Šta je novo?

Trolejbusi

Не смемо овим напредним болесницима да дозволимо да укину троле, ако покушају потребно је да реагујемо. Уздам се у групу грађана са Звездаре и нормалне људе да се сви заједно боримо против глупости и лошег. Много ћутимо и много им дозвољавамо.
 
Jedan od problema je, izvinjavam se što moram tako da kežem, i u tome da se jedan deo građanstva naljuti (ovo se odnosi generalno na sve vidove komunikacije) kada im kažeš da treba oni lično da se angažuju (i fizički kada je potrebno) da se neki problem reši u njihovom kraju, a ne da milion puta ponavljaju po društvenim mrežama kako je stanje loše, kako su građani trećeg reda, kako nemaju oni šta da se cimaju kada nije to njihov posao već posao gradskih služni da tačno znaju za svaki mogući problem koji ima neko naselje... Ovo izneseno se većinom odnosi na mlađe ljude i one srednjeg doba, kojima je, parafraziram (a i karikiram malo), problem i da iz spavaće sobe izađe i dođe do frižidera da uzme nešto da pojede i popije kada je gladan i žedan.​
 
Каквих трамваја? Катица или базеловских жаба?
 
Da li postoji neka organizacija, neka "grupa za trolejbuse"?
Nesto kao "Vratimimo trolejbus 28".
Ako nista, finansijski da se pomogne.
Neko moze da demonstrira, neko moze da da pare, neko je mozda advokat pa moze tako da pomogne.

Recimo, mogli bi da stampamo foldere i ubacimo svima koji zive pored depoa, da znaju kakav ce tamo pakao na zemlji da nastane uskoro.
Ljudi su ubijeni, potpuno ubijeni. Tom stanju je najise doprinela izdajnicka organizacija protesta.

Dovedeni smo u satnje iz 1984. Mogi da nam uzmu tramvaje, trolejbuse, da nas ostave bez GSP-a, da po stoti put asfaltiraju iste ulice nasim parama, da obore kvalitet vode i hrane, da nas truju.
 
Jedan od problema je, izvinjavam se što moram tako da kežem, i u tome da se jedan deo građanstva naljuti (ovo se odnosi generalno na sve vidove komunikacije) kada im kažeš da treba oni lično da se angažuju (i fizički kada je potrebno) da se neki problem reši u njihovom kraju, a ne da milion puta ponavljaju po društvenim mrežama kako je stanje loše,​
Da li je po tebi dobar model otpora odbrana savskog nasipa?
 
BKM Holding took part in INNOPROM


F1ASozNWIAA54Y4.jpg
F1ATOF9XgAAT8t6.jpg
F1ATOG3WwA0jopo.jpg
 
U lepi BKM-ovi, sad kakvi su ne znam ali valjda su napravili neki progres.
Ovi naši i nisu toliko loši koliko se arče i ne održavaju, jedino kao da nemaju amortizere :D
 
Bilo bi lepo da jesu. Ipak je prošlo 13 godina od poslednje nabavke. Nije da nisu imali kada da unaprede svoj proizvod, al opet se vraćamo na komentare o pristiglim trolama u Sarajevo. Nije isti tip, al ima dosta negativnih kritika.

Zna li se sta su rashodovali genijalni strucnjaci

Pa onako bacili bezveze. Imali operaciju mozga skoro, pa eto došli im. Kad pročitam ovakve rečenice bez i jedne osnove u nekoj iole relevantnoj činjenici. Jel si ti svestan razlike između popisanog inventara, i stvarnog broja vozila u radu? Toliko se puta o tome pisalo. Mogli su jednostavno rashodovati nešto što i ne radi već nekoliko godina, na primer. Rashod je procedura. GSP nema privilegije pilićarskih privatnika sa kartonskim garažama po lokalnim putevima. Sve mora da prođe neku proceduru. Kako god, apsolutno nema potrebe za etiketiranjem te vrste, tim pre što imamo toliko starih tramvaja, da je i potpuno normalno da rashodujemo poneki na godišnjem nivou. Od ukupnog broja, bilo koji podsistem da je u pitanju, nikada nije sve u radu.
 
Sve to što si rekao stoji ali više puta se ovdje vidjelo da često rade bez plana i reda i bez logike tipa registruju bus i onda ga poslije mjesec rashoduju bez da je imo sudar ili ocerupaku toliko da ga vise ne kompletiraju ili da im solaris 3 godine leži u garaži ili da plate godi remont tramvaja 420 i da ga poslije bez izlaska iz depoa u saobraćaj bace na otpad i tako dalje i tako blize davno je gsp izgubio kredit da nešto rade racionalno i kako treba @Kesha
 
Ako se ne znaju sve pojedinosti, a svako vozilo jeste slučaj za sebe, ne može se ni tvrditi tek tako da je to sve do zaposlenih pijanih mornara, koji eto vole tako da bacaju, rashoduju, još srede pa namerno bace. Nije to nikada baš tako jednostavno, a po tvom pisanju deluje da je baš uvek najgori scenario, u smislu teške bahatosti, nemara itd. Nema šta ja tu koga da pravdam, samo volim da se malo više barata proverenim činjenicama, a ako se ne poznaje cela priča, da se to onda i tako kaže. Rashodi u seriji su više puta objašnjeni. Godište se obično postavlja kao neka granica, al često ne od strane onih koji baš direktno održavaju ta vozila. Ne mora poteći ni od najvišeg rukovodstva uvek, a u smislu da se jednostavno i od strane Grada traži smanjenje prosečne starosti voznog parka, a po pristizanju novih vozila. Zato nekad ostanu mlađa, a lošija vozila. Znači nije baš onako bezveze, i bez plana. Ostaje nabavka delova, pa se zato do nekog godišta znaju povući sva vozila odjednom, kao što je urađeno sa više serija Ikarbusa. Kad treba da se spase nešto što ipak još može da služi, znalo se i od dva zgloba napraviti jedan. Da, dolazimo do toga da se tako zaista bace i neka još solidna vozila, al prosto kad je vozni park velik i kompleksan, nekad mora i tako. Što se tiče skoro popravljenih, registrovanih, pa onda rashodovanih vozila, naravno da ne mogu biti upućen u svaki pojedinačni slučaj, al dešava se i tu svašta. Ako se i uradi generalna karoserije, može, na primer, kroz dva meseca da crkne motor, menjač, pukne osovina, a da nema zamenskog dela u trenutku. Vozilo čeka, i koliko god nekad i pokušaju da ga spasu od čerupanja, samo vreme učini svoje. Naravno da kompletiranje posle postane skoro nemoguće. A kako funkcioniše nabavka svega, ne samo u GSP-u, teško da će se ikada uspostaviti kontinutet nabavke delova. Sama logika kazuje da je bolje da od deset vozila stoji dva, a ne četiri, iako to znači kanibalizacuju i onih solidnijih, al šta vredi kad nisu u voznom stanju. Nekad ni same havarije nisu tako velike, al kad nečega nema onda nema, a izlaznost uvek ima prioritet. U suštini, ne baci se ništa baš tek tako. Ako posle skoro urađenog remonta nešto nastrada, najčešće je to usled veće havarije nekih od mehaničkih sklopova. Kod gore pomenutih par Solarisa, u pitanju su bili menjači koliko se sećam. Slučaj tramvaja ne znam u detalje, al verovatno mu je falilo nešto krucijalno, jer baš oni dugo znaju da stoje do konačnog rashoda. Najgore je pre pristizanja novih vozila. Tada, a zbog čišćenja lamela, zaista zna da strada i ponešto još koliko toliko solidno, al tu opet idemo na ono godište, delove, i na kraju postoje i te kako neki zacrtani planovi i broja i tipova vozila, a tu mislim i na one koji pristižu, i na one koji ostaju. Na kraju, ne treba ni stalno da radimo sa toliko starim vozilima, kao kakvi socijalni slučajevi, a od GSP-a se to pravi bukvalno decenijama unazad. Još pride nam se uvaljuje sve i svašta, uz očekivanja na nivou uslova rada u nekim od najrazvijenijih gradova Evrope, a govorimo o javnom prevozu naravno.
 
Колико је Тролзи остало на крају након ове задње сече?
 
GSP se ponaša jezivo, i nikakva priča me ne može ubediti u suprotno. Skoknite do Zagreba da vidite njihove KT4 tramvaje. Naše pojela rđa, ne mogu ni da ih ofarbaju.

Trole isto rđave potpuno, raskantane, razvaljene, prokišnjavaju, otvara se onaj ormarić iza vozača pa leti napred-nazad, kotrljaju se šrafovi za vreme vožnje, rupe po podu, kad naiđe na rupu na kolovozu toliko lupi da imaš osećaj da je pukla šasija, a i tvoja kičma. Boga pitaj da li je uopšte bezbedno i sesti u te kanturine više. Ne znam da li može gore od ovoga.

Sve u svemu, sva je prilika da je i taj rashod rezultat nemara i nebrige.
 
Održavanje udorćolskom pofžgonu oduvek je kriminalno i zasnovano ponajviše na nemaru. Tamo gde treba staviti poklopac, pritegnuti 4, staviće jedan šaf, improvizovaće, prevezaće... Skinuće sve što nije neophodno za vožnju... Još od ukidanja gsp taxija kada je veliki broj vozača preveden na trolejbuse, sprovodi se negativna selekcija vozača. Mnogi od njih nemaju minimum tehničkog znanja da ne trpe polovična i improvizovana rešenja na vozilima. Jednostavno, tamo je klima da se prihvati i vozi sve što im se ponudi.
Drugi problem je što se decenijama ne rešava problem parkiranja i zaduženja vozila, već svakodnevno idu iz ruke u ruku. To drastično kvari vozila.
Dok se vozači ne budu birali pažljivije, (a kako kad i ove jedva navataše), dok se i održavanje i saobraćaj ne budu odnosili domaćinski prema tim vozilima, dok ne shvate da ih ona hrane, neće se nošta promeniti.
Pri tome, siguran sam da za Dorćol neku bitnu ulogu ne igra kvalitet samih vozila. On bi potpuni raspad samo odložio zs neki trenutak, a na drugoj strani smanjio bi mogućnost štap kanap popravki i ubrzao ćoškiranja, što bi onda tražilo mnogo veće pare za podizanje i vraćanje vozila u saobraćaj
 
Ako je taj samo što si ti video, nije strašno.
Verujem da toga ima više. Bilo bi zanimljivo znati koliko od tih otkaza na liniji rešavaju terenski majstori, a koliko mora da se vuče.
S obzirom na starost, pretpostavljam da dosta tih ostajanja po ulici otpada na vazduh (produvali kompresori, prljave instalacije, ostarela creva...)
 
Opet crkla trola. Na uglu Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića i Dragana Mancea.
 
Pre par dana mi otišla 29 sa Studentskog, čekao dobrih 5-6 minuta pa ga i pored toga sustigao kod Bregalničke gde su zajedno obišli pokvarenu. Taj prvi je bio krcat, a i ovaj se posle baš napunio. Solo trole jednostavno ne funkcionišu u ovim uslovima. Iako duža linija 83 bi pomerena cela na istok (od Keja do Cvetka) vršila posao.

Stiče se utisak da je ceo vozni park svakim danom sve više raštimovan. Konstrukcija se trese 5cm što nije prihvatljivo. Vrata samo što ne otpadnu. Pa ljudi moji i trule Zijače su bile bolje čak i od ovih očigledno samo našminkanih.

Da je bilo pameti pre 5-6 godina bi se uzelo 60-ak zglobnih Crealisa i izmenila mreža linija. Sada je već mrtva trka.
 
Vrh