[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911830#p911830:6c5bmops je napisao(la):
Бумбарево брдо » Sun Dec 26, 2021 3:53 pm[/url]":6c5bmops]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911510#p911510:6c5bmops je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Dec 25, 2021 8:15 pm[/url]":6c5bmops]Jel ti Sole mislis da kad je bio protest Vratimo trolu 28 u Vasinoj, da su u njemu ucestvovali samo ljudi iz Cingrijine?
Jedna grupa je isterala svoje ciljeve - i to na ustrb drugih ljudi i drugih linija. Ok ajde neka im. Ali umesto da sad budu srecni i zavezu usta, oni se ovde kite svojim, ali i tudjim perjem. A kao slag na tortu bezobrazluka svake nedelje izdaju saopstenja u fazonu "mi smo svoje uspeli i sad smo zbog toga carevi univerzuma, gledajte i divite nam se. A sto se ostalih tice, j' nam se za te ostale do kraja tog univerzuma".
Znaci ovde se desava Tica 2.0
Ljudi kojima su puna usta trolejbusa, brige o ljudima, brige o gradu... se sada bog zna kako zadovoljavaju sto Gremlin iz sahta i DJP uspevaju da urade istorijski poduhvat - da u 2022. dobace 80% trasa i kapaciteta trolejbuskog sistema iz 1981.
EEEEEEJJJJ....
I to kao treba da se slavi i odaje priznanje? I da slusam kako "ostali nek se snadju, ko ih j..."?
Pa pazi, slusao sam vec tako tog jednog Ticu. Kome su isto tako pre 10 godina bila puna usta brige za trolejbuse i gradjane, a na kraju je postao macola kojom Gremlin iz sahta i Kljovica unistavaju i krnje trolejbuske linije i polaske koji su duze u Beogradu nego oni.
Dobili su svoju trolu 28 nazad.
Dobii su priznanja i padanja vilica za nesto u cemu su i m i drugi pomogli.
Dobili su slavu i podebeo portfolio.
Sad lepo STFU.
A ne da i ovde slusam razne Tice preletace. :kafa:
мало му слава и рефлектори ударили у главу али рекло би се да није толко лош и делује да хоће да помогне и другима па у том светлу предлажем вучку и позивам га да преименује своје удружење тако да се зове 'заштитимо троле' и да у складу с тим прошири деловање и агенду за враћање преосталих линија на своје трасе, као и за даље ширење тролеЈбуске мреже. ако је заиста искрен и ако ствари не ради зарад личне промоције и ако није у некој врсти дила са властима да не таласа превише, он ће то и урадити, ако није - неће. на свима осталима је да то помогнемо и подржимо.
нису ови са 19/21/22 ништа задовољнији нег што су вучкови били, проблем је само покренути људи, а то тамо очигледно није имао ко да уради.
а стратегија града је позната и гласи 'усраћемо вам се у живот зарад шупљег еко епп-а, а ви ако имате снаге и живаца ви се буните'. па где прође.
а свако коме је скроз ок да се линије секу на пола и да се потпуно неприродно прекидају токови путника, да људи дангубр и да се свакодневно малтретирају, треба озбиљно да се замисли шта није у реду са њим.
Следи подужа порука.
Удружење грађана Вратимо тролу 28 од самог свог оснивања је имало за циљ бављење заговарањем еколошког и ефикасног јавног превоза у целини, са посебним фокусом на тролејбуски подсистем. То је тако било још од саме одлуке о удруживању у 2019. када је повратак линије 28 деловао као немогућ, а укидање свих тролејбуса је било нешто на чему је управа активно радила. Зато је то тако дефинисано и у статуту удружења. Никада то није била борба само за 28, нити су у борби учествовали само људи са трасе 28. То зна свако ко је икада слушао некога од представника удружења у јавним наступима или прочитао било које званично саопштење удружења. Име је симболично изабрано да носи 28 у себи још тада јер се није знало да ће бити враћена.
Преносим са сајта удружења, из секције о Оснивању:
Okidač za nastanak udruženja je bilo ukidanje trolejbuske linije 28 u Beogradu u novembru 2019. Okupili smo se oko zajedničke ideje da građani moraju imati učešća u odlukama u vezi sa javnim prevozom. Smatrali smo da je trolejbuska linija 28 simbolična jer njeno ukidanje predstavlja savršen primer poteza učinjenog bez ikakve konsultacije sa građanima. Tada je ekološki prevoz bez opravdanja ukinut “preko noći”, što je otežalo živote hiljadama ljudi.
Odlučili smo da ne dozvolimo da se nešto takvo ikada ponovi i zato smo izabrali da ime udruženja zauvek nosi trolu 28 u svom imenu. Ukoliko je ne vratimo, da simbolizuje da ćemo nastaviti borbu ako treba i godinama, a ukoliko je vratimo, da simbolizuje zauvek uspeh građanske borbe i prekretnicu u odnosu građana i gradske uprave povodom odluka u vezi sa javnim prevozom.
Smatrali smo da je potrebno da postoji neko udruženje koje bi zastupalo interese građana u sferi javnog prevoza, te premostilo jaz između građana, struke i gradske uprave. Naš stav je bio da je potrebno približiti temu važnosti efikasnog i ekološkog javnog prevoza široj javnosti i pokazati da građani svojim argumentima mogu uticati na odluke i funkcionisanje grada.
U julu 2020. smo to i dokazali kada je nakon naše osmomesečne borbe trolejbuska linija 28 vraćena u saobraćaj, što je bio presedan kakav se ne pamti u novijoj gradskoj istoriji. Tako je simbolika našeg imena još više zaokružena jer ono stoji i kao podsetnik na nešto što ne sme nikad više da se ponovi, i kao podsetnik na to da se građani uz dovoljno upornosti mogu argumentima izboriti za svoja prava i bolji grad.
А преносим и део из секције Манифест борбе, која је написана почетком 2020.:
Prvo su ukinuli 19 i 28,
a ja se nisam pobunio jer nisam živeo na Zvezdari ili na Konjarniku.
Zatim su skratili 21 i 22,
a ja se nisam pobunio jer nisam išao ka Učiteljskom naselju ili Pašinom brdu.
Zatim će skratiti 29 do Slavije i 41 izbaciti iz centra,
a ja se neću pobuniti jer ne živim na Medaku ili na Banjici.
Onda će doći po moju liniju, i neće biti nikoga da se pobuni.
Borba za vraćanje linije 28 je borba za poštovanje potreba građana svakog dela grada i korisnika svake linije. Simbolika linije 28 je što je bila prva u nizu planiranih promena o kojima niko nije pitao građane niti ih podupreo saobraćajnim studijama. Zato je ovo prva linija odbrane građanske slobode ovog grada.
Borba za 28 je i borba za vašu liniju. To je borba za vaše pravo da i vama sutra neko ne ukine prevoz bez najave, pitanja ili opravdanja. Želimo da o saobraćaju odlučuje struka a ne politika. Želimo da se poštuju potrebe građana koji su svaki dan na ulici a ne da nam o gradskom prevozu pričaju oni koji godinama ne izlaze iz službenih automobila.
Želimo efikasan i pouzdan gradski prevoz sa dugoročnom vizijom i planom, u koji će se ulagati sistematski svake godine a ne samo kada je sve već pred raspadom. Ovo nije samo borba za jednu liniju, ovo je borba za bolji grad i za bolji kvalitet života svih Beograđana. Ovo je borba za dostojanstvo i za bolju budućnost.
Recite to prijateljima kada vam sutra za 28 neko kaže “a to smeta ovima sa Zvezdare”. Ovo nije problem Zvezdare i Palilule, ovo je problem svih nas. Korisnici 28 su samo prvi koju su ustali i rekli ne. I zato nastavljamo borbu i dalje, dok god bude bilo potrebno. Mi se borimo da ostavimo budućim pokolenjima bolji grad, mi možemo da čekamo. Nas ne plaše ni prepreke ni godine, naša borba je tek počela.
Име удружења се неће мењати и наставиће да носи 28 као симбол у свом имену, то је одлука донешена још 2019. и одлука иза које сви оснивачи стоје и данас.
Као удружење смо активно радили и нудили логистичку и саветодавну помоћ при прикупљању петиције за повратак линије 19 и 2019. и 2020. Исто тако смо позивали грађане који користе 19, 21 и 22 да се тада придруже нашој борби. Све је то врло тешко ишло и свело се на то да смо ми са изузетно ограниченим ресурсима у времену и енергији више вукли од њих самих. Имали су на петицији повећи број потписа, али им је реализација мањкала.
Покушали смо чак и ми преко наших чланова који живе на Врачару да покренемо петицију за повратак тих линија до Студентског трга, али није било одјека. Најчешћи одговор је био да имају 29 и да им то не представља проблем.
Позивали смо кориснике 29 и 41 да подрже повратак линије 28 јер и њих чека иста судбина, ни тамо нисмо наишли на одзив. Лично сам улазио у троле 29 и 41 на Студентском тргу за време наших блокада пешачких прелаза у Васиној, да позовем грађане да нам се придруже јер ће и њихова линија бити измењена или укинута. Већина није могла да верује да је могуће да ће 29 икада бити скраћен до Славије, деловало им је сулудо. Исту ствар сам више пута поновио и у јавним наступима, од којих су неки качени баш и на овој теми.
Током 2020. и 2021. (чак и прошле недеље) смо на разне начине саветодавно помагали покушаје акција да се уради нешто поводом не само линија 19, 21 и 22, већ и осталих линија у разним деловима града.
Оглашавали смо се сваком приликом поводом изградње мреже и у Дунавској и у Немањиној, и упозоравали какве то последице може имати по систем, и да је језгро мреже у центру угрожено, те да 29 и 41 могу бити измештене из центра.
Писали смо на десетине дописа и жалби које су нам пренели грађани од малих ствари попут измене линија, опремања стајалишта, па све до великих системских. Писали смо надлежнима о бенефитима тролејбуског еколошког превоза и износили аргументе о бенефитима задржавања истог. Стално смо агитовали за куповину тролејбуса са аутономијом и гурали ту причу у јавност још пре 2 године, у тренуцима када су надлежни хтели да укину цео тролејбуски подсистем. Чак и сада пре пар недеља смо за буџет за следећу годину предложили одређена проширења контактне мреже.
Читајући поруке овде видим да многи не схватају шта јесте Вратимо тролу 28, чиме се бавимо и шта нам је визија. И то јесте валидна критика на неки начин да требамо порадити на бољој комуникацији, јер већина људи не зађе на наш сајт, нити је читала наш статут, нити прати наше објаве и акције. Они који су пратили, њима је очигледно. Они који нису и читају само поруке на овом форуму, њима баш и није.
Вучко је само један од наших активиста. Он јесте најактивнији на форуму Беобилд и уложио је много времена и енергије у све ово, али то не мења чињеницу да је он само један од чланова нечега што је веће. Његово учествовање у другим акцијама нема везе са удружењем Вратимо тролу 28.
Вучко не учествује у најновијој акцији, нити има икакве бенефите од тога, нити је имао до сада и једног динара или било каквог другог бенефита од троле. Чак смо сви оснивачи и активисти у добром минусу финансијски јер смо већину ствари финансирали из нашег студентског џепа. Ово је машина која ради на ентузијазам, слободно време и жртву. Уместо да седимо над тастатуром и кукамо, ми трошимо своје време, енергију и младост да бисмо урадили нешто за овај град и побољшали јавни превоз. Колико ће то бити одрживо је упитно, јер већ сада "пуцамо по шавовима" због других животних обавеза.
Актуелни пројекат са анкетом о комуникацији управе и грађана поводом јавног превоза и о Прокопу је нешто за шта је идеја постојала још пре 2 године, док је трола 28 била укинута. Тада је и настала идеја са билбордима, које смо хтели да узмемо још и за повратак троле 28, али нисмо били у могућности. Пријављивали смо се после тога на више од неколико конкурса разних фондација како би нас неко подржао и омогућио да допремо до ширег аудиторијума и наставимо са борбом за бољи јавни превоз.
Тек овог пролећа је неко сконтао шта ми уствари хоћемо, и подржала нас је ТРАГ фондација. Услови пројекта су били такви да скоро сав новац иде директно на рекламе, билборде и остале трошкове. Активисти удржења немамо ништа од тога. Једини који лично има приход од свега овога сам ја као кординатор пројекта, Вучко нити било ко други нема ништа. А та накнада за вишемесечни рад, осмишљавање, организацију, администрацију, одговорност и цимање је толико смешна, да бих је програмирањем могао зарадити за неколико дана. Уместо тога, трчим са папиром у руци на минус температури да интервјуишем људе у паузама од лабораторијских вежби и других факултетских обавеза да би некоме сутра превоз био бољи.
Углавном, финансијски извештаји су јавна ствар, па кога занима нек погледа на АПР-у. Суштина је да ми ништа од овога немамо, први и једини који је ће приходовати од троле сам ја, а и то је толико смешно, да није ни близу да покрије све оно што сам до сада уложио у све ово.
Позивам сваког, па и Бендера и Бумбара, ако могу, нек дођу нек уживо идемо да анкетирамо људе, нек урадимо нешто. Ако ништа друго, нек поделе анкету својим познаницима и пријатељима. Свака помоћ нам значи.
Исто тако ако је неко у могућности, донирајте нам који динар, фалиће нам око 3000рсд вероватно за годишњи књиговодствени извештај и трошкове за АПР сада у фебруару. Сваки такав минус покрива нас неколико чланова и залуђеника већ годинама. Тих 3000рсд није пуно ако свако да по мало, али мени лично је то пола карте за Мејдене.
И да, сви смо ми људи од крви и меса, и свака реч која се напише допире до некога. Ваља промислити пре него што нешто се препусти преко тастатуре и објави на интернету. А ружне речи које се овде пишу су ме овај пут, први пут после више од две године и навеле да се као заступник удружења и огласим. Пишу неки да смо добили нешто на уштрб других, да смо добили неку славу, неки чак и да смо плаћеници... ја не видим ништа од тога, и претпостављам да је сваком добронамерном то јасно.
Није лако одмакнути се од тастатуре, закорачити у стваран живот, урадити нешто, цимати се, изаћи из анонимности и стати иза нечега својим именом и презименом. И ја позивам што више форумаша да направи тај искорак и да покушамо да се изборимо за нешто у стварности, и да утичемо на развој јавног превоза у овом граду колико год можемо.
Поздрав свима који нас подржавају и хвала вам на подршци.
Давор
Оснивач и заступник Вратимо тролу 28