Šta je novo?

Trolejbusi

Da ne bude zabune 3 minuta je samo u špicu.
I ja mislim da je to mnogo, ali za putnike je sigurno bolje nego kad ima manje većih vozila. Ako se gomilaju solo vozila, gomilaće se i zglobovi, mislim da je čak veca sansa da se oni nagomilaju u gužvi jer su nesto tromiji. Mada zglobovi jesu isplativije resenje za grad/GSP...
 
Zglobni trolejbusi nisu tromiji već su paradoksalno neretko startniji, a što je posledica ugradnje duplo snažnije vuče, ako ne one 50% jače. Kod autobusa je druga priča (osim hibridnih i električnih), mada kad je gužva jednako će biti izloženi i solo i zglobni. Posmatrajući broj polazaka veća je verovatnoća da će se polasci pri manjem intervalu bez obzira na kapacitet vozila poremetiti. Drugim rečima zglob na 4min naguraće se na 8 - ne na 9, pri čemu je manja verovatnoća da će doći do gužvanja većeg broja polazaka (na 12min). Procentualno odstupanje je manje.

Primera radi meni je jednom kod Glavne Pošte 2004. došlo 9 zglobnih 23-ki u smeru ka Vidikovcu. Da, da se radilo o današnjoj 29-ci bilo bi ih 14.

Šta ovo znači? Da će domino efekat izazvan većim brojem vozila manjeg kapaciteta duže da traje. Ovo hronološki gledano negativno utiče na performanse linije. Veći će broj polazaka biti neostvaren na godišnjem nivou što obara godišnji prosek procenta punktualnosti, čak i kad se radi o vozilima istog tipa i godišta, te nivoa održavanja.
 
Verovao ili ne nasi 333 i 321 imaju motor iste snage (185 kW), a kod 321 je čak i noviji(bolji) tip motora i upravljanja.
Mada sam ja mislio na provlačenju kroz gužvu bez obzira na snagu. Definitivno nije isto voziti duze vozilo sa prikolicom koja se zanosi i solo kroz gužvu.
Takođe mnogo je veća verovatnoća da ti naiđe jedno od 27 vozila nego jedno od 15 ili koliko vec zglobova. Vreme čekanja je sigurno manje.
 
Snaga motora nije toliko različita da bi drastično uticala na startnost. O tome odlučuju sistem upravljanja vučom, podešavanja i prenos u deferrncijalu, naravno, sve začinjeno težinom noge vozača.
Svakako, osetno duže vozilo u uskimni zakrčenim ulicama sporije ivopreznije prolazi. Zbog više vrata brža je izmena putnika, ali i od vozača traži više vremena u rukovanju njima. Pošto su trole pozadi, treba više veštine vozača na značajnim mestima na mreži. Neki taj manjak nadoknađuju usporavanjem.
E, tu trolejbus najviše izgubi.
Više puta sam pisao da dobar vozač trolejbusa mora da bude veoma sposoban i spretan, i da za razliku od vozača autobusa ima još jednu dimenziju na koju obraća pažnju.
Kod zglobnog vozila, sve je to još izraženije.
Sve to, uz pametno napravljenu mrežu, kvalitetnu podlogu, može da doprinese da trolejbus bude jednako brz na istoj trasi kao i autobus, a negde i brži.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773957#p773957:28h4krvf je napisao(la):
Dart » 11 Sep 2020 09:33 pm[/url]":28h4krvf]Verovao ili ne nasi 333 i 321 imaju motor iste snage (185 kW), a kod 321 je čak i noviji(bolji) tip motora i upravljanja.
Mada sam ja mislio na provlačenju kroz gužvu bez obzira na snagu. Definitivno nije isto voziti duze vozilo sa prikolicom koja se zanosi i solo kroz gužvu.
Takođe mnogo je veća verovatnoća da ti naiđe jedno od 27 vozila nego jedno od 15 ili koliko vec zglobova. Vreme čekanja je sigurno manje.

Bilo kako bilo da se vodilo tom logikom zglobna vozila ne bi ni postojala. Činjenica je da je bilo lakše nabaviti 83 solo kontejnera nego naručiti od odgovarajuće zglobove. Zato sad ostadosmo bez istih.

Mislim možemo uvesti i električne midibuse, posle i njih zameniti minibusima kako bi bili sve spretniji i spretniji u sve zagušenijim sokacima. Poenta osta. Povećanje intervala sa 3 na 4 minuta manje je primetno nego sa 6 na 9 ili sa 10 na 15 pri čemu manji broj vozila može dovesti do poremećaja manjeg broja polazaka.

Postizanje navedenog zavisiće od učestalosti nepovoljnih uslova na upravljivost zglobnih vozila, što svakako varira od linije do linije.

Btw. što se snage tiče Trolze su ostavljale kola na nagibu pri kretanju iz mesta - krcate. Vožnja je bilo solo - bilo zglobnim bila veoma neudobna u poređenju sa autobusima. I dan danas nije ništa bolja. Vrat da skrljaš. Vozila JGP treba da se brzo sklone sa stajališta, dovoljno da se izbegne gubitak ravnoteže putnika. Postizanje pomenutog sigurno ne zahteva performanse trkačkih automobila. Ja u Solarisu ne moram ni da se držim pri polasku sa stajališta, samo pri kočenju.
 
Znači da bi se Express vozio bez drzanja u prevozu treba da povadimo sve elektro motore u gradu i da ih iz zamenio sa dizelima u safe modu :D ?
 
Dal ima najave da se vozni park dokupi i za tramvaje i za trole
 
A tesko da ce i da bude, jer se u zadnje vreme izmedju redova moze procitati da Grad, DJP i cuvenog prof dr Ticu trolejbusi sve manje interesuju i da bi mozda mogli i da se ukinu.
 
2077 са одобреним графитом :)
 

Prilozi

  • Screenshot_20200926_111020.jpg
    Screenshot_20200926_111020.jpg
    232,4 KB · Pregleda: 1.700
Има на њему неки таг типа #smARTproject. И мени је исто безвезе.
 
Uvek sam žalio gradske uprave koje misle da puštanjem grafiterskih pasa da zapišavaju određene delove grada ili površine, kobajagi smanjuju njihovo štetno delovanje na drugim mestima. U praksi zapravo to ništa ne menja. Jer pre ili kasnije, ovaj će zapišati i ono što si mu dozvolio i ono što nisi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778405#p778405:3st1cnlv je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Sep 2020 13:20[/url]":3st1cnlv]Video sam uživo ovaj BKM. Meni bezveze izgleda.
Ja se čak i vozio njime, pre dva dana. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778411#p778411:3st1cnlv je napisao(la):
Дошљак » 27 Sep 2020 13:29[/url]":3st1cnlv]Има на њему неки таг типа #smARTproject. И мени је исто безвезе.
Ako sam dobro video, ne držite me nikako za reč, pošto je bilo na brzinu i nisu naš najjasnija slova, da ovo ima veze sa onim "Beogradizacija Beograda" (jedini grafit koga mogu da se setim je onaj kod Depoa na Bulevaru).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778413#p778413:3st1cnlv je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Sep 2020 13:31[/url]":3st1cnlv]Uvek sam žalio gradske uprave koje misle da puštanjem grafiterskih pasa da zapišavaju određene delove grada ili površine, kobajagi smanjuju njihovo štetno delovanje na drugim mestima. U praksi zapravo to ništa ne menja. Jer pre ili kasnije, ovaj će zapišati i ono što si mu dozvolio i ono što nisi.
Ranije sam pričao o vome, pa da ponovim. U Njujorku su imali problem sa grafiterima koji su uništavali železnicu. Nakon što su organizovali konkurs za dekoraciju vozova, i javno pozvali grafitere da oslikaju vozove, stvari su se smirile. Grafiteri su se sami potrudili da se to dalje ne uništava, jer su se osetili posebno, pošto im je ukazana neka vrsta časti samim tim činom.
 
Hm... pa ne znam baš, bilo je i ovde sličnih akcija ranije pa to nije sprečilo ove da usvinje ceo grad. Možda varira od zemlje do zemlje, pa čak i od grada do grada.
 
Не буди негативан Бендер, неко је издвојио пуно времена да испише те графите, који су заправо само симболи Београда, као и дивље депоније и дивљи објекти, јер се ипак ради о нечему што је направио човек, а све што направи човек је култура. Послушајмо модерне интелектуалце шта кажу на ову тему, они ипак знају више од нас себичних грађана. :wink:
 
Meni nije presudno od koga dolazi neka ideja, da li je od doktora nauka ili od fizičkog radnika. Nego da li ima smisla i rezultata.
Na fakultetu sam slušao doktore nauka kako pričaju da su automobili zlo i uzroci svih problema u gradu, a sami su na posao dolazili upravo njima. Slušao sam i famoznog prof dr mr kr Ticu koji je pričao da su trolejbusi najbolji i njemu omiljeni vid prevoza, a evo sad taj Tica uveliko sa Vesićem priprema teren da se trolejbusi ugase ili bar isteraju na periferiju.

Tako da to od koga je neki predlog i ideja meni ne znači mnogo. Planeta je danas puna raznih titula i zvanja iza kojih ne stoji nikakva mudrost ni logika, a često pohlepa i skriveni interes. Ne samo kod nas nego i u svetu. Ono što mene zanima je logika iza toga i rezultat. Ako je rezultat usvinjena trola koja izgleda bezveze, a nikakva redukcija divljih grafit svinjarija, ja tu ne vidim nikakav napredak i boljitak.

A i praksa i iskustvo potvrđuju moje pisanje, jer je Beograd i ranije imao akcije gde bi se neki kutak izdvojio za grafitere, pa bi se vremenom ipak to zapišavanje prelilo i na okolne objekte i ulice, za koje se jasno znalo da NISU deo dozvoljene celine za crtanje.

Nego kao i u svakom disicplini i sferi društva, i tu postoje ljudi karijeristi koji na tome prave pare ili titule (npr master rad ili slično) tako da se sve to vrti u krug s vremena na vreme iako zapravo nema nikakvog smisla i učinka. Tako je, verujem, neko sebi napravio master rad na konto ove akcije sa trolama.
 
Ја сам се шалио, не узимам мишљење тих модерних интелектуалаца уопште као валидно. То вишегодишње загађивање града претворило се у тероризам и крајње је време да ти жврљачи схвате да не могу више да се иживљавају. Ако хоће да разбије монотонију онда нека лепо стане пред зидове своје куће и њих обради. Исто важи и за рекламе. Мало фали да овај град постане финија средина.
 
Aaaa, izvinjavam se. :D Prevideo sam ono sa deponijama pa sam izostavio da je možda i zezancija.

I slažem se naravno.
 
Погледао сам на интернету, овај тролејбус је одрадио цртач графита @resto.90
https://www.instagram.com/p/CFW0aLSpApr ... 47p6jq2cd4

Било је више тих акција дозвољених графита, али су чак и они били на удару графитера који цртају тагове. Погледајмо мурале у Поп Лукиној, и нови и стари, оба су усвињена таговима. Исто и Београдизација музал код Митићеве рупе је ишаран неким небулозним натписима нешто типа "sub zero coca cola seher babo ..." и слично. Иначе погледајте по инстаграму профиле који прате графите, има ту и лепих и занимљивих радова, али и глупости и беспотребног уништавања. Има баш снимак лика који се на ролерима прикрада чистоћином камиону да би нашврљао таг.
 
Pa to su uglavnom ljudi koji ne poštuju nikoga, pa ni jedni druge. Zašto bi onda on poštovao kada mu neko kaže ''možeš da obojiš ovaj trolejbus ili ovaj zid, ali ne i nešto van njih'' ?

Šta ga briga, nije njegovo. A bolest zavisnosti u njemu kulja i samo gleda koju će površinu sledeću da ofarba.

Čast izuzecima, kojih zaista ima. Ali u manjini.
 
Vrh