jedan pokazatelj neukosti i amaterstva autora.
A predlog je u rangu ''što je babi milo, to joj se i snilo''
Bilo bi pogrešno ne uvažiti ove argumente, jer kao što je jednom prilikom rekao uvaženi profesor Mladen Boreli: Trebalo bi to da pokušamo da nam se generacije ne bi smejale što nismo videli tako očigledno rešenje.
U nedostatku argumenata, pozivanje i povezivanje na druga imena, još ako su slavnija i uglednija, je uvek omiljena taktika kad nema više šta pametno da se smisli.
Nikola Pilipović,

dipl. inž. mašinstva
Nema šta, vidi se da se mašinac razume u saobraćaj i u taj deo grada ko Marica u...
 
Није ми јасна толика потреба да Васину претворе у пешачку зону. Боље да фокус буде на прављењу квалитетније пешачке везе Трг репбублика-Скадарлија најбоље би било подземним пролазима у склопу планиране метро станице Трг републике и ширењем тротоара уз Народно позориште у Француској до Дома војске.
 
Pa ako Vasinu pretvore u pešačku zonu, rešili su ujedno i problem EKO2 linije i ono jednosmerno parče Unzun Mirkove što zadaje glavobolju, pa taman istu mogu da šibnu da od "25. maj" do Trga saobraća trasom linije 24. :)
 
Sinulo mi je, neka 28 ili 29 puste preko Uzun Mirkove na 25. maj a neka druga linija bila to 28 ili 29 ide na Dunavsku preko Dobračine. Sve u svemu mogućnosti su ogromne a Francuske neka ostane koridor za buseve dok će trole imati i Uzun Mirkovu i Dobračinu što je super.
 
Vrh