Tačnije, da odlepi plave nalepnice preko broja 19.Дошљак":u5kc049r je napisao(la):И наравно ажурни СЈП није стигао да врати ознаке на стајалишта.
Beogradskim ulicama od danas ponovo saobraća trolejbuska linija 19, ali na skraćenoj trasi od Konjarnika do Slavije. Nakon povratka linije 28 u julu 2020., aktom povratka i linije 19 su poništene sve odluke o ukidanju trolejbuskih linija iz novembra 2019.
Pre dve godine grad je bio u situaciji u kojoj su se ukidale linije i kada se planiralo potpuno ukidanje trolejbuskog sistema. Iz gradske uprave su tada kao probleme navodili to što su trolejbusi nefleksibilni po pitanju izmena trase i što njihova kontaktna mreža narušava estetiku ulica u centru grada. Kasnije se pokazalo da se ti problemi mogu vrlo lako prevazići nabavkom trolejbusa sa autonomijom.
Građani su u međuvremenu pokazali da se ne slažu sa ukidanjem jednog ekološkog vida prevoza, i izborili se za njegov opstanak u ovom kritičnom periodu po trolejbuse u Beogradu. Rezultat toga je i doprinos promeni stava gradske uprave po ovom pitanju.
Danas smo u situaciji gde je usvojena nova strategija razvoja trolejbuskog sistema, koja uključuje širenje mreže, uvođenje novih linija i povećanje broja vozila. Ove nedelje se očekuje i raspisivanje tendera za kupovinu novih trolejbusa prvi put posle 12 godina. Naizgled deluje da su ekologija i struka pobedili.
Uprkos tome, građanima ostaje nejasno zašto linije 19, 21 i 22 idu samo do Slavije, a ne kao nekada do Studentskog trga. Takođe ih brinu najave budućih skraćivanja drugih linija, poput 29, isto do Slavije.
Građani su u strahu da se takve izmene ne dogode pre nego št
o grad ponudi bolje alternative, odnosno pre završetka izgradnje metroa. Iz tih razloga smatramo da će ovo biti interesantna tema za ispratiti u budućim godinama.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=912947#p912947:24l774so je napisao(la):vucko » Sre Dec 29, 2021 9:18 pm[/url]":24l774so]Dok čekamo da se jave sa komentarima neki forumaši koji su me isprozivali da sam karijerista evo i zvanične vesti na sajtu Sekretarijata za javni prevoz o vraćanju 19:
29/12/2021
Информација о поновном успостављању тролејбуске линије бр. 19
На захтев грађана градске општине Звездара Секретаријат за јавни превоз од 04.01.2022. године поново успоставља тролејбуску линију бр. 19 (Трг Славија – Коњарник) како би се омогућила захтевана веза становника горњих делова Коњарника са садржајима у зони улица Војислава Илића, Цара Николаја II и Макензијеве улице.
Траса линије бр. 19:
У смеру ка Коњарнику:
ТРГ СЛАВИЈА - Макензијева - Цара Николаја другог - Милешевска - Жичка - Војислава Илића - Устаничка - КОЊАРНИК;
У смеру ка Тргу Славија:
КОЊАРНИК - Устаничка - Војислава Илића - Жичка - Милешевска - Цара Николаја другог - Макензијева – ТРГ СЛАВИЈА.
https://www.bgprevoz.rs/vest/2021-12-29 ... nije-br-19
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=913885#p913885:24l774so je napisao(la):vucko » Pon Jan 03, 2022 9:08 am[/url]":24l774so]OD SUTRA PONOVO NA ULICAMA TROLEJBUS 19 Linija posle dve godine uključena u saobraćaj sa malo izmenjenom trasom
Trolejbuska linija 19, koja je posle rekonstrukcije Trga republike u novembru 2019. godine preko noći nestala sa mape javnog prevoza, ponovo će gradom saobraćati od sutra! Početna stanica "devetnaestice" ostaće na Konjarniku, dok će umesto Studentskog trga, krajnja destinacija biti na Slaviji.
Kao objašnjenje za ukidanje trolejbuskih linija 19 i 28 nadležni su naveli kako će ostale postojeće linije pokriti trasu "izbrisanih". Ipak, to je odmah naišlo na otpor Zvezdaraca koji žive duž ovog pravca, pa su, sa razlogom, pored protesta sakupljene i peticije. Njihova upornost prvo je primorala gradske oce da na staru trasu vrate "dvadesetosmicu", a od 4. januara i trolu 19, čija će poslednja stanica umesto na Studentskom trgu biti na Slaviji. Ipak, to će znatno rasteretiti postojeće trolejbuske linije, posebno 40 i 29, koje su prethodne dve godine bile preopterećene.
Protesti udruženja građana "Vratimo trolu 28", koji su počeli još 2019. godine blokiranjem Vasine ulice na simboličnih 28 minuta, primorali su čelne ljude prestonice da sazovu sastanak, posle kog su se mogle čuti i prve vesti o povratku trolejbusa 28 i 19 na staru trasu. Ukidanjem te dve linije, najveće muke imali su žitelji Profesorske kolonije i Hadžipopovca, pošto su ostali bez linija koje su ih povezivale sa centrom grada, pa je zato u trolu 40 nekada nemoguće bilo ući. Takođe i žitelji Voždovca, koji putuju linijama 21 i 22, koje su skraćene do Slavije, bili su prinuđeni da se do Trga republike naguraju u solo autobuse na liniji 22A.
Tako će posle dve godine velike borbe i mnogobrojnih protesta, ali i "guranja" u javnom prevozu, građani konačno moći rasterećenije da dolaze do centra prestonice.
Kako bi se unapredio javni saobraćaj, Grad će u januaru raspisati tender za nabavku 80 novih trolejbusa, a očekuje se da u narednih šest godina svi budu obnovljeni. Takođe, uz potpisani ugovor vredan 34,2 miliona dinara za kupovinu sto zglobnih autobusa na gas, plan je da do 2030. godine nijedno vozilo u GSP ne ide na fosilna goriva.
https://www.blic.rs/vesti/beograd/od-su ... aj/ks023ll
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914154#p914154:24l774so je napisao(la):vucko » Uto Jan 04, 2022 9:36 am[/url]":24l774so]Dame i gospodo od jutros trola 19 ponovo ide beogradskim ulicama!
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914248#p914248:24l774so je napisao(la):vucko » Uto Jan 04, 2022 2:51 pm[/url]":24l774so]Beogradskim ulicama od danas ponovo saobraća trolejbuska linija 19, ali na skraćenoj trasi od Konjarnika do Slavije. Nakon povratka linije 28 u julu 2020., aktom povratka i linije 19 su poništene sve odluke o ukidanju trolejbuskih linija iz novembra 2019.
Pre dve godine grad je bio u situaciji u kojoj su se ukidale linije i kada se planiralo potpuno ukidanje trolejbuskog sistema. Iz gradske uprave su tada kao probleme navodili to što su trolejbusi nefleksibilni po pitanju izmena trase i što njihova kontaktna mreža narušava estetiku ulica u centru grada. Kasnije se pokazalo da se ti problemi mogu vrlo lako prevazići nabavkom trolejbusa sa autonomijom.
Građani su u međuvremenu pokazali da se ne slažu sa ukidanjem jednog ekološkog vida prevoza, i izborili se za njegov opstanak u ovom kritičnom periodu po trolejbuse u Beogradu. Rezultat toga je i doprinos promeni stava gradske uprave po ovom pitanju.
Danas smo u situaciji gde je usvojena nova strategija razvoja trolejbuskog sistema, koja uključuje širenje mreže, uvođenje novih linija i povećanje broja vozila. Ove nedelje se očekuje i raspisivanje tendera za kupovinu novih trolejbusa prvi put posle 12 godina. Naizgled deluje da su ekologija i struka pobedili.
Uprkos tome, građanima ostaje nejasno zašto linije 19, 21 i 22 idu samo do Slavije, a ne kao nekada do Studentskog trga. Takođe ih brinu najave budućih skraćivanja drugih linija, poput 29, isto do Slavije.
Građani su u strahu da se takve izmene ne dogode pre nego št
o grad ponudi bolje alternative, odnosno pre završetka izgradnje metroa. Iz tih razloga smatramo da će ovo biti interesantna tema za ispratiti u budućim godinama.
U Beogradu, 04.01.2022.
Udruženje građana „Vratimo trolu 28”
СМАРТ планом је предвиђено да се све скрати до Славије, и 29 и 31.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914319#p914319:1m41pyuu je napisao(la):Užice » Уто Јан 04, 2022 5:20 pm[/url]":1m41pyuu]Neće valjda i 29-ku da skraćuju do Slavije ? Njihovo štetočinstvo ne zna za granice. Pa i kada se završe prve 2 linije, Medaković neće imati metro, a zamišljena treća linija (koja možda bude i u narednom veku) pokriva samo naselje Braće Jerković. Bez normalne 29-ke, Medaković i Šumice ostaju bez ikakve veze sa centrom grada !
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914415#p914415:1ngzyfoh je napisao(la):miki_ns » Uto Jan 04, 2022 11:34 pm[/url]":1ngzyfoh]Kakva je to sad nebuloza o tramvajskoj trasi bez žice? OK, to se u ponekim gradovima praktikovalo, ali na kratkim deonicama (što Slavija - Kalemegdan baš i nije), ali su to gradovi koji su u tom momentu iznova uvodili ceo tramvajski sistem, pa su i sva vozila sposobna da rade u takvom režimu (da kraće deonice prelaze bez napojnog voda).
Ovo je besmisleno, graditi novi deo mreže u koji postojeći vozni park neće moći da uđe??? S obzirom kakvo je održavanje, kad se pokvare ti novi pretpostavljeni tramvaji, ta linija bi automatski ostala u potpunosti bez vozila, ili bi vozni red bio desetkovan.
Ulica kralja Milana niti je nešto posebno uska, niti ima neke tako vredne vizure koje bi vozna žica baš toliko nagrdila da je treba ukloniti. A ni dalje do Kalemegdana osim par zgrada nije baš da će žice strašno unakaziti vizure. A drugi razlog zaista ne vidim da se uklanjaju. Ovo postaje umobolno - španci ne mogu preko nekih skretnica, ne mogu kroz neke krivine,strujna mreža preslaba, linija trojke raskopana godinama, i na sve to sad bi još i deo mreže koji sva sadašnja vozila ne bi mogla ni da koriste - sve ovo je jedna gomila gluposti nabacana na kamaru u kratkom vremenu. A da neko dobro "povuče ručnu" i da se uzme mali "period hlađenja", da se isplaniraju radovi kako treba i infrastruktura isplanira adekvatno (uključujući i pojačanje kapaciteta mreže). Staviti žice i omogućiti GSP-u da može da stavlja na raspolaganje na tim linijama bilo koje tramvajsko vozilo.
Šta GSP, SM(A)RT klaneri i njihovi fanovi ovde obećavaju:[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914416#p914416:1ngzyfoh je napisao(la):Дошљак » Uto Jan 04, 2022 11:44 pm[/url]":1ngzyfoh]План је и да купе трамваје са аутономијом. Такође имају у плану и куповину двосмерних трамваја пошто неке новопланиране трасе неће имати класичне окретнице. Слажем се да жице контактне мреже нису нешто претерано деградирајуће, али ето тако су СМАРТ планери одлучили. Опет, верујем да и те планиране нове трасе неће скоро почети да граде.