Ja to pričam već godinama ovde, ali džaba. Možda će tebe malo više poslušati, mada ne očekujem previše, sad se već ušlo u zonu deluzija i ekstremnog maštarenja.
Uz to ne kapiraju da ovakva izvoljevanja i preterivanja u zahtevima vode u propast pregovora i borbe.
Dvozglob može imati kraći drugi i treći os. razmak, uz to i prateću na trećoj, a zglob osim u puller konfiguraciji s pratećom može biti kraći (midi) pusher u slučaju da je to predmet tendera. Isto važi i za trole i ostale tipove elektrobusa.
Praktično svi modeli zastupljeni na našem tržištu po prirodi su modularni, te se lako mogu skratiti ili produžiti dodavanjem, izbacivanjem ili promenom dužine modula. Samo što neki s mozgom veličine graška ne mogu da se sete svrhe tendera.
Mislim da bi (po potrebi u kombinaciji sa kraćim pušerima dužine cca 17m) zadovoljili naše potrebe primenom pojedinih rešenja iz inostranstva kao što su bus-friendly trotoarski ivičnjaci na blagom nagibu primenjivi kako u slučaju kružnih tokova malog radijusa, tako i pri rešavanju problema oštrih radijusa raskrsnica, pa i lakat krivina, što se u praksi može videti na primeru
linije 73 u Torinu.
Treba obezbediti mali krug u sredini s ivičnjakom i to ispupčenje koje ne smeta takvom autobusu, ali može dobrano da zaljulja kočijaše (kako u malom gradskom autu s tvrdim vešanjem, tako i u nestabilnom džipu s visokim težištem).
A kod nas na uglu Peka Pavlovića i Miška Jovanovića imaš kuću, tesan trotoar s vertikalnim ivičnjakom i banderu na najgorem mestu. I da kažeš kako je u pitanju nemar, međutim to nije izolovan slučaj, niti je reč o istim preprekama. Kod Kalenića imaš patrljak bez kamenog ivičnjaka gde su natrtili baš žardinjeru za smeće na samom ćošku, a kao da to nije dovoljno raskrsnicu sa obe strane okitili stubićima. I kako da skrene kad mu treba prostora (koliko, vidi
na primeru Varšave)? Očito su bili presrećni što je visokopodni puller bio kompromisno rešenje, pa sad krive višu silu.
Gde može zglob (67, 68, EKO 1) nije viđen kao potreban jer linije krate, iako bi dobro rasteretile 95. Tamo gde postoje alternativne trase (71, 72) isto solo. Na Čukarici sa tešnjim ulicama imaš neke široke, sa velikim radijusima poput Lješke, ali tu ne ide nikakav prevoz (koji se provlači u mnogo lošijim uslovima). Zato u Požeškoj čekaju da se skloni tramvaj ili 52 s ručnim vratima, ili tri solo s automatskim. Beogradskog bataljona je takoreći "linijski parking" pa nek narod planinari, dobro je za kondiciju. Onda Šumice, Medak imaju zglob u Ustaničkoj i na Kružnom putu, ali nemaju na Plavom mostu Ustaničkom. Nego trči u Šumicama na prepun zglob da se ne bi vukao prepunim solo.
O daa, zaboravili dve sitnice - i autobuse i garažu. Em ih ima manje, em više solo, iako ulice nisu ni za njih pa i oni koče (visokopodni solo kraći za metar, s kraćim osovinskim rastojanjem i zadnjim prepustom za po pola metra).
Btw. Nansi je zamenio Bombardier Guided Light Transit
dvozglobnom Hess trolom, kao stvorenom za 30/31 do Medaka 3/Konjarnika.