Šta je novo?

Trolejbusi

Za 19, 21, 22, 28 bi bio dovoljan solo trolejbus. Dimitrija Tucovića već ima buseve 77 i 79 za lokalna kretanja, 77 je zglob i on je dobra ispomoć 28-ci za one koji idu u centar. Za 29, 40 i 41 će pak morati da nabave zglobna vozila, ali prvo mi moramo odbraniti sam trolejbuski podsistem od naprdnotalskih štetočina.

Ima li udruženje građana sa Zvezdare koje se izborilo za opstanak 28-ce neki plan povodom ovoga? Moraju se alarmirati i stanovnici Banjice, Medakovića, ako već nisu čuli da ovaj bolesnik planira da im uništi živote. Trebalo bi zakazati veliki protest na dan rasprave o gradskom budžetu ispred Starog Dvora. Ako se odijum građanstva dovoljno podigne, Gangula će morati da odustane od ukidanja i da naruči makar neke "š" trole, kao što je odustao i od svojih prethodnih gluposti koje bi da je u njima istrajao ukanalile saobraćaj u Beogradu za vjeke vjekov.
 
IMG_20241220_125112831_HDR_AE.jpg

Ovaj stub se nalazi kod one uličice u koju se skreće iz Bulevara Nikole Tesle, koja je sad ograđena. Na njemu se (malo teže na slici) vide ostaci žice sa držačima. Ovo je sve što je ostalo od trolejbuskih linija 14 i 15, a ako ne uradimo nešto, uskoro i ostalih.
 
После неколико година мукотрпног рада, запослени у транспортном предузећу Злин - Отроковице завршили су реконструкцију историјског зглобног тролејбуса Шкода-Санос С 200 из 1982. године за Технички музеј у Брну, захваљујући ремонту, поново ће се користити као историјско возило у разним приликама и биће приказано у Злину поред Брна . Сарадња са партнерима у Хрватској и Србији помогла је да се врати у готово првобитно стање.

 
Чеси су пример техничке културе на који би требало да се угледамо. Да има памети, довести из Чешке менаџмент за ГСП.
 
Pominjani su Solarisi iz Talina, pa se setih da Italijani koji raspolažu dobrim polovnim zglobovima sad masovno uzimaju Solarise. Đenova raspolaže sa 17 primeraka Vanhool AG300T, a Milano sa još 45, sa doduše drugačijom specifikacijom vuče i vrata (u Milanu klizna). Ako bi se s njima pogodili, ta 62 vozila su (uz nekolicinu Solarisa iz drugih zemalja ili mestimičnu autobusku ispomoć) dovoljna za 29 i 41 do Dorćola Vasinom, 28 do Učiteljskog kao i za "zaokruženu" 40 preko Jerkovića. Solo linije mogu preuzeti solo baterijski elektrobusi, pa bi na taj način polovne zglobne trole "kupile vreme" neophodno za racionalno planiranje širenja sistema na opterećene autobuske pravce, izgradnju nove tehničke baze i nabavku većeg broja novih trolejbusa.

Za razliku od brojnih Solarisa (koji takođe nisu na odmet), italijanske serije Van Hoolovog modela karakteriše prostran 2+1 enterijer idealan za primarnu gradsku mrežu u našim uslovima. Đenovski čak poseduju i "nemanjićko plavi" enterijer (tamnoplava sedišta i pod), za razliku od, u 5 do 12 prefarbanih Šapić buseva s crvenim šipkama (kao da su prefarbali Ikarbuse).

Btw. kad smo već kod polovnjaka Kišinjev je nedavno nabavio polovne zglobne Ganz-Solarise i solo Škoda-Irisbuse iz Rige za oko 100k po komadu (8mil leja/1,6mil eur za 15 kom.).
 
Btw. kad smo već kod polovnjaka Kišinjev je nedavno nabavio polovne zglobne Ganz-Solarise i solo Škoda-Irisbuse iz Rige za oko 100k po komadu (8mil leja/1,6mil eur za 15 kom.).
Skupi su trolejbusi za nas. Nepomenikova i Glupangulina Antisrbija je evropski ekonomski tigar, al su još veći tigrovi BiH i Moldavija, odnosno Sarajevo i Kišinjev kojima ne samo da nije nakraj pameti da ukidaju trole, nego nabavljaju nova vozila i šire njihovu mrežu.

Ako na sutrašnjoj sednici gradske skupštine opozicija ne rekne ni reč o ovom najavljenom zločinu bez presedana nad beogradskim javnim prevozom, onda svi trebaju da se kolektivno učlane u Satanističku Nepomenikovu Sektu(SNS) kao što se i Glupangula prišljamčio pre par godina da bi dobio mesto okupacionog upravnika Grada Beograda.
 
^^^Najcrnje je što za toliki broj kvalitetnih vozila u optimalnoj specifikaciji (koju mi na tenderu za nove najverovatnije ne bi ni zahtevali) ne žele da izdvoje pišljivih 6,5 miliona, a racionalnost sume za mnogo više od dva tramvaja neproverenog modela ni ne dovode u pitanje.

Osim toga što su nedavno produžavali mrežu gde za to nije bilo potrebe (izuzev veze Slavija-Nemanjina u svrsi privremenih preusmerenja), umesto Vasinom i Batutovom da su doveli grad na reku i spojili dva trolejbuska pravca (obezbedili ne poprečnu već i poprečno-linearnu vezu budući da bi 28 koristila oba pravca preko prečice) čak su prethodno pokušali da ukinu liniju 28 sa, pored 40, najvećim kratkoročnim potencijalom za unapređenje (jeftino, brzo i kratko produženje, pojačanje i zglobizacija). Zamalo da osakate ceo zvezdarski pravac.

U najgorem slučaju, samo đenovskim bi pokrili 29, ali od ključne je važnosti ne dirati privremeno neiskorišćenu infrastrukturu (ne mora da je održavaju u funkcionalnom stanju, samo kao mera predostrožnosti iz bezbednosnih razloga). Imaju Solarisa kolko oćeš, mogu i kružnu 40 da uvedu preko noći ako kupe dovoljno zglobnih autobusa za druge linije i izgradnjom samo jednog pogona prošire postojeće kapacitete GSP, a stare obnove i zadrže. U međuvremenu 19 i 21 mogu privremeno da ukinu, 22 i 29 pojačaju, prvu solo autobusima, drugu zglobnim šihtama preko "baznih" trola.

Čak i takav minimalni "skelet režim" obezbedio bi opstanak sistema dok se ne promeni politička ideologija u smislu inkluzije postojećih ekoloških tehnologija, bez obzira na vlast (ako žele da dobiju grad povlačenje desetina "tradicionalnih elektrobusa" ne smeju spomenuti ni iza zatvorenih vrata, kamoli u javnosti).

Stoga šapićev naslednik, ko god i iz koje god stranke bio ima domaći zadatak da taj termin "tradicionalni elektrobus" ponavlja pred spavanje do sledećih izbora. Možda jednog dana i shvati njegovo značenje za tehničku kulturu jednog savremenog velegrada.
 
Vrh