Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778419#p778419:1dtd8oex je napisao(la):
solecar » Ned Sep 27, 2020 12:50 pm[/url]":1dtd8oex]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778405#p778405:1dtd8oex je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Sep 2020 13:20[/url]":1dtd8oex]Video sam uživo ovaj BKM. Meni bezveze izgleda.
Ja se čak i vozio njime, pre dva dana. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778411#p778411:1dtd8oex je napisao(la):
Дошљак » 27 Sep 2020 13:29[/url]":1dtd8oex]Има на њему неки таг типа #smARTproject. И мени је исто безвезе.
Ako sam dobro video, ne držite me nikako za reč, pošto je bilo na brzinu i nisu naš najjasnija slova, da ovo ima veze sa onim "Beogradizacija Beograda" (jedini grafit koga mogu da se setim je onaj kod Depoa na Bulevaru).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778413#p778413:1dtd8oex je napisao(la):
Bender Rodriguez » 27 Sep 2020 13:31[/url]":1dtd8oex]Uvek sam žalio gradske uprave koje misle da puštanjem grafiterskih pasa da zapišavaju određene delove grada ili površine, kobajagi smanjuju njihovo štetno delovanje na drugim mestima. U praksi zapravo to ništa ne menja. Jer pre ili kasnije, ovaj će zapišati i ono što si mu dozvolio i ono što nisi.
Ranije sam pričao o vome, pa da ponovim. U Njujorku su imali problem sa grafiterima koji su uništavali železnicu. Nakon što su organizovali konkurs za dekoraciju vozova, i javno pozvali grafitere da oslikaju vozove, stvari su se smirile. Grafiteri su se sami potrudili da se to dalje ne uništava, jer su se osetili posebno, pošto im je ukazana neka vrsta časti samim tim činom.
Odakle to za Njujork? Koliko znam, glavni razlog resavanja grafita u Njujorku je narudzbina flote vozova od nerdjajuceg celika iznutra i spolja, sa kojih se mnogo lakse peru grafiti.

Takodje koliko sam citao, poceli su aktivno da kontrolisu vozove uvece na depou, bolje osiguranje depoa i obezbedjenje. Prilikom dnevnih inspekcija iskljucivali bi isarane vozove da se to sredi, a i zabranjena je prodaja farbe deci mladjoj od 18god 90ih godina.

Moguce i da su organizovali taj konkurs sto si rekao, ali tesko mi je da poverujem da je to razlog prestanka grafita. Ne kaze za dzabe ona nasa, das coveku prst, on bi celu ruku.. :mrgreen:
 
Evo ga zglobni bkm 2166 na 28, izgleda su se konačno setili da stave zglobove preko vesićevih kocki.
 
Pa to i rade već duže vreme, zato što, jeste retko, ali ipak viđam, bude ponekad na 41, i to i u trenutcima kada nije neki poremećaj na 40. Ovo što trenutno viđaš, vrlo verovatno ima veze sa preusmeravanjem vozila sa 40 zbog protesta ispred vlade u Nemanjinoj. Pisao o tome u temi o vanrednim zastojima.
 
Зглобни раде на 28 и 41 када иду из гараже или за гаражу са линије 40
 
Трафостаница у Цвијићевој добила зелениш:
received_1690738967770756.jpeg
 
Bilo bi dobro vrate liniju 19 ili da produže 22 i 21 do Studentskog Trga kao i nekad, ne razumem zbog čega su uopšte uveli 22A, a 22 i 21 ide samo do Slavije?

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
22A je да би се возали нови кинески аутобуси преко Теразија. 21 и 22 су потпуно обесмишљене преседањем на Славији. Нажалост, на Врачару и том делу Звездаре се нису нешто бунили због укидања линије као на другом крају за 28.
 
Mislim totalno besmislena linija ima svega pet stanica (Slavija, Beograđanka, Terazije Trg Republike i Studentski trg), a zbog toga što više nema 19
29 je kada je najviše potrebna krcata i mnogo ljudi kasni zbog toga, a i 29 je jedina linija koja ide do Studentskog Trga, naravno tu je i 31 ali on ide drugom stranom.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Dokle god bude postojala 29 u ovom trenutnom obliku, niko se neće biti, tj. neće biti kritične mase koja bi pogurala stvari.
 
22А ради да би је заменили електробусима и рекли како су увели "чист превоз" у центру
 
A zamiste kako je vozačima koji ceo dan vrte tih pet stanica.
Tu stane 15 krugova u smenu. Užas!
 
22A je у суштини заоставштина радова на тргу, и ето добро им дошла на крају да манекенишу Хајгере по Теразијама па су је задржали на рачун 19, 21 и 22. Да макар иде до Црвеног крста па да преседање са тролејбуса буде једноставније.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781606#p781606:5qo1pwbj je napisao(la):
nepoznato16 » Sre Okt 07, 2020 4:35 pm[/url]":5qo1pwbj]Bilo bi dobro vrate liniju 19 ili da produže 22 i 21 do Studentskog Trga kao i nekad, ne razumem zbog čega su uopšte uveli 22A, a 22 i 21 ide samo do Slavije?
Vidim da su drugi članovi izneli svoja tumačenja i verujem da su u pravu mada ja bih dodao i svoje viđenje stvari, a to je da to sakaćenje trolejbuskih linija služi da se narod postepeno pripremi za ukidanje ili isterivanje trolejbusa iz centra grada. Ili ako ništa drugo, onda bar za ispipavanje javnog mnjenja i njegove reakcije na takve poteze.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781714#p781714:5qo1pwbj je napisao(la):
branik » Sre Okt 07, 2020 9:36 pm[/url]":5qo1pwbj]A zamiste kako je vozačima koji ceo dan vrte tih pet stanica.
Tu stane 15 krugova u smenu. Užas!
Pa dobro ali zar nije vozaču bitno i kroz koje delove grada vozi, kakvi mu putnici ulaze, po kakvim kolovozima se kreće, i slično... ? Ja da sam vozač mnogo više bih brinuo o tome nego da li ću obrtati 5 ili 15 krugova dnevno. Samo kažem. :? A 22A je po tom pitanju mnogo mnogo bolja nego neke druge linije.
 
Monotonija lose utice na koncentraciju vozača, 22A im je kao ringišpil.
Inače imaju dobru turazu na liniji, pa im to ne pada teško.
 
Bender, probaj to nekad. I tako svakog dana.
Samo se u jednom trenutku počneš da pitaš koje li je svetlo bilo na semaforu kad si prošao, da li si stajao na stanici koju gledaš u retrovizoru... Tocse dešava i na dužimnlinijama, a kamoli na tako kratkoj.
Ni 31 ne spada u duge linije, ali uporedi: kad 31 napusti Slaviju tek polinje njena vožnja, a 22A ide nazad. I onda, kad se okrene, 3/4 trase stanu u jedan pogled.
 
Nisam mislio ništa loše, samo kažem da kad god bih razmišljao iz ugla vozača JGP i njihovih problema, u okviru neke linije više pažnje bih obraćao na to kroz koje delove grada vozim i kakvi su putnici, nego da li je repetativno. Ali razumem šta hoćeš da kažeš, kada se to radi po automatizmu toliko puta dnevno, čovek krene da se zbunjuje. A i ne sumnjam da postane dosadno.
 
Mislim da deo grada koim saobraca 22a i nije bas zahvalan za voznju,cesti su semafori.Meni bi se licno brzo smucila takva voznja.
 
https://www.perthbus.info/image.php?ima ... oaokko5001
https://www.perthbus.info/image.php?ima ... vw8aok5001
https://www.perthbus.info/image.php?ima ... evh6oo5001

#3053 na 371 Extending via 950 route (umesto da ide iz garaže na šihtu radi ceo dan dve linije, a pre podne slabiju 371 tako da izbegava mrtve kilometre za mali broj polazaka)
#3081 na 505 Bull Creek Station (prešao sa 179 ili 998/999)
#3064 na 527 Wandi Honeywood Bvd (ukucan pogrešan broj i natpis, treba 537 Wandi Honeywood Ave), šeta po grupama linija sa Conckburn Central i Aubin Grove železničkih stanica tipa 525, 526, 527, 537 obzirom na to da nema jačih.

Ovo je dobro ne samo zbog razbijanja monotonije (repetitivne vožnje na kratkim linijama), odnosno podizanja bezbednosti već i zbog toga što zglobovi iako čine 7% voznog parka pokriju 14% linija. Dok ovde 40% voznog parka pokrije duplo manji procenat linija zato što jedna proguta u proseku po 20 zglobova i poneki solo, u Australiji je 20 linija pokriveno što zglobom, što mešan s tim da je dovoljno odvojiti jednu zglobnu šihtu i za drugu liniju da bi se pokrio duplo veći broj linija istim. Ima 280 linija.

I Novi Beograd i Karaburma mogu držati 29 zajedno s Dorćolom jer 17 i 31 mogu od Šumica nastavljati kao 29 do Studentskog Trga, isto tako 31 od Studenstkog može da krene kao 29, a 18 iz Medaka 3. To što su na osnovnim polascima trole nema nikakve veze, u nedostatku zglobnih.

Poneka šihta sa 17 i 18 može odraditi i nekoliko krugova 70. Nekad može Solaris da se pošalje na 70 tako pokrije Toplice Milana i Mokrolušku u suprotnom smeru od ostalih, potom da se uključi na 29 usput vozeći putnike i između linija, dakle bez mrtve kilometraže.
 
Мислим да би у ГСП пре запалили аутобусе него да различити погони деле линију :p
 
Pre neki dan u prolazu bacih malo pogled šta je od starih trola ostalo u garaži. Tu je šest zglobnih Trolzi, među kojima i ranije sređivani 2163, s tim što je tesno uguran između druge dve (nije bilo prostora za kakav takav kadar), od kojih je jedna već solidno raskupusana, dok je druga još relativno cela. Pomenutom 2163 ne fali ništa koliko sam mogao samo pogledom otpozadi da vidim, mada ne izgleda više onako sveže, kao pre par godina. Četiri stare BKM trole, ili ti bonitosi kako im se nadimak odomaćio na forumu, još uvek su tu, kao i stari ZIU koji se može videti na jednoj od fotografija. Vidim da se menjaju i pogonske osovine, a trenutno se remontuje 2046. Kad se pogleda izbliza, ne izgleda to baš onako kako bi valjalo, al ajde bolje da se odradi i tako, nego da čeka neki tender koji će te trole poslati u privatni servis na remont. Mislim, neke od njih ne bi mogle još mnogo čekati na bravarske i farbarske radove. Slika je samo tri, i nisu ne znam šta, al eto par detalja o kojima pišem za tih nekoliko minuta koliko sam imao na raspolaganju.
Pogledajte prilog 2
20201023_134553_copy_2387x1339.jpg

20201023_135925_copy_2713x1545.jpg
 
Šta je sa ovim 2006? Nije valjda otkasao svoje?
Ima li rashodovanih bkm iz poslednje ture?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=787715#p787715:2uug6qkl je napisao(la):
branik » Uto Okt 27, 2020 1:43 am[/url]":2uug6qkl]Šta je sa ovim 2006? Nije valjda otkasao svoje?
Ima li rashodovanih bkm iz poslednje ture?

Ima nekoliko, a jedna se i nadzire na poslednjoj fotografiji. Opet nabijene tako da nije bilo mogućnosti za iole pristojan kadar, a i nisam imao tako puno vremena da pohvatam koje su tačno u rashodu. Bilo ih je bar četiri tu uz zglobne Trolze, možda još jedna ili dve više. Znam da imaju problema sa pucanjem pogonskih osovina, koje se inače menjaju već neko vreme. Dobro, u principu ništa čudno na velikoj kilometraži, jer, recimo, pogonska osovina je stradala i na jednom Solarisu sa Karaburme sa preko 900.000 pređenih kilometara, a radio je na liniji 109 ili 110. Ima tome godinu dana, ako ne i jače. Sad kod ovih poslednjih BKM trola, moguće da ima problema i sa konstrukcijama, o čemu sam i pre pisao. Jedna baš prođe pored mene, pa videh da je karoserija ispucala iznad levog pogonskog točka. Metalne spojnice u gornjim uglovima prozora i levo i desno od drugih vrata, takođe sam već pominjao, a kad se rade dodatna učvršćenja karoserije na tako primitivan način, jasno je da im konstrukcije popuštaju.
 
Vrh