Šta je novo?

Trolejbusi

Знамо сви како долази до ижврканог возила.

Нека лудаја се потпише на ново и чисто возило. Пар дана стоји тако, а пошто мајмуни то не чисте, ето и новог постиса....па још једног....и оде мас у пропас...

Неко је пријавио да је нацртан кукасти крст у новој 302.....ја га више не видех. Али нема ни нових потписа.
 
Somi303":utkojyju je napisao(la):
Свака част Нови, још кад би остали били искрени уместо да изигравају "милице" и "душе" које се никада нису потписале у бусу/троли/траму :rolleyes:
Evo ja se iskreno nikada nisam potpisao niti na bilo koji nacin narusio enterijer/eksterijer navedenih vozila. Od malih nogu sam, iz nekog razloga :) , gotivio doticna vozila, i definitivno ne spadam u grupu onih koji iz nekog, meni nepoznatog, razloga imaju potrebu da to rade da bi ispali :cool: ili stagod. :rolleyes:
Nisi :cool: zato sto si iskreno priznao :notok:
 
Oprastamo jer si bio klinac.Ali iko ko je u srednjoj skoli i zvrlja,nema oprosta za njega!
 
Стф, пре 2 дана сам се возио истом том 302 за кукастим крстом у којој су задња седишта урнисана са неким потписима на фору "Инна волим те" :rolleyes: добро је да се Инна вози 302 па ће видети тај потпис.
Вучко, последњи потпис сам урадио са 15год односно прошле године и никако нисам заслужио да ми опростите јер сам ст***! :D
 
Ovako zamisljam ikarbus trolejbus!To mi je bas i direktor pricao.Kako bi Ikarbus ili bese FAP mogao da napravi trolu,samo treba drzava da finansira projekat.
 
LAZ je bio na tenderu ali je izgubio naravno da mozemo sami da napravimo trolje*******us ali onda neko nemoze da uzme IMT. Ovo sto su kupili zglobne BKM je po meni lose jer su na starim imali problem sa pucanjem sasije .Inace brendamari da nije otjeran iz ikarbusa bi radio i trolejbuse imaju cak i ucradjene neke primjerke izgleda kao ikaca avancity sa trolnim motkama :kafa:
 
Pa sa prjektovanjem trole su zakasnili bar nekoliko godina. Beogradu trole skoro nece trebati ako budu odrzavali iole dobro BKM. Da je bilo plana moglo se pre 4-5 godina uci u taj projekat, mogao se napraviti prototip, testirati godinu ili vise i onda kupiti domace vozilo u seriji od 90 ili koliko je vec moglo.

Uporedo sa time trebalo se raditi na prosirivanju mreze po gradu. Ustanica ulica i trasa 31 je gotovo idelana za ovu vrstu vozila.
I ne samo u Beogradu, vec i drugi gradovi po Srbiji, a narocito Vojvodini su trebali uci u ovu pricu.

Ikarbus pravi prilico solidne autobuse, a projekat trole nije toliko komplikovan i verovatno bi se izborili sa njime.


P.S. Ima li neko slike unutrasnjasti trola sa kraja osamdesetih i pocetka devedesetih. Pre svega ciljam na sedista, pre nego sto su ih rasporili i unakazili.Bio sam mali ali mislim da su bila poprilicno udobna.Bio je braon skaj i sudnjer ako me secanje sluzi? Zna li neko?
 
Већ је помињано да се развој домаће троле не би исплатио. Требало би развијати пројекат, што кошта, а модел би се радио у малим серијама, што такође кошта. Не знам колико је то овде познато, али ГОША је развила екстра прототип ЕМВ. Наравно, из наведених разлога је био скуп, и железница је купила РВР-ове, који су били дупло јефтинији.

Уосталом, погледајте Хрвате и њихов трамвај. Треба се пробити на ионако ограничено тржиште, а поред дугогодишњих и много познатијих произвођача, то није тако лако. :grand:
 
Njile gosa je napravila prototip trole i gsp je bio zadovoljan 199t su trebali serijiski proizvoditi ,Takodje ikarbus je imao prototip zglobne trole ,fap je iste sklapao po licenci .A to da se neisplati razvijati nije tacno svaka fabrika autobusa u rusiji nudi svoj autobus kao trolejbus.Inace ni ta bjeloruska nije komplet njihova to je sve lejpo samo sklopljeno tamo :kafa:
 
Pravljenje domace trole bi imalo smisla samo ako bi fakticki svaki malo veci grad u Srbiji imao bar jednu ili dve linije trolejbusa. Da se radi samo za Beograd nema smisla, a i tesko bi se probio na inostrano trziste.

Isto vazi i za neki domaci tramvaj - imao bi mozda smisla kada bi pored BGa tramvaj imali i NS, KG, Subotica, Nis i jos 2-3 grada. Ovako nema svrhe.
 
Dodje mi da odem u FAP i da u inat vama napravim niskopodni trolejbus to je autobus na struju to je po vama spejsatli pa nemozemo da napravimo nekad smo pravili i podmornice i mlazne avione :bash:
 
Jeste da se nisu bavili takvim vozilima ali opet mnogo je lakse napraviti trolejbus nego sinsko vozilo, verujem da bi mogli kvalitetom nadvisiti BKM i njemu slice pa i pronaci mesto sebi na trzistu.
Beograd je promenio ceo vozni park prakticno, da je narucivao od Ikarbusa ili drugog domaceg proizvodjaca mozda bi mogli i citavih 100 solo vozila naruciti. Verujem da bi proizveli i zglobni model te je to jos 15 koliko sada kupujemo.
Ako bi jos dva grada usla u posao mozda sve to i ne bi bilo promasaj.

Znam previse je mozda tu u igri, ali mora biti inicijative na drzavnom nivou za tako nesto.
 
direktor":2ooj6gch je napisao(la):
Dodje mi da odem u FAP i da u inat vama napravim niskopodni trolejbus to je autobus na struju to je po vama spejsatli pa nemozemo da napravimo nekad smo pravili i podmornice i mlazne avione :bash:

To je upravo tako kao sto kazes - autobus na struju :)

Kako Ikarbus , pa i vecina drugih proizvodjaca prave autobuse u kojima je na primer pogonski most RABA, motor MERCEDES, mrenjac VOITH , tako bi se dao napraviti i trolejbus po istom principu.
 
tačno. a ako bi još gradova prešlo na trole + veliko povećanje mreže u beogradu to bi u mnogome smanjilo naš spoljno trgovinski deficit, jer bi manje uvozili nafte a struju sami pravimo.
 
fazon je što u ovom poslu ne bi bilo rizikovanja. svi bi bili na dobitku. ikarbus koji bi radio trole, država jer bi smanjila uvoz nafte, kolubara koja bi morala više uglja da vadi da zadovolji potrebe za strujom. gsp koji bi nakom par godina nadoknadio veću cenu trola, građani koji bi imali manje zagađenje pre svega bukom, a i vazduha.


voleo bih ako neko ima neka uporedna testiranja pouzdanosti trola i autobusa kao i cene servisiranja da uporedimo sve to.
 
To je moglo da se planmira u komunističkom sistemu. Ovako... teško. A što se električne energije tiče, nije dovoljno samo eksploatisati više uglja, već izgraditi nove elekrtane
 
tačno mateja. eno kinezi su potpisali neke energetske sporazume sa srbijom. tako da biće elektrana i toplotnih i hidro.


komunistički sistem ili ne razvoj treba da se planira. mislim da je prelazak na ekološke vidove javnog prevoza kakav je trolejbus koji po meni predstavlja najbolji spoj autobusa i tramvaja pravi način razvoja.
 
Vrh