Šta je novo?

Trolejbusi

Ali to je uvod u gašenje GSP-a. Meni da ovo urade, je*** bih im mater svima komplet. Bez zezanja. Ko garantuje da sutra neće da šutnu GSP vozače i dovedu svoje strance, ako preuzmu ceo jedan pogon. Mislim nije mi realno ovo razmišljanje, iako smo se do sada u većini stvari saglasili.
Kako je gašenje Gsp-a ako ćeš umesto 100 trolejbusa i pogona Dorćol dobiti 100 elektrobusa i novi depo verovatno u Surčinu?
Kesha i ja ovde pričamo 100 puta neke stvari vezano za radnike i radnička prava jer smo obojica radili, ili radimo u državnoj firmi i znamo kako to funkcioniše, ali većina vas očigledno ne želi, ili ne može da shvati neke stvari.
 
Kakva radnička prava ako privatnik uzme ceo jedan sistem? Razumeo bih da GSP uzme električne autobuse, ali ovo ne razumem. Na osnovu čega će zaposleni da ostanu u privatnoj firmi? Evo celo veče razmišljam i nije mi jasno. Ako strela uzme Dorćol, ko garantuje zaposlenima da će da ostanu? Privatniku treba minimum osoblja, po mogućstvu vozači koji će da rade dve smene dnevno za 1,2 plate.
 
Da dodatno objasnim. Kad su oteli linije GSP-u i dali privatnicima, te linije sada voze vozači koji rade kod privatnika. Na čemu zasnivate to da bi dorćolski vozači ostali u Streli kada otme Dorćol? To me zanima.
 
Juče je bilo 5 godina od kada smo uspeli da protestima vratimo trolu 28 koju je ukinuo Vesić.
Tada smo protestovali prelaženjem pešačkih prelaza u Vasinoj koji je i današnji metod borbe.
Dok ovo pišem, Šapić pokušava da ukine ceo trolejbuski podsistem u Beogradu.
Ne damo trole!!!
vratimo trolu 28 novembar 2019.jpg
 
Da GSP uzima elektrobuse pa još i da razumem. Ali da podržavate to da Strela uzme ceo jedan pogon, nikad neću razumeti. Tako da ne morate ništa da pišete.
Al otkud to da uzima pogon kao takav. Čak i da dobiju trolejbuske linije u nekom trenutku, a mi uzmemo neke druge nove sa električnim autobusima, to uopšte ne znači da će oni da preuzmu SP Dorćol. Ne mogu da tvrdim tako nešto na osnovu ničega trenutno. To sve što se ovde piše jesu samo teorije kao takve. Ne možeš pokrenuti štrajk na osnovu toga. Šta misliš kakve sve priče kruže po firmi za 15 godina koliko sam tamo. U vreme dolaska ovih BKM trolejbusa išla je priča da će se mreža seliti u Niš, a da će nama dati nešto drugo u kompenzaciju, pa je nedugo posle toga usledila prva nabavka električnih autobusa. Gašenje trolejbuskog podsistema kao takva priča, apsolutno je postojala i u Đilasovo vreme. Izmeštanje SP Novi Beograd isto tako, a o gašenju pogona Zemun tek, pa evo ništa još. Takođe, priča stara minimum 15 godina. Pa do skoro ste pisali kako će komplet Zemun biti prebačen u Novi Beograd, na šta sam ja odgovarao da od toga nema ništa za sad, i jel se desilo na kraju? Skakaćemo pet godina unapred na osnovu nekog osećaja. I najavljena je nabavka električnih autobusa lex specialis-om za GSP, kao i izgradnja novog pogona kod Surčina. Ni tome ne verujem 100% dok se ne krene realizacija. Isto tako ne mogu da verujem da će se Strela tek tako useliti u SP Dorćol na osnovu raznih teorija. Nisu ni prve ni poslednje sigurno.
Ali to je uvod u gašenje GSP-a. Meni da ovo urade, je*** bih im mater svima komplet. Bez zezanja. Ko garantuje da sutra neće da šutnu GSP vozače i dovedu svoje strance, ako preuzmu ceo jedan pogon. Mislim nije mi realno ovo razmišljanje, iako smo se do sada u većini stvari saglasili.
Opet, zašto uvod u gašenje GSP-a. Već sam ispisao gore. Ništa realno nije u najavi trenutno, niti tako nešto može da se desi preko noći. Gašenje subotičkog javnog preduzeća jeste presedan, al to je minijatura u poređenju sa GSP-om. Nikakvo gašenje nam ne preti trenutno, niti je aktuelna priča o privatizaciji SP Dorćol.
@Užice
GSP ne kuburi sa vozačima po prvi put posle dugog niza godina. To je prvo, drugo 100 i 200 od 5132 trenutno zaposlena nikako ne mogu da blokiraju pogon, jer je taj sveukupni javašluk i doveo zemlju u stanje teške anarhije. Rekao sam da neću više da pišem o tome. Zgadila mi se ta tematika. Ako smo u demokratskom društvu, ne može manjina da odlučuje u ime svih, i da svoju volju nameće silom. Red i opet red mora da postoji, ma ko bio na vlasti.
I ponavljam ti, ti to što pišeš apsolutno ne treba toliko da interesuje zaposlene u GSP-u, jer njih pre svega treba da zanima njihovo radno mesto, i uopšte uposlenost i poslovanje firme kao celine, a ne da se oni bave cenom infrastrukture i tipovima vozila koja će im biti data na upravljanje i eksploataciju. To prvo veliku većinu ljudi ne zanima. Niti mogu da znaju sve što mi znamo sa tehničkog aspekta, a realno mnogo šta ne znamo ni mi, niti imaju legitimitet da svi redom istupaju, jer za takve stvari potrebna je valjda i neka škola, zvanje, struka. Ti sad kad bi mogao da ispitaš sve stanovnike ovoga grada, pa 5% ne bi bilo briga dal će ovde voziti trolejbusi, električni autobusi ili oni na metan. To i treba da pričaju profesori, i uopšte struka, ne studenti, jer student nije nužno diplomirani inženjer. I to ne da se obraćaju GSP-u, nego isključivo gradu Beogradu. Vozači i ostali zaposleni u firmi, sigurno da neće imati organizacionu moć, niti mogućnost da se bore za ostanak trolejbuskog podsistema. Grad je i ranije vukao više i manje nerazumne poteze, al opet zavisi iz čije perspektive se to posmatra. Obični radnici, kojima to i nije struka, ne treba time da se bave. To treba da se rešava na višem nivou od GSP-a kao firme, koja je po ko zna koji put, operater u javnom prevozu grada Beograda, odnosno javno dobro ovog grada, tako da postupa i radi onako kako mu odredi njegov osnivač. To smo postali upravo u vreme Dragana Đilasa 2011 godine. Ne učestvujemo realno u uređivanju i planiranju bilo čega vezano za javni prevoz, a ovamo se od GSP-a očekuje da blokadom sopstvenih pogona spasava trolejbuse, iako svaki, al i najmanji dinar sa sve potrebnim sredstvima za rad dobija od Grada. Sutra mogu da nas privatizuju ako im se to bude htelo, ma kome to bilo ili ne bilo u interesu, a pregovorima navodno došli do 100 električnih autobusa, pa treba radnici te iste firme da pljunu na to, jer eto mi ovde imamo teorije. Propašćemo ako dobijemo električne autobuse umesto trolejbusa. Logika na mestu. Ako krenu sa tim najgorim scenariom, onda može da se priča o nekoj borbi za prava prevashodno radnika, kao i za opstanak preduzeća, a ne za opstanak trolejbusa. Kao što rekoh, to treba da se rešava na mnogo višem nivou, nego što je GSP kao preduzeće.
 
Ja uopšte ne prebacujem tebi ni bilo kome. Ne tražim štrajk ili ne znam šta. Samo mi nije jasna ta nonšalancija. Priča se i to je to. Pa ako se priča postoji ozbiljna mogućnost da se sve to ostvari. Pogon u Surčnu nije zamena za garažu u centru. Jel treba da bus na 21 i 22 izlazi iz Surčina i pegla 20km nulte kilometraže? Ponavljam, ja polako odustajem od javnog prevoza. Ne zato što sam buržuj, nego zato što neću da me voza nepismeni vaterpolista i mafija iz Strele. U njihova vozila sam ušao jednom da bih video na šta liče i to je to. Kad idem trasom koju pokrivaju privatnici, idem kolima ili biciklom. Nekome to možda izgleda ludo. Možda i jeste, ali šta me briga. I dalje imam poverenje samo u firmu u kojoj ti radiš, ali nemam razumevanja za bilo kakva muljanja sa Strelom ili sa bilo kakvim nastavkom takozvanih javno-privatnih partnerstava, što je samo eufemizam za pljačku.
 
Zato što je ovo "Pa šta?!" zemlja sa jednom od najgorih vlasti u ovom veku i ljudi više nikome ne veruju.

Evo sad na reddit serbia vidim temu sa naslovom "da mi ovi kažu da je danas ponedeljak, ne bih im verovao".

Imate i one situacije koje sam opisivao nedavno na temama - kad se desi požar u Beogradu na nekoj napuštenoj lokaciji, svi automatski kažu i misle da je podmetnut. Zašto? Pa zato što Beograđani znaju za 100 slučajeva gde JESTE bio podmetnut. I onda čak i kad se nekad desi da nije podmetnut nego je nesreća, niko neće verovati i svi će optuživati SNS i njegove investitorske kauboje i kriminalčine.

Eto dotle smo došli kao društvo.

Prvo je bilo "Pa šta?!" Onda apsurdizacija ("nije šija nego vrat, nismo mi rušili nego neki tamo s fantomkama"). I sad je stadijum da im niko ništa više ne veruje.

Za to treba zahvaliti SNS ološu.
I ni ja im ništa ne verujem i ništa ne isključujem. Maltene šta god da čujem, više me ne iznenađuje. Ovo je zemlja ludila i apsurda.
 
Poslednja izmena:
Propašćemo ako dobijemo električne autobuse umesto trolejbusa. Logika na mestu.
Nećemo baš propasti ni ako nam umesto 3 zauvek ostane linija 3A, samo što će javni prevoz biti još gori nego što je danas, a već je među najgorima na starom kontinentu pa i u našem okruženju. Baš sam negde i pročitao da će polovina od tih 100 e-buseva koje planiraju da kupe biti sa superkondenzatorima, dakle moraće da se pune na svakoj okretnici, gubiće po 10 minuta i imaće vrlo ograničen radijus kretanja. Pošto će se uvoditi nove e-linije od Beograda na Vodi, Bloka 20 i Ustaničke do surčinskog cirkusa, preostalih 50 dalekodometnih baterijskih vozila otpada na to, a za ex trolejbuske linije ostaje svega 50 kratkodometnih igračaka kakve nam već voze na EKO-1 i EKO-2. Kako misle da sa njima zamene duge linije kao što su 40, 41 i 29, koje još voze po izrazito neravnom terenu ? Mislim da će na kraju umesto električnih na te linije staviti neki običan autobuski solo krš, možda Higer na dizel koji ima još manji kapacitet od današnjih solo trolejbusa. Zar će ih neki njihov "novinar" na konferenciji pitati zašto su 2-3 godine ranije obećavali nešto drugo? Ne pitaju ih ni za laži od pre 2 dana.
 
Poslednja izmena:
Pozdrav za sve članove Samostalnog sindikata i Sindikata radnika zaposlenih. Znamo koliko se borite protiv otimanja linija i privatizacije GSP-a i linija koje obavlja, kao i za radnička prava, a pogotovu trolejbuski podsistem i Dorćol, ne morate da pišete ovde i po mrežama. Ko vas ne zna skupo bi vas platio.


sindikalni sat gsp.jpg
 
100 električnih autobusa za Expo je samo izgovor i kupovina vremena da se amortizuje gašenje trolejbuskog podsistema. Rad ovih vozila na postojećim trolejbuskim linijama je debakl u najavi. Od trolejbusa nemamo ekološkiji, pouzdaniji i ekonomičniji sistem prevoza. Zahtev treba da bude samo jedan i da se istraje u njemu - tražiti Studiju sa Saobraćajnog fakulteta o opravdanosti kupovine 100 novih trolejbusa (80solo i 20zglobnih) i da to služi kao stručni dokaz u svim daljim raspravama. Ovo ostalo je sve suludo, skrenuli ste pogrešno na raskrsnici pa sad tražite pravi put-budalaština. Da budem jasan: trolejbus, trolejbus i trolejbus i samo stručni argumenti.
 
Od trolejbusa nemamo ekološkiji, pouzdaniji i ekonomičniji sistem prevoza. Zahtev treba da bude samo jedan i da se istraje u njemu - tražiti Studiju sa Saobraćajnog fakulteta o opravdanosti kupovine 100 novih trolejbusa (80solo i 20zglobnih) i da to služi kao stručni dokaz u svim daljim raspravama.
Upravo ovo. Zbog "zašto bi se radnici bunili ako dobiju novo", "ide plata", "ćuti, može gore", "deca u Africi gladna a ti se žališ", smo baš ovde gde smo i nećemo se pomeriti. Čak štaviše, idemo u gore iz dana u dan.

Kad vam dođe iz dupeta u glavu da treba da se borite za ono što vam pripada, a da to nije samo plata prvog u mesecu, biće kasno. Stoga građanska borba i protest, jer GSP prvi pripada svima nama. Strela ne, niti nas interesuje.
 
Upravo ovo. Zbog "zašto bi se radnici bunili ako dobiju novo", "ide plata", "ćuti, može gore", "deca u Africi gladna a ti se žališ", smo baš ovde gde smo i nećemo se pomeriti. Čak štaviše, idemo u gore iz dana u dan.

Kad vam dođe iz dupeta u glavu da treba da se borite za ono što vam pripada, a da to nije samo plata prvog u mesecu, biće kasno. Stoga građanska borba i protest, jer GSP prvi pripada svima nama. Strela ne, niti nas interesuje.
Nekako mi se čini da su radnici GSPa najmanje spremni za bilo kakvu pobunu, odnosno kao da čekaju da se neko za njih bori. Stali su delom onda uz studente, kada se njihova situacija rešila, nestali su.
 
Druže, to je sve jasno, ali od sedenja i kukanja nema ništa. Vi kao udruženje stupite u kontakt sa Saobraćajnim fakultetom-Katedrom za Javni gradski prevoz putnika, videti koliko bi to koštalo (nadam se da će ponuditi "ekonomsku" cenu) a troškove podmiriti putem donacija-mi prvi sa foruma da se udružimo i učestvujemo o regularnosti i transparentnosti neću da trošim reči. Kada bude urađena studija, poslati na mail svima kome treba i kome bi moglo da treba, odštampati i zalepiti po stajalištima što može-suštinu, mediji i td.. Kontaktirao bi i "Beograd na vodi" sa predlogom da e busevi sa Expa budu angažovani na svim linijama koje tamo gravitiraju što bi se njima sigurno svidelo, pa neka "poguraju" i oni malo, imaju uticaja sigurno, znam da shvatate šta hoću da kažem. Ima ideja dosta na tu temu, ali korak po korak. Udruženje treba da bude nosioc svega, nema ko drugi igramo sa onim što imamo. Pa tamo od oktobra kada prođu odmori, spremno krenuti u kampanju. Cilj kampanje - kvalitetniji i održiviji javni prevoz, politike ne sme da bude ni u najavi.
 
Druže, to je sve jasno, ali od sedenja i kukanja nema ništa. Vi kao udruženje stupite u kontakt sa Saobraćajnim fakultetom-Katedrom za Javni gradski prevoz putnika, videti koliko bi to koštalo (nadam se da će ponuditi "ekonomsku" cenu) a troškove podmiriti putem donacija-mi prvi sa foruma da se udružimo i učestvujemo o regularnosti i transparentnosti neću da trošim reči. Kada bude urađena studija, poslati na mail svima kome treba i kome bi moglo da treba, odštampati i zalepiti po stajalištima što može-suštinu, mediji i td.. Kontaktirao bi i "Beograd na vodi" sa predlogom da e busevi sa Expa budu angažovani na svim linijama koje tamo gravitiraju što bi se njima sigurno svidelo, pa neka "poguraju" i oni malo, imaju uticaja sigurno, znam da shvatate šta hoću da kažem. Ima ideja dosta na tu temu, ali korak po korak. Udruženje treba da bude nosioc svega, nema ko drugi igramo sa onim što imamo. Pa tamo od oktobra kada prođu odmori, spremno krenuti u kampanju. Cilj kampanje - kvalitetniji i održiviji javni prevoz, politike ne sme da bude ni u najavi.
E ovo su realni predlozi, a ne kmečanje na forumu i upiranje prsta u vozače i sindikate gsp-a.
Znate li priču iz Berlina kada su hteli da ukinu dabl-dekere nakon povlačenja Manova? E tada su se građani Berlina pobunili i tražili da se kupe novi dabl-dekeri zbog njihove istorije i tradicije u Berlinu. Pod pritiskom građana, Berlin je kupio Alexander Dennis dabl-dekere i oni dan danas saobraćaju ulicama Berlina.
 
Što, pa ništa se još nije desilo. Ako nam posao ostane u istom obimu nije nikakva kapitulacija. Na kraju, možda ispadne i nešto dobro iz svega toga. Mislim, pored trolejbuskih linija biće očigledno uvedeno još ovih EKO linija. Ne kažem da je to sad nešto neverovatno sjajno, al i postojeće nisu uopšte beskorisne, s tim što bi EKO1 mogao da ide i češće. Mogli bi, doduše, normalno da ih numerišu. Žao mi je trola, al ako je Grad zapeo za to, ne može tu GSP ništa. Samo ako ugroze ljudima posao. A po svemu što do sada kruži od i priča i planova, barem za sad ne izgleda izvesno da će GSP-u biti umanjen obim posla.
Капитулација је поклонити погон у центру града привазнику и укинути читав један систем.
Да се ради о екологији, мењали би дизел аутобусе са аутобусима на батерије. Овако се ради о грабежу локација.
ГСП је предузеће без кичме и интегритета, али као и сва јавна предузеће код нас.
 
Druže, to je sve jasno, ali od sedenja i kukanja nema ništa. Vi kao udruženje stupite u kontakt sa Saobraćajnim fakultetom-Katedrom za Javni gradski prevoz putnika, videti koliko bi to koštalo (nadam se da će ponuditi "ekonomsku" cenu) a troškove podmiriti putem donacija-mi prvi sa foruma da se udružimo i učestvujemo o regularnosti i transparentnosti neću da trošim reči. Kada bude urađena studija, poslati na mail svima kome treba i kome bi moglo da treba, odštampati i zalepiti po stajalištima što može-suštinu, mediji i td..
Sramota me je da kažem, ali ja sam završio Saobraćajni fakultet, i moram da skrenem pažnju na to da zbog lanaca politike, tamo struku nećete naći, na žalost. Dok se na Mašinskom fakultetu, pa čak i na nekim fakultetima društvenih nauka održane tribine o trolejbusima u januaru ove godine, na Saobraćajnom fakultetu je otkazana jednim telefonskim pozivom Slavena Tice, političkog preletača i bosanske pasuće domaće životinje, koja bezkaratkternu profesorsku masu drži za onu stvar.

Ono što je najgore, to je da ni studenti Saobraćajnog fakulteta nisu hteli da se suprotstave takvoj odluci profesora, iako su realno imali političku moć.

Vezano za ekonomsku cenu, preko svojih kontakata iz GSP koji su mi dali realne ulazne podatke, došao sam do granice ekonomske opravdanosti trolejbusa u odnosu na autobus pri preko 1200-1400 putnika na sat u jednom smeru u vršnom satu, pri čemu što je transportni pravac zagušeniji, i sporiji, ili što je teren strmiji, to trolejbus pokazuje više prednosti. Za baš elektrobus, to je i dalje skuplje od autobusa, a od trolejbusa je jeftinije jedino u varijantama kada je baš proređen transportni pravac (recimo prigrad).

U našem slučaju, kao skupa tehnologija, elektrobus ne treba da ima široku primenu, ali da da se formira i razvija tehnička baza za isti za eventualni prelazak na tu tehnologiju kada i ako postane dovoljno jeftina po putničkom kilometru.
 
Ето добра идеја, електробуси на Сремским линијама (600 и 700).
 
Kako je gašenje Gsp-a ako ćeš umesto 100 trolejbusa i pogona Dorćol dobiti 100 elektrobusa i novi depo verovatno u Surčinu?
Kesha i ja ovde pričamo 100 puta neke stvari vezano za radnike i radnička prava jer smo obojica radili, ili radimo u državnoj firmi i znamo kako to funkcioniše, ali većina vas očigledno ne želi, ili ne može da shvati neke stvari.
Problem je što privatnik uzima elektro buseve. Streli već stiglo 15. Sta je za njih 100 komada kad su uzeli 70 % Beograda
 
Vrh