Šta je novo?

Trolejbusi

I autobus i trola tim zagušenim delom idu istom brzinom.

Već na Dedinju trola ide 40 - 50 na sat bez problema, koliko je i dozvoljeno.
 
To kojom brzinom voze nije analiza statistike GSP-a , uostalom kada bi se i trkali zna se ko bi pre stigao na toj liniji-autobus ! Neverujem da trolebus može da ide 120km/h.

Kada se trola pokvari, dođe autobus da ga odšlepa.
Nisam čuo da je trolejbus odvukao nijedan autobus , jedva vuče i sam sebe po ovakvoj mreži.

Na 58 kilometara trolejbuskih linija ( 3,3% od svih ) ima stotine tona stare mreže, koju kada bi prodali na otpadu, samo od tog novca bi mogli da kupimo par autobusa.

Možda u drugim evropskim gradovima ovaj sistem prevoza i funkcioniše dobro, ali u Bgd očigledno ne! Zato ovih 3,3% linija treba zameniti niskopodnim autobusima na biodizel.
 
RIZIČNO!

Dotrajala trolejbuska mreža u centru grada uzrok sve češćeg iskakanja trolne glave, od koje stradaju i slučajni prolaznici. Korisnici trolejbuskog prevoza svedoci su brojnih nedaća koje se dešavaju u poslednje vreme, najčešće na relaciji Studentski trg - Slavija, pa nije retkost da se u ovom delu grada trolne glave obrušavaju i na slučajne prolaznike!

Jedan od trolnih tehničara, koji održava trolejbuse duže od 35 godina, tvrdi da je električna mreža u očajnom stanju, a posebno na Trgu Slavija, jer masivnu konstrukciju drže stari podupirači, koji su, uzgred, najveći krivci za iskakanje trola.

- Glavni deo mreže nose šprajcevi postavljeni pre skoro pola veka i, ako oni potpuno popuste, postoji opasnost da kompletna konstrukcija padne na asfalt. Ukoliko bi se tada, ne daj bože, neko od građana našao na Slaviji, poklopila bi ga mreža teška čitavih dvesta tona. To bi bila nezapamćena katastrofa, jer od ukupnog broja prevezenih građana u centar trolejbusima svakodnevno stiže bar 30 odsto - ističe naš sagovornik.

Osim loše napajane mreže, na kojoj stalno dolazi do pada napona, ionako nesiguran saobraćaj trolejbusa remeti loš asfalt i poklopci šahtova postavljeni na sredini ulica.
- Treći problem zbog čega najčešće dolazi do incidenata i zastoja u saobraćaju je u nedovoljnom broju "štangl lovaca", odnosno mehanizama koji regulišu ugao kretanja trole. Između ostalog, motke koje nose trolnu glavu su zastarele, pa kad nalete na stare šprajceve, obavezno izleću iz ležišta - objasnio je tehničar.

Dragoljub Stošić, predsednik Unije sindikata vozača, takođe, kaže da su svakodnevna iskakanja trole iz ležišta dokaz da je mreža odavno dotrajala, ali da su trolejbusi u još gorem stanju.
- Prošle godine sa linije je skinut stari trolejbus, koji se tokom vožnje preterano ljuljao levo-desno. Kada je stigao u garažu, radnici su konstatovali da je karoserija potpuno odvojena od šasije i da je mogao da se prevrne u svakoj krivini. Takva tragedija po putnike bila bi nedopustiva, a nadležni bi, po običaju, optužili vozača - kaže Stošić.

Slaven Tica, direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd", međutim, kaže da "mreža između Slavije i Studentskog trga jeste stara, ali da su u poslednje tri godine zamenjeni svi njeni vitalni elementi".

- Glavni problem u ulici Srpskih vladara jeste u intenzivnom saobraćaju, koji remeti trolejbuse. U svetu je postala normalna pojava da se saobraćaj privatnih vozila izmešta iz centra metropole, osim kod nas - precizirao je Tica.

Biće bolje?

Za 2007. godinu, kako najavljuje Tica, biće nabavljeno 40 novih niskopodnih trolejbusa, opremljenih klima-uređajima, a već na proleće započeće radovi na zameni oko 20 kilometara električne mreže od "Londona" do Banjice II.
- Trolejbuski saobraćaj u svetu, pa i kod nas, intezivno je razvijan do pre tridesetak godina, ali onda je naglo stao. Planiramo da izmestimo okretnicu Studentski trg, jer suviše je mala za polazak 65 vozila na sat, a nova lokacija biće kod starog "Beka" ili u Dunavskoj ulici. Mreža će na taj način biti proširena, a kretanje trolejbusa olakšano - rekao je Tica.

"Slučaj Luke"

Zbog udara trolne glave posred lica, o čemu je Kurir nedavno pisao, dvadesetosmogodišnja Francuskinja Marjanik Luke zadobila je teške telesne povrede. Nesrećna Luke, koja je u Beograd došla da bi sa dečkom proslavila praznike, šetala je 3. januara gradom, kada je na uglu ulica Srpskih vladara i Kneza Miloša sa trolejbusa spala trolna glava i obrušila se na nju. Konstatovana su joj tri teška preloma kostiju lica, a zatim je usledila hirurška intervencija i nekoliko plastičnih operacija.

Da je nekim slučajem Luke šetala Konjarnikom, ovo se nikada ne bi dogodilo, jer je tamo ugrađena savremena mreža, takozvana viseća, koja se visinski kreće za trolnom glavom, istovremeno je sprečavajući da ispadne, i koja omogućava da se trolejbusi na tom potezu kreću neverovatnom brzinom i do 100 kilometara na sat.

Kurir 25. januar 2007.
 
Pa, da pohvalim "Kurir", ovaj put, za još jedan članak o problematičnim trolejbusima.
On je bar reagovao i na nesreću koja se dogodila Marjanik Luke, kad GSP i Grad ćute o tome.
http://www.kurir-info.co.yu/arhiva/2007/januar/25/B-01-25012007.shtml

Možda bi trebalo da pošaljemo par mejlova i gradskoj upravi.

kurm7ji.png
 
Igore mozes li da nam kažeš kako je devojka? Ona slika u novinama je zaista potresna.
 
No1":1h6jlh5t je napisao(la):
STUDENTSKI TRG BEZ TROLEJBUSA
Nova trolejbuska okretnica nalaziće se na uglu Dunavske i Dubrovačke

Izrada plana za premeštanje trolejbuske okretnice sa Studentskog trga na Dorćol u završnoj je fazi i do aprila će se naći pred gradskim odbornicima. Ideja gradskih urbanista je da strogi centar rasterete saobraćaja i vrate ga pešacima.

Nova okretnica nalaziće se na uglu Dunavske i Dubrovačke ulice. Na ovoj lokaciji biće sagrađen novi objekat sa dovoljno prostora za okretanje sedam trolejbuskih linija - 19, 21, 22, 22L, 28, 29 i 41. Na produženom delu trase trolejbusi će iz Vasine skretati u Dobračinu, a odatle u Tadeuša Košćuška i u Dunavsku.
dragan":1h6jlh5t je napisao(la):
Znači kod Marine "Dorćol" ...Baš će da se obraduju vlasnici jahti :)
trolw8.png


.
 
To je odlična stvar jer će ljudi više da idu na reku!
 
Влада":17p1mq6y je napisao(la):
А како ће из Добрачине доћи до Т. Кошћушка? :/
Да ли мисле да скрећу из Добрачине у Душанову па да даље саобраћају ко 26?
Само ми није јасно зашто компликују када се решење само намеће.
УКИНИТЕ ТРОЛЕЈБУСЕ!!!
tjula":17p1mq6y je napisao(la):
Bilo bi glupo da ukinu trolejbuse zato shto oni ne zagadjuju okolinu!A i dobra su turistichka atrakcija... :D
Gudmund":17p1mq6y je napisao(la):
Nadam se da je oslobadjanje studentskog trga od trolejbusa samo pocetak njihovog potpunog proterivanja iz centra. Ni meni nije jasno kako ce to iz Dobracine za Tad. Koscuska a i zasto!?
 
po meni trole nisu za male gradske ulice kao sto su ulice u centru grada. svaki kvar trola obustavlja saobracaj. a da negovorim o raskrsnici takovske i svetogorske to je tacka(cep) koju ni najmodernije trole i mreza ne mogu da resterete.
tu ima jos jedna zamerka, vizuelna. meni sve ulice sa kontaktnom mrezom trola deluju mnogo manje i uvek imam osecaj kao da je neki "plafon" iznad mene. ovo je moje subjektivno misljenje, mozda to ja nisam normalan :lol:
 
Evo, danas uđem u trolu kod Londona i na prvom semaforu se pokvari trola ispred "moje"....ljudi napuštaju trolu,pa peške :

7febrr009pb8.jpg


Pokvarena trola čeka AUTOBUS da je odšlepa i napravi gužvu u centru :

7febrr010el6.jpg


Evo kako to izgleda,trola levo spustila "motke" i svi je obliaze.

trolagks9.jpg
 
Pozdrav Login!
Tvoja ideja o spajanju linija 19 i 21 u jednu kružnu liniju mi izgleda odlična. Uvek sam smatrao da je nepotrebno imati dva kratka kraka kao u ovom slučaju. Ovde bi se, po nekom mom mišljenju, jedino morala malo bolje regulisati raskrsnica Ustančka-Rudo, obzirom da je velika uzbrdica tu. Kružna linija bi bila manje komplikovanija ako bi krug išao obrnutim putem (Učiteljsko naselje-Rudo-Ustanička-natrag u Vojislava Ilića).
26 jeste zrela za trolu, međutim ako bi smo ostavili da ide po sadašnjoj trasi, a tačno je da je deonica bulevara komplikovana, tu bi se mogli uvesti trolejbusi na dvostruki pogon, kao u Rimu sa jakim akumulatorom. Naime kada je Rim pre tri godine vratio trolejbuse, nisu hteli da im centar grada ruži trolejbuska mreža i uvedeni su trakvi trolejbusi koji ulaskom u tu zonu spuštaju trole i uključuju akumulator. Uzgred postoje trolejbusi i sa dizel motorom za istu namenu, ali ne u Rimu. Mislim da oba tipa proizvodi "Ganz-Solaris". Takvi trolejbusi jesu skupi, ali su isplativi.
Ja bih put za Kalemegdan ipak ostavio da ide kroz Dobračinu ulicu, ali i to treba da bude privremeno rešenje. Naime, kada se izgrade preko potrebni mostovi preko Dunava, smatram da bi čitava trasa od Uzun Mirkove preko Trga, Terazija do Slavije trebalo postati pešačka zona, tako da bi trebalo razmisliti o izmeštanju trolejbuske trase do svog cilja.
 
Trolejbuse svakako ne treba ukidati. Oni imaju mana kao i sva vozila ali imaju i značajnih prednosti. Glavne su da ne zagađuju vazduh i ne troše benzin koga nemamo dovoljno. Mrezu trolejbusa treba proširiti i na Novi Beograd. Tek tu, na širokim bulevarima koji su pravi i sa mnogo prostora, doći će do izrazaja sve prednosti trolejbusa. Pogotovu kada nabavimo ove nove i moderne sigurno će biti i mnogo manje problema sa spadanjem trola. Uz ostale prednosti oni ne prave ni nikakvu buku prilikom prolaska.
 
Da, to sto ne zagadjuju okolinu je njihova velika prednost. Ja bih ipak pre toga bio za to da se prosiri i unapredi tramvajska mreza! Obzirom da je to verovatno mnogo skuplja varijanta i iziskuje pazljivije i obimno planiranje pre gradnje verovatno je neizvodljiva za nas. :(
 
Slazem se sa Milančetom, treba razvijati, iz više praktičnih razloga, mrezu trolejbusa i tramvaja. Autobusi će naravno ostati ali ih treba staviti u drugi plan.
 
Ја бих моментално избацио троле, макар из центра.
Што се тиче загађивања, ту су трамваји а све више ће бити и аутобуса на биодизел тако да тај аргумент по мени не стоји.
Понављам говорим о тролама у центру пошто ту, по мени, само праве хаос од Црвеног крста до Студентског трга, и праве како неко рече паукову мрежу изнад наших глава. У Кнеза Милоша, Таковској, Цвијићевој... некако и могу да их сварим, али у Светогорској никако.
 
Autobusi na bio-dizel su cistiji, ali i dalje zagadjuju sredinu! Tako da to nije dugorocno resenje za oslobadjanje od smoga!

U Hamburgu postoje autobusi na vodonik! Izgledaju slicno kao i normalni autobusi, ali su visi za jedno pola metra i iz njih se pusi vodena para ko luda!:) Bucniji su od normalnih autobusa, ali su zato 100% cisti sto se tice zivotne sredine! Do duse, mislim da su i dalje u test fazi, a i verovatno su tragicno skupi...
 
U slucaju zamene trolejbusa, jedino normalno resenje su tramvaji! Ako se trole zamene autobusima, tek onda nece moci da se dise u centru Beograda!
 
Београд највише загађују аутомобили у којима се у 90% случајева вози само један човек, а то трпимо без поговора иако је тај проблем најлакше решити.

Ја бих лично највише волео када би троле заменили трамваји али ни њих не би поставио у Светогорској. Једноставно не видим разлог за постојање јавног саобраћаја у тој улици и сигуран сам да он ту опстаје само због радника Политике и евентуално људи који раде у Општини Стари Град пошто од цркве Св. Марка до Политике не постоји ниједна станица.
Па зар је толико тешко прошетати од Трга, Дечанске, Бул. Деспота Стефана, па и Таковске до тих зграда?
Да не причам о паметњаковићима који изградише Политику и Дом омладине без гаража и обезбеђивања паркинг простора. Онај фаст парк до Политике је далеко од довољног за ту локацију.
 
Zamena trola za autobuse se sigurno i ne planira. GSB nema dovoljno novaca da sebi dozvoli jednu takvu avanturu kao sto je zamena trolejbuske mreze autobusima. Pre svega po njihovim najavama za ovu godinu planirana je kupovina novih niskopodnih trolejbusa sto dovoljno govori o tome da takvu stvar ne nameravaju da rade. Sa druge strane ja i ne vidim neku preveliku dobit tom zamenom jer ispadanje trole iz mreze nije nista gore nego kad se pokvari jedan autobus. Haos i ovako i onako. Razlog za cesto kvarenje trola je nedovoljno odrzavanje vozila kao i same elektricne mreze cije je uklanjanje iz centra grada premali razlog da se zamene autobusima. Tramvaj je po meni nejbolje i najlepse resenje.
 
Nenad":1jqaohkk je napisao(la):
U slucaju zamene trolejbusa, jedino normalno resenje su tramvaji! Ako se trole zamene autobusima, tek onda nece moci da se dise u centru Beograda!
Влада":1jqaohkk je napisao(la):
Ја бих лично највише волео када би троле заменили трамваји
Milance":1jqaohkk je napisao(la):
Tramvaj je po meni nejbolje i najlepse resenje.
Ето сложисмо се још само да то постане реална опција и да је се сети неко од надлежних :D
 
Nenad":3cw2xxaf je napisao(la):
U Hamburgu postoje autobusi na vodonik! Izgledaju slicno kao i normalni autobusi, ali su visi za jedno pola metra i iz njih se pusi vodena para ko luda!:) Bucniji su od normalnih autobusa, ali su zato 100% cisti sto se tice zivotne sredine! Do duse, mislim da su i dalje u test fazi, a i verovatno su tragicno skupi...
Tzv. "Fuell Cell buses" imaju još neki gradovi poput Pertha i Reykjavika
http://www.global-hydrogen-bus-plat... - Public/Perth_Poster_SCREEN-LO-RES-ONLY.jpg
Oni su izgleda još u fazi ispitivanja, a proizvode ih samo Mercedes-Benz (Citaro O530BZ) i Toyota (FCHV-BUS). Postoji sajt posvećen fuel cell autobusima:
http://www.fuel-cell-bus-club.com
 
Влада":1axcfnfq je napisao(la):
Београд највише загађују аутомобили у којима се у 90% случајева вози само један човек, а то трпимо без поговора иако је тај проблем најлакше решити.
Можда би најбоље решење, бар до изградње метроа, и по питању загађивања и по питању саобраћајних гужви било једноставно да се забрани саобраћај путничким аутомобилима у центру Београда, тако да кроз центар саобраћају само аутобуси и таксисти (и они који баш хоће да плате ;) ). Наравно, требало би адекватно прилагодити и појачати градски превоз, организовати паркинге на периферији, градске линије одатле према центру и сигуран сам да би се онда много брже стизало аутобусима до жељеног одредишта него сада, поготово за време шпица када је брже ићи пешке него аутобусом или колима...

Друга варијанта је да се уведе правило пар-непар, ал чини ми се да тако нешто не би донело нарочите резултате...
 
Vrh