Зар се стварно више исплати пуњење дизел агрегатом него преко електро мреже?
Naravno da se ne isplati. Problem je što im se depo nalazi na javnom zemljištu, u zgradi koja je izgrađena bez građevinske dozvole.
Imaoci prava korišćenja su, između ostalih, Vodovod i Zelenilo, tako da pretpostavljam da je parcela nije ni zamišljena da bude depo, već zelena površina.
Ćurdić i Tamnava trans čiji su depoi na parceli naravno nisu imaoci prava korišćenja.
Eto zbog toga ne mogu da dobiju priključak.
Тачно, пуњачи за кинеске електробусе имају засебне трафое. Значи у пракси, више трафоа треба за електробусе него за троле.
Jako pojednostavljeno:
Ako trola troši 16X kWh dnevno za pogon, treba ti prosečna snaga od X kW za napajanje. (16h vožnje dnevno)
Ako elektrobus troši istu količinu energije, treba ti 2X kW za punjenje. (8h punjenja dnevno)
Znači ebus duplo veća snaga.
Napomene:
Red vožnje zapravo traje 20h, usvojio sam 16h kao neko prosečno vreme koje je vozilo u eksploataciji, odnosno 8h u depou.
Pojedinačne snage trolejbusa variraju značajno tokom dana, ali mislim da je opravdano da govorimo o prosečnim vrednostima kada imamo skoro 100 trolejbusa u isto vreme u pogonu.
Pristup sistemu za distribuciju električne energije je danju tri puta skuplji nego noću (1,075/0,358 dinara/kWh), ali je cena kWh red veličine veća od pristupa (trenutno 19 dinara/kWh).