Грађани прете протестима уколико градске власти не одустану од измештања тролејбуске окретнице са Студентског трга на Дорћол. – Нема разлога за панику – поручује Ђорђе Бобић, главни градски архитекта
Незгодно место за стајање тролејбуса и аутобуса (Фото Д. Јевремовић)
План градских власти о измештању привремене тролејбуске окретнице са Студентског трга на Дорћол изазвао је бурне реакције јавности, а нарочито житеља центра града. Они се жестоко противе изградњи нове последње станице на потесу између Душанове и Дунавске улице, као и намери да тролејбуси убудуће пролазе Улицом краља Петра јер би то, како сматрају, изазвало додатно загађење и саобраћајни колапс у централним градским улицама. Поред тога, они најављују протесте уколико градски челници не уваже бројне петиције које су упутили и грађани и одборници у Скупштини општине Стари град.
Александар Самарџић, члан Савета за екологију СО Стари град, каже да Детаљни урбанистички план предвиђа измештање окретнице преко пута садашњег депоа Градског саобраћајног предузећа „Београд”, али су се градске власти, из неког разлога, определиле за изградњу последње тролејбуске станице поред великог стамбеног насеља Мика Алас на Дорћолу.
– Преко пута насеља налази се бензинска пумпа „Бобан центар” која смета становницима, а о угрожавању животне средине да и не говоримо. Невероватно је да челни људи града причају о загађењу које на Студентском тргу угрожава факултете, музеје и остале установе културе, а истовремено намеравају да те исте „еколошке” тролејбусе сместе непосредно уз највеће стамбено насеље у општини – истиче Самарџић и подсећа да је главни градски архитекта 2005. године на јавној трибини у општини Стари град рекао да тролејбуси „сигурно неће пролазити Улицом краља Петра и даље Дубровачком ка Дорћолу”, јер су те улице превише уске и оптерећене саобраћајем и густином насељености.
– Сада се, ипак, говори о Улици краља Петра, као о будућој тролејбуској траси, што изазива огорчење становника који ће, по узору на житеље Звездаре и Коњарника, бити принуђени да се протестима изборе за своје интересе – наглашава Самарџић.
Као решење, он предлаже да се направи кружни прстен за тролејбусе од Васине преко Улице Тадеуша Кошћушка, низ Калемегдан до Дорћола, где би се траса одвајала у Дунавску улицу којом би возила излазила право на постојећи депо ГСП-а. Назад би се, према Самарџићевој идеји, тролејбуси Добрачином улицом враћали до Васине.
Ђорђе Бобић, главни градски архитекта, каже да нема разлога за панику и да је још рано дискутовати о будућој окретници и тролејбуској траси, јер најпре треба завршити детаљни план који ће бити изложен на увид јавности. Према његовим речима, то би требало да се догоди крајем следећег месеца, после чега ће уследити јавне расправе на којима ће грађани моћи да изнесу своје предлоге.
– Уважавам захтеве људи који живе у центру града, али они морају да схвате да живот у центру доноси одређене проблеме. Ипак, они немају никаквих разлога за бригу, јер еколошки тролејбуси који ће пролазити Улицом краља Петра не загађују средину – наглашава Бобић и додаје да постоји могућност да, уместо кроз Краља Петра, тролејбуси саобраћају Улицом Тадеуша Кошћушка.
Он напомиње да је раније било речи о измештању депоа ГСП-а са Дорћола, али да се, највероватније, то неће догодити већ ће депо само бити преуређен ради задовољења одређених еколошких захтева. Поред тога, он истиче да изградња хотела у Рајићевој улици, одакле је измештена тролејбуска окретница, није обустављена већ да је било неспоразума између града и Републике око надлежности, као и да ће то бити регулисано новим законом о главном граду.
Н. Миковић
[објављено: 04/02/2008.]