Šta je novo?

Trolejbusi

Juce sam duze vreme boravio na raskrsnici Dobracine i Vasine kud trole skrecu za depo, u periodu kad trole idu za garazu. Ona skretnica je pokvarena i namerno tako ostavljena, i svaka, a bilo je 10ak trola je ili iskocila i kidala mrezu, ili samo nije prebacila , pa su vozaci morali da izlaze da namestaju trole.

S obzirom da je dozvoljen po novom saobracaj kroz Vasinu, stvorila se guzva, narocito iz Dobracine, gde je niz parkiranih skupljih vozila parkiran u desnoj traci, naravno nikad ne dolazi ni pauk ni policija da kaznjava vozila koja zauzimaju celu traku.

Da se covek ispovraca na odvratnost bahatosti i celokupni olos na celu sa onim degenerikom na celu grada.
 
Funckionisanje brze saobraćajnice "Gangul Paša Veliki" u punom sjaju.

Pritom problem nije postojao u Vasinoj, on ga je stvorio, pod izgovorom gužvi u sporednim ulicama koje nigde nikada nisam video.
A u stvari bahata bagatela sada može da se parkira na 50 m od Kneza da bi ispijala kafućino u Peconijevom Boutiqe. 🥱🤡
 
Па где нам је Гангул паша??? Од 25.децембра, дана када је донешена одлука за укидање трола и заменом електричних возила приватника није имао ниједно обраћање, односно конференцију за медије већ скоро месец дана. То ме изненађује, вероватно се уплашио студената као и његове остале партијске колеге.
 
Samo nije 8, nego 12 komada. Ali svakako ovo je stvarno smešno, ma da nije ni iznenađenje onda zašto Streli žele da daju pogon na Dorćolu.
 
Зар се стварно више исплати пуњење дизел агрегатом него преко електро мреже?
 
Pa ako ne želiš ilegalno da se nakačiš na elektromrežu, isplati se. Sa druge strane, nema zime za Strelu. Dozvoljeno im je da u prve tri godine imaju 80% voznog parka obične autobuse.​
 
Зар се стварно више исплати пуњење дизел агрегатом него преко електро мреже?

Da bi punio ovolike autobuse na mrežu moraš da imaš industrijsku i frastrukturu, što znači verovatno investiranje u trafostanicu.
Bus ne može da se puni na produžno kablo
 
Тачно, пуњачи за кинеске електробусе имају засебне трафое. Значи у пракси, више трафоа треба за електробусе него за троле.
 
Зар се стварно више исплати пуњење дизел агрегатом него преко електро мреже?
Naravno da se ne isplati. Problem je što im se depo nalazi na javnom zemljištu, u zgradi koja je izgrađena bez građevinske dozvole.
Imaoci prava korišćenja su, između ostalih, Vodovod i Zelenilo, tako da pretpostavljam da je parcela nije ni zamišljena da bude depo, već zelena površina.
Ćurdić i Tamnava trans čiji su depoi na parceli naravno nisu imaoci prava korišćenja.

Eto zbog toga ne mogu da dobiju priključak.
Тачно, пуњачи за кинеске електробусе имају засебне трафое. Значи у пракси, више трафоа треба за електробусе него за троле.
Jako pojednostavljeno:
Ako trola troši 16X kWh dnevno za pogon, treba ti prosečna snaga od X kW za napajanje. (16h vožnje dnevno)
Ako elektrobus troši istu količinu energije, treba ti 2X kW za punjenje. (8h punjenja dnevno)

Znači ebus duplo veća snaga.

Napomene:
Red vožnje zapravo traje 20h, usvojio sam 16h kao neko prosečno vreme koje je vozilo u eksploataciji, odnosno 8h u depou.
Pojedinačne snage trolejbusa variraju značajno tokom dana, ali mislim da je opravdano da govorimo o prosečnim vrednostima kada imamo skoro 100 trolejbusa u isto vreme u pogonu.
Pristup sistemu za distribuciju električne energije je danju tri puta skuplji nego noću (1,075/0,358 dinara/kWh), ali je cena kWh red veličine veća od pristupa (trenutno 19 dinara/kWh).
 
А то не кошта ништа. И неоптерећује инфраструктуру уопште...

Троле могу рекуперативно да коче (нове троле) тј да део енергије враћају у мрежу. Елктробус то не може да ради. Може хипотетички али то јако скраћује век акуулатора.
Ниска цена пуњења ноћу, није добра апроксимација, јер електробус не може да се вози 16ч двевно. Лети и зими, кад је повећана потрошња он не може ни целу смену да извезе, већ мора да се допуњује.

Тролејбуси троше енергију док су на линији, а електробус се закачи и одједном огромном снагом пуни батерије. То није само два пута разлика како је апроксимирано већ је то 20-50 електробуса ОДЈЕДЈНОМ закачено на линију и пуни се. То је огромна снага која је једновремено потребна.
Имамо тролејбуску мрежу
Немамо станице за пуњење
Тролејбуси мање коштају
Електробуси коштају више
Акумулатор Електробуса мора да се утилизира, Тројелбуси немају такав проблем или ако га имају он је далеко мањи
 
Vrh