BEOGRAD 19. 02. 2011
PRESS
"Kupanje" trola
Reporterka Pressa u Pogonu za pranje vozila GSP-a sa radnicima provela prepodne spremajući trolejbuse za novi radni dan
Grupa radnika Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" svako jutro u 6 sati u ulici Kneginje Ljubice 29 strpljivo čeka prvu trolu. Ne zato da se provozaju, nego da pripreme, srede i doteraju ove lepotice na četiri točka. Na ulicama Beograda svakog dana je 97 trolejbusa koji pre izlaska "na teren" moraju da prođu kroz Pogon za pranje vozila. Tu se obavljaju pranje i detaljan tehnički pregled. Sa radnicima GSP-a u pogonu za "kupanje" ovog puta je i novinarka Pressa.
Trola na svom putu prvo prođe kroz četke koje operu bočne strane. Za to vreme novinarka Pressa navlači gumene čizme, sastavni deo opreme i sprema se da počne sa poslom. Kada su bočne strane čiste, prelazi se na unutrašnjost i delove koji su ostali prljavi.
Metlu u ruke
Svakodnevno u smeni koja počinje u 6 ujutru, a završava se u 13 časova, šestoro radnika pregleda i očisti dvadesetak trola. Kada trolejbusi završe radni dan, idu na "noćno kupanje". U toj smeni radi više ljudi i tada kroz pogon prođe stotinak vozila.
2
Ušminkane da se cakle
- Skoro svaki dan nalazimo zalepljene žvake na sedištima, malo teže se skidaju, ali sve mora da se skloni. Tu su špahtle i špahtlice, zapnemo i to je to. Malo je teže izaći na kraj s grafitima, ali i za to imamo posebna sredstva. I opet malo više trljanja i truda. Lepo je kada dobijemo neku novu kozmetiku, pa onda "ušminkamo" sve da se cakli - rekao nam je Milan Kajganić, šef pogona za pranje trolejbusa.
- Prvo metlom očistiš trolu, ali dobro pogledaj pored sedišta, zna tu da bude dosta smeća. Svašta možeš da nađeš, i otpatke, hranu, novine, žvake, flaše, sve ono što bacaš u kontejner. Kada je zima i ružno vreme bude puno blata i vode, a tada samo džoger pomaže i sve mora lepo da se očisti - objašnjava vredna Suzana, perač trolejbusa.
Nije teško pomesti trolu, a i Suzana je odradila veći deo posla, ali sa džogerom stvari su bile malo teže. Vaš reporter sa džogerom kreće u akciju i sigurnim korakom čisti. Posao se polako privodi kraju, gotovo bez greške. Krpa u ruci i Tatjana je tu da objasni šta sledeće treba da radim.
Žvake i grafiti
- A, pa ti nisi sve očistila. Moraš se vratiti, nisam ti spustio platformu za invalide, moraš i nju da očistiš, i to se čisti svaki dan - objašnjava mi majstor Toma. U dva poteza platforma je spuštena, a posle detaljnog čišćenja vraćena je i sve je spremno za sledeći deo posla.
3
Prilikom čišćenja unutrašnjosti brišu se i stolice, rukohvati, instrumenti kod vozača. Za sve to se koristi magična krpa, ali kada se nađu zalepljene žvake ili grafiti, e tad ni magija ne pomaže.
Pošto je unutrašnjost trole čista i spremna za putnike, još je potrebno očistiti prednju i zadnju šoferšajbnu. Prvo se sve dobro isprska vodom, prelazi se na četku i sapunicu. Potrebno je dobro izribati i prednji i zadnji deo trole, a onda i dobro isprati.
Fakti
935 vozila GSP-a na ulicama
688 autobusa
150 tramvaja
97 trolejbusa
Posao nije lak, ali dobro uigrani tim Milana Kajganića sa lakoćom i u dogovoru obavlja zaista važan posao.