Da GSP uzima elektrobuse pa još i da razumem. Ali da podržavate to da Strela uzme ceo jedan pogon, nikad neću razumeti. Tako da ne morate ništa da pišete.
Al otkud to da uzima pogon kao takav. Čak i da dobiju trolejbuske linije u nekom trenutku, a mi uzmemo neke druge nove sa električnim autobusima, to uopšte ne znači da će oni da preuzmu SP Dorćol. Ne mogu da tvrdim tako nešto na osnovu ničega trenutno. To sve što se ovde piše jesu samo teorije kao takve. Ne možeš pokrenuti štrajk na osnovu toga. Šta misliš kakve sve priče kruže po firmi za 15 godina koliko sam tamo. U vreme dolaska ovih BKM trolejbusa išla je priča da će se mreža seliti u Niš, a da će nama dati nešto drugo u kompenzaciju, pa je nedugo posle toga usledila prva nabavka električnih autobusa. Gašenje trolejbuskog podsistema kao takva priča, apsolutno je postojala i u Đilasovo vreme. Izmeštanje SP Novi Beograd isto tako, a o gašenju pogona Zemun tek, pa evo ništa još. Takođe, priča stara minimum 15 godina. Pa do skoro ste pisali kako će komplet Zemun biti prebačen u Novi Beograd, na šta sam ja odgovarao da od toga nema ništa za sad, i jel se desilo na kraju? Skakaćemo pet godina unapred na osnovu nekog osećaja. I najavljena je nabavka električnih autobusa lex specialis-om za GSP, kao i izgradnja novog pogona kod Surčina. Ni tome ne verujem 100% dok se ne krene realizacija. Isto tako ne mogu da verujem da će se Strela tek tako useliti u SP Dorćol na osnovu raznih teorija. Nisu ni prve ni poslednje sigurno.
Ali to je uvod u gašenje GSP-a. Meni da ovo urade, je*** bih im mater svima komplet. Bez zezanja. Ko garantuje da sutra neće da šutnu GSP vozače i dovedu svoje strance, ako preuzmu ceo jedan pogon. Mislim nije mi realno ovo razmišljanje, iako smo se do sada u većini stvari saglasili.
Opet, zašto uvod u gašenje GSP-a. Već sam ispisao gore. Ništa realno nije u najavi trenutno, niti tako nešto može da se desi preko noći. Gašenje subotičkog javnog preduzeća jeste presedan, al to je minijatura u poređenju sa GSP-om. Nikakvo gašenje nam ne preti trenutno, niti je aktuelna priča o privatizaciji SP Dorćol.
@Užice
GSP ne kuburi sa vozačima po prvi put posle dugog niza godina. To je prvo, drugo 100 i 200 od 5132 trenutno zaposlena nikako ne mogu da blokiraju pogon, jer je taj sveukupni javašluk i doveo zemlju u stanje teške anarhije. Rekao sam da neću više da pišem o tome. Zgadila mi se ta tematika. Ako smo u demokratskom društvu, ne može manjina da odlučuje u ime svih, i da svoju volju nameće silom. Red i opet red mora da postoji, ma ko bio na vlasti.
I ponavljam ti, ti to što pišeš apsolutno ne treba toliko da interesuje zaposlene u GSP-u, jer njih pre svega treba da zanima njihovo radno mesto, i uopšte uposlenost i poslovanje firme kao celine, a ne da se oni bave cenom infrastrukture i tipovima vozila koja će im biti data na upravljanje i eksploataciju. To prvo veliku većinu ljudi ne zanima. Niti mogu da znaju sve što mi znamo sa tehničkog aspekta, a realno mnogo šta ne znamo ni mi, niti imaju legitimitet da svi redom istupaju, jer za takve stvari potrebna je valjda i neka škola, zvanje, struka. Ti sad kad bi mogao da ispitaš sve stanovnike ovoga grada, pa 5% ne bi bilo briga dal će ovde voziti trolejbusi, električni autobusi ili oni na metan. To i treba da pričaju profesori, i uopšte struka, ne studenti, jer student nije nužno diplomirani inženjer. I to ne da se obraćaju GSP-u, nego isključivo gradu Beogradu. Vozači i ostali zaposleni u firmi, sigurno da neće imati organizacionu moć, niti mogućnost da se bore za ostanak trolejbuskog podsistema. Grad je i ranije vukao više i manje nerazumne poteze, al opet zavisi iz čije perspektive se to posmatra. Obični radnici, kojima to i nije struka, ne treba time da se bave. To treba da se rešava na višem nivou od GSP-a kao firme, koja je po ko zna koji put, operater u javnom prevozu grada Beograda, odnosno javno dobro ovog grada, tako da postupa i radi onako kako mu odredi njegov osnivač. To smo postali upravo u vreme Dragana Đilasa 2011 godine. Ne učestvujemo realno u uređivanju i planiranju bilo čega vezano za javni prevoz, a ovamo se od GSP-a očekuje da blokadom sopstvenih pogona spasava trolejbuse, iako svaki, al i najmanji dinar sa sve potrebnim sredstvima za rad dobija od Grada. Sutra mogu da nas privatizuju ako im se to bude htelo, ma kome to bilo ili ne bilo u interesu, a pregovorima navodno došli do 100 električnih autobusa, pa treba radnici te iste firme da pljunu na to, jer eto mi ovde imamo teorije. Propašćemo ako dobijemo električne autobuse umesto trolejbusa. Logika na mestu. Ako krenu sa tim najgorim scenariom, onda može da se priča o nekoj borbi za prava prevashodno radnika, kao i za opstanak preduzeća, a ne za opstanak trolejbusa. Kao što rekoh, to treba da se rešava na mnogo višem nivou, nego što je GSP kao preduzeće.