Šta je novo?

Trolejbusi

20250626_123250(0).jpg
 
Posle EXPO-a se ti elektrobusevi prebacuju na trole i to je to. Ugašen je trolejbuski podsistem. Grad zahvaljujući alavosti Šapića i SNS, SPS i SRS kamarile nema ni da isplati plate redovno, a kamoli da kupuje nova vozila u narednih ko zna koliko godina.
 
Posle EXPO-a se ti elektrobusevi prebacuju na trole i to je to. Ugašen je trolejbuski podsistem. Grad zahvaljujući alavosti Šapića i SNS, SPS i SRS kamarile nema ni da isplati plate redovno, a kamoli da kupuje nova vozila u narednih ko zna koliko godina.
Procitaj tekst, 50 elektrobusa ostaje na Expo linijama, a 50 će biti za neke nove Eko linije. Nijedan elektrobus Gsp-a nije planiran za trolejbuske linije i to sve govori. Jedna od stvari koja me raduje je potpuna rekonstrukcija Ustaničke posle 100 godina i odatle ćemo imati liniju do Expo-a.
 
Pogledajte prilog 242688
Neko je prokleo trole. Nisu se proslavile na današnjem izlasku posle dužeg vremena.
Nisu, 2031 je vrlo brzo crkla, to sam slikao. Kasnije kad sam se vozio od Banjice do Zvezdare usputno sam video bar pet troli koje su crkle. U svakom slučaju bio im je loš dan danas. Ali obično svi kad se vrate na posao nakon odmora bude im loš početak. Nadam se da će sutra imati više sreće
 
Poverenje u trolejbuse je veoma nisko od korisnika gradskog prevoza u Beogradu. Ovo slanje trolejbusa će samo još više da sroza to poverenje putnika i pošto Šapić neće ni dinara uložiti u trolejbuse je zapravo prethodnica uvođenja elektrobuseva sa Expo linija. I da, elekrobusevi će biti prebačeni sa Expo linija i time će biti ugašen sistem. Sve je to perfidno smišljeno kao alternativna opcija kada već Strela nije prošla.
 
Poverenje u trolejbuse je veoma nisko od korisnika gradskog prevoza u Beogradu. Ovo slanje trolejbusa će samo još više da sroza to poverenje putnika i pošto Šapić neće ni dinara uložiti u trolejbuse je zapravo prethodnica uvođenja elektrobuseva sa Expo linija. I da, elekrobusevi će biti prebačeni sa Expo linija i time će biti ugašen sistem. Sve je to perfidno smišljeno kao alternativna opcija kada već Strela nije prošla.
Videćemo kako Strela nije prošla😏
 
Poverenje u trolejbuse je veoma nisko od korisnika gradskog prevoza u Beogradu. Ovo slanje trolejbusa će samo još više da sroza to poverenje putnika i pošto Šapić neće ni dinara uložiti u trolejbuse je zapravo prethodnica uvođenja elektrobuseva sa Expo linija. I da, elekrobusevi će biti prebačeni sa Expo linija i time će biti ugašen sistem. Sve je to perfidno smišljeno kao alternativna opcija kada već Strela nije prošla.
Pa nismo valjda odjednom odustali od protesta? Dok se mreža ne uništi ništa nije gotovo.
 
Pa nismo valjda odjednom odustali od protesta? Dok se mreža ne uništi ništa nije gotovo.
Nismo odustali od protesta, ali ih nije bilo neko vreme. Mreža je najmanji problem da se skine. Trenutnim nabavkama elektro buseva za EXPO i zaduživanjem za sva vozila GSP-a osim trola praktično gase trolejbuski podsistem. Može da stoji mreža i 5 godina, ali ovim tempom trole neće izdražti još neku godinu a vidi se da su jadne na izdisaju. Opet, Šapićeva gradska SNS, SPS, SRS vlast to radi perfidno i šalje te nesrećne trole na ulice kako bi što manje putnika gledali na trolejbuse kao ekološki, održiv i udoban način javnog prevoza.

Borba nije gotova, ali svako zna da nema govora o protestu tokom jula i avgusta. To ne znači da nećemo raditi tokom leta, tu smo u akciji non stop.
 
Poslednja izmena:
Zašto kao neko ko je do sad bio ozbiljan ignorišeš činjenicu da je Strela kupila elektrobuse i to itekako luksuzna vozila marke Yutong U12 koji se voze po celoj Evropi i koji su 99% predviđeni kao zamena za trolejbuse. Imaju autonomiju oko 450-500km, kožna sedišta za vozača, kvalitetne tapacire i ne mogu da se porede sa Kinezima i Turcima koji danas voze kod nas.
Takođe setite se reči Šapića gde ni u jednom jedinom trenutku nije odustao od ideje da sve trolejbuske linije preda Streli, što je više puta potvrđeno i rečeno je da će uskoro biti odlučeno da li će biti elektrobusi preko JPP, ili trolejbusi ili elektrobusi preko Gsp-a.
Na kraju krajeva i ja sam ispao naivan, uz mnoge druge kad smo mislili da se odustalo od JPP, oni su samo pravili plan kako da sve to odrade, a da Gsp ne izgubi polaske i dobije neki vid kompenzacije, a to će ići kroz Expo i vrlo moguće posle Expa neke linije poput Eko 3, Eko 4, Eko 5 itd.
 
Elektrobusevi Strele služe da zamene njihove autobuse jer odlukom grada Beograda 20% više subvencije se dobija za E-vozila. JPP Strele za trolejbuse je otpao, ali zamena trola elektrobusevima preko EXPO šeme nije odustala.
 
Nismo odustali od protesta, ali ih nije bilo neko vreme. Mreža je najmanji problem da se skine. Trenutnim nabavkama elektro buseva za EXPO i zaduživanjem za sva vozila GSP-a osim trola praktično gase trolejbuski podsistem. Može da stoji mreža i 5 godina, ali ovim tempom trole neće izdražti još neku godinu a vidi se da su jadne na izdisaju. Opet, Šapićeva gradska SNS, SPS, SRS vlast to radi perfidno i šalje te nesrećne trole na ulice kako bi što manje putnika gledali na trolejbuse kao ekološki, održiv i udoban način javnog prevoza.

Borba nije gotova, ali svako zna da nema govora o protestu tokom jula i avgusta. To ne znači da nećemo raditi tokom leta, tu smo u akciji non stop.
Naravno da nije gotovo i zato me zanima šta se kod tebe promenilo u međuvremenu. Uvek si imao optimistične poruke i govorio da ne brinemo oko ukidanja i da se sigurno odustalo od toga, a sad odjednom prosto prihvataš da je to to. Mislim da svi koji smo se borili na početku godine idalje imamo volju i energiju da borbu nastavimo. A do kraja Expa ima dosta vremena i svašta može da se promeni to tada.
 
Elektrobusevi Strele služe da zamene njihove autobuse jer odlukom grada Beograda 20% više subvencije se dobija za E-vozila. JPP Strele za trolejbuse je otpao, ali zamena trola elektrobusevima preko EXPO šeme nije odustala.
I misliš da će oni zbog toga da kupe vozila od preko pola miliona evra, koja su skuplja nego zglobni Citaro. Takođe Strela drži linije sa ogromnom kilometražom i ta električna vozila ne bi mogla da rade na 90% solo linija koje drži i mogli bi da rade eventualno na nekim linijama sa slabijom kilometražom. Subvenciju su imali na svim ugovorima, pa se niko nije odlucio za elektro vozila osim Ćurdića koji je morao da ih uzme, da ne bi izgubio 79 jer ulazi u Zonu 1 gde privatnik može da vozi samo pod uslovom da kupi električna vozila. A znamo i da Strela traži cifru od oko milijardu evra na ugovor od 20 godina za elektro vozila i da oni neće kupovati ta vozila ako nisu masno plaćeni.
Takođe ta vozila za Expo nisu dovoljna da zamene trole jer 15 dvozgloba odmah otpada od tih 100 vozila i još 10 otpada kao zamena za Higere za Eko 1. Ostaješ na 75 vozila od kojih najmanje pola moraš da ostaviš na novim linijama do Expo-a jer će biti izgrađeni novi pantografi na 6 okretnica od kojih nijedna nije vezana za okretnice trolejbuskih linija. Znači 2028 bi mogao da pokriješ tek nekih 20-30 trolejbuskih polazaka sa tim novim vozilima za Expo, a svi znamo da trole ne mogu da rade još dugo.
 
Vrh