Šta je novo?

Trolejbusi

Istina, vozio sam solo autobus u auto školi i na mnogo skretanja jedva skreneš solo autobusom, a kamoli ovim dvozglobnim od 25m. Naše ulice nam prosto ne dozvoljavaju ovako nešto.
Ja to pričam već godinama ovde, ali džaba. Možda će tebe malo više poslušati, mada ne očekujem previše, sad se već ušlo u zonu deluzija i ekstremnog maštarenja.

Uz to ne kapiraju da ovakva izvoljevanja i preterivanja u zahtevima vode u propast pregovora i borbe.
 
Сад сам читао ону одлуку града коју је Вучко окачио. Оно је срамота како се манипулише са подацима, кажу да је тролејбуски систем са најстаријим возилима, што није истина с обзиром на старост трамваја.
Такође у документу наводе податке о ценама карата, а укинули су наплату, што је онда ван памети позивати се на то.
A šta kažeš na deo odluke o Javno-privatnom parterstvu za ukidanje trolejbusa i zamenu elektrobusevima gde se pominju prednosti vozila na električni pogon u odnosu na fosilna goriva to jest dizel? Kao da zamenjuju autobuse a ne trolejbuse. Čak su se pozivali i na Parisku deklaraciju UN o smanjenju CO2 emisija što je poseban apsurd. Papir trpi sve.
 
Da malo razmisle, a da je to istina, to bio još jedan baš veliki plus za trolejbuse, kad bi tolike godine mogle da voze. Ma šta očekivati od većine prosečnih neupućenih ljudi. Pa i kod nas u GSP-u, pa ima onih koji isto to misle. Niskpodnost bi trebao da im bude bar okidač da to ne može biti toliko staro. Ljudi kao da žive na Marsu, pa su zaboravili čime su se vozili do pre svega pet do deset godina, a da ne govorim o periodu od pre 20+ godina.
Пре можда 8 година, чекам на семафору у Кнеза Милоша са друтарицом, пролази 23 Ман јапанац зглобни и чади, штрокав позади, а моја другарица коментарише како на 23 намерно шаљу старе аутобусе из доба Тита.
У пракси возила из доба Тита нису возила дуже од распада СФРЈ.
 
A šta kažeš na deo odluke o Javno-privatnom parterstvu za ukidanje trolejbusa i zamenu elektrobusevima gde se pominju prednosti vozila na električni pogon u odnosu na fosilna goriva to jest dizel? Kao da zamenjuju autobuse a ne trolejbuse. Čak su se pozivali i na Parisku deklaraciju UN o smanjenju CO2 emisija što je poseban apsurd. Papir trpi sve.
Да то је тек идиотизам. Нек дају онда лепо да Стрела вози са електробусима нпр. мање фрекфентне линије на потезима 100, 600 и 700.
 
Hvala legendo! Već su isabotirali ovaj dvozglob jer sa onim kružnim tokom koji se planira na trgu Republike kod Kolarčeve teško da bi prošao. Ovaj dvozglobni koriste u Pragu na trasi do aerodroma. Nama bi i solo uz 20tak zglobova radili posao savršeno. Koristili bi nam renderi ovako na liniji 29, 28 ili 41 da se vidi neki sa fronta ili iz perspektive. Taman da ljudima usadimo u glavu šta su novi moderni trolejbusi.

Lep je estetki dvozglob ali zamisli ga da smota Takovsku ili Jaše Prodavanovića. Eventualno na 29 ako se Žička proširi ili ako se 31 prebaci u trolu.

Trozglob može na 31, manipulativna površina za trozglob je slična zglobnom autobusu, jer ima pokretne osovine u obe prikolice. U principu on je nešto kao puler.
Merio sam u Wittenbach stanici u St. Gallenu radijus na okretnici koje koriste dvozglobi, uži je nego na izlaznoj rampi na Studrntskom trgu koje koriste Trole kada polaze sa terminusa ka prvoj stanici.
Deluje da je Konjarnik problematičniji, takođe obe okretnice imaju problem sa kapacitetom. Realno, 31 trozglob, 29 & 41 zglob, ostale mogu kao solo.

Inače, klip koji prikazuje kretanje dvozgloba i površinu koju zauzima, ništa drasticnije od jednog normalnog zgloba pušera koji radi u Bg:

Prioritet je, naravno, da se prvo odbrani ovaj primarni sistem.
 
Poslednja izmena:
Vucko i Delija fenomeni, čas se mrze, čas se gotive.
Možeš nekog da ne gotiviš ovde, al samo onaj ko nije normalan može da podržava ukidanje trola i predaji linija + garaže za više od milijardu evra.
Jedina prednost iz svega ovog je što bi dobili nova vozila u kratkom periodu i mnogo brže nego što bi ih dobili da ih kupuje Gsp gde treba da prođe tender koji zna da se oduži.
 
Meni bi ukidanje trolejbusa bilo ok kada bih znao da će se to odraditi kvalitetno i korektno, i da će njihova zamena biti ista takva. Ali sa ovim pacijentima na vlasti, i njihovim razbojnicima okolo, nije mi svejedno kad čujem da bi da ukidaju ceo jedan podsistem ili da ga predaju tim razbojnicima.
 
Ja to pričam već godinama ovde, ali džaba. Možda će tebe malo više poslušati, mada ne očekujem previše, sad se već ušlo u zonu deluzija i ekstremnog maštarenja.

Uz to ne kapiraju da ovakva izvoljevanja i preterivanja u zahtevima vode u propast pregovora i borbe.
Dvozglob može imati kraći drugi i treći os. razmak, uz to i prateću na trećoj, a zglob osim u puller konfiguraciji s pratećom može biti kraći (midi) pusher u slučaju da je to predmet tendera. Isto važi i za trole i ostale tipove elektrobusa.

Praktično svi modeli zastupljeni na našem tržištu po prirodi su modularni, te se lako mogu skratiti ili produžiti dodavanjem, izbacivanjem ili promenom dužine modula. Samo što neki s mozgom veličine graška ne mogu da se sete svrhe tendera.

Mislim da bi (po potrebi u kombinaciji sa kraćim pušerima dužine cca 17m) zadovoljili naše potrebe primenom pojedinih rešenja iz inostranstva kao što su bus-friendly trotoarski ivičnjaci na blagom nagibu primenjivi kako u slučaju kružnih tokova malog radijusa, tako i pri rešavanju problema oštrih radijusa raskrsnica, pa i lakat krivina, što se u praksi može videti na primeru linije 73 u Torinu.

Treba obezbediti mali krug u sredini s ivičnjakom i to ispupčenje koje ne smeta takvom autobusu, ali može dobrano da zaljulja kočijaše (kako u malom gradskom autu s tvrdim vešanjem, tako i u nestabilnom džipu s visokim težištem).

A kod nas na uglu Peka Pavlovića i Miška Jovanovića imaš kuću, tesan trotoar s vertikalnim ivičnjakom i banderu na najgorem mestu. I da kažeš kako je u pitanju nemar, međutim to nije izolovan slučaj, niti je reč o istim preprekama. Kod Kalenića imaš patrljak bez kamenog ivičnjaka gde su natrtili baš žardinjeru za smeće na samom ćošku, a kao da to nije dovoljno raskrsnicu sa obe strane okitili stubićima. I kako da skrene kad mu treba prostora (koliko, vidi na primeru Varšave)? Očito su bili presrećni što je visokopodni puller bio kompromisno rešenje, pa sad krive višu silu.

Gde može zglob (67, 68, EKO 1) nije viđen kao potreban jer linije krate, iako bi dobro rasteretile 95. Tamo gde postoje alternativne trase (71, 72) isto solo. Na Čukarici sa tešnjim ulicama imaš neke široke, sa velikim radijusima poput Lješke, ali tu ne ide nikakav prevoz (koji se provlači u mnogo lošijim uslovima). Zato u Požeškoj čekaju da se skloni tramvaj ili 52 s ručnim vratima, ili tri solo s automatskim. Beogradskog bataljona je takoreći "linijski parking" pa nek narod planinari, dobro je za kondiciju. Onda Šumice, Medak imaju zglob u Ustaničkoj i na Kružnom putu, ali nemaju na Plavom mostu Ustaničkom. Nego trči u Šumicama na prepun zglob da se ne bi vukao prepunim solo.

O daa, zaboravili dve sitnice - i autobuse i garažu. Em ih ima manje, em više solo, iako ulice nisu ni za njih pa i oni koče (visokopodni solo kraći za metar, s kraćim osovinskim rastojanjem i zadnjim prepustom za po pola metra).

Btw. Nansi je zamenio Bombardier Guided Light Transit dvozglobnom Hess trolom, kao stvorenom za 30/31 do Medaka 3/Konjarnika.
 
Da elektrobuse nabavlja GSP i da su to oni proizvedeni u Ikarbusu, uz postojanje tehničke kulture, zbog koje bi jedna linija opstala, odluka o ukidanju ne bi bila sporna.
 
Na ovom video ima manje automobila nego na Slaviji u 3h noću.

1736630997398.png



Zamišljam je ovde
 
План јавних набавки Секретаријата за јавни превоз за 2025. пише први квартал оквирно време покретања.
1000006936.jpg
 
Da elektrobuse nabavlja GSP i da su to oni proizvedeni u Ikarbusu, uz postojanje tehničke kulture, zbog koje bi jedna linija opstala, odluka o ukidanju ne bi bila sporna.
Питање трола је, пре свега, питање идентитета, а једна линија је симболика а не идентитет.
Барем на овом месту то не би смело да се доводи у питање. А и то да се стави по страни, нити постоји тренд укидања у свету, нити постоји други рационалан разлог за укидање, већ напротив - за ширење. Имаш гомилу паметних људи овде који су то обилато аргументовали. Вас пар, који и даље између редова провлачите причу о укидању, да ли то радите ботовски или из не знам ког разлога, стварно сте смешни.
Ни мени се нимало не свиђа ефикасност, брзина и попуњеност бг трамваја, али имам довољно можданих вијуга да разумем зашто је то тако, а не да тражим или оправдавам укидање.
 
Питање трола је, пре свега, питање идентитета, а једна линија је симболика а не идентитет.
Барем на овом месту то не би смело да се доводи у питање. А и то да се стави по страни, нити постоји тренд укидања у свету, нити постоји други рационалан разлог за укидање, већ напротив - за ширење. Имаш гомилу паметних људи овде који су то обилато аргументовали. Вас пар, који и даље између редова провлачите причу о укидању, да ли то радите ботовски или из не знам ког разлога, стварно сте смешни.
Ни мени се нимало не свиђа ефикасност, брзина и попуњеност бг трамваја, али имам довољно можданих вијуга да разумем зашто је то тако, а не да тражим или оправдавам укидање.
Ја сам изнео своје мишљење, подржао бих укидање да то није изговор за приватизацију и када би набављали електричне аутобусе из Икарбуса.

Више пута сам на овом форуму подржао акцију против укидања тролејбуског система.

Где сам ја, и када, написао да подржавам укидање трамваја?
 
Polako ljudi, svako ima pravo na svoje mišljenje i mislim da svi ovde imamo dobru nameru. Evo što reče Bender za mene i Deliju da se mrzimo pa volimo, ali istina je da smo obojica Zvezdarci, da se znamo dugo, i poštujemo bez obzira na razlike u pogledu na neke stvari i da obojica znamo da je u javnom interesu braniti trolejbuski podsistem od privatizacije.

Hajde da je odluka da što kažete GSP zameni trolejbuse elektrobusevima pa da diskutujemo, ovako pošto je u pitanju privatizacija i davanje depoa Dorćol Streli nema dileme da se radi samo u interesu privatnika.
 
Vrh