Šta je novo?

Trolejbusi

Апсолутно са сваког стајалишта линије 19 постоји директан превоз до Београђанке, Теразија, Трга Републике и Студентског трга. За 21 и 22 би као овај коментар и могао да прође, али за 19 стварно нема везе с везом.

Мени можда јесте жао што не иду све до Студентског трга и даље, само што ТВРДИМ да и 29 и 31 и 21/22 раде много редовније него док су све ишле до Студентског. У оваквој ситуацији када 29 и 31 остају за Студентски трг, форсирање још три линије стварно није потребно.
 
Ок онда нек направе нормалну окретницу за тролејбусе код НБС у Краљ Милутниа (буквално сад и ају мрежу и у Немањиној и у Краља Милана) да се не трчи преко Београдске зарад преседања и да се не заустављају тролејбуси у кружном току.
 
Апсолутно се слажем :kk:
Окретница у Краља Милутина и јесте у плану, и искрено мислим да тамо треба да се пребаце и аутобуси из Бирчанинове (30, 39, 42, 47, 59)
 
То би било најбоље решење. Штета што то нису у старту предвидели са планом уређења Славије. Онолики простор је протраћен у некакве трибине за гледање фонтане.
 
Код нас су познати по томе што када нешто реконструишу забораве на јавни превоз тотално. Иста прича је са Савским тргом.
Одвајање простора за пешаке је кул, али ти пешаци треба некако да стигну до тамо, а то се неће десити ако се аутобуско стајалиште планом не предвиди (притом на важном преседачком чвору)
 
Мени је за Савски трг и даље невероватно како нису решили аутобуско стајалиште у правцу Земуна.
 
Језиво је, притом је то веома важно јер нпр сада од Кнеза Милоша не може да се дође до тамо.
Питање је да ли ће направити трамвајско стајалиште у Савској, ако то не ураде 11 ће у смеру ка Блоку 45 стајати код Бранквог моста па код Палате правде. Тако да није тачно да се све гура тамо. Буквално је у Београду на води и околини јавни превоз један од најгорих у Београду, што се тиче покривености, смислености линија, преседања итд

На Савском је могло да се направи заједничко стајалиште за аутобусе и трамваје (тј да аутобуси стају заједно са трамвајима). Притом мислим да није проблем ни сада организовати до и да има могућности и места.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911614#p911614:a4vlcskj je napisao(la):
Дошљак » 26 Дец 2021, 09:34[/url]":a4vlcskj]Ок онда нек направе нормалну окретницу за тролејбусе код НБС у Краљ Милутниа (буквално сад и ају мрежу и у Немањиној и у Краља Милана) да се не трчи преко Београдске зарад преседања и да се не заустављају тролејбуси у кружном току.

тако је. није проблем што линије иду до Славије, већ што на Славији не постоји нормалан простор да тролејбуси могу да стоје
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911510#p911510:46b315za je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Dec 25, 2021 8:15 pm[/url]":46b315za]Jel ti Sole mislis da kad je bio protest Vratimo trolu 28 u Vasinoj, da su u njemu ucestvovali samo ljudi iz Cingrijine?

Jedna grupa je isterala svoje ciljeve - i to na ustrb drugih ljudi i drugih linija. Ok ajde neka im. Ali umesto da sad budu srecni i zavezu usta, oni se ovde kite svojim, ali i tudjim perjem. A kao slag na tortu bezobrazluka svake nedelje izdaju saopstenja u fazonu "mi smo svoje uspeli i sad smo zbog toga carevi univerzuma, gledajte i divite nam se. A sto se ostalih tice, j' nam se za te ostale do kraja tog univerzuma".

Znaci ovde se desava Tica 2.0
Ljudi kojima su puna usta trolejbusa, brige o ljudima, brige o gradu... se sada bog zna kako zadovoljavaju sto Gremlin iz sahta i DJP uspevaju da urade istorijski poduhvat - da u 2022. dobace 80% trasa i kapaciteta trolejbuskog sistema iz 1981.

EEEEEEJJJJ....
I to kao treba da se slavi i odaje priznanje? I da slusam kako "ostali nek se snadju, ko ih j..."?

Pa pazi, slusao sam vec tako tog jednog Ticu. Kome su isto tako pre 10 godina bila puna usta brige za trolejbuse i gradjane, a na kraju je postao macola kojom Gremlin iz sahta i Kljovica unistavaju i krnje trolejbuske linije i polaske koji su duze u Beogradu nego oni.


Dobili su svoju trolu 28 nazad.
Dobii su priznanja i padanja vilica za nesto u cemu su i m i drugi pomogli.
Dobili su slavu i podebeo portfolio.
Sad lepo STFU.

A ne da i ovde slusam razne Tice preletace. :kafa:
мало му слава и рефлектори ударили у главу али рекло би се да није толико лош и делује да хоће да помогне и другима па у том светлу предлажем вучку и позивам га да преименује своје удружење тако да се зове 'заштитимо троле' и да у складу с тим прошири деловање и агенду за враћање преосталих линија на своје трасе, као и за даље ширење тролеЈбуске мреже. ако је заиста искрен, ако ствари не ради зарад личне промоције, ако га не интересује само његова линија и ако није у некој врсти дила са властима да не таласа превише - он ће то и урадити, ако није - неће. на свима осталима је да то помогнемо и подржимо.
нису ови са 19/21/22 ништа задовољнији нег што су вучкови били, проблем је само покренути људи, а то тамо очигледно није имао ко да уради, иако је тамо штета неупоредиво већа јер једна линија (29) вози путнике од некадашње 4, док ове две сакате углавном возе промају због идиотског преседања.
а стратегија града је позната и гласи 'усраћемо вам се у живот зарад шупљег еко епп-а, а ви ако имате снаге и живаца ви се буните'. па где прође.

а свако коме је скроз ок да се линије секу на пола и да се потпуно неприродно прекидају токови путника, да људи дангубе и да се свакодневно малтретирају, треба озбиљно да се замисли шта није у реду са њим, а евентуално и на неки преглед да оде.
 
Naravno.

Prvo, lakse je podici svest o necemu ili komsiluk na noge kada je neko novinar ili licnost koja je prisutna u javnosti.
Drugo, lakse je podici komisluk na noge kada se radi o interesima / zeljama / potrebama jednog stambenog kraja, sa zgradama poput Novobeogradskih ili Mirijevskih. Uraditi to sa SVIM putnicima koji ne zele presedaju na Slaviji, a zive bilo gde izmedju Rajiceve i Medakovica, je skroz druga prica.

Trece, otkako je najavljen povratak 28ice, cela kampanja je usla u petu brzinu. Znaci kad je cilj postignut, onda su tek pocela likovanja i auto-odlikovanja. I povremena podsecanja na to dok sa druge strane citamo i prepricavamo kako su svi drugi polasci i linije proredjeni, 21 i 22 osakaceni a 19 ukinuta.

Cetvrto, dok sa na ovom podforumu na vise tema odjednom, simultano, slavila i auto-odlikovala akcija vracanja 28, neki od aktera tog pokreta su se podsmevali i podrugivali drugima koji bi na drugim temama skretali paznju ili pak pokretali svoje akcije.

Peto, oduvek je bio prisutan taj neki pristup "ja iz Cingrijine bolje znam sta je i kako je na Slaviji ili Studentskom trgu nego oni koji tamo zive ili tranzituju tuda svaki dan". Ok, u redu, imaju ljudi pravo na to, ali onda neka ne bude cudjenja kad to naidje na repliku i demontazu.

Sesto, meni je jos nedugo nakon vracanja 28ice pocelo da bude jasno koja su nova... poravnanja misljenja i interesa u nekih ljudi. Reko pa dobro, ni prvi ni poslednji. Medjutim, posto to nije bilo dovoljno, stvari su u zadnjih par meseci otisle na sledeci, visi nivo - 1) "ja ne vidim nista lose u sakacenju linija" 2) "pa kome smeta, nek se buni, nama je bitno da smo mi dobili 28 a ostale ko sljivi" i 3) "pa nek se isteraju okretnice na periferije, okretnicama nije mesto u centru".

I dok su ti isti nekada naricali za prizorom razdrndanih musavih Zijaca u Rajicevoj (samo kazem kako je bilo, realno, ja sam ziveo tu i obozavao ih pa sad iz ove perspektive shvatam na sta je to licilo), sada im odjednom smeta prizor Solarisa na Trgu Republike, ili Higera na Crvenom krstu i slicno.

I puna im usta odrzivog razvoja, fokusa na javni prevoz, himanizacije grada... a ovamo svakim danom zvuce kao izvesne dobro poznate persone koje su se nekada kunule u trolejbuse, a sada su bukvalno sekire u sluzbi Vesica i Vasiljevica koji kasape i sakate linije po gradu.


Tako da... ne bih ja tu nista ocekivao. Samo jos vise lic... pardon, dvostrukih standarda, samopromocije i karijerizma.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911830#p911830:6c5bmops je napisao(la):
Бумбарево брдо » Sun Dec 26, 2021 3:53 pm[/url]":6c5bmops]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911510#p911510:6c5bmops je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Dec 25, 2021 8:15 pm[/url]":6c5bmops]Jel ti Sole mislis da kad je bio protest Vratimo trolu 28 u Vasinoj, da su u njemu ucestvovali samo ljudi iz Cingrijine?

Jedna grupa je isterala svoje ciljeve - i to na ustrb drugih ljudi i drugih linija. Ok ajde neka im. Ali umesto da sad budu srecni i zavezu usta, oni se ovde kite svojim, ali i tudjim perjem. A kao slag na tortu bezobrazluka svake nedelje izdaju saopstenja u fazonu "mi smo svoje uspeli i sad smo zbog toga carevi univerzuma, gledajte i divite nam se. A sto se ostalih tice, j' nam se za te ostale do kraja tog univerzuma".

Znaci ovde se desava Tica 2.0
Ljudi kojima su puna usta trolejbusa, brige o ljudima, brige o gradu... se sada bog zna kako zadovoljavaju sto Gremlin iz sahta i DJP uspevaju da urade istorijski poduhvat - da u 2022. dobace 80% trasa i kapaciteta trolejbuskog sistema iz 1981.

EEEEEEJJJJ....
I to kao treba da se slavi i odaje priznanje? I da slusam kako "ostali nek se snadju, ko ih j..."?

Pa pazi, slusao sam vec tako tog jednog Ticu. Kome su isto tako pre 10 godina bila puna usta brige za trolejbuse i gradjane, a na kraju je postao macola kojom Gremlin iz sahta i Kljovica unistavaju i krnje trolejbuske linije i polaske koji su duze u Beogradu nego oni.


Dobili su svoju trolu 28 nazad.
Dobii su priznanja i padanja vilica za nesto u cemu su i m i drugi pomogli.
Dobili su slavu i podebeo portfolio.
Sad lepo STFU.

A ne da i ovde slusam razne Tice preletace. :kafa:
мало му слава и рефлектори ударили у главу али рекло би се да није толко лош и делује да хоће да помогне и другима па у том светлу предлажем вучку и позивам га да преименује своје удружење тако да се зове 'заштитимо троле' и да у складу с тим прошири деловање и агенду за враћање преосталих линија на своје трасе, као и за даље ширење тролеЈбуске мреже. ако је заиста искрен и ако ствари не ради зарад личне промоције и ако није у некој врсти дила са властима да не таласа превише, он ће то и урадити, ако није - неће. на свима осталима је да то помогнемо и подржимо.
нису ови са 19/21/22 ништа задовољнији нег што су вучкови били, проблем је само покренути људи, а то тамо очигледно није имао ко да уради.
а стратегија града је позната и гласи 'усраћемо вам се у живот зарад шупљег еко епп-а, а ви ако имате снаге и живаца ви се буните'. па где прође.

а свако коме је скроз ок да се линије секу на пола и да се потпуно неприродно прекидају токови путника, да људи дангубр и да се свакодневно малтретирају, треба озбиљно да се замисли шта није у реду са њим.

Следи подужа порука.

Удружење грађана Вратимо тролу 28 од самог свог оснивања је имало за циљ бављење заговарањем еколошког и ефикасног јавног превоза у целини, са посебним фокусом на тролејбуски подсистем. То је тако било још од саме одлуке о удруживању у 2019. када је повратак линије 28 деловао као немогућ, а укидање свих тролејбуса је било нешто на чему је управа активно радила. Зато је то тако дефинисано и у статуту удружења. Никада то није била борба само за 28, нити су у борби учествовали само људи са трасе 28. То зна свако ко је икада слушао некога од представника удружења у јавним наступима или прочитао било које званично саопштење удружења. Име је симболично изабрано да носи 28 у себи још тада јер се није знало да ће бити враћена.

Преносим са сајта удружења, из секције о Оснивању:
Okidač za nastanak udruženja je bilo ukidanje trolejbuske linije 28 u Beogradu u novembru 2019. Okupili smo se oko zajedničke ideje da građani moraju imati učešća u odlukama u vezi sa javnim prevozom. Smatrali smo da je trolejbuska linija 28 simbolična jer njeno ukidanje predstavlja savršen primer poteza učinjenog bez ikakve konsultacije sa građanima. Tada je ekološki prevoz bez opravdanja ukinut “preko noći”, što je otežalo živote hiljadama ljudi.

Odlučili smo da ne dozvolimo da se nešto takvo ikada ponovi i zato smo izabrali da ime udruženja zauvek nosi trolu 28 u svom imenu. Ukoliko je ne vratimo, da simbolizuje da ćemo nastaviti borbu ako treba i godinama, a ukoliko je vratimo, da simbolizuje zauvek uspeh građanske borbe i prekretnicu u odnosu građana i gradske uprave povodom odluka u vezi sa javnim prevozom.

Smatrali smo da je potrebno da postoji neko udruženje koje bi zastupalo interese građana u sferi javnog prevoza, te premostilo jaz između građana, struke i gradske uprave. Naš stav je bio da je potrebno približiti temu važnosti efikasnog i ekološkog javnog prevoza široj javnosti i pokazati da građani svojim argumentima mogu uticati na odluke i funkcionisanje grada.

U julu 2020. smo to i dokazali kada je nakon naše osmomesečne borbe trolejbuska linija 28 vraćena u saobraćaj, što je bio presedan kakav se ne pamti u novijoj gradskoj istoriji. Tako je simbolika našeg imena još više zaokružena jer ono stoji i kao podsetnik na nešto što ne sme nikad više da se ponovi, i kao podsetnik na to da se građani uz dovoljno upornosti mogu argumentima izboriti za svoja prava i bolji grad.

А преносим и део из секције Манифест борбе, која је написана почетком 2020.:
Prvo su ukinuli 19 i 28,
a ja se nisam pobunio jer nisam živeo na Zvezdari ili na Konjarniku.

Zatim su skratili 21 i 22,
a ja se nisam pobunio jer nisam išao ka Učiteljskom naselju ili Pašinom brdu.

Zatim će skratiti 29 do Slavije i 41 izbaciti iz centra,
a ja se neću pobuniti jer ne živim na Medaku ili na Banjici.

Onda će doći po moju liniju, i neće biti nikoga da se pobuni.

Borba za vraćanje linije 28 je borba za poštovanje potreba građana svakog dela grada i korisnika svake linije. Simbolika linije 28 je što je bila prva u nizu planiranih promena o kojima niko nije pitao građane niti ih podupreo saobraćajnim studijama. Zato je ovo prva linija odbrane građanske slobode ovog grada.

Borba za 28 je i borba za vašu liniju. To je borba za vaše pravo da i vama sutra neko ne ukine prevoz bez najave, pitanja ili opravdanja. Želimo da o saobraćaju odlučuje struka a ne politika. Želimo da se poštuju potrebe građana koji su svaki dan na ulici a ne da nam o gradskom prevozu pričaju oni koji godinama ne izlaze iz službenih automobila.

Želimo efikasan i pouzdan gradski prevoz sa dugoročnom vizijom i planom, u koji će se ulagati sistematski svake godine a ne samo kada je sve već pred raspadom. Ovo nije samo borba za jednu liniju, ovo je borba za bolji grad i za bolji kvalitet života svih Beograđana. Ovo je borba za dostojanstvo i za bolju budućnost.

Recite to prijateljima kada vam sutra za 28 neko kaže “a to smeta ovima sa Zvezdare”. Ovo nije problem Zvezdare i Palilule, ovo je problem svih nas. Korisnici 28 su samo prvi koju su ustali i rekli ne. I zato nastavljamo borbu i dalje, dok god bude bilo potrebno. Mi se borimo da ostavimo budućim pokolenjima bolji grad, mi možemo da čekamo. Nas ne plaše ni prepreke ni godine, naša borba je tek počela.

Име удружења се неће мењати и наставиће да носи 28 као симбол у свом имену, то је одлука донешена још 2019. и одлука иза које сви оснивачи стоје и данас.

Као удружење смо активно радили и нудили логистичку и саветодавну помоћ при прикупљању петиције за повратак линије 19 и 2019. и 2020. Исто тако смо позивали грађане који користе 19, 21 и 22 да се тада придруже нашој борби. Све је то врло тешко ишло и свело се на то да смо ми са изузетно ограниченим ресурсима у времену и енергији више вукли од њих самих. Имали су на петицији повећи број потписа, али им је реализација мањкала.

Покушали смо чак и ми преко наших чланова који живе на Врачару да покренемо петицију за повратак тих линија до Студентског трга, али није било одјека. Најчешћи одговор је био да имају 29 и да им то не представља проблем.

Позивали смо кориснике 29 и 41 да подрже повратак линије 28 јер и њих чека иста судбина, ни тамо нисмо наишли на одзив. Лично сам улазио у троле 29 и 41 на Студентском тргу за време наших блокада пешачких прелаза у Васиној, да позовем грађане да нам се придруже јер ће и њихова линија бити измењена или укинута. Већина није могла да верује да је могуће да ће 29 икада бити скраћен до Славије, деловало им је сулудо. Исту ствар сам више пута поновио и у јавним наступима, од којих су неки качени баш и на овој теми.

Током 2020. и 2021. (чак и прошле недеље) смо на разне начине саветодавно помагали покушаје акција да се уради нешто поводом не само линија 19, 21 и 22, већ и осталих линија у разним деловима града.

Оглашавали смо се сваком приликом поводом изградње мреже и у Дунавској и у Немањиној, и упозоравали какве то последице може имати по систем, и да је језгро мреже у центру угрожено, те да 29 и 41 могу бити измештене из центра.

Писали смо на десетине дописа и жалби које су нам пренели грађани од малих ствари попут измене линија, опремања стајалишта, па све до великих системских. Писали смо надлежнима о бенефитима тролејбуског еколошког превоза и износили аргументе о бенефитима задржавања истог. Стално смо агитовали за куповину тролејбуса са аутономијом и гурали ту причу у јавност још пре 2 године, у тренуцима када су надлежни хтели да укину цео тролејбуски подсистем. Чак и сада пре пар недеља смо за буџет за следећу годину предложили одређена проширења контактне мреже.

Читајући поруке овде видим да многи не схватају шта јесте Вратимо тролу 28, чиме се бавимо и шта нам је визија. И то јесте валидна критика на неки начин да требамо порадити на бољој комуникацији, јер већина људи не зађе на наш сајт, нити је читала наш статут, нити прати наше објаве и акције. Они који су пратили, њима је очигледно. Они који нису и читају само поруке на овом форуму, њима баш и није.

Вучко је само један од наших активиста. Он јесте најактивнији на форуму Беобилд и уложио је много времена и енергије у све ово, али то не мења чињеницу да је он само један од чланова нечега што је веће. Његово учествовање у другим акцијама нема везе са удружењем Вратимо тролу 28.

Вучко не учествује у најновијој акцији, нити има икакве бенефите од тога, нити је имао до сада и једног динара или било каквог другог бенефита од троле. Чак смо сви оснивачи и активисти у добром минусу финансијски јер смо већину ствари финансирали из нашег студентског џепа. Ово је машина која ради на ентузијазам, слободно време и жртву. Уместо да седимо над тастатуром и кукамо, ми трошимо своје време, енергију и младост да бисмо урадили нешто за овај град и побољшали јавни превоз. Колико ће то бити одрживо је упитно, јер већ сада "пуцамо по шавовима" због других животних обавеза.

Актуелни пројекат са анкетом о комуникацији управе и грађана поводом јавног превоза и о Прокопу је нешто за шта је идеја постојала још пре 2 године, док је трола 28 била укинута. Тада је и настала идеја са билбордима, које смо хтели да узмемо још и за повратак троле 28, али нисмо били у могућности. Пријављивали смо се после тога на више од неколико конкурса разних фондација како би нас неко подржао и омогућио да допремо до ширег аудиторијума и наставимо са борбом за бољи јавни превоз.

Тек овог пролећа је неко сконтао шта ми уствари хоћемо, и подржала нас је ТРАГ фондација. Услови пројекта су били такви да скоро сав новац иде директно на рекламе, билборде и остале трошкове. Активисти удржења немамо ништа од тога. Једини који лично има приход од свега овога сам ја као кординатор пројекта, Вучко нити било ко други нема ништа. А та накнада за вишемесечни рад, осмишљавање, организацију, администрацију, одговорност и цимање је толико смешна, да бих је програмирањем могао зарадити за неколико дана. Уместо тога, трчим са папиром у руци на минус температури да интервјуишем људе у паузама од лабораторијских вежби и других факултетских обавеза да би некоме сутра превоз био бољи.
Углавном, финансијски извештаји су јавна ствар, па кога занима нек погледа на АПР-у. Суштина је да ми ништа од овога немамо, први и једини који је ће приходовати од троле сам ја, а и то је толико смешно, да није ни близу да покрије све оно што сам до сада уложио у све ово.

Позивам сваког, па и Бендера и Бумбара, ако могу, нек дођу нек уживо идемо да анкетирамо људе, нек урадимо нешто. Ако ништа друго, нек поделе анкету својим познаницима и пријатељима. Свака помоћ нам значи.
Исто тако ако је неко у могућности, донирајте нам који динар, фалиће нам око 3000рсд вероватно за годишњи књиговодствени извештај и трошкове за АПР сада у фебруару. Сваки такав минус покрива нас неколико чланова и залуђеника већ годинама. Тих 3000рсд није пуно ако свако да по мало, али мени лично је то пола карте за Мејдене.

И да, сви смо ми људи од крви и меса, и свака реч која се напише допире до некога. Ваља промислити пре него што нешто се препусти преко тастатуре и објави на интернету. А ружне речи које се овде пишу су ме овај пут, први пут после више од две године и навеле да се као заступник удружења и огласим. Пишу неки да смо добили нешто на уштрб других, да смо добили неку славу, неки чак и да смо плаћеници... ја не видим ништа од тога, и претпостављам да је сваком добронамерном то јасно.
Није лако одмакнути се од тастатуре, закорачити у стваран живот, урадити нешто, цимати се, изаћи из анонимности и стати иза нечега својим именом и презименом. И ја позивам што више форумаша да направи тај искорак и да покушамо да се изборимо за нешто у стварности, и да утичемо на развој јавног превоза у овом граду колико год можемо.

Поздрав свима који нас подржавају и хвала вам на подршци.

Давор
Оснивач и заступник Вратимо тролу 28
 
Jedan deo tvoje poruke se tice rada tvog/vaseg udruzenja i tvojih aktivnosti.

Drugi deo je cist pokusaj odbrane Vuckovica koji mesecima unazad ima nastup nalik kombinaciji Napoleona i Vucica.
Salta izmedju "ja, velicina..." i "svi ste vi sviraci i foliranti, samo ja smem da se pitam nesto ovde".

Sta govoris u tudje ime, pusti coveka da sam odgovara za svoje reci i (ne)dela. Ili da se pravi mutav i brani cutanjem i dalje, kao i do sad.


P.S.
Utvrdili smo jos ranije da ste vi i vase udruzenje jedini sa ovog foruma koji su ikad uradili nesto za svoj grad ili drustvo. Niko drugi nikad nista nije uradio. Svi samo sede i kukaju za tastaturom. Kako znate? Pa zato sto ne prenose svoje akcije i svoja zalaganja. Ergo, niko nista ne radi sem vas. A ako se i usudi da pokaze da radi, sledi Vuc(kov)iceva reakcija u fazonu "ma smesni ste bre".

Da. To je ta prica i to je taj nastup.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911885#p911885:3n13blmn je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sun Dec 26, 2021 6:10 pm[/url]":3n13blmn]
P.S.
Utvrdili smo jos ranije da ste vi i vase udruzenje jedini sa ovog foruma koji su ikad uradili nesto za svoj grad ili drustvo. Niko drugi nikad nista nije uradio. Svi samo sede i kukaju za tastaturom. Kako znate? Pa zato sto ne prenose svoje akcije i svoja zalaganja. Ergo, niko nista ne radi sem vas. A ako se i usudi da pokaze da radi, sledi Vuc(kov)iceva reakcija u fazonu "ma smesni ste bre".

Da. To je ta prica i to je taj nastup.

Друже, уопште није тако. Далеко од тога да смо једини са форума који су постигли нешто. Нисмо то никад тврдили, нити ћемо. Па, чак ни већина ствари које ми радимо никад не заврше на форуму, само понешто некад Вучко пренесе.
Позивам те, дођи уживо да помогнеш са анкетом, можемо да седнемо на пиво, мислим да си стекао потпуно погрешан утисак о нама.

А изгледа да између тебе и Вучка постоје неке несугласице, које ја не могу коментарисати и уплитати се. Моја намера је била само да изнесем неке ствари које до сада нису биле написане на форуму. :sesir:
 
Deo stvari koje si napisao je korektan. Samo ti porucujem da ne govoris u njegovo ime. Jer ne samo sto svaka odrasla osoba treba sama da odgovara za svoje reci i postupke (ili ako nije sposobna za to, da se brani cutanjem) nego postaje degutantno da dok on cas ubada druge, cas se pravi lud, da ga ti branis i govoris u njegovo ime. A podbadao je on i druge, nema on istoriju samo sa mnom i ne samo na ovom podforumu. A ovim govorenjem u njegovo ime i sebe korak po korak poistovecujes sa njim.

Pusti, ako covek nece da stane iza svojih reci, ne mozes mu ti pomoci. Doduse razumem tvoju potrebu da se oglasis glede pominjanja vaseg/ tvog udruzenja. Ali to je bila samo ocekivana posledica njegovih pisanja u zadnje vreme, u kojima sve vise zvuci kao kombinacija Tice (apropo grada) i Vucica (apropo nastupa). A sve to pod plastom "ja mesija i udruzenje Vratimo trolu 28". Epa kad toliko uvlaci to udruzenje u celu pricu i samopromociju (a istovremeno seje stetne ideje i predloge) pre ili kasnije ce neko i na to odreagovati.
Zato ti i kazem, nemoj da govoris u njegovo ime. Ili neka sam sebi bude glas, ili neka nastavi ovako da cuti i pravi se lud.
 
МАЗ 203Т који је био на проби у Београду је завршио у Молдавији
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=s7rzMR6CGrM[/youtube]
 
Град се зове Бендери, генерално не причају ништа важно у видеу па зато не написах никакав превод.
Иначе Бендери имају заједнички тролејбуски систем са суседним градом, Тираспољем
 
Ostao sam dužan odgovor. Prvo da se izvinim zbog nekih mojih komentara koji su zvučali nadmeno dok nisam imao nameru da budu takvi niti sam takav što mogu potvrditi oni koji me znaju uživo. Moji postovi ne predstavljaju stavove trole čiji nisam zastupnik niti sam govorio u ime iste već godinu i po dana. Inače, prošlog meseca sam imao ročište na prekršajnom sudu sa osobom koja me u decembru 2019. godine udarila u glavu u zgradi SO Zvezdara kada smo bili tamo zbog vraćanja trole 28.

Ne možemo da se bunimo umesto putnika 19, 21 i 22 koji bi sami morali da dignu glas ukoliko im smeta skraćivanje linija do Slavije. Stanari na Dorćolu su sprečili da kroz njihove ulice idu trole bez obzira na to što je izgrađena mreža, a grad je odustao bar u narednom periodu od toga da pusti trole. To je i primer da se glas građana čuje ali da oni trebaju da nose borbu dok im sa strane mogu pomoći drugi ljudi.

Takođe vas pozivam da ukoliko želite da nam pomognete oko peticije za Prokop uživo a mogli bi da sednemo i na piće u letećem Beograđaninu. Ukoliko želite slobodno se javite.

Zvaničan stav udruženja Vratimo trolu 28 povodom vraćanja 19 i planova za skraćivanje 29 možete čuti danas oko 17.30 kada će Davor gostovati na N1.
 
Samo da dodam i podsetim. Pratio sam situaciju i sa dešavanjima na Dorćolu, i ljudi su tamo uspeli svojim zalaganjem da sačuvaju parking mesta, sa kojima se i u normalnim okolnostima kuburi, jer ih nema dovoljno, pa su sprečili da se gomila stabala poseče radi proširivanja ulica kroz koje bi se razvukla kontaktna mreža, te je kontaktna mreža preusmerena drukčijom trasom. Takođe su sprečili i perfidne pokušaje da se tokom policijskog časa zbog korone, sprovede u plan sve ovo što sam spomenuo. Tada su ljudi, potpuno svesni činjenice da bi mogli da završe i sa prekršajnim prijava na sudu, a možda i nečim gorim, izašli na ulice da se bore za svoju stvar. A za sve to vreme je jedan deo forumaša njih nazivao raznoraznim imenima, ljudima koji hoće leba preko pogače, koji su protiv poboljšanja i proširenja trolejbuskog podsistema...

Tako kako su uradili ljudi na Dorćolu, treba i drugi da rade, jer kao što može da se vidi, gde god se digne glas, i to dovoljno glasno i dovoljno dugo, prave su kompromisi ili se odustaje. Ako se sedi za kompjuterom i čeka da neko drugi umesto tebe reši problem, ili pak ubediš sebe da onaj protiv koga treba da se boriš, je toliko moćan i ima toliko debelu zaleđinu, da ne možeš ništa da postigneš, i da treba da se pomiriš sa sudbinom koja te je zadesila, nikada nećeš osetiti boljitak, i uvek ćeš biti niko i ništa.
 
Aktivno smo podržavali Komšije sa dorćola jer je uzrok problema bio isti, donošenje odluke o gradskom prevozu bez konsultacije sa građanima. Oni su izneli borbu i proteste, drago da smo ih ako ništa podržali kod medija i na društvenim mrežama. Da je tako nešto slično urađeno i za Slaviju takođe bi pomogli na osnovu naših iskustava.
 
@Sole

Na koji način bi ti organizovao i okupio sve ljude koji putuju preko Slavije a žive ili rade bili gde na bilo kojoj tački duž bilo koje od linija 21,22, 22Aaa 29 i 31?
Drugo, na koji način bi organizovao protest povodom sakaćenja tih linija? Blokadom - prelaskom preko pešačkih prelaza na jednoj Slaviji? Jel to?

Treće, kako ne vidiš da nije problem samo u poređenju baba i žaba (Čingrijina koja je htela nazad svoj 28 naspram ljudi iz raznih krajeva grada koji ne žele da presedaju na Slaviji) nego i u novoj doktrini koja se ovde nameće i potura:
- u redu je da se funkcionalne linije kasape, nema tu ništa loše;
- svako nek se bori za sebe, rado ćemo da prihvatimo svakog ko nas podrži u našim zahtevima ali neka ne očekuje da mi vodimo njegove bitke;
- ja ću svoje da uzmem, e sad ako time nekog ostavim nekog drugog bez njegove trole, jbg;
- pa šta, pa neka presedaju ljudi, pa stajališta su tu na 100 metara jedna od drugih, u teoriji bi to trebalo da funkcioniše sasvim dobro
(bedak samo što praksa često ume da odstupa od mrtve teorije na mrtvom papiru)
- okretnice su ružne i bespotrebne, one su glavni kočničari razvoja i humanizacije ovog inače skoro pa potpuno sređenog i humanog grada, tako da je sasvim normalno da se ukidaju i isteruju na periferije. Ili uz investitorske monumente, iako nedaleko postoje druge, bolje lokacije za okretnice;
- bolje je menjati proverene tehnologije trolejbusa kupovinom kineskih krš elektroautobusa sa potrošnim nereciklabilnim materijalima koji će da saobraćaju beskorisnom linijom oblika V u službi investitora i veleposednika nego da se za iste pare sredi X postojećih ili kupi X novih trolejbusa i vrate kako su bili PREKO 30 GODINA a linije duž Nemanjine pojačaju novim, dodatnim vozilima...
- Budimo ekolozi tako što ćemo u gradu sa milion vozila na fosilna goriva od kojih 800.000 automobilčina, da zamenimo 700 autobusa i (jednog dana) 100 trolejbusa električnim autobusima i time smanjimo aerozagađenje za 0.001% a gužve za 0.00%.
 
Ипак су Звездарци укидањем 28 потпуно изгубили директну везу са центром док Врачарци и даље имају 29, стога је и прошло донекле неопажено скраћивање 21 и 22 до Славије. Тако да нису баш исте ситуације.

По мени, оно што је већи проблем су суслуди тактови 29. и избацивање зглобних возила са линије. Лично сам сведок да у јутарњем и поподневном шпицу редовно иду три 29-ке једна за другом и онда чекате следећу 10-15 минута. Још ако се испред нађе 22-ка, онда блокира контактну мрежу на Славији све док се не окрене назад ка Крушевачкој. Такође се слажем да је што пре неопходна окретница у Краља Милутина !!

Не гледам уопште оптимистично на ону стратегију за развој тролејбуског система. Много ми је драго што је 28 враћена, међутим Град направи један добар потез па десет лоших, извините али то није у реду. Ако је планирање лоше и дилетантско, онда је лоше и тачка и идемо са тим ставом до краја а не хоћу па нећу.

По тој истој стратегији коју неки подржавају ће пре или касније троле ипак возити Дорћолом, тако да су грађани изиграни, укида се мрежа од Славије до Студентског и даље да не набрајам. Једино се у овом моменту уздам у градске изборе и надам се да ће ова малоумна политика бити кажњена и да ће доћи неки разумни људи којима је заиста стало до развоја јавног превоза па да можемо лепо да причамо о тролама, Прокопу, метроу итд.
 
Tačno tako, te priče o pojačanim 29kama koje sad rade sjajno mogu da pričaju oni koji ih projektovaše takve i busaju se već decenijama da su magovi javnog prevoza a u vozila i linije koje proketuju ulaze samo na svečanim otvaranjima pred medijima, ako i toliko. A prođu njima par stajališta a nekad ni toliko, nego par krugova po depou i eto kao, to je to. Nagledah se takvih iha-ha pre 13 godina, eno puni ih fakulteti i odbori. Kao i onih što su pričali svašta o parkiranju i drugim vozačima a sami ne izbijaju iz kola. Jer ispod časti je voziti se javnim prevozom. Još ako si profesor doktor... pa ne ide brate. Sramota je.


Dobro me podseti za sulude situacije i gluposti sa kvazi-okretnicom na Slaviji (ne govorim o predlogu za Kralja Milutina, nego o ovome što je sad), gde bude taj problem da 21 i 22 koji tu ispuste putnike i čekaju sledeći polazak, ometaju 29ke iza. Pa makar i na minut da ometaju, dok vozač ne izađe i ne spusti motke - predugo je i nedopustivo prema svima iza (ne krivicom vozača nego onog ko smisli to). I nekad ne koči samo 29ke nego i sav saobraćaj iza njih, ako stanu preblizu Makenzijevoj ili se naređaju pa ovi ne mogu da se ''iskobeljaju'' i dokopaju kružnog toka i šireg kolovoza.

Doduše, SM(A)RT klaneri su i to uspeli da ''reše'' u zadnje vreme - dodatnim sakaćenjem 21 i 22 i turanjem autobusa. Tako da stvar je prosta - ako te linije imaju još manje vozila, manje su i šanse da će neko od tih vozila stajati na Slaviji. Manje su šanse da će igde stajati, jer će večito biti u zaostatku.
Metod - ako imaš neki problem, ti prosto zakopaj sve. Josif Staljin likes this. :D


I da, očigledno je da se sve radi u smeru da se trolejbusi ka centru ukinu, da bi mali nelečeni Goranče mogao da ispuni svoje dečačke fantazije o tramvaju pod prozorom njegovog kabineta. No dobro, na stranu i to (mislim, to nam je već poznato), svakako će biti interesantno gledati u narednim godinama kako će reagovati uvažena Čingrijina i ove nove škole misli kada se bude otkrivalo, mic po mic, da su oni možda dobili nazad svoju 28icu, ali da ona više neće ići istom trasom i do istog mesta, nego preko Dorćola i koječuda. Tako da su na kraju dobili veliki šipak i da im ne gine 77 opet.


Lično mislim da se radi o tome da su nekim ljudima ili ponuđene neke stvari, ili su im u glave hipnotički sipane neke ideje i iluzije u vidu praznih obećanja i slatkih laži. Naravno, od strane figura koje su obučene i iskusne u tome, i koje to rade već 20 i više godina. A znam i koje su tačno. I mislim da je to jedan od glavnih razloga ovih nekih novih momenata i škola misli (na forumu i u javnosti) koje se poturaju i guraju na forumu u zadnje vreme.
 
Што се тиче 29, нема смисла уопште да на тако краткој линији ради 29 возила (друго место у граду после 95).
Треба решити суштинске проблеме а то су закрчења и одуство зглобних трола.
 
Vrh