Šta je novo?

Trolejbusi

Влада":1zwnj49p je napisao(la):
... као и да ће то бити регулисано новим законом о главном граду.
Valjda misli "... je regulisano novim zakonom o glavnom gradu". Neko bi trebalo da mu kaze da je taj zakon vec donet i da mogu da pocnu da primenjuju odredbe iz tog zakona. Ako hoce, naravno! :rant:
 
Vidim da mnogo ljudi sa ovog foruma ne voli trole i predlaže ukudanje. Sa tim se naravno ne slažem.
Ruske trole ZIU i Trolza kao i starije beloruske treba izbaciti i kupiti nove ali nikako iz istočne evrope.
jeadn grad u Švajcarskoj je ukinuo trole mogli b da od njih otkupimo vozila, neplan stari u proseku 5 godina.
Vozila iz austrijske donacije su najbolja.
Naravno povećao bih i broj linija recimo 27 i 27E su idealni za trole, kao i 47,48,50.
Dragane kaže trole stvaraju gužvu kada se pokvare isto kao i tramvaji, a neko je predložio da se vrate tramvaju u Kralja milana.
 
Али дајте ви који сте против оваквог подсистема конкретне аргументе око којих може да се води расправа. Видите како скаче цена нафте. Треба да се ослањамо на електро подсистеме и биодизел... Гледоао сам на ТВ у неком граду на северу Европе све смеће биолошког порекла скупљају, прерађују и од тога се покреће педесетак аутобуса у граду. Троле су и те како потребне, јер су потпуно еколошке, али потребна су и велика улагања. Треба нам модеран тролејбус којем није потребно стално напајање.
 
BIodizel nije bas tako praktican i ekonomican kako se isprva mislilo. Cena njegove proizvodnje je mozda manja od naftine, ali ne moze ni blizu da zadovolji potrebe trzista. Uljena repica gaji se na poljima kojih ni blizu nema dovoljno samo za ovu namenu (treba nesto valjda i da jedemo). To znaci da bi bila mala ponuda, velika potraznja, a rezultat svega toga bila bi visoka cena kao i sada. Sa ekoloskog aspekta zagadjenje koje proizvodi biodizel u motorima je manja od naftnih destilata, ali samo neznatno. Najbolje resenje su naravno struja i gorivne celije tj. vodonik.
 
Влада":3f8uq13l je napisao(la):
Senke":3f8uq13l je napisao(la):
jeadn grad u Švajcarskoj je ukinuo trole
Мудри људи :)
Čini mi se da su to uradili da bi proširili tramvajsku mrežu.
Матеја Бељан":3f8uq13l je napisao(la):
Али дајте ви који сте против оваквог подсистема конкретне аргументе око којих може да се води расправа. Видите како скаче цена нафте. Треба да се ослањамо на електро подсистеме и биодизел... Гледоао сам на ТВ у неком граду на северу Европе све смеће биолошког порекла скупљају, прерађују и од тога се покреће педесетак аутобуса у граду. Троле су и те како потребне, јер су потпуно еколошке, али потребна су и велика улагања. Треба нам модеран тролејбус којем није потребно стално напајање.
Švajcarski Hess pravi jako dobre trole, posebno mi se sviđa dvozglobni. Prava zver a potpuno nečujan.
Inače potpuno se slažem sa tobom.
 
Propala kroz pod trolejbusa!

Ponekad je opasno voziti se u autobusu ili trolejbusu i to ne zbog "spoljnih faktora", već unutrašnjih. Beogradska štampa piše u petak da je 59-godišnja sugrađanka Nevenka Nakić povredila nogu u četvrtak oko podneva u trolejbusu na liniji 29 kada se otvorila platforma na podu "trole".

Njoj je noga propala u rupu, a lekari su joj na Ortopedskoj klinici na Banjici stavili gips na povređenu nogu i konstatovali lakše povrede kuka.

Nevenka je ušla u trolejbus na početnoj stanici u Medakoviću. Htela je da sedne, a onda se pod pomerio i njena noga je skliznula između dve platforme. Ploča se, srećom, nije potpuno odvalila, te žena nije teže povređena, a "trola" je mogla da nastavi vožnju. Nevenka je prijavila vozaču šta se dogodilo i krenuli su prema centru grada.

Putnici kažu da je Nakićeva posle incidenta sela i da se nije žalila na bolove.

"Kada smo se približili poslednjoj stanici na Studentskom trgu, počela je da viče kako je noga jako boli. Tražila je lekara i vozač je čim smo stigli na Trg pozvao Hitnu pomoć. Ta ploča verovatno nije bila dobro postavljena", ispričali su očevici "Večernjim novostima".

Slaven Tica, direktor GSP "Beograd", kaže da će ovo preduzeće obeštetiti putnicu.

"Ukoliko je imala kartu, osigurana je za slučaj nezgode tokom vožnje. Naravno da ćemo joj nadoknaditi štetu, troškove lečenja i pretrpljeni bol, ako smo krivi. Pod nije bio truo i od ovoga ne treba praviti senzaciju, jer mnogo ljudi svakoga dana ugane nogu. Ploče u podu mogu da se vade iz ležišta, te je moguće da neko posle vađenja nije dobro pričvrstio platformu. Istraga će utvrditi šta je izazvalo nezgodu", kaže direktor GSP-a.
 
dusan":3rn7kl8x je napisao(la):
"Ukoliko je imala kartu, osigurana je za slučaj nezgode tokom vožnje. Naravno da ćemo joj nadoknaditi štetu, troškove lečenja i pretrpljeni bol, ako smo krivi. Pod nije bio truo i od ovoga ne treba praviti senzaciju, jer mnogo ljudi svakoga dana ugane nogu. Ploče u podu mogu da se vade iz ležišta, te je moguće da neko posle vađenja nije dobro pričvrstio platformu. Istraga će utvrditi šta je izazvalo nezgodu", kaže direktor GSP-a.
Da se sretnem uzivo sa ovim likom, ne znam sta bih mu pre uradio :rant:
 
^^ sto jesi li i ti uganuo nogu skoro :p :)
 
Што бисмо правили сензацију што један поклопац није био причвршћен. Неко је случајно заборавио па шта, колико поклопаца има, па не могу сви баш да буду затворени хахаха. Тица је тежак човек и тешко се до њега долази кад треба нешто.
 
Molim boga za dan kada naprave metro jer ovaj gsp moze da prodje ali mi zasluzujemo mnogo bolje :)
 
A bi li se neko usudio sići u to podzemlje sa GSP-om, ako im se ovo dešava nad zemljom...
scared.gif
 
Grad u Švajcarskoj o kom sam govorio a je ukinuo trole je Bazel.
Sada lepo mogu da nam doniraju i Trole.
800px-Basel_Neoplan_N_6021.jpg

Takođe je Innsbruck prošle godine ukinuo trole, zbog proširivanja tramvajske mreže. Pa možemo otkupiti njihova vozila.
 
Ambassador":6c504v2b je napisao(la):
A bi li se neko usudio sići u to podzemlje sa GSP-om, ako im se ovo dešava nad zemljom...
scared.gif
Evo ja bih; samo treba da spremim slem, gas masku, tri baterijske lampe (sa rez. baterijama, naravno), full opremu za profesionalnog speleologa, aparat za gasenje pozara, vatrostalno odelo, rezerve hrane za tri-cetiri dana... I eto mene u podzemlju sa GSP-om! :p :kk:
Salu na stranu, treba dati nekom koncesiju za taj metro, ne moze ovako vise! :nono::rant:
 
Тролејбуси неудобни али безбедни
Очекује се куповина 40 нових возила
trolejbusi-foto-l-vuletich.jpg

Времешне „троле” крстаре улицама Фото Л. Вулетић

Београђани без страха могу да се возе тролејбусима. Улицама крстаре махом старија возила, али путници не би требало да брину за своју безбедност у времешним „тролама”, тврди Жељко Ђукановић, директор Дирекције за јавни превоз.

Да се не би поновио инцидент од пре два дана када је суграђанка Невенка Накић (67) повредила ногу у тролејбусу на линији 29 пошто је нагазила у полуотворену рупу на поду возила, Ђукановић каже да је дао налог надлежнима у ГСП-у да пажљивије преконтролишу тролејбусе пре него што изађу на улицу.

– Управо зато што су возила просечно стара око седам година потребно је да буду детаљније погледани пре него што се укључе у превоз путника. Поклопац који се померио ретко се скида и служи да би мајстори лакше дошли до ремена за ваздух. У неким старијим тролејбусима није причвршћен и лако може да се помери уколико га путници згазе. То је разлог зашто на њега треба да се обрати посебна пажња – истиче Ђукановић.

У Београду путнике превози 100 тролејбуса од којих је 40 руске производње који су старији од 12 година. Они би одавно завршили на отпаду да неколико пута нису пропали конкурси за набавку нових возила, иако је новац за ову намену био издвојен из градског буџета.

Док надлежни у Скупштини града не купе нових 40 тролејбуса путници седе на исеченим седиштима, слушају лупање врата кад их возач отвори, кувају се јер је у њима температура за неколико степени виша од спољашње. Чак ни широм отворени прозори не успевају да расхладе путнике који све чешће избегавају вожњу тролејбусом.

– Треба имати у виду да су у неким тролејбусима, посебно код старих руских типова ЗИУ, отпорници смештени испод пода, а који при раду возила ослобађају одређену температуру. Из тог разлога је температура у овим возилима виша него у другим – нагласили су ГСП-у.

Како најављују у највећем градском превознику на новим тролејбусима, а такво решење се примењује и на возилима која треба да стигну, отпорници су на крову тролејбуса тако да температуру која се ослобађа при раду, путници не осећају. Како буду пристизала нова возила, стари тролејбуси биће повучени из саобраћаја.

Д. Спаловић
[објављено: 05.07.2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Trolejbusi-neudobni-ali-bezbedni.sr.html

Senke":3m8lic0p je napisao(la):
Grad u Švajcarskoj o kom sam govorio a je ukinuo trole je Bazel.
Као што рекох, мудри људи :)
 
ma samo da nam poklone ta vozila da se rešimo sovjetskih tj ruskih krševa. Nikada mi nije bilo jasno što su kupovali ZIU kada je i Ikarbus tj Ikarus 80tih ima olje trole u ponudi.
 
Ambassador":3t9ec2qt je napisao(la):
Влада":3t9ec2qt je napisao(la):
Senke":3t9ec2qt je napisao(la):
Grad u Švajcarskoj o kom sam govorio a je ukinuo trole je Bazel.
Као што рекох, мудри људи :)
Ah, ti Švajcarci, ne znaju šta je zabava. :kafa:
bash... kad bi samo jedan gradjanin svajcarske osetio kakav krasan nadrazaj i divnu masazu guznih misica, vertebralne hrskavice i mozdane kore sa sve okularnim sklopom ove mashine mogu da pruze kada se sedne na sediste blizu onog vraga sto zadrnda, verujem da bi odmah vratili sistem i otkupili nase stare trole
 
Senke":37wnsjqy je napisao(la):
ma samo da nam poklone ta vozila da se rešimo sovjetskih tj ruskih krševa. Nikada mi nije bilo jasno što su kupovali ZIU kada je i Ikarbus tj Ikarus 80tih ima olje trole u ponudi.
pa bila je neka prica da je onaj metro sto je isprojektovan jos 80tih trebalo da se gradi ruskim parama zbog duga... posto su se gospoda opredelila za tramvaj, a i ostale ljubazne (one najljubaznije naravno) clanice nase zajednicke drzave su se pobunile, verovatno je ostalo nesto od toga da se dobiju beplatne trole, a pare od kajmaka se ubiraju danas, a ubirale su se i tad sigurno (placa preduzetje) :) tako nekako ja shvatam taj posao.
 
Rusi su reki ili da bam apravimo metro u Bg ili da Sfrj dobije avione.
Inače dobre trole su skroz nečujene Graf & stiff (2 takve voze u Beogradu garazni brojevi 53 i 59)
Hess pravi odlične trole.
U cirihu voze Mercedesove Trole.
Trlolejbus je super ako nije ruski.
 
Potrebna su velika ulaganja, ali o tome se cuti. Osim novih vozila kompletnu mrezu treba menjati... Treba izgraditi i mrezu i terminus na Dorcolu...
 
Statistika o broju trolejbusa
Izvor: "60 godina trolejbusa u Beogradu"
ZIU 682 (B, B1, G, G1)................43
ZIU 682 B-10..............................30
ZIU 682 G-016............................15
TROLZA 62052-01.......................12
TROLZA 5275-05.........................1
TRANS-ALFA VMZ 5298 (375).......1
BELKOMUNMAŠ AKSM 20101........10
BELKOMUNMAŠ AKSM 333............12
BELKOMUNMAŠ AKSM..................10
GRAF & STIFT OAF GSE 112 M11...2
GRAF & STIFT OAF GSE 112 M16...3
UKUPNO 139
STANJE: 2007. Godina
 
Svako ko prolazi barem jednom dnevno kroz centar grada može da posvedoči da trolejbusi unose haos i pometnju u saobraćaj a njihovi kvarovi SVAKODNEVNO izazivaju višesatne zastoje u najprometnijim ulicama.

Primer od juče: nestalo je struje (samo na trolejbuskoj mreži, koliko sam mogao da primetim) u centru. Ogroman broj trolejbusa stajao je zaglavljen na potesu od Kolarčeve ulice do Studentskog trga. Saobraćaj je bio u totalnom kolapsu u pravcu od Slavije do Trga republike. Bio sam u taksiju, i trebalo nam je pola sata da stignemo od Beograđanke do Trga republike.

Primer od pre dve nedelje: pokvario se trolejbus na uglu Žičke i Branka Krsmanovića (Crveni krst). Totalni kolaps u Žičkoj, trolejbusu u kome sam ja bio je trebalo skoro pola sata da prođe kroz Žičku (koja je inače dugačka par stotina metara).

Ovakvih primera je bezbroj - pitajte svakog taksistu šta misli o trolama, biće sve jasno.

Inače, pre par godina, tokom rekonstrukcije Mekenzijeve i 14. decembra, umesto trola su radili autobusi, koji su saobraćali Njegoševom. Troli na liniji 22 obično treba između pola sata i 45 minuta od Kruševačke do Terazija; autobusu koji je išao umesto te trole, uprkos činjenici da je trasa bila nešto duža i ulice slabije prilagođene gradskom saobraćaju, nikada nije trebalo više od 20 minuta.

UKINUTI TROLEJBUSE ODMAH I UVESTI AUTOBUSE NA BIODIZEL.
 
Vrh