Šta je novo?

Trolejbusi

Puši se trola u Vojislava Ilića
972d8f06f111d93d0dacd95d2c822c6b.jpg


Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Konačno sam uhvatio zglobnu narandžastu trolu (nisam imao sreće do sada), sad još samo čist RVR i ispunio sam sopstvene hirove..🤣

20230905_151642.jpg


Taman kada sam se ponadao da ću dobiti i dodatnu fotku pojavio se ovaj... (sve sam mu po spisku🙂)
20230905_151919.jpg


20230905_152107.jpg


Ništa, sutra taman da napunim baterije na fotoaparatu (danas ga nisam poneo) i na "popravni".🙃
 
Danas sam na stanici na uglu sa Katanićevom, nakon 15-ak minuta čekanja, jedva ušao u drugu trolu. Obe su bile na liniji 29, a niti jedno vozilo sa drugih linija koje saobraćaju tuda. U suprotnom smeru je prošla samo jedna trola. Ovo je bilo u periodu 15h - 16h.​
 
Evo jedna avantura sa Slavije pre sat vremena
Iskrivio trolnu glavu. Gotovo nemoguće je sa prođe ukrsnicu, ulivnicu, skretnicu... Može uz mnogo pažnje, samo ds se isključi iz kružnog toka, da ne smeta. Potreban mu je terenski majstor ili vuča, jer do garaže ima poprilično tih mesta na mreži gde će zapeti i može napraviti solidnu havariju
 
Najveći problem BKM-a je što ih imamo na prste jedne ruke, a pritom su stari 20 godina i istovremeno jedini zglobni trolejbusi koji u GSP još uvek voze.

Opozicija u gradskoj skupštini treba dosaditi Šapiću sa pitanjem kada će kupiti nove trole i da li mu je možda namera da potpuno ukine trolejbuski podsistem u korist e-buseva. Spominje nabavku novih tramvaja i autobusa, a za trole "videćemo još". To im ne sme proći. Ako tako odluče, Zvezdara će ponovo morati na ulicu, a i svi drugi delovi grada koji od trolejbusa zavise. Ako je Gangula nešto dužan građevinskim tajkunima, neka im pokloni svoje lične nekretnine, a ne depo na Dorćolu koji pripada svim beograđanima.
 
Па није баш на прсте једне руке. 83 је узето.
 
Ima ih barem 10tak, ako ne i više, ruku na srce do sada ih nisam viđao van linije 41/40.
Mada i logično da ih bude na 41 s obzirom da je to najbitnija trolejbuska linija, kako za građane Banjice tako i za putnike sa Prokopa.
Ne vozim se često Trolama, ali od Skupštine pa do Skyline-a ulazi baš dosta ljudi koji idu do Prokopa i to onih poslovnijih iz Ministarstava, Institucija itd... Takva linija i zaslužuje veće kapacitete, jer je živa arterija za žel stanicu i jedini pravi prevoz do centra za stanovnike Banjice kao i naselja usput + VMA.
Ali džaba veći kapaciteti kada trola uglavi u Svetogorsku pa vožnja od Politike do Skupštine u špicu potraje 30 minuta (lično doživeo) i tu se poremeti red vožnje.
Ostaje nada da ćemo jednog dobiti nova vozila, ali avaj, meni je vožnja i u ovim raspadnutim BKM bolja nego u Liazu npr. (znam da poredim babe i žabe)
 
da se ne gađate brojkama... od nabavljenih 12 u saobraćaj je proletos vraćeno samo 5 komada: 2166, 2169, 2173, 2175 i 2176. kad se ima u vidu da sledeće godine slave 2 decenije rada, a da nijedna nije imala generalni remont ni neka veća sređivanja, to je odlično stanje. poređenja radi po tome su ispred mečki ili japanaca, mada su verovatno manje i vožene (dugo su već rezerve, bez izlazaka vikendom i imobilisane leti). pravo je pitanje zašto nisu podigli više komada, ali i zašto to nije remontovano onda kad je imalo smisla. vidim da ovih dana bez problema vitlaju po ceo dan na 40, tako da očigledno nisu ni toliko loši za vožnju. vozio sam se pre koji dan u 2176 i to je sasvim okej u datim okolnostima, čak je i udobna prikolica. što se sedišta tiče, bukvalno ih ima na stotine posle svakog masovnijeg rashoda buseva i to je moglo da se zameni kompletno da je ikoga zanimalo da se malo iscima. ne vidim neku potrebu za tapacirungom na gradskim linijama a i ne mili mi se tu da sednem jer iz prve ruke znam koliko se to ne čisti i ne pere.
 
Poslednja izmena:
Da li ih ukupno ima 12 Ili 5 ne menja suštinu, zglobni trolejbusi su u Beogradu endemski retki već godinama, a pride su još i prestareli. Možda ima istine u priči da se namerno forsiraju solaći, jer posle Vesićeve rekonstrukcije kocke na Trgu Republike prosto ne mogu izdržati teža vozila.
 
I pojedini Ikarbusi su vozili Beogradom 20 godina pa to nije činilo vožnju u njima prijatnom.
 
činjenica je da trolejbuski sistem nije najpametnije osmišljen. ali neću pričati o tome jer ne mogu da ponudim bolje rešenje.
 
А није добро ни негован. Сваки систем мора да обнавља возни парк макар на 15 година.
 
Za vreme u kome je konfigurisan (početak osamdesetih), trolejbuski sistem bio je ok.
Ali, kada je teeballo da se dalje širi, umrežava, da se navavljaju nova i zamenjuju starija vozila, došao je rat i sankcije.
U početku, svi periferni terminusi, osim 22, bili su kraj grada. Grad je rastao, trolejbuski sistem je urastao.
Onda je u ovom veku bilo neophodno obnoviti vozila, što je činjeno u više navrata, pa opet nije bilo mogućnosti da se mreža prilagođava ekspanziji grada.
E sad smo došli i do kraja voznog parka i do trenutka kada se postavlja pitanje svrsishodnosti ovakve mreže, istovetne onoj sa sredine osamdesetih. A kraj grada od tih perifernih terminusa otišao dalje kilometrima. Sve je to bilo lepo zamišljeno krajem osamdesetih.
Da je bilo sreće, para, a kasnije i pameti, trolejbusi bi se sad šepurili Mirijevom, M.M.Lugom i Zvezdarom, Braće Jerković i V. Vlahovića, Trošarinom, Miljakovcem, Vidikovcem, imali garažu negde oko Kosmaja i Laste i bili noseći stub prevoza u gradu koji će metro sačekati još ko zna koliko.
 
Juče opet kod mene jedna trola u kvaru. I tako, dok se planira kupovina novih tramvaja, i to baš iz Turske, mali metro vodonačelnika taktički satire planove PGR - a šinsnskih sistema pretvaranjem koridora tramvaja u kolovozne trake, nabavljaju autobusi iz Turske koji rade na gas, sa sve neobezbeđenim punionicama za iste, dok se o nabavci trolejbusa više ni ne razmišlja nakon što je poništen tender za Škodine trole, jer nisu mogli da dobiju željeni broj istih za cenu koju su ponudili, i to zato što je cena svega i svačega skočila zbog rata u Ukrajini. O obnovi tendera sa istom sumom planiranom za kupovinu trola, u okviru koje bi se nabavilo trola koliko god da je moguće, ni reči.​
 
Vrh