Zdravo,
Pripremam još jedan predlog, koji će biti poslat GSP-u iduće sedmice. Lično smatram da ovo nije povoljan trenutak za bilo kakve investicije u nova vozila, a pogotovo ne za JPP. Ranije sam napisao da radim na razvoju elektropogona za strane firme, Imam odličnu saradnju sa BKM-om i CAF-om.
Od septembra GSP-ovi Solarisi se povlače iz upotrebe. Najveći problemi ovih autobusa su remonti DAF-ovih motora, kao i ZF-ovi pogonski mostovi, koji sve češće otkazuju zamornim lomovima, a u poslednje vreme ni menjači ne ostaju imuni na kilometre. Međutim, strukturno se dobro drže (rešetke karoserija, kao i podovi).
Predlog je da se neki Solarisi (njih 40ak je u podobnom stanju) preprave u trolejbuse, korišćenjem Škodine opreme iz rashodovanih BKM-ova. Prepravku uz remont bi radila jedna privatna firma, sa kojom GSP ima dobro iskustvo. Uz prepravku, moja firma bi ponudila i baterije za autonomiju od 10ak km, za 12 vozila. To bi bile ispitne baterije, koje se razvijaju za treću stranu i Gradu bi bile besplatne, u periodu trajanja isitivanja od dve godine. S time da bismo mi slobodno koristili sve vozne podatke iz vozila za svoje potrebe razvoja. Nakon isteka te dve godine, gradu ostaju obični trolejbusi, a trakcione baterije može otkupiti ukoliko želi.
Predlog je čisto tehničke prirode, ako neko ima ideje kako i politički da se podrži neka me kontaktira porukom.
Nećemo se direktno protiviti Gradu. Zamolićemo GSP da utiče na Grad, kako bi se trenutna odluka o zameni trolejbuskog podsistema preispitala, u nekom doglednom roku. Dobićemo podršku Mašinskog fakulteta, uz potenciranje da ovim projektom ostavljamo našoj zemlji i Gradu deo razvoja modernih trakcionih baterija. Takođe, prepravkom i remontom autobusa u moderni trolejbus, donosimo reference i čuvamo kadrove domaćoj firmi. Ovo je mnogo značajnije od kupovine novih vozila. Ubrzano ostajemo bez ljudi koji mogu napraviti autobus, koji se još uvek mogu sakupiti i organizovati. Napominjem da se sve može kupiti, sem znanja, jer se ono stiče generacijama i ako se niz prekine, gubi se stečeno.
Ovim putem Grad i GSP bi stekli iskustvo upotrebe autonomnih trolejbusa i proverili stanje postojeće infrastrukture. Potom se može preispitati i novodoneta strategija.
Ukoliko se Streli žuri, postoji sigurno nekih 7 autobuskih linija, koje su upotrebno lakše od trolejbuskih, a koje se mogu elektrifikovati. Za zemljište na Dorćolu nek se malo strpe. Za dve godine, svašta se može promeniti.