Šta je novo?

Trolejbusi

Inace videh maloprije novu trolu na liniji 28,nije radio/bio ukljucen prednji displej.
 
Je l' postoje dva lokala 22? Nekada je 22L isao do Crvenog Krsta, kasnije zbog problema sa okretnicom su skracivali liniju do Slavije, pa je na trolama pisala "Slavija" ili 22L, a do C.K. je isla 22LK. Ne znam kakvo je sada stanje, posto su radili nesto na okretnici na C.K. ?

Inace, na gspbeograd.iz.rs je postavljena slika moskovskog BKM-321, primetih da se prva vrata koriste za ulazak putnika u potpunosti, a ne kao na nasim samo na jedno krilo. Cenim da bi nama ovakvo vise odgovaralo, ne razumem zasto nasi nisu ovakvi :rolleyes:
258778.jpg

310040.jpg


Boja enterijera je takodje izborna, kod njih zelena. I jos jedan detalj, postoji i bocni displej sa natpisom, ne samo brojem linije.
 
Ma sve ,, trole ,, su OK :kk:
ALI sve imaju istu manu
1. prečesto idu zajedno ko vagoni , :notok:
2. često zakačim glavu o šipke kad ustajem sa sedišta, mnogo su nisko stavljene šipke za držanje u svim trolama, :notok:
valjda oba izneta zapažanja su im zastitni znak. :rant:
 
] Brzo i udobno!

Građani oduševljeni novim klimatizovanim trolejbusima. Sva 24 vozila su bešumna i ekološka, sedišta tapacirana, a ulazi prilagođeni i invalidima
1707-marko-todorovic.jpg

Konačno... GSP obnavlja vozni park

Beograđani ne kriju oduševljenje novim klimatizovanim niskopodnim trolama koje već nekoliko dana saobraćaju ulicama. Gradski prevoz podmlađen je u petak i sugrađane trenutno prevoze 24 nova vozila na linijama 19, 21, 22, 28, 29 i 41. Sva vozila su bešumna i ekološka, a za razliku od prethodnih generacija, savremene trole mogu da koriste i osobe sa invaliditetom.

- Priznajem da sam do sada izbegavala gradski prevoz, jer su i trole i autobusi uglavnom stari, dotrajali i zaista neuredni, ali ovo je pravo osveženje. Nema prljavih šipki, klizavih i drvenih sedišta i nenormalne buke prilikom vožnje. Nema straha da će se zapaliti ili zaustaviti, a čula sam da rade neko vreme i bez struje. Razmišljam da od naredne nedelje čak i do posla idem prevozom. Nadam se da će omladina biti dovoljno savesna da ih sačuva, ali i da će ih nadležni redovno održavati kako bi nam služili godinama, a ne samo nekoliko meseci - oduševljena je sugrađanka Marija Janković.

Vozači oduševljeni

I Bojan Ristić, vozač GSP-a na liniji 21, potvrđuje da su Beograđani oduševljeni novim vozilima.

- Nekoliko dana radim u novom vozilu i reakcije građana su više nego pozitivne. Stalno zapitkuju kada će biti još novih vozila i govore kako su na ovo čekali godinama. Iskreno, u odnosu na prethodna, stara po 30 godina, ova vozila su pravo tehnološko čudo. Opremljena su kao automobili ili još bolje, kao avioni. Imaju dva klima-uređaja, elektronske table, crnu kutiju, detektor za kvarove, kao i mogućnost ugrađivanja LCD ekrana na instrument tablu kako bih u svakom trenutku mogao da vidim stanje vozila. Ono što je takođe važno jeste da su dostupna i licima sa invaliditetom, odnosno na raspolaganju su svim građanima bez izuzetaka - priča Bojan.
a

PENZIONISANA TROLA IZ 1979. GODINE

Najstariji trolejbus u prestonici sa oznakom „1", posle 31 godine u službi putnika, završio je krstarenje gradskim ulicama 17. maja. Svoj poslednji krug ovo vozilo je odvozilo na liniji 41, Studentski trg - Banjica. U „ličnoj karti" vozila navedeno je da je ruske proizvodnje, marke ZIU 682-B. Imao je 28 sedišta, plus 82 stajaća mesta. U špicu je, naravno, prevozio i više putnika.

Da su nove trole veliki pomak u gradskom prevozu u prestonici rekao je i Darko Ivić, predsednik Saveta savetodavnog tela za osobe sa invaliditetom pri kabinetu gradonačelnika.

Štede struju

- Moći ćemo da koristimo gradski prevoz kada hoćemo, baš kao i svi građani. Postoji dugme na ulazu u samo vozilo, koje signalizira vozaču da treba da izađe, spusti nam rampu, ali i pomogne da uđemo u trolu. Takođe, nova vozila imaju i sigurnosni pojas, pa ne moramo da brinemo o nezgodama prilikom prevoza. Nadam se da ćemo uskoro dobiti red vožnje kako bismo mogli da se organizujemo i računamo na vožnju novim trolejbusima - rekao je Ivić.

Trolejbusi beloruske firme „Belkominaš" imaju i autonomni pogon, što pruža i delimičnu nezavisnost u odnosu na napajanje sa mreže, pa neće biti zaustavljeni kada nestane struje. Takođe, u odnosu na trole kojima se sugrađani do sada vozili, nova vozila štede struju za čak 30 odsto, a maksimalna brzina kretanja im je 60 kilometara na čas.
b

ŠTA MISLITE O NOVIM TROLEJBUSIMA?

Slavoljub Stojanović (82), penzioner

- Bilo je krajnje vreme da Beograd dobije ovakva vozila. Nadam se samo da omladina neće biti bahata, da neće lepiti žvake, kidati tapacirana sedišta i šarati po naslonima. Grad je platio ovaj prevoz, a na nama je da ga sačuvamo.

Kaja Mitić (45), spremačica

- Sedišta su fenomenalna. Posle napornog dana na poslu dobro je kada vas na autobuskoj stanici umesto drvenih sedišta i prljavog vozila dočeka ovakav trolejbus. Kao da nisam u javnom gradskom prevozu.

Ljiljana Kocić-Glavina (54), penzioner

- Tek sada vidim koliko su stare trole propale. Ova nova vozila su sjajna i imaju sve od opreme. Čak su dostupna i invalidnim licima, što je zaista veliki pomak. Nadam se da će nam služiti dugi niz godina.

Jovana Vasić (22), student

- Izgledaju lepo, čista su i udobna, a čak i mirišu prijatno. Ovakva vozila definitivno povećavaju potrebu za gradskim prevozom. Ne morate da brinete da li će vam biti toplo, hladno, da li će se zapaliti ili pokvariti.

A. STANKOVIĆ
www.press on line rs.
 
Nemaju sta da kazu na glupu anketu: kako vam se svidjaju nova vozila?

Primetio sam da tako glupa pitanja uvek postavljaju, cak i kad gradjani ne znaju sta je tacno u pitanju. I onda pricaju kako je to lepo i treba tako... Bas umeju da budu neprofesionalni
 
Da trebalo bi da pitaju gradjane kako im se svidja vuca u vozilima, ili sta misle o elektronici, ili da li je kocioni sistem na novom beloruskom trolejbusu efikasniji od onog na starim trolama koje su nam donirali Grci :rolleyes:

Sta drugo pitati penzionere i klince nego da li im se svidja novi trolejbus!? A, genijalci?

Wile E. Coyote":30o66631 je napisao(la):
Ма и да не кажу нешто позитивно, неће то ни објавити...
Upravo ovakva predrasuda kod ljudi i izaziva da se foliraju u anketama. I dalje ljudi tripuju da iza svega stoji nekakva Ozna ili DB, pa se suzdrzavaju od pljuvanja i daju pohvale, cak i ako ne misle tako.
 
Vozih se i ja danas u ovim novim trolama.Moram priznati da su super,crvena boja im stoji kao salivena(a i podseca me na crvence zijase pocetkom devedesetih).Jedina mana je sto su sipke narandzaste.A to sto imaju jedna vrata napred je naravno zbog bezbednosti vozaca,pa on ima svoja vrata.Razumljivo s obzirom koliko mlatise vozace gsp-a zadnjih godina...

A to oko intervjua znam da u blicu i politici pustaju samo pozitivne komentare,za ove ostale novine ne znam ali verovatno je tako i kod njih,prosto previse zavise od reklama zna se od koga pa da ih ne izgube.
 
Naravno da stoje, ne DB ili ozna, ali postoji struktura podrske vlastima. Pitaju gradjane gluposti za svaku novinu, o kojoj pojma nemaju, pa mogu samo da kaze: "TO" mi se svija, "TO" naj me i trebalo... Takodje mislim da ne bi pustili neko pljuvanje. U granicama normale bi pustili, kao da dokazu svoju demokraticnost.
 
Homer Jay":2cnrdyia je napisao(la):
Wile E. Coyote":2cnrdyia je napisao(la):
Ма и да не кажу нешто позитивно, неће то ни објавити...
Upravo ovakva predrasuda kod ljudi i izaziva da se foliraju u anketama. I dalje ljudi tripuju da iza svega stoji nekakva Ozna ili DB, pa se suzdrzavaju od pljuvanja i daju pohvale, cak i ako ne misle tako.
Утолико горе.
 
Evo vozio sam se ja novim crvenkom i utvrdio da je jedan od iznetih mojih (dva) zapažanja-problema rešen i to onaj sa šipkama-držačima , sad svako može lepo da ustane sa sedišta da ga posle ne boli glava, supeeer :) :kk:
još da reše problem da ne voze zbijeno ko vagoni -trola uz trolu a između čekaaaj
inače stvarno su OK malo se vide varovi na spojevima ali valjda nisu imali brusilicu (ram prozora) Takođe za svaku pohvalu je korpa za smeće u srednjem delu nažalost od neke tanke plastike je , valjda je jeftinija od metalne, sve drugo, meni kao putniku odgovara. Novo,čisto, lepo ... :) :) :)
 
Jedan od uzroka redova trolejbusa je i preopterećena okretnica na Studentskom Trgu.
 
Sto se tice 28 i 40 u smeru ka zvezdari se uvek naredjaju u takovskoj,ta ulica je pakao za saobracaj
 
Slike unutrašnjosti nove trole na 28.

IMAG0089.jpg

IMAG0090.jpg

IMAG0091.jpg

IMAG0092.jpg


Evo slike čuvene kantice za đubre. Moram samo da napomenem da to nije "novina" u GSP.ovim vozilima, imali su ih i tramvaji ranije
IMAG0093.jpg


Malo Belorusi treba da porade na dizajnu i završnoj obradi. Ova "plafonjerka od svetla stvarno može lepše dase uradi"
IMAG0094.jpg
 
Trolejbusi su imali male kante pre 20-tak godina. Bila je jedna kod srednjih i jedna kod zadnjih vrata.
 
Sammael":x9kafz4b je napisao(la):
Trolejbusi su imali male kante pre 20-tak godina. Bila je jedna kod srednjih i jedna kod zadnjih vrata.
Imaš pravo,na tosam zaboravio!
 
aha,sa identicnim fontom koji je ostao na nekom plafonu katica na kome pise nesto rukodrzaci crvenim slovima.

I zijasi su imali kante,mada mislim do sredine 90tih ili tako nesto
 
Zbog iznenadnog kočenja drži se za rukodržače... :) Ćirilični font sa (recimo) blago izduženim slovima, ako se ne varam.

Kante su bile veličine poštanskog sandučeta (verovatno za bacanje "ispucanih" karata ili drugih sitnih papira), čini mi se.
 
Јесте, тај натпис је био. :) После су "генијалци" гулили слова са натписа, мењајући упозорење у другу поруку.
 
Vrh