Šta je novo?

Trolejbusi

Да се не лажемо БКМ су канте и уопште не вреди да их поредимо са соларисима. Такве троле могу да раде добро само са феноменалним одржавањем, а тога код нас нема
 
Доста им Бонита стоји а изгледа у функцији. Питам се оће ли се користити још. Фин број линија би се могао појачати
 
Nije čudo što stradaju pogonski mostovi. I ziu je bio njihov potrošač, pogotovo što je imao udarni start.
Mostovi su autobuski, ali trolejbus startuje mnogo oštro i ne baš mekano. Isto je i na kočenjima tako da dolazi do lomova, posebno što gsp redovno kontroliše ulje, zar ne?
 
Kesha":3qy1rxpk je napisao(la):
Vidim da se menjaju i pogonske osovine, a trenutno se remontuje 2046. Kad se pogleda izbliza, ne izgleda to baš onako kako bi valjalo, al ajde bolje da se odradi i tako, nego da čeka neki tender koji će te trole poslati u privatni servis na remont. Mislim, neke od njih ne bi mogle još mnogo čekati na bravarske i farbarske radove.
Mislim da osovine samo vare tj bio je tender za saniranje pukotina na njima .
Takođe je bio i tender za remont 10 trolejbusa, ali su to valjda stariji 321.
 
:fijasko:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787935#p787935:37nkregk je napisao(la):
Дошљак » Uto Okt 27, 2020 7:13 pm[/url]":37nkregk]Отказала кочница на зглобном БКМ.
Kako otkazala? I da je ostao bez vazduha morao je da stane. Ili se održavanje malo igralo čime nije smelo?
 
Biće da je ovo drugo. Navodno je taj isti imao problem i u garaži par dana ranije ali je to sve zanemareno i na kraju se desi ovo..
 
Najverovatnije zaglavi relejni ventil i sav vazduh za kočenje završi van kočionog kruga.
Čujem od kolega da je tatrola imala više takvih otkazivanju u zadnjih mesec dva , čak da je jednom pokupila stubiće a skoro u garaži udarila trolu ispred.
 
Tri osovine ima, kočila je jedna bar, ima elektromagnetno kočenje...
 
Tri, dve ili pet osovina nebitno kada ima samo dva kočiona kruga a postojanje dva kočiona kruga osigurava četvorokružni ventil koga često zeznu. Kad se to desi gubitak jednog znači i gubitak oba.
Relejni ili brzoisposni ventili imaju ulogu da kada se pusti pedala kočnice sav višak vazduha brzio ispuste iz kočione instalacije inače bi vozilo blokiralo (imao davno takav problem).
Do koje brzine elektromagnetna efikasno koči ?
 
Trebalo bi do pred zaustavljanje, do ispod dvadesetak, mada joj tada efikasnost opada. Pri velikim brzinama snaga kočenja je neverovatna. Bkm nisam vozio, a na ziu (posle 1985.) vazduh je trebao samo da se zaustavi ili za iznenadna kočenja. Koliko sam primetio vozeći se u bkm, i oni koče sličnom snagom. Možeš lepo da se sjuriš niz D. Tucovića, da staneš pun na svim stanicama, semaforima i da ne ugreješ kočnice.
 
Ne verujem da su kočnice posebno dimenzionisane za trolejbuse tj da su identične kao i na busevima. Pitanje je kako se zaustavlja bez elektromagnetne obzirom na veću težinu praznog vozila. Odnosno u kakvom je stanju kočioni sistem obzirom da se kod tih vozila veća pažnja poklanja elektromagnetnim kočnicama kao i kod tramvaja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787969#p787969:6teysz01 je napisao(la):
Žika » Uto Okt 27, 2020 8:30 pm[/url]":6teysz01]Najverovatnije zaglavi relejni ventil i sav vazduh za kočenje završi van kočionog kruga.
Čujem od kolega da je tatrola imala više takvih otkazivanju u zadnjih mesec dva , čak da je jednom pokupila stubiće a skoro u garaži udarila trolu ispred.

Pa sto nisu popravili, kad su znali.
 
Isti je to sistem potpuno. Zamisli da autobus svaki put izbaciš na ler kad bi trebalo da usporiš ili staneš. Zato je nedopustivo da se vozi bezvelektromagnetne, ali uvek ima sivonja koji će na pola kruga uništiti kočnice
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=788096#p788096:1rw8gr26 je napisao(la):
MC_ » Sre Okt 28, 2020 9:57 am[/url]":1rw8gr26]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787969#p787969:1rw8gr26 je napisao(la):
Žika » Uto Okt 27, 2020 8:30 pm[/url]":1rw8gr26]Najverovatnije zaglavi relejni ventil i sav vazduh za kočenje završi van kočionog kruga.
Čujem od kolega da je tatrola imala više takvih otkazivanju u zadnjih mesec dva , čak da je jednom pokupila stubiće a skoro u garaži udarila trolu ispred.

Pa sto nisu popravili, kad su znali.
Pored nemanja delova veliki je problem što održavanje misli da vozači izmišljaju. Pa često olako prelaze preko prijava.
Veliki problem kod ovakvog slučaja što se desi nekad u recimo ped dana da jednom zaglavi pa ostane bus bez kočnica i već sledeći put sve normalno . Dođe u radionicu i sve normalno radi. Izađe na ulicu i jednom od više hiljada kočenja zaglavi. Dobar majstor, dijagnostičar bi trebao odmah da zna o čemu se radi i da reši problem.

Kolega kaze da trola nije prošla tehnički, mada je bilo vrdanja na linijii kao da je neispravna i da je na insistiranje policije i urađen van. tehnički.
 
Vanredni tehnički je ipak rađen u Dorćolu, ali jeste bilo vrdanja kao da su valjci neispravni. Inače nije kocio niti jedan točak.
 
Tehnicko pitanje: Kako to da proces kocenja nije deterministicki?
 
"Povodom početka izgradnje trolejbuske mreže u Nemanjinoj ulici želimo podsetiti zašto je ta mreža sporna i da ona stvara uslove za ukidanje trolejbusa u centru grada. Mnoga naselja mogu ostati bez svoje veze sa centrom grada preko noći kada ovi uslovi budu ispunjeni. Zato pažljivo promatramo svaki potez grada i reagovaćemo na bilo koju naznaku ukidanja trolejbusa u centru.

Napominjemo da se ovaj problem može premostiti obećanom nabavkom trolejbusa sa autonomijom u vožnji koji bi kroz centar išli bez kontaktne mreže odnosno na baterije. Tada bi bilo moguće da trolejbusi ostanu u centru grada a da se ujedno poboljša i estetika centra skidanjem mreže. To je nešto što je grad ponudio kao rešenje, ali dok ne bude objavljen tender za nabavku takvih vozila smatraćemo to samo praznim obećanjima i bićemo na oprezu. Rešenje postoji, na gradu je sada da odluči da li će ići putem onoga što je dobro za sve ili putem sukoba sa građanima."

Udruženje građana Vratimo Trolu 28
 

Prilozi

  • Mreza.jpg
    Mreza.jpg
    575,4 KB · Pregleda: 1.155
Ако већ сметају троле на самом тргу, нек направе одмах скретање из Коларчеве у Македонску.
 
Meni je smesno da pojedinci iz raznih NGO i udruzenja misle da mnogu da uticu na Organizaciju ciji Vesic clan, a koja ima monopol na upotrebu sile.
 
Ne da mogu nego su vratili 28 ali samo da kažem da je ovaj gore komentar botovski i zlonameran sa ciljem da skrene pažnju sa gornjeg posta.
 
Nije botovski, nego je jednostavno čovek deprimiran i misli da se ništa ne može postići na bolje, pa da bi zato trebali da se pomirimo sa sudbinom koja nas je zadesila ili da se selimo van granica Begorada i / ili države. Jednom prilikom je dao objašnjenje za takvo razmišljanje da je on mator za bilo kakvu borbu i da ovim hoće da podstakne mlade da se angažuju i bore.
 
Kakva je to 29 kad moraš presesti na 31 ili 1 for that matter, whatever? Koja je poenta presesti sa 21/22 na 29? Nikakva jer i sa nje moraš presesti na 31 ili Vesićringišpil 22A nonsens.

Idemo dalje. Koja je poenta 28 do Dorćola kada 40 prolazi bliže stare trase? Nebuloza. Dakle obesmišljavaju mrežu radi iznalaženja opravdanja za ukidanje putem rasterivanja putnika. Povrh svega troše pare gradnjom (pomeranjem trasa) kako bi vremenom i to ukinuli.

Navedeno se uklapa u portret retrogradne politike, tim pre što se radi o proverenoj tehnologiji na elektropogon.
 
Vrh