Šta je novo?

Trolejbusi

Da potvrdim, ja sam imao isto iskustvo što se tiče klime - radi samo prednja koja gladi vozača, dok pozadi ne hladi. Ljudi su bili voljni da zatvore prozore, ali su rekli da nema smisla jer se oni pozadi kuvaju - radi samo tih par izduva napred.

Kad sam pitao majstora šta se dešava (ljubazno), on me je potpuno ignorisao.
 
u pravu ste,samo ventilacija vuce kao da je otvoren siber na krovu busa,cak je i slabije nazovimo hladjenje

Inace kako vidim na gsp forumu,ne voze uopste zijasi na leto a i dobar deo ih je za rashod otisao.

Dakle,kad nabave jos 15 ili kolko zglobnih bkm-ova sa pokvarenom klimom odose zijasi u istoriju...
 
видео сам данас још један мртав нови тролејбус. мислим да је 2026 или 2036, не сећам се тачно, само знам да га је вукао шлеп за гаражу
 
Битно је да је данас изашао нови ПР текст у Новостима наручен од ГСП-а како је за хигијену крива искључиво друга фирма и раскинуће уговор (раскидају га већ 6 месеци) :notok:
 
Videh juče još jedan nov trolejbus kako mrtav i prazan stoji u Makenzijevoj. Znam da Beograd nije kupio trole "vrhunskog kvaliteta", ali ipak su to još uvek maltene nova vozila pod garancijom. Šta im se desi, zašto moraju da izbace putnike usred vožnje i da čekaju servis tu na ulici?
 
Pa svašta nešto im se može dogoditi, jer takvo vozilo nije testirano, prototip 2001 je odmah ušao u serijsku proizvodnju bez testiranja i sada imaju razne "dečije" bolesti. Kada sam bio dole u depou video sam rasturen jedan i majstore na krovu, nešto kasnije su dovukli jedan.

Prema tenderskoj dokumentaciji, uslov je bio da takvo vozilo sa istim sistemom postoji 3 godine u eksploataciji u nekom gradu, međutim, očigledno taj uslov nije ispunjen. Beograd je od BKM-a naručio najskuplji model, tj. nikada nisu radili takvu kompletaciju sa takvom opremom koju smo mi zahtevali. Svaka tehnička stavka u tenderskoj dokumentaciji je bila bodovana, pa i cena koja je nosila određeni broj poena, međutim kada EBRD nije odobrila kredit, uslovi su se promenili i cena je bila glavni kriterijum pri izboru, tada su odulstali zapadnoevrposki proizvođači sa navodom "zbog visoke početne cene njihovih vozila". GSP je generalno bio protiv kupovine poučni dosadašnjem iskustvom, ali kako se oni ništa ne pitaju, već grad bitno je bilo da se naruči što veći broj trolejbusa, pa se dogodilo to što se dogodilo. :(
 
@Aleksandar
Hvala na razjašnjenju, neke od pomenutih činjenica nisam znao...
 
ovo je tzv. klima kabine, tj. to je klima prednjeg dela vozila koja jedina i radi, hladi prva tri metra trole...


Uploaded with ImageShack.us


ovo je instalacija koja od klime na prvoj slici vodi do vozaceve kabine i zbog ova tri otvora se verovatno zove klima kabine:)obratite paznju na kvalitet zavrsne obrade



Uploaded with ImageShack.us


upravljakca konzola
za klimu kabine i klimu salona-srednja sa 6 lampica i dva prekidaca

ukljucena klima kabine ukljucena klima salona

preopterecenje motora kompresora preopterecenje motora kompresora
klime kabine klime salona


pregoreo osigurac ne secam se :)
24V



dva prekidaca-klima salona na nuli, klima kabine na 2


Uploaded with ImageShack.us



iduci put bolje fotke...
 
па добро, њему је тешко, цео дан седи у троли, мора да се хлади, а ти сиротињо рајо, сналази се сама. не знам да ли сте гледали, неки дан на РТС-у у БГ хроници анкетирали људе како подносе врућине, и питали возача нове троле, каже: добро их подносим, не сметају ми :)
 
@djordje*******g
vrlo lepo objašnjeno i dobrim sličicama ,,potkovano,,
+1 :)
 
Da se nadovežem na tekst i fotke Djordjabg

Najbolja, testirana, metoda ulaska u nove trole tokom leta:
1. Ako se ne žuri negde, čekanje trole kojoj su zatvoreni makar prednji prozori (dobar znak da je unutra verovatno uključena najmanje 1 klima)
2. ulazak isključivo na prva vrata
3. pogled kroz staklo koje deli salon od vozačke kabine, ka signalnim lampicama iznad vozača
lampica.jpg

4. ako svetli samo prva u gornjem redu (kao na slici), ostaje se tokom cele vožnje tu pored vozačke kabine, jer je klima u zadnjem delu trole očigledno isključena i tamo je pakao, dok ova klima pored vozača bar donekle rashladjuje prednji deo salona.
5. ako svetli i druga lampica u gornjem redu, može se otići i do sredine ili zadnjeg dela trole, pošto rade obe klime.

Fotografija je by Djordje*******g
 
Jedan mali zanimljivi update.
Dakle sinoc sam se provozao od Kalenic piijace 19-com, GB 2027 i za divno cudo obe klime su radile!
I to veoma dobro, jeste da nije bila prevelika temperatura ali bilo je sparno ali situacija u troli je sasvim ok.
Medjutim :) tu ide jedna mala zanimljivost, vozac je pre svake skretnice iskljucivao klima uredjaje i ponovo ih ukljucivao kada pi prosao skretnicu. Mozda to baca novo svetlo na situaciju sa trolama i klima uredjajima?
p.s.imam i fotku da dokumentujem, da gore obe lapmice :)
 
@djordje*******g
Zanimljivo... Nije mi jasno kako pad napona toliko utiče na motore klime da bi vozač radio uključ/isključ.
Ja ako sam dobro razumeo (mada prosto ne mogu da verujem) je da se cela trola i potrošači na njoj napajaju direktno iz mreže, a ne preko baterija/ispravljača koje trola ima u sebi (mislim, to je jedini realan odgovor zašto bi vozač morao da "upravlja" prekidačima koji bi "iskakali" prilikom prelaska preko skretnica).
Jel zna neko kako ide upravljanje skretnicama za trole? Znam kako rade tramvajske, ali su mi ove (priznajem) blaga enigma...
 
Da na Crvenom krstu sam primetio da je klima prestala da radi, da bi se za par sekundi ponovo upalila. To sam pripisao samoj klimi, odnosno automatskoj regulaciji rada. Medjutim i kod aritektonske skole, a i kod Sindjelica sam vozac ce uspravljao i neposredno pre raskrnice gasio i ponovo palio uredjaje.

evo dve slike
prvi put sam ovo sinoc video pa mi je bilo zanimljivo


Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us


Jos jednom napominjem da klime kada rade uopste nisu tako lose. Doduse nije bilo 40 stepeni Celzijusa...


Imam jos jedno zapazanje, ne znam da li me secanje vara ali mislim da starije Trolze nisu tako milele kroz skretnice. Novi BKM neposredno pre skretnice uspore na brzinu hoda, pazljivo prpdju i tek kasnije ubrzavaju.
 
Ako su skretnice i dalje problem, makar su ukrštanja sređena... Nekada su Trolze milele na raskrsnicama Kralja Milana i Resavske / Kralja Milana i Kneza Miloša, a danas BKM trole tuda prolete minimalno usporavajući.
 
nenad78 wrote:
@djordje*******g ,,Zanimljivo... Nije mi jasno kako pad napona toliko utiče na motore klime da bi vozač radio uključ/isključ....,,

Nije to zanimljivo nego užasno ne profesionalno
to je čisto matretiranje i ometanje vozača a time ugrožavanje bezbednosti saobracaja
od strane (ne)stručnjaka ko je isplanirao i dozvolio tako da se radi .
Po toj logici svi prekidači za vrata, ,,migavci,, , kočnice i sl. mogu da se namotiraju na plafon :bash:
pa da vozač ustaje svaki čas
 
Da isto sada sam se vozio 29. Obe klime su radile stim da ih je vozač gasio gde su skretnice
 
јуче сам се возио са новом 29ком, и радила је клима. а на сред Плавог моста је остала једна покварена нова 29ка, нисам видео ГБ
 
2083, manji udes u Vojislava Ilica, udario ga je Punto od pozadi
 
i ja mogu reci da nakon one kritike od pre nekog vremena sve cesce nailazim na trole u kojima radi klima, cak se u poslednjih nekoliko puta koliko sam se vozio trolom dogodilo da uvek radi klima. pohvale i neka tako ostane
 
Vrh