Šta je novo?

Trolejbusi

2012":3mc4xwdb je napisao(la):
Pa zato su u Sofiji kupili 30 kom.a mi 90. ;)
da, ali ne zato sto je Skoda skuplja vec verovatno zato sto su lovu 'spucali' na prvu liniju metroa koja je zavrsena. Tako da se u tom kontekstu sigurno ne bi menjali sa Bg ;)

kad je rec o trolama, licno dajem prednost Skodi...ali ok, razumljivo je da se u situaciji u kojoj je Bg razmislja pre o kvanitetu nego o kvalitetu. Ova crvena boja im je ok, samo sto neko rece...ta narandzasta iznutra je katastrofa!
 
Pauli,pa nismo pričali o Metrou već trolama,a bio sam u Sofiji i pored Metroa to je i dalje provincija,doduše sa nekom dalekom perspektivom a do tada ćemo ga i mi imati,a ovo Škoda ili ne? ne vidim baš drastričnu razliku već u nijansama, ne zaboravi da istok ima tradiciju u pravljenju električnih vozila,pa nisu ni Kanađani baš siromašni pa eto ne kupiše Mercedese već Bkm,a mi nismo bogati Evropski grad poput Berlina ili Beča, pa bilo bi nerealno očekivati flotu od Mercedesa u dogledno vreme,bolje je energiju i novac ulagati u Metro i razvoj Beovoza,a dobre su nama i nove Bkm trole,novo je novo..a ovo za narandžastu boju na rukohvatima, pa naši su po isporuci promenili spoljnu boju,nisu u Minsku krivi,možda nova vozila koja se farbaju tamo imaju usklađene boje ili je već kasno,nema veze što bi moja Baka rekla"šareno na radost".. :kafa:
 
P.a.u.L.i.":y4po2z7e je napisao(la):
da, ali ne zato sto je Skoda skuplja vec verovatno zato sto su lovu 'spucali' na prvu liniju metroa koja je zavrsena.
Колико знам, није. Спојили су два одвојена дела линије, али у плану је продужавање на обе стране. Друга линија ће такође бити нормалан метро, а за трећу се предвиђа ЛРТ.
2012":y4po2z7e je napisao(la):
bio sam u Sofiji i pored Metroa to je i dalje provincija,doduše sa nekom dalekom perspektivom a do tada ćemo ga i mi imati
Био сам и ја пре пар месеци и не бих се баш сложио да је то провинција, зачудио сам се колико сличности има са Београдом. Мислим да је и поред тога што је за трећину мања од Београда, баш Софија прави град за упоређивање са Београдом (због сличног стандарда, комунистичке прошлости итд.). А док Београд добије метро, у Софији ће увелико радити телепорт (не заборави да је Бугарска ипак члан ЕУ и да су им доступни неки фондови који нама нису), а да не причам и о обилазници око Софије која постоји одавно (додуше, великим делом не у форми аутопута, али ипак тешко да ћеш видети неки шлепер у граду).
 
Ok kada sam rekao provincija nisam mislio samo na veličinu grada,uređenost,već i admisnistrativni i ostali kapaciteti i aspekti :kafa: mi nemamo baš komunističku prošlost kao Sofija u tom vremenu više smo kulturološki i sistemom bili deo zapada,ja nešto nisam doživeo sličnost sa Beogradom osim u standardu života, Sofija više deluje orijentalno a kada se malo udaljiš od centra ode fina slika,ovo da su čalnica Eu je bilo velika prednost dok se davao novac pa šta je iskorišćeno to je to,dalje novca nema ni zakoga iz Eu,a neće ga ni biti,kako rekoše ma kavfi fondovi vratićete i ono što smo vam do sada dali.
 
Добро, то јесте, али последице архитектуре су видљиве. Зађи у Љулин или Западен Парк па ћеш видети исте зграде као у Блоковима. :D

Него, одосмо у оф и то жестоко :dil:
 
2012":13ed7oty je napisao(la):
Ok kada sam rekao provincija nisam mislio samo na veličinu grada,uređenost,već i admisnistrativni i ostali kapaciteti i aspekti :kafa: mi nemamo baš komunističku prošlost kao Sofija u tom vremenu više smo kulturološki i sistemom bili deo zapada,ja nešto nisam doživeo sličnost sa Beogradom osim u standardu života, Sofija više deluje orijentalno a kada se malo udaljiš od centra ode fina slika,ovo da su čalnica Eu je bilo velika prednost dok se davao novac pa šta je iskorišćeno to je to,dalje novca nema ni zakoga iz Eu,a neće ga ni biti,kako rekoše ma kavfi fondovi vratićete i ono što smo vam do sada dali.
koji su ti to ostali kapaciteti? Metro, obilaznica koje nema (citaj infrastruktura)? Jedini glavni grad u Evropi sa zatvorenim Narodnim muzejom (citaj kultura)? ....da ne idem dalje i ne duzim, tuga na koju se god stranu okrenes.

a kad pominjes mercedesove prozivode...pa sto ces do Beca, Berlina...bio si u Zagrebu, tamo su odreda sve Mercedesovi busevi!

jeste, ode u offtopic jer opet je moralo da se naglasi kako je Bg metropola ( a ima metro do pola:) )
 
Wile E. Coyote":30jkz2bv je napisao(la):
P.a.u.L.i.":30jkz2bv je napisao(la):
da, ali ne zato sto je Skoda skuplja vec verovatno zato sto su lovu 'spucali' na prvu liniju metroa koja je zavrsena.
Колико знам, није. Спојили су два одвојена дела линије, али у плану је продужавање на обе стране. Друга линија ће такође бити нормалан метро, а за трећу се предвиђа ЛРТ.
Naravno da jesu, 14 stanica (to je vec lepa duzina), vozio sam se od prve do poslednje! To sto je produzuju dalje je logicno kao i u mnogo drugih gradova gde se siri mreza.
I svaka im cast na tome...ne pricaju, nego rade! I ne zanose se previse pojmom metropole jer to je nesto u praksi a ne recima ;)
 
Čitajući komentare stekao sam utisak da Minsk ima veoma dobro organizovan i jeftin prevoz. O čistoći ne bi trebalo trošiti reči, kažu da tamo čistači listove hvataju u letu i ne dočekaju da padne na zemlju :D Prioritet je uvek bio gradski prevoz, pošto smatraju da je to osnova, tako da je tamo to deo kulture. Prema nekim podacima svaka treća porodica ima automobil, koji se opet koristi samo za dalja putovanja, tako da saobraćajne gužve nema. Takođe ni u prevozu nemaju gužve, pošto je na ulicama veliki broj vozila gradskog prevoza, za koji,naravno, sami proizvode vozila. Minsk sa 1.8 miliona stanovnika ima vozni park od 1000 trolejbusa (Beograd 100), tramvaja i 2 linije metroa. Isto sam pročitao da oni smatraju da stanje gradskog prevoza predstavlja odraz blagostanja grada. Možda je to samo politika i iskreno ne znam kakva je atmosfera u zemlji, ali sam poželeo da posetim grad :)

Ostale slike Minska i gradskog prevoza možete videti na dobro poznatom sajtu :)
http://transphoto.ru/city/45/


Čini mi se da u Beogradu nikada nisu razmišljali na taj način. Otkuda gužve, pa možemo reći da je glavni krivac i GSP, jer nikada u posleratnoj istoriji (II svetski rad) Beograd se nije mogao baš pohvaliti svojim prevozom.
 
Hm, moji utisci iz Minska nisu toliko pozitivni. Ok, to je licna stvar...atmosfera je na neki nacin prividno (da ne kazem sumorno) idilicna (mozda u nekim elementima na nacin EX YU) ... zemlja u kojoj su ograniceni uticaju sa strane i koja je jako zatvorena, ja sam bio u kontaktu sa par mladih ljudi odatle koji su eto ne bas toliko optimisticni i vecina od njih cak nikad nije ni bila u inostranstvu ( vizni rezim a i novac).
Nesto malo je bogatija od Srbije ( GDP kriterijum)...i kad se uzme u obzir da je u grupi siromasnih evropskih zemalja, prevoz je dobar i cistoca na zavidnom nivou (iz perspektive Srbije).
masa trolejbuskih linija (nesto preko 50) i ja kad sam bio karta je bila nekih 20 dinara :) dakle, za ljubitelje trola, pravi raj! A to oko prevoza je verovatno slucaj da i sami prozivode vozila za javni prevoz pa to ide u krug...drzava prozivodi i kupuje, nikome u dzep nikome iz dzepa:)
 
Pauli,ako razumeš kada se kaže da neki grad ima administrativne kapacitete, koji ga čine centrom regiona u ovom slučaju Beograd,je diplomatski izraz da se ostali ne uvrede pre svega Zagreb ili Sofija,Tirana.A to su pre svega ljudski,naučni,obrazovni,tehnički i mnogi drugi kapaciteti,sedišta svetskih kompanija ,institucija,ambasada,predstavništva,to što reče Sofija ima Metro i obilaznicu,svaka čast za Metro ali obilaznica je slična onoj u Tirani,a kada poredimo infrastrukturu za razliku od svih nevedenih gradova u Beogradu je mega struktura!,pa pogledaj mostove,saobraćajnice,čvorovi,tuneli,najviše zgrade,Nbg,Interceptor sve u rangu Evropskih većih metropola,da li to Zagreb i Sofija imaju ,ne.A to što kažeš da se pogledamo Zagreb sa 100 mercedesovih autobusa,pa to je smešan broj za Beograd eto juče rekoše da se naručuju 250 novih domaćih koji nisu ni bolji ni gori od vaših domaćih Končar tramvaja(koji još nisu plaćeni Končaru) te ih se mi ne stidimo,a eto mi naručismo CAF bolji od Zagrebačkih svakako a Trolejbuse nemate,dok vam Gradska železnica izgleda kao maketa u odnosu na našu, a kao što si video na slikama na temi "autobusi"bolji su od Holandskih, te rešili da kupe Ikarbus :D šta ćemo, vi ne možete da se poredite sa Bečom a mi sa Berlinom,nažalost :kafa: malo mi je i čudno da Zagrebčani toliko žude da prerastu u više milonsku metropolu,ja se nikada ne bi menjao ,trebalo bi da su srećni što im grad nije preveliki,lepo uređen i lakši za održavanje,što je grad veći i višemilonski neuporedivo je više potrebno,truda,sredstava,organizacije,pa pogledaj koliko samo košta Interceptor koji se gradi u Beogradu(skoro 1.milijardu eur.),pa novi mostovi na Savi i Dunavu,obilaznica,Metro,za taj novac u manjem gradu bi se čuda napravila,razni saobraćajni i infrastrukturni kolapsi,pa kome je u Beogradu više lepo,pa do prve prodavnice moram prevozom,nema dovoljno mesta za parkiranje,enormno vreme se gubi u prevozu do posla i nazad,kriminal u drastičnom porastu,troškovi života se stalno povećavaju,priliv novih stanovnika,turista u stalnom porastu e dođe mi da se iselim u Ljubljanu.
45cea2c1242304216929e4ff6be2d461_d.jpg

Eto i u Varšavskim tramvajima "moda" novih Beogradskih trola uzela danak :D
 
Неко је написао да један белоруски тролејбус кошта 230.000 евра. То је невероватно јефтино! Мање је него два соло аутобуса, потрајаће бар дупло дуже, а уштеде у енергији и повољности по девизни биланс су велике. Да тролификујемо ми још мало наша брда и планине?
 
Iz teksta u Press-u

Juče su pristigla dva, i sada u garaži postoji 15 novih trolejbusa, koji će od sredine septembra početi da saobraćaju ulicama grada.

Novi trolejbusi i tramvaji

- Drugi kontingent sa preostala 43 trolejbusa stići će krajem oktobra i u saobraćaj će biti uključeni u novembru
43+15=58 :shok:

Hm nadam se samo da je u pitanju još jedan odlično urađen članak
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/130556/Superkarte+i+superkontrola.html
 
@Wile E. Coyote
"Чекајте прво да видимо шта ће бити са метроом, па онда машти на вољу".

Правилно. Метро до центра Земуна, па онда трола за горњи Земун; метро до Бановог брда, па трола уз Благоја Паровића; метро до Бањице па трола Борском за Миљаковац... Звучи идеално, али бисмо можда неко од тих брда могли и раније да укључимо у мрежу? Ту електромотор има огромне предности и сигурно би се исплатило, макар паралелно ишла и нека аутобуска линија. Тих 230.000 евра је стварно мало, јер северноамерички градови плаћају око милион долара по троли. Бог да поживи Лукашенка
:)
 
nbumbic":1n109xy3 je napisao(la):
Iz teksta u Press-u

J

- Drugi kontingent sa preostala 43 trolejbusa stići će krajem oktobra i u saobraćaj će biti uključeni u novembru
43+15=58 :shok:

Hm nadam se samo da je u pitanju još jedan odlično urađen članak
http://pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/130556/Superkarte+i+superkontrola.html
Nadam se da je greška, verovatno je izjava glasila "Drugi kontigent stići će krajem oktobra i biće uključen sa preostala 43 trolejbusa u saobraćaj" I ja sam isto pomislio, ali izgleda da je članak loše napisan, pošto je Nikolić izjavio u prethodnim tekstovima da stižu 83 i to par puta.

BKM 33304 = 12
BKM 32104 = 10
BKM 20101 = 10
Trolza [62052B] = 12

To je 44, a neki su možda u kvaru, pa je verovatno na to mislio :rolleyes:

Drugi scenario je da prefarbaju stare BKM i izađu sa izjavom da 22 starih + 58 novih je 80 novokupljenih trola :mad:
 
Ја упорно понављам да за сада ништа не треба да се шири због тога што:

1. се не зна ни да ли ће бити метроа, ни куда ће да иде;
2. знамо како се завршило ширење из џепова грађана.

Немојте да правимо ражањ док је зец у шуми.
 
Е, ако не буде никад метроа, онда да се лепо разиђу ентузијасти с овог форума :violina:
 
Skoro sam prošao pored nove trole u Takovskoj, stajala sa sva 4 u sred noći - i usporio, zagledao unutra, ali izgledala mi je identično kao stare - odnosno nigde nisam video klimatizaciju. :/
 
Klimatizacija se normalno i nevidi iznutra, nego se vidi spolja na krovu. Iznutra plafon ima rupice i svez/ohladjeni vazduh se uduvava iznad plafona i sa strana pored prozora i onda kroz rupice ulazi u salon.
 
Aha, ima logike :) - ja sam očekivao da će biti kao u Ikarbusovim autobusima, sa strane odmah iznad prozora. Hvala.
edit: i Očigledno ne pratim više forum dovoljno često.
 
Vrh