Šta je novo?

Trolejbusi

Матеја Бељан":1hru8mn3 je napisao(la):
A sta mislite o lokalnim trolejbuskim mrezicama, na periferiji linija metroa i gradkse zeleznice. Da caki nemaju neke trocifrene brojeve nego svaka mrezica da ima svoju numeraciju pocetnim slovom L (L1, L2, L3 u Zemun polju ne bi bili isti kao L1 i L2, na primer, u Ripnju)
ok je to, samo ne sa tom numeracijom. npr. u Zemunu da budu Z1, Z2 itd., Ripanj/Resnik R1, R2 itd., Batajnica B1, B2 itd itd.
 
Док стигнемо дотле да је нумерација проблем биће 中1, 中2, 木1, 木2. Или, не дај Перуне, ف2, ف1, ش2, ش1..
 
Матеја Бељан":d103auva je napisao(la):
A sta mislite o lokalnim trolejbuskim mrezicama, na periferiji linija metroa i gradkse zeleznice. Da caki nemaju neke trocifrene brojeve nego svaka mrezica da ima svoju numeraciju pocetnim slovom L (L1, L2, L3 u Zemun polju ne bi bili isti kao L1 i L2, na primer, u Ripnju)
To bi bila dobra ideja, male lokalne mreze koje napajaju zelezncke stanice i stajalista. To bi bilo najidelanije za Indjiju i Pancevo, mada bi Pancevu, obzirom na velicinu, odgovarao i tramvaj, neka jednokolosecna varijanta.
 
Juce bila je mala saobracajka sa dva trolejbusa Garazni broj 166 i garazni broj 2009.

Kad sam izasao iz skole (oko 19:15) video sam 166 parkiran kod stanice na Vracaru Kod tehnicke skole GSP linija 29 koji je isao iz smera medakovic. Bio sam malo gledao bio je tu i iz gps-a kola za intervenciju.Stapovi su mu naravno bili na zici pa je morao majstor mora da ih spusti.

Posle nekoliko munuta on ih vrati na zicu i upali je da vidi majstor da je sve ok, i tu nailazi Garazni bro 2009 tacno u 20:00 staje iza njega.
Majstor u Garaznom broju 2009 polako krece i neprovaljulje da su od Gataznog broja 166 podigunti stapovi i on malo ubrza i naravno sudare se stapovi od Garaznog broja malo odu u vis i spuste se naravno lovci rade (dupe moje rade posle 10 sekundi oni ih vrate u vis nisu se zadrzale nego su lovci ocigledno popustili) i od Garaznog broj 166 naravno pukne kanap koji je privezna za levi stap a desni stap je proso dobro.

I naravno onaj majstor koji je dosao interventnim kolima (izvini te na recniku) popizdeo. Izlazi ovaj iz GB 2009 i on popizde ocigledno covek nije video da su od GB 166 podignuti. I vratio stapove na zicu i otisao.
 
Arnorian":1rze8xxn je napisao(la):
Док стигнемо дотле да је нумерација проблем биће 中1, 中2, 木1, 木2. Или, не дај Перуне, ف2, ف1, ش2, ش1..
Арапски неће. Има, међутим, поред кинеског, још језика-кандидата.
 
strasno jos ce i da sje*******ute nove trolejbuse pa kao ih nije sramota te bahate vozace :bash: :bash:
 
Ozbiljno mislim da je trebala neka dodatna obuka vozacima trola jer ove nove trole imaju nenormalno ubrzanje,vec rekosmo da su brze nego autobusi!
 
da ste vi videli kako se to desilo najezili bi ste se. Ja se necu voziti ovim trolama sve dok nedovedu vozace u red da.

:rant: :rant: :rant: :rant: :rant: :rant: :rant: :rant:
 
Niz Cara Nikolaja posebno vole da se sjuruju. Sa dve ruke jedva se drzis koliko jako daju po gasu, na semaforu skoro da skrpie gume a overe se i manje vise sve rupe. Ovim tempom nove trole nece proziveti koliko o njihova starija braca.
 
oni jure svim ulicama cak i 14 decembrom i mikenzijevom koje su ulici male a i nađe se poneka rupa a oni naravno samo jure ko besni.
 
Ma ja bih rekao da je deoica od muzeja 25. maj do Banjice najkritičnija, pa tamo su i ziu vozili 60 koja može, zamislite sad ove, a kontaktna mreža je u najboljem stanju i sa najboljim vešanjem što ju daje elastičnost, tako da trole skoro nikad tamo i ne spadaju. Mislim da je problem u tome što recimo stare trole su otporničke, ona kreću i ubrzavaju jednako ma koliko vi pritisnete papučicu, pošto je običan prekidač. Trola ubrzava linearno do maksimuma, a sad nove ubrzavaju eksponencijalno i ostljive su na pritisak, kao na automobilu, pa ako pritisnete do kraja onda bi se ukopala :D

Druga stvar, nisu mi jasne nožne kočnice. Kod ZiU-9 su zamerali to što se koči levom nogom, ali ne shvatam zašto su i na novim papučicu kočnice postavili levo od volana. Mislim da su se vodili time da možda su navikli tako, ali na svim trolejbusima novije generacije, pa i BKM standardno se papučica kočnice pomera kao i kod ostalih vozila, dakle, kočenje desnom nogom. To samo iz GSP-a mogu da zakomplikuju stvari :/
 
DD trola 1965. u Notingemu:
Geograph-561945-by-Alan-Murray-Rust.jpg
 
Tramvaji i trolejbusi na sprat! Zaista interesantna slika, nisam ni slutio da postoji tako nešto. Vreme je da se razmisli o prebacivanju trolejbuskih linija preko Save (nekad je saobraćao trolejbus do studentskog grada, Pohorske kao i do kraja Zemuna (mislim da se taj deo zvao "Konjička škola"). Sad bi mogao na pr. preko Bežanije na ovu novu Grčku ulicu. Volim trolejbuse.
 
JohnnyLee":2k4f7ix5 je napisao(la):
blekpulski tramvaji - i kad je oluja napolju, mi nastavljamo da teramo :)
pa ne baš, to je šinobus ispred njega
ili kako se već zove ta gadost za vuču
a ona ne radi na struju
 
BEOGRAD 19. 02. 2011

PRESS

"Kupanje" trola

Reporterka Pressa u Pogonu za pranje vozila GSP-a sa radnicima provela prepodne spremajući trolejbuse za novi radni dan



kupanje-1.jpg

Grupa radnika Gradskog saobraćajnog preduzeća "Beograd" svako jutro u 6 sati u ulici Kneginje Ljubice 29 strpljivo čeka prvu trolu. Ne zato da se provozaju, nego da pripreme, srede i doteraju ove lepotice na četiri točka. Na ulicama Beograda svakog dana je 97 trolejbusa koji pre izlaska "na teren" moraju da prođu kroz Pogon za pranje vozila. Tu se obavljaju pranje i detaljan tehnički pregled. Sa radnicima GSP-a u pogonu za "kupanje" ovog puta je i novinarka Pressa.

Trola na svom putu prvo prođe kroz četke koje operu bočne strane. Za to vreme novinarka Pressa navlači gumene čizme, sastavni deo opreme i sprema se da počne sa poslom. Kada su bočne strane čiste, prelazi se na unutrašnjost i delove koji su ostali prljavi.

Metlu u ruke

Svakodnevno u smeni koja počinje u 6 ujutru, a završava se u 13 časova, šestoro radnika pregleda i očisti dvadesetak trola. Kada trolejbusi završe radni dan, idu na "noćno kupanje". U toj smeni radi više ljudi i tada kroz pogon prođe stotinak vozila.
2

Ušminkane da se cakle

- Skoro svaki dan nalazimo zalepljene žvake na sedištima, malo teže se skidaju, ali sve mora da se skloni. Tu su špahtle i špahtlice, zapnemo i to je to. Malo je teže izaći na kraj s grafitima, ali i za to imamo posebna sredstva. I opet malo više trljanja i truda. Lepo je kada dobijemo neku novu kozmetiku, pa onda "ušminkamo" sve da se cakli - rekao nam je Milan Kajganić, šef pogona za pranje trolejbusa.


- Prvo metlom očistiš trolu, ali dobro pogledaj pored sedišta, zna tu da bude dosta smeća. Svašta možeš da nađeš, i otpatke, hranu, novine, žvake, flaše, sve ono što bacaš u kontejner. Kada je zima i ružno vreme bude puno blata i vode, a tada samo džoger pomaže i sve mora lepo da se očisti - objašnjava vredna Suzana, perač trolejbusa.

Nije teško pomesti trolu, a i Suzana je odradila veći deo posla, ali sa džogerom stvari su bile malo teže. Vaš reporter sa džogerom kreće u akciju i sigurnim korakom čisti. Posao se polako privodi kraju, gotovo bez greške. Krpa u ruci i Tatjana je tu da objasni šta sledeće treba da radim.

Žvake i grafiti

- A, pa ti nisi sve očistila. Moraš se vratiti, nisam ti spustio platformu za invalide, moraš i nju da očistiš, i to se čisti svaki dan - objašnjava mi majstor Toma. U dva poteza platforma je spuštena, a posle detaljnog čišćenja vraćena je i sve je spremno za sledeći deo posla.
3
Prilikom čišćenja unutrašnjosti brišu se i stolice, rukohvati, instrumenti kod vozača. Za sve to se koristi magična krpa, ali kada se nađu zalepljene žvake ili grafiti, e tad ni magija ne pomaže.

Pošto je unutrašnjost trole čista i spremna za putnike, još je potrebno očistiti prednju i zadnju šoferšajbnu. Prvo se sve dobro isprska vodom, prelazi se na četku i sapunicu. Potrebno je dobro izribati i prednji i zadnji deo trole, a onda i dobro isprati.
kupanje-2.jpg


Fakti

935 vozila GSP-a na ulicama

688 autobusa

150 tramvaja

97 trolejbusa


Posao nije lak, ali dobro uigrani tim Milana Kajganića sa lakoćom i u dogovoru obavlja zaista važan posao.
 
Kakav PR tekst - selekcija cinjenica na delu. Mozda im je doslo u glavu da bi trebalo da "kupaju" nova vozila. Ali vozila GSP-a su i dalje uzasno prljava i raspala. Starije Ikarbuse unistava korozija
 
Ne videh ni jednom novu trolu da ima opran zadnji deo.Stvarno sticem utisak da citaju beobuild i dokazuju da mi lupamo gluposti :rolleyes:
 
Све то је само шминка, као да нешто раде. Сваки човек, који и сасвим малкице прати ЈГП зна на каквом нивоу је одржавање у Дорћолу.
 
vucko":1tnzp55a je napisao(la):
Ne videh ni jednom novu trolu da ima opran zadnji deo.Stvarno sticem utisak da citaju beobuild i dokazuju da mi lupamo gluposti :rolleyes:
Ја одавно причам да многи ово читају, па испадох параноичан :D
 
Само ви критикујте власт. Послаће вам момке са белим капутом екстра дугих рукава...
 
Vrh