Šta je novo?

Trolejbusi

Шта мислите о томе да се ГСП подели односно затвори и настану три посебна ЈКП-а? Све посебно за трамваје,троле и бусеве. Мислим да би све било на знатно вишем нивоу, возила би била нова, чиста, исправна (али стварно)...
 
два: Јавни аутобуски превоз (који после продати) и Јавни електрични превоз (троле, трамваји и БГВ). ЈАП и ЈЕП
 
Може и тако, али без продаје аутобуса :p :) Знам да би то било боље, али ипак боље да је "наше" :D
 
Иако сам противник бесомучне продаје ресурса, аутобуски сектор треба продати. У овом случају подржавам, јер у нашем власништву остаје електрични превоз па се не може десити да нека корпорација преузме монопол.

Али, са тим, што бих ја и аутобуски сектор поделио на независна предузећа, тј. сваки погон би постао засебно предузеће, које би засебно било продато.
Тиме добијамо здраву конкуренцију, и више пара.
Од новца добијеног продајом, изфинансирати пројекте ширења трамвајске и тролејбуске мреже.

Овај предлог може бити такав позитивни бум за Београд и јавни превоз.
 
POvuci rec STF.

Danas videh kako tegle 154,pustise bar 5-6 starih trola i videh jos 2 koje su bile pored puta.

A GSP je uspeo u rashod da za oko godinu dana stavi tri nove trole.Kao sto kazu ljudi na gsp forumu bice tek sou kada krenu da crkavaju ove zime nove trole jer su proslu preziveli jer su bili novi,a sada sve zavisi od gsp odrzavanja. :shok:
 
Ma evo cuo sam od :kum: da ce turci da kupe GSP :bash: Pa zar nije bilo dosta to sto smo bili 500 godina pod njihovom vlascu :bash:
 
vucko":26yhi76p je napisao(la):
A GSP je uspeo u rashod da za oko godinu dana stavi tri nove trole.Kao sto kazu ljudi na gsp forumu bice tek sou kada krenu da crkavaju ove zime nove trole jer su proslu preziveli jer su bili novi,a sada sve zavisi od gsp odrzavanja. :shok:
Да организујемо кладионицу када ће расходовати првог шпанца?
 
Еее, Вучко, проблем са тролама је намештен тендер, очајан квалитет и неозбиљан произвођач.
ГСП није купио западне троле, не само јер су скупље, већ и због тога што би их произвођач условљавао редовним сервисима иначе па-па гаранцији....

АЛи, и поред тога, приметно је да се троле и трамови боље одржавају од аутобуског сектора, а имају и мање испадања са линија.

Продајом аутобуског сектора, добио би се новац од кога би ново предузеће кренуло од нуле. Са непартијским руководством могло би чудо да се направи. Такође, исто предузеће би могло и метро систем да води.
 
Mislim da su trole od BKM-a kupljene pre svega zato što su bile najjeftinije, ali i zato što je proizvođač pristao da "na odloženo plaćanje", jer za kupovinu trola kredit od EBRD nije odobren, pa je vršena korekcija tenderske dokumentacije, zbog čega su Hess, Solaris i ostali odustali, jer jedna Škoda/Solaris košta kao 2 BKM-a (ako ne i više).
 
stf":2qbfo7ds je napisao(la):
Али, са тим, што бих ја и аутобуски сектор поделио на независна предузећа, тј. сваки погон би постао засебно предузеће, које би засебно било продато.
Тиме добијамо здраву конкуренцију, и више пара.

Plašim se da pitanje privatizacije autobuskih pogona previše liči na privatizaciju luke Beograd i sličnih ustanova. Iz vrlo jednostavnog razloga: gradsko građevinsko zemljište na kojem se pogoni nalaze vredi mnogo više od svih tih autobusa unutra. Prema tome, pitanje je ko bi učestvovao u takvoj privatizaciji i iz kojih namera. Zašto bi neko kupio pogon sa 200 ili 300 autobusa prosečne starosti 10 godina i da li bi mu se isplatilo da ih u periodu od nekoliko godina zameni sa isto toliko novih autobusa? Ili bi pokušao da dobije građevinske dozvole za izgradnju mešovitih poslovno-saobraćajno-prevarantskih centara na većem delu placa?
Ja mislim da je jedina strategija poštene, a ne tajkunske privatizacije pogona: da grad ZABRANI rad prevoznika koji nemaju sve tehničke uslove koje ispunjavaju pogoni GSP-a i SP Lasta, uključujući minimalnu površinu placa po autobusu itd, itd, pa da privatni prevoznici na taj način budu NATERANI da se okupe u konzorcijume i otkupe te pogone, kako bi nastavili svoj rad i da SVA beogradska vozila tu budu parkirana i samim tim da ne bude viška mesta na raspolaganju građevinskoj mafiji za manipulacije...
 
u potpunosti se slažem sa stanislawom....


ako je cilj izvući što više para onda najbolje gsp podeliti na pogone i onda uraditi likvidaciju tih preduzeća postepeno a privatnic postepenoi da uskoče sa autobusima da popune praznine.

realno gledano gsp ima stare autobuse, veliki višak radnika i to ako mogu da dodam loših radnika (čast izuzecima).

a kad se uradi likvidacija da se proda zemljište, ali kao građevinsko.... e tu onda bi mogćnosti za špekulacije bile manje. nego lepo građevinsko zemljište i ar na novom beogradu oko 100 soma eura a pogon ima nekoliko hektara. pa da nikne neki novi belville ili west41.
 
stanislaw":1q5693ha je napisao(la):
stf":1q5693ha je napisao(la):
Али, са тим, што бих ја и аутобуски сектор поделио на независна предузећа, тј. сваки погон би постао засебно предузеће, које би засебно било продато.
Тиме добијамо здраву конкуренцију, и више пара.
Plašim se da pitanje privatizacije autobuskih pogona previše liči na privatizaciju luke Beograd i sličnih ustanova. Iz vrlo jednostavnog razloga: gradsko građevinsko zemljište na kojem se pogoni nalaze vredi mnogo više od svih tih autobusa unutra. Prema tome, pitanje je ko bi učestvovao u takvoj privatizaciji i iz kojih namera.
Станиславе, па то се све дефинише уговором! Приликом сваке озбиљне приватизације, у условима који се захтевају је да компаније које се пријављују могу бити само из саобраћајног сектора, па онда, услов да се фирми не мења делатност, па ГУП и ДУП по којима је земљиште јасно дефинисано.
О чему причаш? КАкве то везе има са Луком Београд. Она је и планирана да се одатле исели и то земљиште је предвиђено да буде конвертовано у грађевинско. Нема никакве паралеле између приватизације Луке и евентуалне приватизације погона.
stanislaw":1q5693ha je napisao(la):
Zašto bi neko kupio pogon sa 200 ili 300 autobusa prosečne starosti 10 godina i da li bi mu se isplatilo da ih u periodu od nekoliko godina zameni sa isto toliko novih autobusa? Ili bi pokušao da dobije građevinske dozvole za izgradnju mešovitih poslovno-saobraćajno-prevarantskih centara na većem delu placa?
А зашто да не купи? Па изградња погона је далеко већа инвестиција од целокупног возног парка. А зашто је нпр. Веолија купила пропало пожаревачко саобраћајно предузеће? И на крају га дигла на ноге.
АЛи, Веолија је проверена компанија која се бави јавним превозом, и испуњава услове да учествује у приватизацији, јер су њене намере јасне.
stanislaw":1q5693ha je napisao(la):
Ja mislim da je jedina strategija poštene, a ne tajkunske privatizacije pogona: da grad ZABRANI rad prevoznika koji nemaju sve tehničke uslove koje ispunjavaju pogoni GSP-a i SP Lasta, uključujući minimalnu površinu placa po autobusu itd, itd, pa da privatni prevoznici na taj način budu NATERANI da se okupe u konzorcijume i otkupe te pogone, kako bi nastavili svoj rad i da SVA beogradska vozila tu budu parkirana i samim tim da ne bude viška mesta na raspolaganju građevinskoj mafiji za manipulacije...
Па управо тај принцип је директно гурање вредног земљишта у руке сумњивим фирмама са краким "стажом" у јавном саобраћају. Па довољно је само постојање једне такве групације: Беобус....па они су приватни ГСП, једнако одржавају возила и једнако се понашају према путницима. Услови се тако поставе да погоне могу купити само озбиљне компаније које су дуго у том послу и немају интерес и планове за тржне центре и слично.
 
stf i tekako ova priča liči na luku beograd, fabriku čarapa partizanka. ikl, brodogradilište, kluz, bigz, novi dom, beogradsko bagersko i još mnoge druge......

to da se firma bavi tom delatnošću lako se izigra. recimo napravi se konzorcium gde transportna firma ima 1% a gospodin tajkun 99%. i eto ti firma koja se bavi godinama tom delatnošć... a takve stvari su prolazile na našoj privatizaciji.....


za jednu veoliu sa časnim namerama ja ću ti nabrojim 10 propalih privatizacija zbog građevinskog zemljišta.

dalje ako je zemljište atraktivno stvarno je nepotrebno držati depo gsp-a (ili neku fabriku i slično) na tom mestu. lepo nek se izgrade komercijalni sadržaji ili objektni javne namene a ne gsp. gsp depo novi beograd bi recimo mogao da se izgradi otprilike preko puta kvantaša da to zemljište nisu poklonili tajkunu a depo da se proda za milione.
 
stf":2jeoshps je napisao(la):
аутобуски сектор треба продати. У овом случају подржавам, јер у нашем власништву остаје електрични превоз

Са непартијским руководством могло би чудо да се направи.

Е па не може и јаре и паре, одлучи се, хоћеш државно, хоћеш непартијско... ;)
 
MilisaV":7jndbb5t je napisao(la):
stf i tekako ova priča liči na luku beograd, fabriku čarapa partizanka. ikl, brodogradilište, kluz, bigz, novi dom, beogradsko bagersko i još mnoge druge......

to da se firma bavi tom delatnošću lako se izigra. recimo napravi se konzorcium gde transportna firma ima 1% a gospodin tajkun 99%. i eto ti firma koja se bavi godinama tom delatnošć... a takve stvari su prolazile na našoj privatizaciji.....
Пријатељу, депои су инфраструктура од виталног значаја за функционисање града. Са тим се нико не би играо, па ни наши врсни политичари. Све се лепо наведе у условима и крај.

Осим тога, које би реномирано транспортно предузеће пристало да учествује 1% кад оно само може да купи и депое и тог тајкуна. Мало реалности.
 
а да се одма' по дифолту прода ГСП Веолији, без тендера? ;)
шалим се, наравно. једини начин да се ГСП доведе у ред је да у руководству не буде партијски кадар, али од тога нема ништа.....
 
Ja bi voleo da lasta preuzme GSP posto lasta je ubedljivo naljbolje preduzece sa naljboljim autobusima
 
Ne nego treba dovesti par direktora iz laste da zavedu red pa i lasta je drzavno preduzece pa se zan kako se sta radi pa gsp samo od iznajmljivanja reklamnog prostora na vozilima objektima itd moze da zaradi pare za djelove samo sto su nesposobni misli da se cifra krece oko 40 milona din godisnje :rant:
 
а може и тако :D само у Ласти нема будале која би да се зајеб***** са ГСП-ом
 
stf":3v7gjk7x je napisao(la):
Станиславе, па то се све дефинише уговором! Приликом сваке озбиљне приватизације, у условима који се захтевају је да компаније које се пријављују могу бити само из саобраћајног сектора, па онда, услов да се фирми не мења делатност

Mnogi su već odgovorili oko brojnih recepata za izigravanje ugovora, ali ja bih dodao još jedan ključan momenat: sve i da je ugovorom sve ISPRAVNO definisano, uvek postoji mogućnost da se kroz par godina ugovor raskine zbog NEISPUNJAVANJA OBAVEZA. Onda imamo situaciju da nikome nije uspelo da izigra zakon, privatizacija poništena, ali usput i UPROPAŠTEN GSP.

stf":3v7gjk7x je napisao(la):
па ГУП и ДУП по којима је земљиште јасно дефинисано.

Kao da ne živimo u gradu u kojem na površini zoniranoj za saobraćajne delatnosti komotno može da se dobije dozvola za izgradnju multifunkcionalnog saobraćajno-poslovnog kompleksa, sa garažama i servisnim delatnostima u prizemlju, a onda prilikom useljenja "garaže" se konvertuju u lokale ili magacine i saobraćajna površina (autobuski pogon) pretvara se u vašarište, a LEGALNA prateća dokumentacija legne da truli u kojekakvim arhivama, a garažiranje autobusa seli se dublje na periferiju po montažnim garažama i šupama, naravno u naselja poznatim po zoniranju tipa stambeno-poslovno-proizvodno-stihijski-legalizovano.

stf":3v7gjk7x je napisao(la):
Услови се тако поставе да погоне могу купити само озбиљне компаније које су дуго у том послу и немају интерес и планове за тржне центре и слично.

Znaš, elementarni problem je u sledećem: skoro SVAKA kompanija koja privatizuje preduzeće čija lokacija vredi više od osnovne delatnosti tog preduzeća, po elementarnoj logici kapitalizma/profita RAZVIĆE interes za tržne centre i slično, sve i ako ih u startu nije imala.
 
MilisaV":2mn178y4 je napisao(la):
dalje ako je zemljište atraktivno stvarno je nepotrebno držati depo gsp-a (ili neku fabriku i slično) na tom mestu. lepo nek se izgrade komercijalni sadržaji ili objektni javne namene

Prvo, valjda je i saobraćajni depo objekat javne namene. Drugo, treba imati u vidu da NIJE REALNO da se SVI atraktivni placevi u Beogradu na kraći ili srednji rok konvertuju u komercijalne stambeno-poslovne komplekse. Pitanje je da li beogradsko tržište može sve to da apsorbuje, pa zar nismo svaki dan okruženi praznim lokalima u novogradnjama kao i praznim stanovima za izdavanje?

Primera radi, pogon Karaburma je verovatno super lokacija da bude pretvoren u još jedno ogavno lowcost naselje tipa Mirijevski cvet. Ali još malo iza njega prostire se isto tako ogroman napušten kompleks pamučnog kombinata Beograd, grad duhova sav zarastao i raspadnut. Pa se postavlja pitanje da li u kampanji komercijalizacije zemljišta treba počinjati od VREDNIH OBJEKATA KOJI SU FUNKCIONALNI I U EKSPLOATACIJI (kao depoi graskog prevoza) ili od potpuno devastiranih prostora tipa ovih propalih kombinata. Po meni je izbor sasvim logičan.
 
slažem se stanislave. ali mislim da treba da se ide ka komercijalizaciji atraktivnih zemljišta. naravno ne sve odmah ali postepeno da. situacija sa nekretninama je slaba jer je privredna aktivnost slaba i nikakva. i mislim da u trenutnoj situaciji možda i ne može tržište da apsorbuje ali rastom BDP-a i stanovništva itekako će moći, dovoljno je uporediti kolko stambenog i poslovnog prostora po stanovniku ima zagreb a koliko beograd. a kamoli kad se uporedimo sa nekim drugim evropskim gradovima.
 
Vrh