Šta je novo?

Trolejbusi

Mislim da je jedna od prednosti trole i trajnost, otprilike kao tramvaj. Kada se kupi to se održava, remontuje, i ne može da propade tako lako. Elektromotor ima dobar početni moment i bez zagađenja i buke vozilo se pokreće iz mesta. Može da razvije i veće brzine, a to što je u Kralja Milana saobraćaj spor nije zbog troli, nego zbog toga što je to jedna od centralnih ulica... Uostalom, u tom delu puta nikada nemam problema sa zakrčenjem saobraćaja. Bulevar despota Stefana jeste ulica koja zahteva trole, ali isto tako mislim daje dobro rešenje i za linije 75 i 77. Kroz Mihaila Pupina neće ići LRT, a Novi Beograd je pretrpan autobusima. Kada bi se uradila moderna mreža ne bi bilo nikakvih problema u saobraćaju.
 
"Kuvanje" na tihoj vatri u trolejbusima

Prerani dolazak leta stvorio je još jedan problem putnicima gradskog saobraćaja. Gužve na ulicama glavnog grada nisu ih toliko iznenadile, koliko visoke temperature u trolejbusima. Čak ni širom otvoreni prozori ne uspevaju da rashlade stanovnike prestonice, koji sve češće izbegavaju vožnju trolejbusom. Našoj redakciji obratilo se nekoliko zabrinutih sugrađana koji su pokušali da saznaju zašto grejanje u ovim vozilima i dalje radi.
...
Odgovor na ovu primedbu putnika potražili smo od nadležnih u GSP-u. Prema njihovim rečima, ovim mukama Beograđana uskoro bi trebalo da dođe kraj.
- Treba imati u vidu da su u nekim trolejbusima, posebno kod starih ruskih tipova ZIU, otpornici smešteni ispod poda, a oni pri radu vozila oslobađaju određenu temperaturu. Iz tog razloga je temperatura u ovim vozilima viša nego u drugim. Poznata je i činjenica da trolejbuski vozni park treba da bude obnovljen većim brojem novih vozila - rekli su nam u GSP-u.


Kako najavljuju u ovom preduzeću, na novim trolejbusima, a takvo rešenje se primenjuje i na vozilima koja treba da stignu, otpornici su na krovu trolejbusa tako da temperaturu koja se oslobađa pri radu, putnici ne osećaju. Kako budu pristizala nova vozila, stari trolejbusi biće povučeni iz saobraćaja.
izvor Glas javnosti
ceo tekst http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/bg07052402.shtml
 
^^Takva vozila se razvijaju više od 20 godina, ali to je još uvek u fazi ispitivanja. Inače, ideja je veoma zanimljiva.
 
Jutros je bio kvar na mreži kog 'plavog mosta' i
narmalno, napravila se neopisiva gužva zbog trola.

Kao i uvek, poslato je 10 autobusa da uvedu redovnu vožnju.
Sve te trole treba parkirati ne neki .. otpad ili ih pokloniti nekom
drugom gradu zajedno sa sve mrežom, pa nek oni uživaju u njima.
 
U teoriji, trolejbusi bi trebali da budu ekonomicniji, prakticniji i isplativiji od tramvaja i autobusa - trose struju i manje zagadjuju, imaju mogucnost manevrisanja za razliku od tramvaja i relativno su necujni. Naravno, od teorije do prakse je dug put a glavni razlog zasto kod nas stvari ne stimaju je iskljucivo losa implementacija na terenu - dotrajala mreza i nekvalitetna vozila. Siuguran sam da trolejbuski saobracaj ima neku buducnost u BGu, ali samo ako prozivi potpunu transformaciju.
 
Ko pročita samo prvu stranicu ove teme, biće mu jasno
žašto trole treba zameniti, autobusima na biodizel, u Bgd.

Možda ta vrsta saobraćaja lepo funkcioniše u drugim gradovima,ali
ovde 'ne radi' ... i treba ih odstraniti ko kvaran zub, da više ne prave probleme.
 
Da li ste videli najnoviji plan za prosirenje trolejbuske mreze?
Meni se ne dopada mnogo.
Moj predlog su sledece linije:

15 Zeleni venac - Zemun n. grad
16 Centar - Karaburma (varijanta 2: Pohorska - Karaburma)
34 Centar - Prokop
49 Konjarnik - Banjica 2 (kasnije Miljakovac 2)
47 Pancevacki most (pa kao 40 i 41) Miljakovac 2
75 Zeleni venac - Bezanijska kosa
77 Zeleni venac - Bezanijska kosa (KBC) (varijanta 2: Bezanijska kosa (KBC) - Zvezdara (KBC))
84 Zeleni venac - N. galenika
90 Centar - Pancevacki most

Linije koje bi takodje mogle da budu trolejbuske: 31, 27
 
^^ slazem se da su trole vise za Novi Beograd, a ovo kuda njih vecina danas ide je za hitno ukidanje i da se odmah gradi neki plan za podzemlje, jer je to stari deo grada Vracar ,Cubura, Crveni krst, i tuda bi mogao da se napravi neki laki metro koji bi u vojislava ilica mogao da ide sredinom ulice. S druge strane bi preko slavije mogao da ide cak do Kalisa.

Na nbg trole bi mogle biti dobra investicija, sa potpuno novom mrezom i ekoloskim trenucima :)

Matt, a koji je plan prosirenja mreze, nisam video to. Kad se to planira?
 
ovaj, zar nije najjednostavnije zameniti trole električnim autobusima? Ne verujem da su sporiji, ali ne znam kolika im je autonomija i vreme punjenja akumulatora. U svakom slučaju, električni autobusi mogu da se testiraju na trolejbuskim linijama pa da vidimo da li su dovoljno dobri i za ostale.

Za nostalgičare, na svakom može da bude nacrtana jedna velika trola :)
 
A koji grad ima elektricne autobuse? Uglavnom je dizel ili neka vrsta hibridnog motora. Sada se uvode polako i autobusi na vodonik. Ali to Beograd verovatno trenutno ne moze da priusti, pogotovo sa svim onim projektima na cekanju: metro, tramvaji...

A trole na NBG - hm... Ekoloski bi naravno bilo veoma pozitivno, ali ja sam vise za tramvaje.
 
Vremenom postajem sve veci ljubitelj i zagovornik trolejbusa. Koriste struju i ne zagadjuju a pokretniji su od tramvaja. Naravno, sve to ima prednost pod uslovom da je kontaktna mreza ljudski uradjena i da vozila nisu ruske krntije.
 
dziggy":3qo56rlo je napisao(la):
^^ slazem se da su trole vise za Novi Beograd,
:/
A zar nisu trole, kao tramvaji, bolji za uspone/padove, jer imaju elektromotore, koji pod većim opterećenjem daju više snage, a manje brzine, ili tako nešto, te su korisni na velikim uzbrdicama; za razliku od autobusa (koji u takvim situacijama izbacuju enormne količine izduvnih gasova i buke), koji mnogo brže ubrzavaju od trola, i brži su od njih, pa bi bilo logičnije da su na nbgd?
 
Jel zna neko nesto u vezi sa novim trolama? Nesto ih ne spominju, sumnjivo mi je:)
 
Pre tacno godinu dana pontograf trolejbusa je tesko povredio moju devojku, po sledecoj vesti, cini se da gradske vlasti nisu uradile u medjuvremenu mnogo na bezednosti trolebusa. O odgovornom za nesrecu i uzroku nismo obavesteni, takodje nismo obavesteni o merama preduzetim da se slicna nesreca ne ponovi.

[quotе]
DRMNULA JE STRUJA U TROLI

Snežana Zorić doživela strujni udar dok je ulazila u trolejbus na liniji 41! Vozač čuo vrisak putnice, odmah zaustavio vozilo i pozvao Hitnu pomoć

Drugi dan nove 2008. godine umalo je bio koban za Snežanu Zorić, Beograđanku staru oko četrdeset godina, dok je preko puta zgrade glavne pošte u Takovskoj ulici ulazila u trolejbus na liniji 41, u smeru ka ulici Kneza Miloša. Oko 11.40 pre podne, pri ulasku na srednja vrata, Zorićeva je doživela strujni udar! Srećom, vozač trolejbusa Nenad Živanović čuo je vrisak ove putnice i odmah zaustavio trolu.
- Čuo sam jauk na srednjim vratima i momentalno zaustavio vozilo. Žena je jednom nogom stala na stepenik trole i rukom se uhvatila za šipku. Ali, jedna noga je ostala na zemlji, i tada je došlo je do strujnog udara izazvanog kratkim spojem. Najverovatnije da negde probija struja. Odmah sam otkačio trolne motke i isključio trolejbus iz električne mreže - objasnio je Živanović za Kurir i dodao da je odmah pozvao Hitnu pomoć i policiju.

Povrede koje je Zorićeva zadobila nisu bile kobne po život, i ona je posle rutinskog pregleda u Urgentnom centru puštena na kućno lečenje. Lekari kažu da je u ovakvim prilikama najvažnije ne dirati povređenog dok ne dođu stručne ekipe.

Dežurni dispečer GSP „Beograd“ tvrdio je juče da je to što se desilo Snežani Zorić prava retkost (?!) i da se u takvim slučajevima vozilo odmah isključuje s napajanja strujom. Takođe, za nemili događaj je „okrivio“ velike količine vode koje su ušle u vozilo. Dispečer je naveo da će tek tehnička ekipa GSP ustanoviti zašto je putnicu udarila struja.[quote/]
Izvor: Kurir
Link: http://www.kurir-info.co.yu/clanak/kurir-03-01-2007/drmnula-je-struja-u-troli
 
Secam se da si i tada pisao o tome na ovom forumu... Kako ti je devojka sada?
To sto se desava je slika i prilika stanja u nasem drustvu. Za godinu dana se nista nije desilo a bojim se da se nece nista ni desiti. "Voda u trolejbusu" !? Pa kako se samo usudjuje da udje u trolejbus majku joj njenu!!!! :rolleyes:
 
jao citao sam ovo!! Ali sledeca situacija: struja ju je udarila jer je rukom drzala rucku, jednom nogom bila na stepenici , a drugom na zemlji :D hehehe, ludnica, mozda bi mogli da naprave neki novi znak za ulazak u trolu kao sto ima i za kucanje karte :)
 
Stara je prica da se u trolu „uskace". Ovo nije nista novo i ne mislim da je neuobicajeno. Trebalo bi samo gumirati sve sipke, ima dosta pokidane gume. Naravno, i starost vozila je faktor rizika, ali se radi na kompletnoj obnovi voznog parka.
 
Окретница са Студентског трга сели ce на Дорћол
Садашња последња станица биће претворена у стајалиште. – Нова локација на потесу између Душанове и Дунавске улице

Привремена тролејбуска окретница на Студентском тргу ускоро би могла да буде измештена на Дорћол, на потесу између Душанове и Дунавске улице. Према најавама надлежних из Скупштине града, на простору који није још тачно прецизиран, требало би да буду изграђене две окретнице – једна ближе Калемегдану, а друга нешто ниже према Дунаву и седишту ГСП-а. Како истиче Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз, на тај начин би се растеретио саобраћај у Васиној улици који већ три године мучи Београђане.

– Неопходно је што хитније изместити окретницу са Студентског трга и жалосно је што се она уопште ту и налази. Две године тражимо повољну локацију и мислим да би Дорћол могао да буде добро решење – каже Ђукановић и додаје да досад нико није оспорио идеју о измештању окретнице у овај део града, али да Дирекција још није добила званични папир на основу којег би премештање могло да почне.

Од 2004. године, када је тролејбуска окретница из Рајићеве улице измештена на Студентски трг због планиране изградње велелепног хотела који до данас није подигнут, градске власти су, у неколико наврата, најављивале изградњу нове окретнице, али се све завршавало на обећањима. Тада се помињало неколико локација будућег стајалишта, а тек ових дана се ради детаљни план измештања.

Према речима Ђорђа Бобића, главног градског архитекте, будућа окретница на Дорћолу неће заузимати улични простор, већ ће бити саграђена тако да не утиче на функционисање саобраћаја.

– Премештање тролејбуске окретнице са Студентског трга је важно због тога што је тај простор претесан да прими велики број возила. Осим тога, Студентском тргу треба вратити стари изглед, како би поново постао место окупљања студената – сматра Бобић и истиче да ће овај пројекат бити економски исплатив, као и да би измештање требало да почне у овој, а буде завршено у следећој години.

Он каже да би до нове окретнице тролејбуси који саобраћају на линијама 19, 21, 22, 22л, 28, 29, 31 и 41 требало да превозе путнике Васином и Улицом краља Петра, што значи да ће бити неопходно изградити нову тролејбуску мрежу и проширити трасе. То, међутим, не значи да ће стајалиште на Студентском тргу бити укинуто, како је раније најављивано. Како наводи Бобић, окретница у Студентском тргу биће претворена у стајалиште, тако да ће тролејбуси и даље пролазити Васином улицом.

Бројне институције, попут Ректората Београдског универзитета, Етнографског музеја, Природно-математичког и Филозофског факултета, чија се седишта налазе на овој локацији, надају се скором пресељењу окретнице и растерећењу саобраћаја. Бука и загађеност ваздуха највећи су проблеми са којима се суочавају студенти, поготово они чије учионице гледају директно на окретницу. Поред тога, од великог броја тролејбуса постало је готово немогуће ући у Студентски парк који је, чини се, изгубио своју првобитну намену.

[објављено: 23/01/2008.]
izvor Politika
link http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/okretnica-sa-studentskog-trga-seli-se-na-dorcol.sr.html
 
Postovani, u nekoliko topika a i u dnevnoj stampi pominje se produzenje trase trolejbusa na Dorcol i stvaranje dve nove okretnice, jedne kod Kalemegdana i druge kod depoa. Kako iz objasnjenja i sa slika nisam mogao da vidim detalje (a zivotno sam zainteresovan jer tu stanujem :|), da li mozda moze neko da konkretno kaze kojim svim ulicama Dorcola ce po novom planu trolejbusi prolaziti i iz kog pravca.

Kralja Petra - Dubrovacka?? Dusanova? Dunavska?

Hvala puno i pozdrav svima!
 
Nije mi jasna ova logika o premestanju Trolejbusa (juce izjava Bobica za Danas)... ako je plan da se trole izmeste na donji dorcol jer prave buku i zakrcenje stojeci i po 20min-1h na Studenjaku, a na Dorcolu su ne planira okretnica sa zaustavljanjem vec jednostavno krug koji trole naprave i nastave dalje nazad ka Medaku itd... zasto Studenjak ne moze da budu jedna takva protocna okretnica?
 
Kakva god da je okretnica, na Studentskom trgu joj nije mesto, tako da u svakom slucaju mora da bude izmestena. Ipak je to okretnica za mnogo linija, tako da i ako je napravis protocnom i dalje ce se vozila tu gomilati. Dorcol isto nije optimalno resenje, ali je najbolje "premostivo" resenje dok se taj deo Dorcola ne uredi.
 
Najbolje bi im bilo da nastave pravo, skrenu desno (na dole) u ulicu Tadeusa Koscuska i dalje prate tramvaje i iskoriste njihovu okretnicu kod zooloskog vrta.
 
Дорћолци против тролејбуске окретнице
Грађани прете протестима уколико градске власти не одустану од измештања тролејбуске окретнице са Студентског трга на Дорћол. – Нема разлога за панику – поручује Ђорђе Бобић, главни градски архитекта
Незгодно место за стајање тролејбуса и аутобуса (Фото Д. Јевремовић)

План градских власти о измештању привремене тролејбуске окретнице са Студентског трга на Дорћол изазвао је бурне реакције јавности, а нарочито житеља центра града. Они се жестоко противе изградњи нове последње станице на потесу између Душанове и Дунавске улице, као и намери да тролејбуси убудуће пролазе Улицом краља Петра јер би то, како сматрају, изазвало додатно загађење и саобраћајни колапс у централним градским улицама. Поред тога, они најављују протесте уколико градски челници не уваже бројне петиције које су упутили и грађани и одборници у Скупштини општине Стари град.

Александар Самарџић, члан Савета за екологију СО Стари град, каже да Детаљни урбанистички план предвиђа измештање окретнице преко пута садашњег депоа Градског саобраћајног предузећа „Београд”, али су се градске власти, из неког разлога, определиле за изградњу последње тролејбуске станице поред великог стамбеног насеља Мика Алас на Дорћолу.

– Преко пута насеља налази се бензинска пумпа „Бобан центар” која смета становницима, а о угрожавању животне средине да и не говоримо. Невероватно је да челни људи града причају о загађењу које на Студентском тргу угрожава факултете, музеје и остале установе културе, а истовремено намеравају да те исте „еколошке” тролејбусе сместе непосредно уз највеће стамбено насеље у општини – истиче Самарџић и подсећа да је главни градски архитекта 2005. године на јавној трибини у општини Стари град рекао да тролејбуси „сигурно неће пролазити Улицом краља Петра и даље Дубровачком ка Дорћолу”, јер су те улице превише уске и оптерећене саобраћајем и густином насељености.

– Сада се, ипак, говори о Улици краља Петра, као о будућој тролејбуској траси, што изазива огорчење становника који ће, по узору на житеље Звездаре и Коњарника, бити принуђени да се протестима изборе за своје интересе – наглашава Самарџић.

Као решење, он предлаже да се направи кружни прстен за тролејбусе од Васине преко Улице Тадеуша Кошћушка, низ Калемегдан до Дорћола, где би се траса одвајала у Дунавску улицу којом би возила излазила право на постојећи депо ГСП-а. Назад би се, према Самарџићевој идеји, тролејбуси Добрачином улицом враћали до Васине.

Ђорђе Бобић, главни градски архитекта, каже да нема разлога за панику и да је још рано дискутовати о будућој окретници и тролејбуској траси, јер најпре треба завршити детаљни план који ће бити изложен на увид јавности. Према његовим речима, то би требало да се догоди крајем следећег месеца, после чега ће уследити јавне расправе на којима ће грађани моћи да изнесу своје предлоге.

– Уважавам захтеве људи који живе у центру града, али они морају да схвате да живот у центру доноси одређене проблеме. Ипак, они немају никаквих разлога за бригу, јер еколошки тролејбуси који ће пролазити Улицом краља Петра не загађују средину – наглашава Бобић и додаје да постоји могућност да, уместо кроз Краља Петра, тролејбуси саобраћају Улицом Тадеуша Кошћушка.

Он напомиње да је раније било речи о измештању депоа ГСП-а са Дорћола, али да се, највероватније, то неће догодити већ ће депо само бити преуређен ради задовољења одређених еколошких захтева. Поред тога, он истиче да изградња хотела у Рајићевој улици, одакле је измештена тролејбуска окретница, није обустављена већ да је било неспоразума између града и Републике око надлежности, као и да ће то бити регулисано новим законом о главном граду.

Н. Миковић
[објављено: 04/02/2008.]
izvor Politika
link http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Dorcolci-protiv-trolejbuske-okretnice.sr.html
 
Vrh